face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

toyota supra 2018
 

Kao što je već dobro poznato, BMW naslednika dosadašnjeg roadstera Z4 priprema u saradnji sa japanskom Toyotom. BMW i Toyota naime razvijaju zajednički sportski model, pri čemu će BMW-ova verzija zameniti pomenuti Z4 (nezvanično se pominje oznaka Z5), dok će Toyota svoju varijantu prodavati pod nazivom Supra (to ime je Toyota inače koristila od 1978. do 2002. godine). Ime Supra potvrđuje i ova procurela fabrička brošura koja se pojavila u javnosti, a u kojoj su i neki osnovni podaci. Dakle, nova Supra je po podacima iz brošure dugačka 4380 mm, široka 1830 mm, visoka 1280 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2470 mm, težina se u zavisnosti od verzije kreće od 1350 do 1430 kg, dok su točkovi od 18 ili 19 inča. Gama motora obuhvata 2,0 litarski benzinac sa 192KS i 320 Nm, pa njegovu jaču verziju sa 252KS i 400 Nm, kao i 3,0 litarski agregat koji razvija 340KS i 450 Nm obrtnog momenta.

 

161586 toyota s

 

Premijera bi trebalo da se održi u drugoj polovini 2017. godini (verovatno na sajmu u Tokiju), pri čemu je kao inspiracija za izgled poslužio FT-1 koncept automobil. Proizvodnja BMW-a Z5 i Toyote Supre se očekuje od početka 2018. godine, i to u Magna Steyr fabrici u austrijskom Gracu (proizvodnja bi trebalo da iznosi oko 60.000 komada oba modela godišnje).

 

 

 Izvor: Auto.blog.rs

WRC: TOYOTA odnela prvu pobedu!
 
 
swede lat
 
 

Nekadašnji četvorostruki prvak sveta, Finac TOMI MAKINEN, šef reli tima „TOJOTE“, u finišu ŠVEDSKOG RELIJA je rekao svom pulenu LATVALI:

„Ne razmišljaj o automobilu i podešavanju. Samo se fokusiraj na vožnju“.

Plavokosi majstor brzine, skoro 32-godišnji JARI MATI LATVALA je baš to i uradio. Koncentrisao se  isključivo na vožnju, na poslednjem i odlučujućem ispitu POWER STAGE, zabeležio pobedu na tom ispitu koji donosi dodatnih PET bodova, ostvario prvu pobedu sa novim timom i preuzeo PRVO MESTO u generalnom plasmanu šampionata 2017. Njegov asistent na mestu suvozača bio je MIKA ANTILA.

LATVALA ima vrlo uspešnu karijeru o kojoj mnogi znaju puno a ono što raduje je da će se taj fantastični majstor relija uskoro, kako mnogi govore, naći i na bračnim ispitima. LATVALA je već duže vreme u romantičnoj i ozbiljnoj vezi sa poznatom finskom lepoticom i televizijskom zvezdom, pet godina mladjom, MAISOM TORPPA.

 

ŠVEDSKI RELI 2017. doneo je baš pregršt zanimljivih detalja, uzbudjenja ali i potpuno neočekivanog. Kao neka snežna oluja iz švedskih šuma stigla je vest o nerazumljivom kiksu Belgijanca TIJERI NOJVILA, koji je na ceremonijalnom i blic kratkom ispitu u Karlstadu, udario u gume a potom i zaštitnu ogradu da bi potom ostao bez upravljača – I BEZ KOLOSALNE PRILIKE DA PRVI PUT U KARIJERI POBEDI NA TAKO VAŽNOM ZIMSKOM RELIJU !

NOJVIL je posle toga rekao da nije forsirao, ali, mora se reći da je mnoge uverio u svoju nedovoljnu zrelost, bez obzira na najbolju vožnju do tada. Zaista šteta a skoro istu grešku je načinio kada je u MONTE KARLU imao pred sobom takodje istorijski rezultat.

 

ŠAMPIONAT SVETA 2017. je tek počeo i za NOJVILA ima vremena za ispravke. Uočljivo je posle dva relija da je konkurencija izuzetna i retko vidjena poslednjih godina.

ŠVEDSKI RELI je reklo bi se bio odlično organizovan. Ogroman broj publike, puno snega, nekoliko ceremonijalnih delova i dva puta pravi reli doživljaj – čuvena skakaonica KOLINA MEK REA, gde se ovoga puta letelo kroz vazduh sa dugačkim doskokom na 44  metra !! Naravno, ono što je najvažnije – nije bilo povredjenih bez obzira na više izletanja, prevrtanja i havarije. Posebno se uvažava mudra odluke FIA, kada je reč o bezbednosti, a tu vodeću reč ima legendarna Francuskinja MIŠEL MUTON. Komisija za bezbednost je preporučila organizatorima da otkažu OPASNI brzinac KNON, gde su zabeležene prosečne brzine blizu 140 na sat i maksimalne preko 200 kilometara na sat !!! Svi vozači su naglasili da sa najnovijim pneumaticima i spajkovima automobili imaju bolje PRIANJANJE u zimskim uslovima, nego u drugim prilikama.

 

O mnogim detaljima se govorilo a skoro niko nije zabeležio da su na ovom ŠVEDSKOM RELIJU učestvovali OTAC i SIN. Poznati  Norvežanin, 44-godišnji HENING SOLBERG (stariji brat uspešnijeg reli šampiona sveta PETERA SOLBERGA, i reli kros šampiona sveta) i njegov 20-godišnji sin OSKAR SOLBERG. TATA je imao jedan kiks ali bez povrede, prevrnuo su...ali zato, golobradi OSKAR je završio reli – I TO ISPRED SVOG OCA.

U publici iz mnogih zemalja, skoro je sigurno, našao se i trostruki reli šampion SRBIJE i nosilac ZLATNE KACIGE, poznati veteran VLADICA RABRENOVIĆ, koji će 14. februara proslaviti svoj 54. rodjendan. VLADICA RABRENOVIĆ već godinama živi i radi u STOKHOLMU,  a relije je vozio po Švedskoj, Srbiji i mnogim zemljama Evrope.

ŠVEDSKI RELI ima ima svoj HISTORIK deo, veoma zanimljiv i posećen od strane vozača. Preko 40 posada je startovalo na 6 brzinskih ispita. Pobedio je čuveni Švedjanin MATS JONSON (1992. i 93. pobednik ŠVEDSKOG RELIJA, ispred KOLINA MEK REA, odnosno JUHE KANKUNENA). Vozio je „mazdu 323 4WD3″ i bez obzira na svojih 59 godina, bio je više nego ubedljiv. Iza JONSONA se plasirao nama dobro poznati Švedjanin PATRIK SANDEL, sa „ford eskortom MK II“. Da podestimo, PATRIK SANDEL  je 2007. godine bio učesnik 13. INTERSPEED RELIJA, u Jagodini. Zauzeo je drugo mesto iza našeg  odličnog prvaka VLADANA PETROVIĆA, a ispred svog prijatelja MILOŠA KOMLJENOVIĆA.

 

Generalni plasman 65. RELIJA ŠVEDSKA 2017:

1. JARI MATI LATVALA – „tojota jaris“

2. OT TANAK  – „ford fiesta“ …………. + 29.9 sek.

3. SEBASTIEN OŽIE – „ford fiesta“……+ 59.5

4. DANI SORDO – „hjundai i20 Coupe“ ….+ 2.11.5 min.

5. KREG BRIN – „sitroen C3″……………….+ 2.51.2

6. ELFIN EVANS – „ford fiesta“…………..+ 5.26.6

7. HAJDEN PEDON – „hjundai i20 Copupe“…+ 5.31.2

8. STEFAN LEFEVR – „sitroen DS3″………..+ 7.14.7

9. PONTUS TIDEMAND – „škoda fabija R5″… + 9.11.1

10. TEMU SUNINEN – „ford fiesta R5″…….+ 10.02.9

 

 

 

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

 

2017 lexus lc 500 HD

 

Toyota je pre nekoliko dana registrovala ime 'LC F' i 'Lexus LC F'.

To znači da se priprema snažnija verzija modela Lexusa LC 500, koji pokreće 5.0L V8 motor sa 471KS i 540 Nm. LC F bi trebalo da razvija nešto više od 500KS, budući da Lexus u ponudi ima i model RC F sa 467KS. Moguće da će Lexus LC F dobiti i hibridnu tehnologiju kako bi dobio više snage. Ako ne bude nekih prepreka novi Lexusov sportsita će u prodajne salone stići u drugoj polovini 2018.

 

 

Izvor: Autoportal.hr

 

 
rally swe
 

Počeo je i zvanično i takmičarski 65. RELI ŠVEDSKE. Na već dobro poznatom mestu, u ARENI KARLŠTAD, na specijalno pripremljenoj slalom stazi, od samo 1.9 km, sa nadvožnjakom ispod kojeg se takodje prolazi, kako bi takmičari imali duele na istoj putanji, najbrže je u cilj stigla „tojota“ sa vozačem iz Finske – JARI MATI LATVALOM.

Bilo je hladno, -4 stepena, ali to nije smetalo sjajnom Fincu LATVALI da u direktnom duelu pobedi na prvom ispitu svetskog prvaka, Francuza SEBASTIENA OŽIE, sa „ford fiestom“, za 9 desetinki.

Sve je u stvari bila ceremonija za oduševljenu publiku, u pravom reli ambijentu. Zastave, trube, zvuk jakih mašina, prštanje snega, miris goriva i gledaoci sa zimskim kapama i debelim jaknama, na kojim je pisalo RALLY SWEDEN.

Ono istinsko takmičenje stiže nam već sutra ujtru u 8h, na drugom po redu brzinskom ispitu od 18.47 km i već oko 08.30h imaćemo sasvim jasniju sliku o kakvom je rivalstvu reč i da li se mogu naslutiti favoriti brzinskih ispita u ŠVEDSKOJ i dobrim delom u NORVEŠKOJ (ukupno 18). Da, baš tako, NASLUTITI, jer ni najbolji poznavaoci relija ne mogu reći sa sigurnošću – KO ĆE POBEDITI.

 

 

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h