face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

montecarlorally 03
 

Okončan je još jedan RELI MONTE KARLO. Svi su već u centru prestonice MONAKA. Jedni slave, drugi tuguju i žale zbog slupanih automobila i propuštenih prilika. Svi su razočarni crnom sudbinom koja je bacila tamnu senku na samom početku ove grandiozne priredbe automobilskog sporta. Izgubljen život čoveka u publici pokraj staze, koji je sasvim sigurno bio strastveni ljubitelj RULET RELIJA, mnoge je ostavio bez reči…

U takmičarskom delu je došlo do pravih iznenadjenja i neočekivanih momenata. Najveći gubitnik ovog 85. RELIJA MONTE KARLO je Belgijanac TIJERI NOJVIL, vozač „hjundaia“, vice šampion sveta i as koji je u stvari bio najbrži ovog vikenda – ali i NAJMALEROZNIJI. NOJVIL je dokazao visok nivo i potpuno je tačno ono što je upravo rekao poznati beogradski automobilista i šampion, BOŠKO MARKOVIĆ – „On je zvezda u usponu i njegovo vreme tek dolazi“. Ako se anulira greška NOJVILA i prethodni kiks OŽIEA, vidi se da je razlika medju njima minimalna i da će predstojeća takmičenja u RELI ŠAMPIONATU SVETA doneti puno neizvesnosti i ujednačenosti po pitanju konkurencije. SEBASTIEN OŽIE je sijao na cilju poslednjeg ispita „power stage“, koji je doneo dodatne bodove NOJVILU, LEFEVRU, HANINENU, EVANSU i SORDU. Pravi poznavaoci relija i oni koji su odavno prepoznali ko je i šta je SEBASTIEN OŽIE, znali su posle minusa NOJVILA, da će četvorostruki prvak sveta rutinski stići do pobede a tada je u jednom dahu rekao: „Presrećan sam zbog ovog uspeha. To je velika stvar za tim M SPORT. Uspeli smo da pobedimo samo posle mesec dana priprema. Bilo je veoma teško, hvala celom timu za sve…“ Radosni su bili i vozači „TOJOTE“, pre svega LATVALA, koji je stigao do druge pozicije na podijumu, ali i HANINEN, iako je imao previše pehova. Mnogi su vozače „TOJOTE“ pozicionirali kao skoro autsajdere, pored „HJUNDAIA“, „FORDA“ i „SITROENA“, a eto, ispalo je sasvim drugačije. Najviše je razočarao „SITROEN“, pre svega Irac KRIS MIK, koji je čak ubrajan u moguće pobednike. Loš rezultat je malo popravio KREG BRIN, sa prošlogodišnjim modelom „DS 3″ i odličnim plasmanom  na peto mesto. Čast „HJUNDAIA“ je donekle spasao iskusni Španac DANI SORDO i pozicijom broj četiri u ukupnom poretku.

Kad se malo bolje sagledaju rezultati svih ispita vidi se da je najstandardniji, najmirniji i NAJBOLJI u svojoj kategoriji, WRC 2, bio ovoga puta ZAISTA BLISTAVI ANDREAS MIKELSEN. Njegova „škoda fabijaR5″, slabija više od 100KS od  WRC „monstruma“ je klizila kao najmoćnji brod u snežnom i ledenom okeanu RELIJA MONTE KARLO.

Eto, 85. RELI MONTE KARLO je iza nas. Ostaje da ga komentarišemo i da već stvaramo sliku o novom snežnom cirkusu – o ŠVEDSKOM RELIJU 2017.

 

Generalni plasman 85. RELIJA MONTE KARLO:

1. OŽIE – „ford fiesta“

2. LATVALA– „tojota“+ 2.15.0

3.TANAK – „ford“+ 2.57.8

4. SORDO– „hjundai“ + 3.35.8

5. BRIN – „sitroen DS3 16″ + 3.47.8

6. EVANS – „ford“ + 6.45.0

7. MIKELSEN (WRC 2) – „škoda“+ 9.32.7

8. KOPECKI (WRC 2) – „škoda“+ 12.58.1 !!!!

9. LEFEVR – „sitroen C3″+ 14.43.8

10. BUFIE – „ford R5″+ 16.09.4

 

 

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

 

toyota mirai 2

 

Za razliku od električnih automobila, koji u poslednje vreme doživljavaju procvat na tržištu, tehnologije kao što je korišćenje gorivih ćelija ne zauzimaju mesto kakvo zaslužuju, pre svega zbog loše promocije. Zato su 13 velikih kompanija, koje zastupaju razvoj ove tehnologije, organizovale Savet, kako bi "pozicionirali vodonik kao jedno od ključnih rešenja". Na listi osnivača "Vodonikovog saveta" su, između ostalih: "BMW grupa", Dajmler, Honda, Hjundai, Kavasaki, Šel, Total i Tojota, koja ulaže velike napore u promociju modela "mirai", koji za sada ne beleži neki veliki uspeh na tržištu.

Iznenađenje je pojava Šela i Totala, vodećih svetskih proizvođača fosilnih goriva, koji su svoj interes za pojavljivanje u Savetu pronašli u sve većoj pretnji od masovnog korišćenja električnih automobila. Ekspolatacija i prodaja gorivih ćelija je za njih manje-više sličan biznis od odosadašnjeg, pa otuda i želja da pomognu u popularizaciji. Savet je prvi sastanak održao na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu pre nekoliko dana, gde su potvrđene ambicije članova Saveta da ulažu u razvoj proizvoda sa pogonom na gorive ćelije, a plan je da su u sledećih pet godina zajednički u projekat uloži oko 10 milijardi evra.

 

 

 

Izvor: Mojauto.rs

 
160558 lexus rc 1

 

Lexus je predstavio GT3 trkačku verziju svog RC F modela, koja će imati svoj debi na 24 sata u Dejtoni, 26. januara ove godine. Novo trkačko vozilo kompanije Lexus će se takođe takmičiti u GT300 klasi Super GT serije u Japanu, odvojeno od američkog šampionata, počevši sa ovom sezonom. Lexus će predstaviti dva automobila u japanskom šampionatu i još dva u američkom, gde će se novi RC F GT3 takmičiti u GTD klasi IMSA SportsCar šampionata. "Kompanija Lexus prihvata nove izazove kao brend luksuznog načina života, dok stremi da inspiriše svoje kupce zabavom i uzbuđenjima koja prevazilaze maštu", izjavio je Tokuo Fukuiši, predsednik Lexus International. "Naša odluka da uđemo u motosport će poboljšati karakteristike naših F modela visokih performansi i samim tim, našim mušterijama pružiti neverovatno iskustvo."

"Ja sam veoma zadovoljan što možemo predstaviti Lexus RC F GT3 u GT3 kategoriji, koja predstavlja najviši nivo u trkanju putničkim automobilima", dodao je Koei Saga, glavni tehnički direktor Toyota Gazoo Racing fabrike. Kompanija nije objavila bilo kakve planove o uvođenju svog novog GT3 takmičara u evropskim šampionatima, ali Saga tvrdi da oni ne odbacuju takvu mogućnost. "Prvi korak predstavlja da postavimo četiri naša automobila u Americi i Japanu, ali u budućnosti ćemo negovati naš RC F GT3 i pretvoriti ga u model koji će biti voljen od strane mušterija širom sveta.

 

160560 lexus rc 111

160559 lexus rc 11

 

 

 

Izvor: Autoexclusive.rs

toyota y 2

Iz Toyote je još ranije stigao nagoveštaj da će ova japanska kompanija ponuditi i sportsku varijantu modela Yaris. Nedavno je to i zvanično potvrđeno, kada je objavljen i jedan teaser crtež takvog hot hatch Yarisa, da bi sada Toyota pustila u javnost i njegove prve dve zvanične fotografije. Za sada se ovaj automobil opisuje samo kao Yaris High Performance, pri čemu se njegova promocija najavljuje za mart i sajam u Ženevi (od 9. do 19. marta).

 
toyota y 22
 

U vesti nažalost nema konkretnih detalja, sem informacije da će Yaris High Performance imati turbo benzinski motor koji će razvijati više od 210KS (nezvanično će se raditi o 1,6 litarskoj jedinici), kao i da su u njegovom razvoju iskorišćena iskustva iz trkačkog Yarisa za WRC šampionat. Slike otkrivaju da će automobil biti u formi trovratnog hatchbacka i sa upadljivm aero body paketom.

Kako stvari sada stoje, Yaris High Performance će konkurisati Ford Fiesti ST, Renault Cliu RS i Volkswagen Polu GTI, a verovatno će na kraju u svom imenu ipak nositi i Gazoo naziv budući da Toyota po nekim ranijim najavama planira da ponudi novi pod-brend za svoje buduće High Performance modele, sa imenom motorsport odeljenja Gazoo Racing.

 

 

 

Izvor: Autoblog.rs

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h