face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

159554 daihatsu 1
 

Od Copena do Canbusa, Daihatsu će u Tokiju predstaviti praktično čitavu gamu.

 

Vrata Salona automobila u Tokiju se otvaraju 14. januara, a ova manifestacija je praktično japanska verzija SEMA šoua, gde se demonstriraju kreacije iz postprodajne automobilske industrije.

Daihatsu će na štand izvesti čak 11 svojih modela. Kompanija ih je razvrstala u četiri različite kategorije: Sporza, Grand Custom, Beach Cruisin i Cross Field. U svakoj su se našle temeljno modifikovane verzije inače neodoljive ponude.Prva je Sporza serija, sa naglaskom na crvenom finišu karoserije i zlatnim točkovima, kao i zaštitnim kavezom. Ova serija je ujedno i najagresivnijeg izgleda. Copen kabriolet, Boon hedžbek, Thor i Move Canbus minivanovi će ispratiti istu temu – crveno na crnom sa zlatnim točkovima. Što se Grand Custom serije tiče, Thor, Tanto i Move dobijaju više futuristički izgled sa tamno sivim i crnim finišem spoljašnjosti, kao i svetlo plavim akcentima na točkovima, masci hladnjaka i svetlima za maglu. Beach Cruisin serija je manje futuristička i više naklonjena porodicama, sa svetlo plavim i drvenim detaljima dodanim Canbusu i Boonu.

 

daihatsu 111

 

Na kraju, tu je avanturistička Cross Field serija, koju karakteriše grublji izgled Cast Activea i Wakea.

 

 

Izvor: VG

 
2
 

Deo ugovora o saradnji između Toyote i BMW-a podrazumeva da Nemci Toyotu od 2014. godine snabdevaju i 1,6 i 2,0 litarskim turbo-dizel motorima, pa se tako neke verzije modela Verso i Avensis već neko vreme mogu dobiti sa BMW-ovim pogonskim agregatima. Sada stiže i vest u kojoj se kaže da bi i sledeća generacija Toyote Corolle mogla da dobije BMW motor(e). U vesti se ne pominje koji bi to motori mogli da budu, ali se pretpostavlja da bi trebalo da bude jedan ili oba pomenuta dizel motora.

Ovakva saradnja među automobilskim proizvođačima nije ništa neobično, samo se treba podsetiti na primer Daimlera i Renault-Nissan alijanse. Tako se Renaultov 1.5 dCi dizelaš ugrađuje u neke Mercedesove modele, dok s druge strane Nissanov premium brend Infiniti koristi neke Mercedesove motore. U svakom slučaju, potpuno nova Corolla se može očekivati tokom 2018. godine, pri čemu će automobil koristiti Toyotinu New Global Architecture platfotmu (TNGA), na kojoj se baziraju i aktuelni Prius i novi crossover C-HR.

 

 

Izvor: Auto.Blog.rs

 

gt86 ferari motor

 

Ako ste ljubitelj Toyote onda ste sigurno čuli za projekat Toyota GT86 sa Ferarijevim motorom. E, vidite, sada je cela stvar otišla korak dalje. U susret novogodišnjim praznicima "nabrijani hachiroku" je zasijao u potpuno novom odelu. Nastavak priče pogledajte u videu ispod.

 

 
motor z
 
 

Zimsko zagrevanje automobila pre kretanja uobičajen je ritual za mnoge vozače, ali je sa tehničkog aspekta kod većine savremenih vozila - nepotrebno. I ne samo to, zagravanje motora u mestu kada su temperature vazduha veoma niske može čak i da šteti vašem automobilu.

 

Kada se temperature spuste ispod nule, kao što je to slučaj poslednjih dana u Srbiji, često ćemo u jutranjim časovima čuti buku koja dolazi od automobila čiji motori rade u leru. Stručnjaci navode da je u pitanju je stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima. Tada je zagrevanje motora na niskim temperaturama vazduha pre pokretanja vozila imalo smisla. Danas svi noviji modeli imaju elektronsko ubrizgavanja goriva. Senzori mere spoljašnju temperaturu i sistem prilagođava rad motora pa se smatra da je dovoljno da motor radi samo 30-60 sekundi pre polaska. Nakon toga može se započeti sa vožnjom jer će motor brže dostići radnu temperaturu ako je auto u pokretu, nego kada motor i dalje radi u leru.

 

Kada zagrevate motor u leru tokom hladnih dana, ne samo što bez potrebe trošite gorivo, već se sa određenih komponenti motora spira ulje koje podmazuje pokretne delove i sprečava njihovo oštećenje. Naime, benzinske motore pokreće mešavina vazduha i raspršenih čestica goriva koje isparava. Zbog niskih temperatura tokom zime, benzin sporije isparava, pa automobil automatski kompenzuje njegov manjak ubrizgavajući više goriva u mešavinu. Jedna od karakteristika benzina je da je dobar rastvarač, što dovodi do toga da spira motorno ulje sa zidova cilindara motora, ako automobil zimi zagrevate tokom dužeg perioda. Navika da zagrevamo motor automobila u mestu datira iz vremena pre osamdesetih godina 20. veka, i upotrebe karburatora. Nakon toga, umesto karburatora, počeli su da se koriste sistemi elektronskog ubrizgavanja goriva, tako da je zagrevanje postalo izlišno, pa čak i štetno.

 

Inače, pored buke koju proizvodi rad motora u leru, a koja će uznemiriti vaše komšije, za životnu sredinu mnogo su opasniji izduvni gasovi koje automobil ispušta tokom produženog rada motora u mestu.

 

Postoji još jedan važan razlog zašto zagrevamo automobil pre polaska. Tokom zime prijatnije nam je da sednemo u toplu kabinu nego da se smrzavamo u vožnji dok se auto ne zagreje. Iako je period potreban za zagrevanje putničke kabine kod savremenih vozila kraći nego pre, a neki modeli imaju i grejače u sedištima, mnogi od nas i dalje voze starije automobile koji se sporije greju. Ipak, imajte na umu da bespotreban rad vašeg automobila u leru direktno utiče na kvalitet vazduha koji udišete i da je bolje istrpeti malo hladnoće nego dodatno zagađivati vazduh koji je ionako lošeg kvaliteta.

 

Što se tiče zamagljenih i zaleđenih stakala na vozilu, uvek možete najpre da upotrebite magičnu krpu i strugač leda, pre nego što se usput vazduh iz ventilacionih otvora dovoljno zagreje i dovrši posao.

 

 

 

Izvor: B92.net

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h