face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

akio la mans

 

 

„Hvala na odličnoj vožnji!” Dozvolite mi da uputim ove reči vozačima, koji su vozili naše automobile na Le Mans trci. Ovo je bio naš 20 pokušaj da osvojimo prvo mesto. U isto vreme, pohvalio bih naše automobile, koji su kroz 388 krugova prešli oko 5.300 km.

I „hvala mnogo što ste bili uz nas!“ Želim da uputim ove reči svim fanovima koji su nas podržali, partnerima i dobavljačima koji su se zajedno sa nama takmičili, kao i svim članovima tima i ljudima koji su na bilo koji način doprineli našem timu. Izražavam najdublju zahvalnost svima.

Tokom naše istorije nastupa na trkama, nikada nismo pobedili na Le Mansu. Uvek smo bili iza naših rivala, te smo se posvetili razvoju novih tehnologija. Verovali smo da možemo da pobedimo ukoliko razvijemo automobile koji će voziti brže od automobila naših rivala.

Ipak, nismo mogli da pobedimo prošle godine. Nakon trke rekao sam timu: „Ne možemo da pobedimo na Le Mansu ukoliko brinemo samo o brzini automobila! Ono što radimo nije dovoljno. Mi nismo jak tim!. Iznova smo krenuli da ispitujemo naše snage i slabosti. Zaključili smo da nam nedostaje Kaizen - ideja o kontinuiranom napretku.

Da bi se napravio i vozio automobil, neophodno je mnogo truda. Svaka osoba uključena u proces mora da se potrudi da do grešaka ne dođe. Prethodnu godinu proveli smo istražujući na koji način možemo da utičemo na snagu automobila.
Naš najveći protivnik, Porshe, verovatno je imao dovoljno snage u automobilu. Nismo mogli da se takmičimo ponovo sa njim ove godine, ali bismo želeli da se iskreno zahvalimo svim našim sjajnim protivnicima.

Pre početka trke ove godine, dobio sam poruku od jednog člana ekipe. „Ne osećam se lagodno ove godine. Tokom cele godine trudili smo se da unapredimo automobile, ali sam shvatio da Kaizen podrazumeva kontinuiranost. Kaizen se nikada ne završava, jer uvek postoji prostor za unapređenje. Mislim da se zato osećam nelagodno. Nastavićemo da dajemo sve od sebe i moj tim i ja sve dok ne pobedimo. Morizo san, nastavite da nas podržavate tokom trke.“

Čitajući ovo, shvatio sam da je naš tim ojačao. Zaista sam želeo da gledam njihovu pobedu. Odlučio sam da se borim zajedno sa njima, iako sam bio u Japanu.
Naše putničke automobile razvijamo na osnovu automobila koji učestvuju na Le Mans trci. Kaizen je prihvaćen u TOYOTI, a znači kontinuiranost, učenje koje nikada ne prestaje. Takmičarski tim takođe shvata ovu ideju i način na koji je ideja povezana sa pobedom, tako da verujem sa smo jedan korak bliže realizaciji ovog projekta.

Ove godine smo pobedili na trci 24h Le Mans. Želim da uživam u tom osećaju danas sa svim našim fanovima, koji nas dugo godina podržavaju. Ovo je samo jedan korak bliže našem sledećem izazovu. Želeo bih da zamolim za nastavak podrške. Svima mnogo hvala.

 

Akio Toyoda
Predsednik
Toyota Motor Corporation

toyota hibrid

 

 
U japanskom automobilskom gigantu koji je sinonim za automobile koje pokreće hibridno pogonsko rješenje (benzinski motor kojem asistira elektromotor) vjeruju da su hibridni automobili u sadašnjem trenutku u znatnoj prednosti u odnosu na električne automobile, jer aktuelne hibridne opcije mogu ispoštovati i najstrožije norme o prosječnoj potrošnji goriva i emisiji štetnih izduvnih gasova. Istovremeno, najveći problem u proizvodnji električnih automobila predstavljaju baterije koje su još uvijek preskupe, prevelike i preteške.

"Naravno da radimo na razvoju električnih automobila, ali naše najjače oružje u narednih desetak godina ostaju hibridni automobili. Vrijeme baterija koje će imati znatno bolje karakteristike od sadašnjih još nije došlo, a to je osnovni razlog zbog kojeg i dalje preferiramo hibride“, izjavio je Shinzuo Abe, prvi čovjek Toyotinog odjela za pogonska rješenja.

"Prema našim realnim procjenama, prvi produkcijski električni modeli Toyote koji će imati adekvatne karakteristike za privlačenje velikog broja kupaca bit će spremni do 2030. godine“, dodao je na kraju Abe.
 
Izvor: Klix.ba

 

spa toyota hibrid 2

 

TOYOTA GAZOO RACING započeo je 2018/19. sezonu na Svetskim trkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobedom na trci 6 sati Spa-Francorchamps

 

Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima osvojili su trku drugu godinu za redom u TS050 #8 automobilu koji dele sa Fernandom Alonsom, koji je još od triumfa na International Formula 3000 pre 18 godina, po prvi put uživao u pobedi na ovom takmičenju.Hibrid #7 TS050 Mike Conwaya, Kamui Kobayashija i Jose Maria Lopeza fenomenalnim povratkom završio je trku na drugom mestu, samo 1.444 sekunde iza, iako su zbog kvalifikacionih penala bili jedan krug u zaostatku.

 

 

Ovom pobedom Toyota je na ukupno 49 WEC trka, triumfovala 17 puta. Ovo je četvrta uzastopna pobeda, a treća na SPA takmičenju. Toyota vodi u obe kategorije na Svetskim prvenstvima, i u kategoriji timova i vozača, a 16. i 17. juna učestvovaće na trci 24 časa Le Mans.Trka je startovala pod vedrim nebom, a Sebastijan, koji je krenuo sa prvog startnog mesta , imao je pred sobom čistu stazu u automobilu broj 8, postepeno povećavajući prednost nad Rebellionsom, dok je Mike u automobilu #7 do prvog stajanja bi na 6 mestu. Sebastien je do tada povećao svoju prednost za 30 sekundi, ali je zbog sigurnosnog automobila prednost smanjena.

 

 

Tokom kašnjenja od 30 min, Kamui je zamenio Mikea u automobilu #7, dok je Fernando preuzeo automobil #8 kako bi načinio svoj prvi krug na WEC trci. Njegov prvi zadatak nakon nastavka trke bio je da odbrani vodeću poziciju protiv Rebellionovog #1. To je i učinio spektakularnim prolaskom između nekoliko GT automobila na Kemmel Straightu.Fernando je bio prekinut punom žutom trakom, ali kada je traka postala zelena preuzeo je vođstvo i izgradio znatnu prednost pre nego što je auto predao Kazukiju nešto pre polovine trke. Automobil #8 se brzo vratio na „pit“ traku kako bi Kazuki podesio sigurnosni pojas, a nakon okretanja automobila dodatno je izgubio vreme. U međuvremenu, automobil #7 nastavio je da napreduje, da bi u drugoj polovini trke zauzeo drugu poziciju, sa oko minut zaostatka u odnosu na vodeći automobil #8, a na sledećoj pauzi, Jose Maria je preuzeo vođstvo od Kamuija.

 

spa toyota hibrid

 

 

Kako se poslednji sat trke približavao, oba TS050 hibrida povećala su brzinu, a Fernando se polako spremao da preuzme vođstvo nad automobilom #8 do sledeće zastavice, sa prednošću od oko jedne minute nad automobilom #7, za čijim volanom se nalazio Mike. Međutim, sigurnosni automobil je smanjio prednost na samo 6 sekundi sa 50 min do kraja trke.

 

Fernando i Mike su ostali u automobilima tokom poslednjeg punjenja goriva sa svega 25 min do kraja trke, nakon čega je tim doneo odluku da drži poziciju i izbegne nepotrebne rizike nakon više od 1.100 km trke.

 

 

 

mazda toyota

 

Najveći japanski proizvođači automobila udružiće se u cilju ubrzanja razvoja najsavremenijih baterija koje će da se koriste u budućim električnim vozilima.

 

Toyota, Nissan i Honda zajedno sa Panasonicom i još nekim japanskim kompanijama sarađivaće na tehnologiji proizvodnje. Cilj novoformiranog partnerstva je razvoj novih solid-state baterija koje će japanskim proizvođačima automobila da omoguće da postanu lideri u tehnologiji električnih vozila.Partnerstvo podržava i japanska vlada, odnosno Ministarstvo ekonomije i trgovine, koje će učestvovati u finanasiranju ovog projekta sa 1,6 milijardi jena (oko 14,6 miliona dolara).

 

Solid-state je značajno poboljšanje u odnosu na litijum-jonske baterije koje se sada koriste u električnim automobilima. Pored toga što imaju veću energetsku gustinu, one sadrže i manje komponenti i ne koriste tečne elektrolite koji mogu da iscure. Takođe, novi tip baterije je pouzdaniji u eksploataciji, jednostavniji za proizvodnju i dostupniji od litijum-jonskih baterija. Toyota je jedan od pionira u razvoju čvrstih baterija, ali ova kompanija do sada nije primenila ovu novu tehnologiju u svojim serijskim modelima.Cilj japanskih kompanija pre svega je poboljšanje performansi ovih baterija, kako bi one mogle da se masovno upotrebe u proizvodnji vozilima.

 

Prema planovima, baterija solid-state trebalo bi da bude razvijena do 2025. godine, što će da omogući autonomiju električnih automobila do 550 km pre potpunog pražnjenja. Autonomija do 2030. godine trebalo bi da dostigne 800 km.

 

 

Izvor: Netauto.rs

 

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h