face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

find a service centre 940x529

 

Kako prenosi Tanjug, kvartalna dobit japanske automobilske kompanije Toyote uvećana je za 21 odsto, jer su rezanje troškova i procvat prodaje na pojedinim tržištima neutralisali negativne efekte skupih podsticaja koje je kompanija ponudila kupcima u SAD. Profit Toyote je u periodu januar-mart dostigao 480,8 milijardi jena (4,4 milijarde dolara), što je više u odnosu na 398 milijardi jena iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija AP. Prihodi od kvartalne prodaje su porasli na 7.580 milijardi jena (69 milijardi dolara). “Odsustvo troškova povezanih sa masovnim opozivom Takatinih vazdušnih jastuka takođe je pomoglo poslovnim rezultatima”, poručuje potpredsednik Toyote Koji Kobajaši. U protekloj fiskalnoj godini, završenoj u martu ove godine, Toyota je ostvarila rekordan profit od 2.490 milijardi jena (23 milijarde dolara), što je za 36 odsto više u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu. Istovremeno, prihodi su porasli za šest odsto na 268 milijardi dolara.

Toyota je u protekloj fiskalnoj godini prodala 10,44 miliona automobila u svetu, u odnosu na 10,25 iz prethodne fiskalne godine.

U tekućoj fiskalnoj godini, koja se završava u martu 2019, Toyota očekuje prodaju od 10,5 miliona vozila.

 

Izvor: Tanjug.rs

 

 

Park Place lexus what car jd power

 

Svake godine, čuveni američki magazin, Consumer Reports (CR), objavljuje listu najboljih i najgorih automobila prema njihovom istraživanju. Sudeći po CR-u, „godišnje na kućne adresu stigne oko četiri miliona pisama sa raznim pitanjima preko kojih vlasnici ocenjuju svoje automobile“, a magazin trenutno ima oko sedam miliona pretplatnika.

 

Neki od njih se kunu u CR dok ga drugi kritikuju, smatrajući da je previše površan i da ne pokazuje realnu sliku. Slična situacija je sa još jednim popularnim medijem, J.D. Powers (JDP), koji svake godine donosi listu vozila sa najviše i najmanje kvarova. Nije retkost da istraživanja drugih medija bude sasvim suprotno, a evo najčešćih razloga koje kritičari ističu.

Veoma mali broj ispitanih se odazove

Iako CR pošalje preko četiri miliona pisama na godišnjem nivou, “samo“ 480.000 osoba popuni papirologiju i pošalje je nazad. Američka populacija trenutno iznosi 315 miliona stanovnika, a 75% njih ima preko 18 godina. Ako se prisetimo da Amerikanci mogu da polažu vozački ispit sa 16 godina, cifra bi bila značajno veća, mada treba spomenuti da samo zato što neko ima dovoljno godina za vožnju ne znači i da poseduje automobil. Amerikanci godišnje kupe preko 17 miliona vozila pa tako ispitivanje “samo“ 480.000 vlasnika automobila raznih godišta je svakako  naizgled niska brojka, ali s druge strane, uzorak je više nego reprezentativan.

 

Vlasnici drugačije održavaju automobile

Jedno američko istraživanje je pokazalo da su vlasnici Hondi najuredniji kada je reč o svojim garažama. Oni ne samo što su veoma organizovani već i redovno čiste garaže, posebno tokom zimskih meseci. S druge strane, na samom dnu liste su se našli vlasnici domaćih (General Motors, Ford i Chrysler) proizvoda. Nije teško doneti zaključak da postoje velike šanse da vlasnici određenih automobila održavaju svoje ljubimce na drugačiji način, pa dok neki rade održavanja baš onako kako instrukcije kažu, postoje i oni koji često kasne sa zamenom ulja i filtera i ne menjaju ništa sve dok funkcioniše.

 

Kompanije pružaju različita uputstva

Da se nadovežemo na prethodni komentar, i same automobilske kompanije često umeju da pružaju sasvim različite savete kada je red o održavanju. Primera radi, poznati automobilski novinar, Jim Eldridge, se seća priče kada je njegovoj (1985.) Dodge Daytoni pukao zupčasti kaiš na 130.000 kilometara na satu. Radna knjižica nije pokazala da se on uopšte trebao promeniti već je logika kompanije verovatno bila “zameni kada pukne“. S druge strane, njegov kolega je imao značajno mlađu Nissan Maximu, a radna knjižica savetuje da se zupčasti kaiš promeni svakih 50.000 km. I ne samo to, već knjižica Maxime kaže da se ležaji treba da se promene na 100.000 kilometara, a slična cifra se neći pronaći u knjižici bilo kog američkog automobila. Tako da, na kraju dana, definicija “regularnog održavanja“ nije ista među proizvođačima.

 

Vlasnici koriste automobile za različite svrhe

Gotovo svake godine Lexus završava na prvom mestu najkvalitetniji brendova u Americi, a među prva četiri se nalaze i Toyota i Buick. Šta svi spomenuti proizvođači imaju zajedničko? Godine kupaca. Naime, prosečan kupac Lexusa ima 57 godina, Toyote 58, a Buicka 60. Stariji kupci ne samo što redovnije održavaju svoje automobile već i pažljivije voze i nisu poznati po agresivnosti. Kao što smo spomenuli, Lexus i Toyota su među brendovima sa najmanje kvarova, ali ona treća divizija japanskog giganta, Scion, se redovno nalazila na samom dnu liste. Šta Scion, koji je ugašen pre dve godine, ima drugačije? Još jednom – godine kupaca. Naime, Scion je imao najmlađe kupce na tržištu sa prosečnim godinama od samo 39. Slična analiza se može navesti i za neke druge trendove. Primera radi, Jeep je brend čiji vlasnici provode mnogo vremena na terenskoj vožnji je samim tim za očekivati da će imati više problema.

 

toyo 1

 

Određene percepcije o brendu

Određeni brendovi imaju toliko pozitivan imidž da vlasnici često neće da prihvate činjenicu da njihovi ljubimci ipak nisu perfektni. Moj kolega sa posla Piter (ili kako ja volim da ga zovem – Pero), je veliki ljubitelj Honde još od kasnih 1980-ih godina, kada je u srednjoj školi vozio Accord. Tokom 2010. godine, Pero je za suprugu kupio novi CR-V da zameni prethodni, koji je uništen u većem sudaru.

Iako je bio izuzetno zadovoljan ovim krosoverom, na 90.000 milja (144.000 kilometara) CR-V je zahtevao novi menjač – kvar od preko 4.500 dolara. Dve godine posle CR-V-a, Pero je sebi kupio novi Accord, ali ni sa njim nije mogao da prođe bez problema. Na 25.000 milja (40.000 kilometara), i ponovo na 40.000 milja (64.000 kilometara) je morao da menja diskove i pločice, a nešto kasnije je stigao i kvar od 800 dolara sa klimom.

 

Ako pitate Peru, on smatra navedene popravke kao “regularno održavanje“ i dalje preporučuje Hondu za kupovinu, a takođe je bio veoma srećan što je salon pristao da pokrije polovinu računa prvog problema sa kočnicama (Honda nudi fabričku garanciju na svaki deo prve tri godine ili 57.600 km). Oba problema su veoma česta na Hondama na američkom tržištu i internet je preplavljen njihovim pričama. Sama Honda je imala nekoliko opoziva i produžavala garanciju, ali kao i Pero mnogi kupci se i dalje vode logikom „zamenio sam menjač na 144.000 kilometara, sada sam opet miran toliko“.

CR često koristi prethodno iskustvo (kod određenih brendova)

Nije retkost da CR donese „preporuku“ na osnovu prethodnih rezultata, iako je proizvod potpuno novi. Jedan od najpoznatijih slučajeva se desio 2007. godine, kada je debitovala druga generacija Toyotinog pikapa Tundra. CR je bio brz da je proglasi za najkvalitetniji pikap i pritom pokaže najviše ocene za kvalitet mehanike, iako je priznao da je reč o novom modelu i da veliki broj ocena donosi na osnovu istraživanja u prošlosti. Kako to obično biva sa potpuno novim proizvodima, Tundra je u početku imala dosta „gremlina“ pa svega mesec dana nakon preporuke – CR je morao da skine Toyotinog velikana sa liste. Slična situacija se desila pre nekoliko godina sa Chevrolet Impalom, prvim automobilom koji je dobio maksimalne ocene od CR-a da bi kasnije uklonjen sa liste nakon skandala sa neispravnim bravama.

Definicija „velikog problema“

CR nije precizan u kategoriji gde od vlasnika očekuje da oceni da li je njihov ljubimac imao ikakvih većih problema. To predstavlja problem iz razloga što definicija „velikih problema“ može da bude protumačena drugačije, pa tako kvar od recimo 200 dolara za nekoga ko vozi jeftini Fiat 500 sigurno ne igra istu ulogu kao deset puta skuplji kvar na nekom premijum automobilu. J.D. Powers daje još manje detalja, pa tako objavljuje samo broj problema bez ikakve analize. Primera radi, prvoplasirani Lexus posle tri godine ima 99 problema na 100 vozila, a šta je tačno „problem“ može biti mnogo toga – od crknute sijalice do crknutog motora.

 

lexi 2

 

Bez predrasuda?

Većina istraživanja će reći da ne primaju novac radi reklamiranja pa samim tim „niko ne može da kupi njihove ocene“. Dok je to možda i istina, nije retkost da oni pokažu predrasude kada je reč o određenim automobilima. Primera radi, u februaru 2005. godine, CR je doneo uporedni test između Acure TSX (Honda Accord u Evropi) i Volvoa S40. CR se žalio kako S40 nema dovoljno prostora na zadnjim sedištima dok je za TSX rekao da je taman po meri, iako su brojke na sledećoj stranici pokazale da švedski predstavnik izlazi kao pobednik.

 

Slična situacija je važila i za ekonomičnost, pa je tako Acura dobila dobre ocene, a Volvo samo prelazne, iako su brojke na papiru identične. Pre nekoliko godina CR je testirao i dva popularna hibrida, Toyotu Camry i Forda Fusion (Mondeo u Evropi). I pored toga što je Fusion pobedio u gotovo svakom usporednom testu, konačan zaključak po mišljenju CR-a je nerešen iz razloga što japanski proizvođač vozila dosta duže proizvodi hibride.

Isti automobili, različiti rezultati

Saradnja između Chryslera i Mitsubishija iz 1990-ih godina je donela jedan novitet pod tri oznake. Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon i Plymouth Laser su se proizvodili u istoj fabrici od strane istih radnika i od identičnih materijala. To znači da bi oni trebalo da dobiju i slične ocene, zar ne? Ali sudeći po CR-u, Eclipse je dobio visoke ocene po pitanju finalne izrade i mehanike dok su se Eagle i Plymouth morali zadovoljiti samo prelaznim ocenama. Posle takvog skandala CR je počeo da grupiše „blizance“ u jednu kategoriju.

Na kraju dana, mediji kao što su Consumer Reports i J.D. Powers nisu u potpunosti netačni. Ako se svi američki mediji slažu da je Lexus najbolji, a Fiat najgori to ipak govori mnogo o njima. Ipak, treba pogledati i druge aspekte, pre svega ko su ciljni kupci i kako je automobil održavan.

 

 

Izvor: Autorepublika.com

 

 

 
Tanak Argentina 2018
 
 

Težak makadamski RELI ARGENTINA, je najzad završen. Šampanjac su otvorili OT TANAK i njegov suvozač MARTIN JERVEOJA, kao i mnogobrojni članovi tima TOJOTE. TANAK je zabeležio prvu ovogodišnju pobedu i treću u karijeri a TOJOTA svoj prvi veliki trijumf u aktuelnoj sezoni.

 

Estonac OT TANAK je ubedljivo ali i mudro stigao do baš velikog uspeha. Iza sebe je ostavio celu elitu, čak za 37,7 sekundi. Školski racionalno je priveo kraju finiš napornog makadamskog relija, znajući kada treba popustiti jurnjavu zarad sigurne završnice. Na poslednjem ispitu POWER STAGE, nije želeo da rizikuje preterano, pa je zauzeo 4. mesto, ali, zato je u ukupnom poretku SLAVIO i u Južnoj Americi osvojio 25 +  2 boda, dakle ukupno 27 i tako zadržao treće mesto u ŠAMPIONATU SVETA 2018. posle 5 relija.

WRC je zapravo kao i život. Neko bljesne i doživi pravu sreću a nekome sve krene naopačke i nadje se baš u nezavidnom položaju. Oni koji su na relijima doživeli teže prevrtanje i to u trenucima kada su pomislili da im je NAJVEĆI USPEH pred vratima, vrlo dobro znaju KAKAV JE TO UŽASAN I DEPRIMIRAJUĆI OSEĆAJ. Imali smo priliku da ga osetimo u RELI ŠAMPIONATU JUGOSLAVIJE.

 

Teško i višestruko prevrtanje na 17. ispitu, dakle na pretposlednjem brzincu imao je neverovatno talentovani i hrabri Finac, 17. godišnji KALE ROVANPERA. Već znate da je u subotu vozio brzo i precizno, zasenio je konkurenciju u klasi WRC 2 i zaseo na čelo svoje kategorije. Na pomenutom brzincu na jednom prašnjavom i klizavom pravcu, na ulasku u neko naseljeno mesto i pred publikom, „škoda fabija R5″ je poletela u vazduh i onda je usledilo višestruko prevrtanje posade sa brojem 35. Srećom izbegli su udarac u obližnja stabla ali su pri kraju tumbanja totalno demolirali jedan automobil PARKIRAN pokraj staze….“škoda“ Rovanpere, vidi se na slici, nije oštećena sa strane, što ukazuje da su vozač i suvozač prošla bez težih povreda i da je reli kavez (“ rol bar “) opravdao ulogu. Šteta, velika šteta, ali, to je samo uobičajeni reli maler i priča kroz koju su SVI PROŠLI VIŠE PUTA. Budite ubedjeni da će 17. godišnji KALE ROVANPERA vrlo brzo napredovati i doživeti i onu slatku stranu RELI SPORTA.

Na poslednjem brzinskom ispitu, POWER STAGE, koji prvoj petorici donosi bodove, na ispitu koji je imao naziv EL CONDOR, kao istoimena južnoamerička ptica KONDOR, na stazi od 16,43 km. poleteo je perfektni Belgijanac TIJERI NUJVIL, sa „hjundaiem i20 Coupe WRC“. NUJVIL je inače jedini EKS AS koji i van relija koristi naočare. Bio je brži od svih pa i od svetskog prvaka OŽIEA, kojeg je ostavio za POLA SEKUNDE. Kao treći se plasirao MIKELSEN, četvrti je bio TANAK a peti KRIS MIK.

Posle MONTE KARLA, ŠVEDSKE, MEKSIKA, KORZIKE i ARGENTINE, zvanični svetski prvak SEBASTIEN OŽIE je zadržao prvo mesto sa 100 bodova, prati ga NUJVIL sa 90, treći je TANAKI sa 72, četvrti MIKELSEN sa 54 itd.

RELI ARGENTINA 2018. po ružnom će upamtiti, KALE ROVANPERA, JARI MATI LATVALA, KREG BRIN i KRIS MIK, koji je pored peha sa promenom točka ipak prikazao sjajnu vožnju u nagoveštaj povratka u formu, uoči makadama u PORTUGALU, sledeće runde WRC-a, planirane za 18.maj 2018.

 

Generalni poredak RELIJA ARGENTINA 2018:

1. TANAK – „tojota“

2. NUJVIL – „hjundai“……… + 37.7 sek.

3. SORDO – „hjundai“……… + 1.57,7 min.

4. OŽIE – „ford“…………………+ 1.58,6

5. MIKELSEN – „hjundai“……… + 2.02,6

6. EVANS – „ford“…………..+ 3.06,3

7. MIK – „sitroen“…………….+ 3.25,7

8. LAPI – „tojota“…………………+ 4.32,6

9. SUNINEN – „ford“……………….+ 5.38,6

10. TIDEMAND (WRC 2) – „škoda“………..12.15,8

 

DSC 0029

 

Maksimalna brzinom od 135 km/h isključivo na struju, autonomija do 60 km i to sve bez paljenja benziskog motora, kombinovana potrošnja od samo 1l/100 km. Ovo su samo neke od brojki najdinamičnijeg Prius do sada. Predstavljamo Vam novi Toyota Prius Plug-in PHV.

 

Još sada davne 1997. godine, Toyota je predstavila prvi serijski hibridni automobil sa elektro-benzinskim pogonom i na taj način postala začetnik jedne potpuno nove tehnološko napredne ere stvaranja automobila. Iako je izostao komercijalni uspeh novog modela nazvanog Prius, pravac koji je Toyota odabrala pokazao je se kao ispravan. Sada, 20 godina kasnije u svetu gde elektrifikacija i hibridna vozila lagano uzima maha, Toyoti ne predstavlja problem biti lider.

 

DSC 0032

 

DSC 0014

 

Iako pričamo o četvrtoj generaciji Priusa, razlike između Plug-In i klasičnog modela su blage ali lako primetne. Plug-In nam deluje nekako prefinjeniji, suptilnije pogotovu ako ga pogledamo od pozadi u njegov talasast spojler, dok sa prednje strane deluje ljuto i namrgođeno. Potpuno novi LED farovi, prednja maska i "Mirai" migavci/dnevna svetla kao da su sa neke druge planete, kao da su se marsovci latili dizajnerskih alata.

 

DSC 0061

 

Bok auta je preslikan sa standardnog Priusa, izuzev točkova koji po našem mišljenju deluju malo na veliku karoseriju dostojne dimenzija jednog Avensisa. Možda nam je to i glavna zamerka na celokupa izgled vozila, ali ako imamo u vidu da su mogući razlozi takvih točkova upravo kako bi se postigla sjajna autonomija vozila, onda taj detalj mu moramo oprostiti.

 

DSC 0062

 

Sa tehničke strane Plug-In Prius se takođe izdvaja po svojim tehničkim detaljima od standardnog. Tu je velika Li-ion baterija kapaciteta čak 8,8 kWh (stara je imala kapacitet 4,4 kWh). Smeštena je u prtljažnik vozila i toliko je velika da je viša od donje ivice petih vrata. Prtljažnik je jako plitak i ima samo 360 litara a uz to prilično je teško upotrebiti svu njegovu zapreminu jer su obično koferi, pogotovu za duža putovanja širi i viši pa se nameće problem kako ih smestiti. Ipak, radi se o komfornoj limuzini u koju udobno treba da se smesti i preveze 4 osobe. Toyotini inženjeri su kao primarni zadatak postavili očuvanje životne sredine uz najnižu moguću potrošnju goriva. Fabrika deklariše 1l na 100km a mi smo uspeli da ostvarimo čak neverovatnih 0,9l/100km. Zaista impresivno!

 

DSC 0064

 

Međutim, limuzina kakav je Prius Plug-In neće se voziti samo po gradskim uslovima, pa ćemo na svakih 50-60 km odlaziti na kućnu utičnicu i puniti se. Napominjemo kod nas u Srbiji još uvek nema mogućnosti puniti električna vozila brzim punjačima. Vrlo često, uputićemo se na duži put ili more gde će se mogućnosti dopune vozila el. energijom biti ograničene pa ćemo morati nakon potrošene energije iz baterija osloniti na hibridni sistem, baš onakab kakav je na Priusu ili C-HR. Testirali smo "Plug-In" i kada je baterija potpuno istrošena, dakle hibridni pogon koji puni i prazni bateriju putem računara i opet smo bili oduđevljeni rezultatom. 2,8l/100km benzina je više nego odličan rezultat. Ovaj auto zaista ume da nam čuva dzep i da nas vozi sa zaista malom potrošnjom goriva.

 

DSC 0073

 

Što se tiče opreme ovog vozila, lista je zaista duga. Počev od standardno ugrađenih LED farova sa po dva klastera za duga i kratka svetla koja daju utisak kao da vozite po danu. Vidljivost noću je gotovo savršena. Tu su i kamere koje prepoznaju znakove ograničenja i mogifikuju snop kako bi izbegli zaslepljivanje, a istovremeno zadržali maksimalno osvetljenje po širini i dubini. Bežično punjenje mobilnog uređaja, Toyota Touch 2 with Go multimedijalni sistem, navigacija, mnoštvo tastera na upravljaču, ključ karica, Toyota Park Assist, Toyota Safety Sense i još mnogo toga. Dakle, lista standardne opreme je toliko duga da prosto nemate šta da dodate a da to vozilo već ne poseduje. Ono što nije standardna već je dodatna oprema je mogućnost da se sistem sam dopunjuje. Toyota je predstavila i opcioni izvor energije u vidu solarnih panela smeštenih na krovu automobila. Ovaj izvor energije do sada se koristio samo za pokretanje ventilacionog sistema kabine (na pređašnjem Prius Plug-In modelu), a sada se otišlo korak dalje i po prvi put koristi za napajanje glavne baterije. Ceo sistem je teži 17 kilograma, a Toyota kaže da je u stanju da dopuni baterije za oko 5 km vožnje dnevno, odnosno za oko 650 do 1000 besplatnih kilometara godišnje. Složićete se, genijalno.

 

DSC 0090

 

Novi Prius Plug-In Hybrid dolazi sa novom, četvrtom generacijom PHV pogona Toyote. To znači da ga pogoni tri motora. Jedan je klasičan benzinski, četvorocilindarski, redni sa radnom zapreminom od 1.800 kubnih centimetara i maksimalnih 98 KS pri 5.200 o/min i najvećim obrtnim momentom od 142 Nm pri 3.600 o/m. Drugi je dualni pogon, tačnije dva elektro-motora/generatora od 31 i 72 KS koji je po prvi put primenjen ovde. I on omogućava vozilu bolja ubrzanja, kao i veću maksimalnu brzinu u EV modu. Ipak, do 100 km/h potrebno mu je 11,1 sec, a maksimalna brzina je 170 km/h.

 

DSC 0099

 

Toyota je mislila i o stepenu iskorišćenosti kao i radnom veku baterija, pa je ugradila i posebne grejače za njihovo zagrevanje. To obezbeđuje kako duže trajanje, tako i očuvanje kapaciteta, pa samim tim i veću autonomiju vožnje u “elektro” modu. A što se samog punjenja baterija tiče, ono je ubrzana za 65 % u odnosu na prethodni model. Za samo dva časa uz upotrebu “brzog punjača”, one će biti potpuno napunjene, a ukoliko se koristi standardna, kućna instalacija potebno je između 3 časa i 10 minuta i 3 časa i 30 minuta.

 

DSC 0142

 

Za ovaj, kako mi volimo da ga nazovemo, "marsovski auto" se može reći da je zaista “pametno vozilo”. Računar sam bira pogon koji je najekonomičniji i najviše odgovara datoj situaciji. Na raspolaganju su četiri osnovna moda pogona, hibridni (HV) koji omogućava automobilu da kombinuje snagu benzinskog i elektro-motora, isključivo eletrični (EV), električni za grad (EV City) koji prema potrebi angažuje i benziskog motor kada je neophodna veća snaga ili ubrzanje, kao i mod za punjene baterija (Battery Charge Mode), koji podrazumeva što veće sakupljanje energije upotrebom benzinskog agregata, ali i kinetičke enegije, samo bez ikakovg angažovanja elektro-motora. A na svu ovu "vanzemaljsku tehnologiju" treba dodati i mogućnost vozača da sam bira mod vožnje “Normal”, “Eco” i “Power” u zavisnosti od potreba ili želja.

 

DSC 0177

 

Što se tiče komfora vožnje, više je nego zadovoljavajući, jer trim oslanjanja je dobro odmeren, a tu je i nova TNGA (Toyota New Global Architectrure) platforma. Dinamika je sasvm korektna, treba napomenuti da je ovo vozilo sa četiri sedišta, a dodatna masa baterije na izvestan način biva kompenzovana jednim putnikom manje.

 

DSC 0173

 

Sedišta su priilčno udobna i prostora ima dovoljno, pogotovu pozadi. Ništa loše se ne sedi napred, naprotiv, komfora je u izobilju a vozačevo sedište je opremljeno i prekidačem za štelovanje potpore lumbalnog dela leđa, sjajan dodatak. Ono gde smo našli zamerku jeste podešavanje volana po visini. Nekako taj maksimalno gornji položaj deluje kao nedovoljan, kao da su japanci smatrali da će se auto prodavati samo u Aziji pa će ga voziti samo manje osobe. Ipak, ovaj nedostatak može biti iritantan pogotovu ako ga kupi osoba od 193cm kakav je bio test vozač na ovom testu, pa je ulazak i izlazak iz vozila blago otežavajući zbog niske pozicije volana.

 

DSC 0180

 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

 

Karoserija: hečbek, 4 sedišta; d x š x v 4.645 x 1.760 x 1.470 mm, međ. rast. 2.700 mm; zapremina prtljažnika: 360/1.204 lit, masa 1.550 kg
Motor: benzin, redni, 4 cilindra, 1.798 ccm, 98 KS pri 5.200 o/min; 142Nm pri 3.600 o/min, elektro-motor MG1 31 KS, elektro-motor MG2 72 KS
Transmisija: CVT, pogon napred
Ogibljenje: napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
Kočnice: samoventilirajući diskovi od 255 mm napred i puni diskovi od 259 mm nazad
Pneumatici: 195/65 R15
Performanse: 0 – 100 km/h za 11,1 s; 170 km/h; 1,0 l/100 km; emisija CO2- 22 g/km


Cena:

TOYOTA Prius Plug-In SOL: 39.200 evra - test vozilo

TOYOTA Prius Plug-In EXECUTIVE: 41.700 evra

TOYOTA Prius Plug-In SOLAR: 41.700 evra

 

Ocena
+ izuzetno niska potrošnja i efikasnost, savremena tehnologija, visoki paket stanadardne opreme
– cena, velika masa, mali točkovi

 

Utisak
Toyota Prius Plug-in Hybrid je automobil koji je definitivno ispred svog vremena.

 

TOYOTA club Serbia

Tekst: Nebojsa Tošović

Foto: Slobodan Tošić



  • DSC 0014
  • DSC 0029
  • DSC 0032
  • DSC 0061
  • DSC 0062
  • DSC 0064
  • DSC 0073
  • DSC 0078
  • DSC 0087
  • DSC 0090
  • DSC 0098
  • DSC 0099
  • DSC 0118
  • DSC 0119
  • DSC 0125
  • DSC 0127
  • DSC 0136
  • DSC 0141
  • DSC 0142
  • DSC 0173
  • DSC 0177
  • DSC 0180
  • DSC 0014
  • DSC 0029
  • DSC 0032
  • DSC 0061
  • DSC 0062
  • DSC 0064
  • DSC 0073
  • DSC 0078
  • DSC 0087
  • DSC 0090
  • DSC 0098
  • DSC 0099
  • DSC 0118
  • DSC 0119
  • DSC 0125
  • DSC 0127
  • DSC 0136
  • DSC 0141
  • DSC 0142
  • DSC 0173
  • DSC 0177
  • DSC 0180




Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h