face flickr twit Instagram icon small youtube4

toyota hibrid

 

 
U japanskom automobilskom gigantu koji je sinonim za automobile koje pokreće hibridno pogonsko rješenje (benzinski motor kojem asistira elektromotor) vjeruju da su hibridni automobili u sadašnjem trenutku u znatnoj prednosti u odnosu na električne automobile, jer aktuelne hibridne opcije mogu ispoštovati i najstrožije norme o prosječnoj potrošnji goriva i emisiji štetnih izduvnih gasova. Istovremeno, najveći problem u proizvodnji električnih automobila predstavljaju baterije koje su još uvijek preskupe, prevelike i preteške.

"Naravno da radimo na razvoju električnih automobila, ali naše najjače oružje u narednih desetak godina ostaju hibridni automobili. Vrijeme baterija koje će imati znatno bolje karakteristike od sadašnjih još nije došlo, a to je osnovni razlog zbog kojeg i dalje preferiramo hibride“, izjavio je Shinzuo Abe, prvi čovjek Toyotinog odjela za pogonska rješenja.

"Prema našim realnim procjenama, prvi produkcijski električni modeli Toyote koji će imati adekvatne karakteristike za privlačenje velikog broja kupaca bit će spremni do 2030. godine“, dodao je na kraju Abe.
 
Izvor: Klix.ba

 

spa toyota hibrid 2

 

TOYOTA GAZOO RACING započeo je 2018/19. sezonu na Svetskim trkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobedom na trci 6 sati Spa-Francorchamps

 

Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima osvojili su trku drugu godinu za redom u TS050 #8 automobilu koji dele sa Fernandom Alonsom, koji je još od triumfa na International Formula 3000 pre 18 godina, po prvi put uživao u pobedi na ovom takmičenju.Hibrid #7 TS050 Mike Conwaya, Kamui Kobayashija i Jose Maria Lopeza fenomenalnim povratkom završio je trku na drugom mestu, samo 1.444 sekunde iza, iako su zbog kvalifikacionih penala bili jedan krug u zaostatku.

 

 

Ovom pobedom Toyota je na ukupno 49 WEC trka, triumfovala 17 puta. Ovo je četvrta uzastopna pobeda, a treća na SPA takmičenju. Toyota vodi u obe kategorije na Svetskim prvenstvima, i u kategoriji timova i vozača, a 16. i 17. juna učestvovaće na trci 24 časa Le Mans.Trka je startovala pod vedrim nebom, a Sebastijan, koji je krenuo sa prvog startnog mesta , imao je pred sobom čistu stazu u automobilu broj 8, postepeno povećavajući prednost nad Rebellionsom, dok je Mike u automobilu #7 do prvog stajanja bi na 6 mestu. Sebastien je do tada povećao svoju prednost za 30 sekundi, ali je zbog sigurnosnog automobila prednost smanjena.

 

 

Tokom kašnjenja od 30 min, Kamui je zamenio Mikea u automobilu #7, dok je Fernando preuzeo automobil #8 kako bi načinio svoj prvi krug na WEC trci. Njegov prvi zadatak nakon nastavka trke bio je da odbrani vodeću poziciju protiv Rebellionovog #1. To je i učinio spektakularnim prolaskom između nekoliko GT automobila na Kemmel Straightu.Fernando je bio prekinut punom žutom trakom, ali kada je traka postala zelena preuzeo je vođstvo i izgradio znatnu prednost pre nego što je auto predao Kazukiju nešto pre polovine trke. Automobil #8 se brzo vratio na „pit“ traku kako bi Kazuki podesio sigurnosni pojas, a nakon okretanja automobila dodatno je izgubio vreme. U međuvremenu, automobil #7 nastavio je da napreduje, da bi u drugoj polovini trke zauzeo drugu poziciju, sa oko minut zaostatka u odnosu na vodeći automobil #8, a na sledećoj pauzi, Jose Maria je preuzeo vođstvo od Kamuija.

 

spa toyota hibrid

 

 

Kako se poslednji sat trke približavao, oba TS050 hibrida povećala su brzinu, a Fernando se polako spremao da preuzme vođstvo nad automobilom #8 do sledeće zastavice, sa prednošću od oko jedne minute nad automobilom #7, za čijim volanom se nalazio Mike. Međutim, sigurnosni automobil je smanjio prednost na samo 6 sekundi sa 50 min do kraja trke.

 

Fernando i Mike su ostali u automobilima tokom poslednjeg punjenja goriva sa svega 25 min do kraja trke, nakon čega je tim doneo odluku da drži poziciju i izbegne nepotrebne rizike nakon više od 1.100 km trke.

 

 

 

mazda toyota

 

Najveći japanski proizvođači automobila udružiće se u cilju ubrzanja razvoja najsavremenijih baterija koje će da se koriste u budućim električnim vozilima.

 

Toyota, Nissan i Honda zajedno sa Panasonicom i još nekim japanskim kompanijama sarađivaće na tehnologiji proizvodnje. Cilj novoformiranog partnerstva je razvoj novih solid-state baterija koje će japanskim proizvođačima automobila da omoguće da postanu lideri u tehnologiji električnih vozila.Partnerstvo podržava i japanska vlada, odnosno Ministarstvo ekonomije i trgovine, koje će učestvovati u finanasiranju ovog projekta sa 1,6 milijardi jena (oko 14,6 miliona dolara).

 

Solid-state je značajno poboljšanje u odnosu na litijum-jonske baterije koje se sada koriste u električnim automobilima. Pored toga što imaju veću energetsku gustinu, one sadrže i manje komponenti i ne koriste tečne elektrolite koji mogu da iscure. Takođe, novi tip baterije je pouzdaniji u eksploataciji, jednostavniji za proizvodnju i dostupniji od litijum-jonskih baterija. Toyota je jedan od pionira u razvoju čvrstih baterija, ali ova kompanija do sada nije primenila ovu novu tehnologiju u svojim serijskim modelima.Cilj japanskih kompanija pre svega je poboljšanje performansi ovih baterija, kako bi one mogle da se masovno upotrebe u proizvodnji vozilima.

 

Prema planovima, baterija solid-state trebalo bi da bude razvijena do 2025. godine, što će da omogući autonomiju električnih automobila do 550 km pre potpunog pražnjenja. Autonomija do 2030. godine trebalo bi da dostigne 800 km.

 

 

Izvor: Netauto.rs

 

 

 

 

find a service centre 940x529

 

Kako prenosi Tanjug, kvartalna dobit japanske automobilske kompanije Toyote uvećana je za 21 odsto, jer su rezanje troškova i procvat prodaje na pojedinim tržištima neutralisali negativne efekte skupih podsticaja koje je kompanija ponudila kupcima u SAD. Profit Toyote je u periodu januar-mart dostigao 480,8 milijardi jena (4,4 milijarde dolara), što je više u odnosu na 398 milijardi jena iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija AP. Prihodi od kvartalne prodaje su porasli na 7.580 milijardi jena (69 milijardi dolara). “Odsustvo troškova povezanih sa masovnim opozivom Takatinih vazdušnih jastuka takođe je pomoglo poslovnim rezultatima”, poručuje potpredsednik Toyote Koji Kobajaši. U protekloj fiskalnoj godini, završenoj u martu ove godine, Toyota je ostvarila rekordan profit od 2.490 milijardi jena (23 milijarde dolara), što je za 36 odsto više u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu. Istovremeno, prihodi su porasli za šest odsto na 268 milijardi dolara.

Toyota je u protekloj fiskalnoj godini prodala 10,44 miliona automobila u svetu, u odnosu na 10,25 iz prethodne fiskalne godine.

U tekućoj fiskalnoj godini, koja se završava u martu 2019, Toyota očekuje prodaju od 10,5 miliona vozila.

 

Izvor: Tanjug.rs

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h