face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

toyota corolla 11

 

 

Japanski gigant Toyota najavio je uvođenje tehnologije komunikacije između vozila (Vehicle-to-vehicle, ili V2V) od 2021. godine.

 

Do sredine naredne decenije polovina Toyota i Lexus modela će biti opremljeni V2V tehnologijom. V2V omogućava međusobnu komuniciju između automobila, ali i vozila sa obložnjom infrastrukturom poput saobraćajnih semafora.| Automobil sa ovom tehnologijom može da pošalje radio signal u vezi sa brzinom, ubzranjem i pravcem kretanja i prima iste signale od drugihautomobila. To će omogućiti pre svega efikasniju vožnju jer će vozač dobijati podatke o gužvama ili preprekama na putu. Takođe, vozilo sa V2V može da "vidi" drugi automobil iza ugla ili kada je ispred njega veliki kamion. Stručnjaci za bezbednost smatraju da će ova tehnologija značajno smanjiti broj povreda i smrtnih slučajeva u saobraćaju, jer će vozila imati mogućnost da izbegavaju sudare čak i kada vozači ne vide jedni druge ili ne reaguju dovoljno brzo.

 

Ovaj sistem će umnogome ubrzati uvođenje tehnologije autonomnih vozila na putevima.

 

 

 

 

Toyota Supra 960x480

 

TOYOTA je i službeno potvrdila da stiže Supra sledeće generacije. Ipak, ispod haube će biti ugrađen BMW-ov atmosferac sa šest cilindara snage 450KS. Nova TOYOTA Supra će se voziti na istoj platformi kao i novi BMW Z4, ali bavarski roadster će imat u ponudi više različitih motora snage između 195KS i 380KS. Kod poslednjeg je reč o rednom 6-cilindarskom 3.0. TOYOTA je novu Supru najavila konceptom Gazoo Racing Supra racing na ženevskom salonu, a proizvodnja serijskog modela će krenuti u prvoj polovini 2019. 

 

 

 

 

toyota sports 1

 

Kompanija Toyota je predstavila svoj najstariji trkački automobil, restaurirani Sports 800 iz 1965. godine. Radi se o automobilu koji je osvojio drugo mesto na trci Suzuka 500 km održanoj 1966. godine. Standardna verzija modela 800 je bila prvi Toyotin komercijalni sportski automobil, a četiri automobila sa specifikacijama za trke su učestvovala na pomenutoj trci. Toyoti je pripalo prvo i drugo mesto. Iako ga je pokretao motor od svega 790 cc snage 45KS, Sports 800 je pobedio automobile s 2,0 litarskim motorima zahvaljujući maloj težini i odličnoj aerodinamici.

 
toyota sports 11
 

Automobil je "čedo" Tatsuoa Hasegawe koji se proslavio prvom generacijom Corolle, a imao je mnogo koristi od razvoja u vazdušnom tunelu. To je bio prvi japanski produkcijski automobil strateški napravljen od kombinacije čelika i aluminijuma, pa je težak svega 580 kg. Sports 800 je bio i najštedljiviji automobil na stazi, a nakon trke od 84 kruga, u rezervoaru mu je preostalo 30 posto goriva. Automobil o kojem je reč je pronađen u jednoj garaži, restaurirao ga je Toyota Gazoo Racing, a lakirao ga je u svoje trenutne boje koje poseduje i reli Yaris, kao i prototip LMP1.

 

toyota sports 1111

 

toyota sports 111

 

Tokom restauracije su korišćeni novi rezervni delovi, a neki su morali da budu proizvedeni. Takođe, više od polovine karoserije je ponovo proizvedeno. Oslanjanje i motor su takođe dovedeni u savršeno stanje.

 

 

 

 

 

 

auris gr

 

I Toyotin kompakt će dobiti sportsku verziju, budući da će se u sledeće tri godine na tržištu pojaviti Auris GR. Oznaka GR je slabija od bedža GRMN, koji se za sada nalazi samo na Toyoti Yaris. A Yaris GRMN ima 4-cilindarski 1.8 litarski motor sa 209KS, do stotke stiže za 6,3 sekunde uz najveću brzinu od 230 km/h. Toyota Auris GR će morati da ima snažnije brojke ako je plan da se uđe u direktnu borbu s konkurencijom koju čine Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30 N, Ford Focus ST... Verovatno će Toyota Auris koju godinu nakon verzije GR dobiti i verziju GRMN.

 

 

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h