face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

kirobo

 

 

 
2. Roboti
Od 2011, Toyota Motor Corporation vodi 'Partner Robot' program. On obuhvata četiri kategorije - medicinska i gerijatrijska pomoć, pomoć pri kretanju, pomoć u svakodnevnom životu i pomoć pri radu. Pod ovim programom izumljeno je više robota, uključujući robota koji vežba hodanje i robota za vežbanje ravnoteže, dizajnirane da pomognu ljudima tokom procesa rehabilitacije ili pacijentima sa povredama. Osim toga, Toyota je razvila softver za prepoznavanje lica za Kirobo robota - simpatičnog 34 cm visokog robota koji je postao prvi robot u istoriji koji je avgusta 2013. govorio u svemiru. On se je pridružio astronautu Kochiju Wakayi iz Japanske agencije za istraživanje svemira (JAXA), na svemirskoj misiji lansiranoj iz Tanegašima svemirskog centra u Japanu. Tokom boravka u svemiru, Kirobo je rekao "21. avgusta 2013, robot je napravio jedan mali korak ka boljoj budućnosti za sve nas".
 
 
3. Kuće
Zagriženi zaljubljenici u Toyotu možda već znaju da Toyota pravi kuće, ali i za njih će biti iznenađenje da se time bavi od 1975. godine! Građene pod sloganom "zaista želimo da japanske kuće učinimo boljima", Toyota je počela da eksperimentiše sa ciglama i malterom i izgradila više vrsta kuća pomoću različitih tehnika gradnje. Kasnije, izgradnja se je proširila na kondominijume i kuće za iznajmljivanje. 2003. je osnovana kompanija Toyota Housing Group, a sa radom je počela januara 2004. godine. Danas, Toyota godišnje gradi oko 15.000 kuća. Na slici je prikazana najmodernija kuća, opremljena solarnim panelima i stanicama za punjenje električnih vozila. Ona se nalazi u jednom od ekoloških naselja blizu Toyota City-a u Tokiju. Na dve lokacije je sagrađeno 67 takvih zgrada, kao primer održivog naselja budućnosti. Oktobra prošle godine, takve nekretnine su se prodavale za oko 405.000 evra.
 
 
4. Viljuškari i ručni viljuškari
Toyota Material handling UK prozivodi viljuškare i ručne viljuškare u tri evropske fabrike u Francuskoj, Italiji i Švedskoj. Toyotini viljuškari su osvojili mnoge nagrade za dizajn, a ističe se ovogodišnja nagrada Međunarodnog foruma za dizajn proizvoda, kojom je nagrađena "BT Movit N" serija lakih traktora za vuču. Toyotini viljuškari su svetski poznati po intuitivnoj tehnologiji, kao što je Toyotin sistem aktivne stabilnosti (SAS) za povećanje stabilnosti vozila. Toyota Material Handling UK je deo grupacije Toyota Industries Corporation (TICO), koje posluje u četiri sektora: automobilska industrija, upravljanje materijalima, tekstilne mašine i elektronika. Grupacija Toyota Industries je osnovana 1926. godine od strane Sakichija Toyode, čiji je automatski razboj napravio revoluciju u japanskoj tekstilnoj industriji.
 
 
5. Šivaće mašine
U svetu tekstilne galanterije, Toyota je za 'šav' ispred konkurencije. Toyota proizvodi šivaće mašine od 1946. godine, a prva Toyotina šivaća mašina je konstruisana po instrukcijama osnivača kompanije Toyota Motor Corporation - Kiichira Toyode. Toyotina filozofija je da svaka mašina treba da bude u istoj meri funkcionalna i lepa. Danas, Toyotine šivaće mašine možete da kupite direktno od kompanije Toyota Home Sewing, a cene kreću od 125 evra. Mašine se takođe prodaju u većini prodavnica električne robe.
 
 
6. Autobusi
Toyota pravi Coaster od 1969. godine. Poput Corolle, Land Cruisera i Hiluxa, Coaster je jedan od stubova Toyotinog globalnog uspeha, ali i važan deo istorije kompanije. Moderna verzija -
dostupna i sa hibridnim pogonom - danas može da se vidi širom sveta, od Hong Konga i Kine do Bolivije i Paname.
 
 
7. QR kodovi
Denso-wave Inc. je podružnica kompanije Toyota Motor Corporation i zaslužna je za kreiranje 'Quick Response' (QR) koda, još davne 1994. godine. Kod je originalno razvijen za upravljanje zalihama automobilskih delova u Denso fabrikama. Do tada su se koristili bar kodovi, ali pošto oni nose ograničenu količinu informacija, DENSO je 1992. formirao tim za razvoj novog koda i za dve godine predstavljen je QR kod. Kako QR kod nosi informacije i u vertikalnom i u horizontalnom smeru, može da smesti nekoliko stotina puta više podataka od bar koda - preko 7.000 numeričkih karaktera je moguće kodirati u jednom QR kodu.
 
Ako ste se pitali odakle vam je poznato ime Denso - videli ste ga na karoserijama Toyota Hybrid TS030 i TS040 trkačkih automobila, za koje ova kompanija proizvodi električne komponente.
 
 
 

 

8

 

 Foto: 2018 Edmunds Trade-In Loyalty Report, Lexus,Toyota, Mazda

Iako se kod nas najčešće može čuti o nemačkim brendovima, preko Bare najviše poverenja daju japanskim markama.

 

gen11 2016

 

To su rezultati ogromne studije Edmunds Trade-In Loyalty Report koja je na temelju 13,9 miliona transakcija automobila u periodu od 2007. do 2017. godine pokazala koje auto marke imaju najlojalnije poklonike. Studija je potvrdila kako su najlojalniji vlasnici Toyota, Subarua i Hondi, a top 5 zaključuju dva američka branda poznata po pick-up modelima, Ram i Chevrolet.

Na drugom kraju lestvice su Chrysler, Smart i Dodge te neznatno bolji Fiat i Mitsubishi. Primera radi, lojalnost Chrysleru i Dodgeu se u ovih deset godina prepolovila.

 

 

DijagramEdmunds625

 

Mazda je imala veliki skok na lestvici, a najviše zahvaljujući modelu CX-5 koji je model s najvernijim vlasnicima. Nakon što ga i prodaju vlasnici se najčešće odlučuju opet za kupovinu ovog modela, samo novijeg datuma.

 

800 2018ls500executivepackage 13

 

U luksuznom segmentu kupci su najvjerniji Lexusu, a potom Audiju i Land Roveru. U stopu ih prate Mercedes, Porsche i BMW. Infiniti, Jaguar i Volvo imaju najmanje lojalnu publiku. Ovde ćemo izdvojiti Audi koji u zadnjih deset godina beži najveći rast lojalnosti svojih klijenata, s 34 na čak 47%. BMW je također skočio, s 26 na 36%, dok je Mercedes pao s 49 na 39%.

Recimo i kako 37% vlasnika luksuznih automobila će pri idućoj kupovini kupiti auto iste marke, manje nego ikad prije. Studija je pokazala još jedan zanimljiv trend. Lojalnost vlasnika automobila je u konstantnom padu i sada je najniža u posljednjih 8 godina.

 

 

DijagramEdmunds6251

 

Udeo automobila na tržištu novih vozila prošle je godine pao na 36%, što jasno pokazuje kako klasičan automobil više nije zanimljiv. S druge strane, SUV-ovi su apsolutni hit, a čak 75% vlasnika pri zameni vozila opet gleda SUV model. Verovali ili ne, toliko lojalni više nisu ni vlasnici pick-up modela. 

 

 

 

GT86 Tada

 

Dva sestrinska modela, Toyota 86 i Subaru BRZ, imaju šest godina. Njihov životni ciklus polako se približava kraju, ali zbog toga se nije potrebno previše zabrinjavati jer stiže i druga generacija. Dva sportaša, bude li sve išlo po planu, trebali bi premijeru imati za tri godine, odnosno 2021. Dostupne informacije kažu da će oba modela dobiti motor veće zapremine, s 2.0 na 2.4. A to znači, naravno, i više konja. Nije jedino poznato hoće li motori imati turbopunjač, ili je reč o atmosfercima. Novi Subaru BRZ i Toyota 86 će imati i spušteniji centar gravitacije za bolje ‘peglanje’ zavoja. Interijer će doživjeti potpuni redizajn, a dosta toga bi se trebalo promeniti i u spoljašnjem dizajnu.

 

toyota gt86 679

 

 

yoYk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWWprN01EQV8vMTFiYTMxNTIwODVhYjQ0MDY0ZWNjZjE2YzY3NWFjYWQuanBnkZMCzQJCAIGhMAE

 

Više kazne: Za nasilničku vožnju zatvor, za pojas 10.000din.

 

Biće povećane sankcije i za prekršaje koji utiču na posledice saobraćajne nezgode, izjavio je načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov. Prema njegovim rečima, nije svejedno ako na nekom pravcu policija otkrije 100 prekršaja nepropisnog preticanja ili to učini na delu puta gde se zbog nepropisnog preticanja i preglednosti dešavaju saobraćajne nezgode. S obzirom na uobičajeni broj prekršaja, nove kazne najviše će, čini se pogoditi, vozače bez pojasa, jer će globa biti 10.000 dinara. Arsov kaže da vozači i putnici imaju najlakši način da izbegnu plaćanje sankcija – s jedne tu je samo nekoliko sekundi da vežu sigurnosti pojas, dok sa druge strane imaju statistiku koja pokazuje da 60 procenata poginulih vozača putnika nije koristilo pojas. „Prijateljima navodim primer da je prošle godine jedan vozač na autoputu udario u zaštitnu ogradu i nakon te nezgode on i suvozač imali su lakše telesne povrede, dok je jedan putnik ispao sa zadnjeg sedišta i poginuo na licu mesta, a drugi putnik je poginuo u vozilu“, rekao je Arsov za RTS.

 

Istakao je da će se kontrolisati i vezivanje pojaseva na zadnjem sedištu, kako bi najteže posledice bile izbegnute.

 

Izmenama zakona maksimalna količina alkohola u krvi za vozače smanjena je na 0,2 promila.

 

„Ako statistika kaže da osam procenata svih nezgoda izazovu pijani vozači, da u 14 odsto nezgoda sa poginulim licima učestvuju pijani vozači, jasno je da je alkohol i vožnja ne idu zajedno i za razliku od prethodnog primera, gde mnogi vozači nisu toga svesni, oni su svi svesni da ne treba da voze pod uticajem alkohola, ali i dalje vozači i dalje sedaju za volan“, kaže Arsov. Zato je, dodao je, saobraćajna policija stvoriti uslove da svaki vozač bude alkotestiran prilikom kontrole.„Na taj način i sa strožim kaznama uspećemo da smanjimo broj stradalih u saobraćaju“, podvukao je Arsov.

 

Za nasilničku vožnju u koju spada preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolasaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta i vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi, predviđena je kazna zatvora 30 do 60 dana.Arsov je naglasio da za nasilničku vožnju nije propisana novčana kazna, već će takvi vozači biti kažnjeni zatvorom od 30 do 60 dana, bez mnogućnosti da plate novčanu kaznu.„Cilj izmena je da vozači shvate da ne može sve da se plati i da nasilnička vožnja mora biti sankcionisana na najstroži način“, ukazao je. 

 

prekoracenje brzine kazne 1

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h