face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

12018 toyota century 4

 

 

Toyota Centuri zaslužuje duboki naklon. Službeno vozilo japanskog cara nosi znak feniksa, kao dokaz vrhunskog kvaliteta. Verovatno, na celom svetu ne postoji kvalitetniji i pouzdaniji automobil.
Izgled je konzervativan, jer Japan je monarhija sa duboko usađenim tradicionalnim vrednostima. Nažalost, novitet više nema W-12 motor, već hibridni pogon i W-8 motor od 5 litara radne zapremine sa direktnim ubrizgavanjem. Oba motora razvijaju ukupno 400 ks i 520 Nm.Dužina vozila iznosi 5.36 m, širina 1.93m,  visina 1.5 m, a međuosovinsko rastojanje je 3090 mm.Toyota Centuri je bio prvi automobil u istoriji koji je imao 1997. godine ugrađene masažere u sedištima, jer, kako su tada isticali, i gejše imaju pravo na odmor.

 

Prva generacija ove kopnene krstarice pojavila se 1967, a Japanci su je u gotovo u neizmenjenom obliku proizvodili čak 30 godina. 1997. stiže naslednik, koji je u penziju otišao 20 godina kasnije - 2. februar 2017. Sada je tu novi model i ne možete ga ne voleti. Novi Century izgleda toliko retro da ga možemo svrstati u vlastitu kategoriju. Pogledajte samo ta vunena sedašta i čipkaste zavesice. Pogledajte ih! Kakva šteta što Japanci ovo čudo izrađuju isključivo za domaće tržište i pokojeg ambasadora u inostranstvu. Da nam je se dokopati jednog Centuryja ne bismo iz njega izašli nikad. U neku ruku Century je kao vaša omiljeni trosed na točkovima. Ma kakva trosed- dnevni boravak! Dugačak je više od pet metara (5.335 mm), širok gotovo dva (1.930 mm), te raspolaže s više od tri metra međuosovinskog razmaka (3.090 mm). Ovo je jedan ogroman automobil. Uprkos tome što izgleda kao da je stigao iz prošlog veka, Century raspolaže posljednjim krikom tehnologije. Tu je veliki ekran osjetljiv na dodir kojim upravljate klimatizacijom i audio sistemom sačinjenim od čak 20 zvučnika. Vozaču su na raspolaganju i LED svjetla, te svi aktivni sigurnosni elementi koje možete zamisliti, a putnicima pisači sto i svetlo za čitanje. Genijalno. Toyota krije tehničke detalje do predstavljanja automobila na salonu u Tokiju početkom iduće godine, no znamo da će Century pogoniti 5-litarski V8 benzinac uparen s elektromotorom. Zvuči gotovo osvežavajuće da kupci Centuryja ne moraju brinuti da će Toyota tako skoro izbaciti nasljednika koji će učiniti da njihov automobil izgleda zastarjelo. Nastavi li Toyota ovim tempom, iduću generaciju mogu očekivati tek tamo negdje 2037.

 

 

62018 toyota century

 

 

Toyota limuzina sa stilom dobija 100 posto vunu i sto za pisanje za 2018godinu. Ovaj mesec, Tokyo Motor Show će pokazati sve vrste sablastane AI tehnologije i futurističke mobilnosti. Ali tu će takođe debitovati ova, potpuno nova TOYOTA Centuri. Da, potpuno nova. Ali ne mislite da je ovo neka vrsta mavkishli retro prototipa. Slično kao Land Rover Defender ili Caterham Seven, ovo će jednostavno upravo ovako izgledati. Duža je od automobila koji je zamenjuje, uz dodatnu dužinu na međuosovinskom rastojanju. I tu slavni dizajn govori da će pomeriti svoju suptilnost u odnosu na prethodnu seriju. "Dok održavanje eleganciju u horizontalnom položaju, podvozje, koja uranja malo unazad u kombinaciji sa uzlaznim delom zadnje kabine, osigurava zadnja sedišta prostrana i stvara savršen pokret kada se gleda sa strane." Nemojte nam reći da ne misliti isto. Dok rivalske limuzine kao što su Audi A8S i Mercedes S-klasa pokrivaju sve u kožu da se osećate prikladno skrivenog iza leđa, Centuri je daleko lepši. Sedišta su od "100% vune". A ako želite još uvek možete specifikovati kožu, Ima puno satsa da bi mogli da se igraju, ali to je i zabavno. Isto važi i za pogon Centuri. To je hibridna mašina, kao što je moderan, ali električni motor upari sa 5.0-litarskim V8 nikako nije dosadan iako je smanjen. Ceo spisak upozorenja protiv upadanja i upozorenja na mrtve tačke su na "kokpitu", ali je ova verovatno neophodna kada se mrežne zavese izvlače pozadi. Ako ne možete da nam kažete, mi smo prilično razbijeni. Beležeći ove i druge fensi stvari na Tokio showu za nekoliko nedelja. Rezervišite nam sada sto za stolom Toyote Centuri.

 

42018 toyota century

 

32018 toyota century

 

82018 toyota century

 

2018 toyota century 6

 

22018 toyota century

 

2018 toyota century

 

 

Izvor: TopGear

 

8

 

I dok studije kvaliteta novih vozila više ne donose velika iznenađenja, lista najkvalitetnijih trogodišnjaka jasno govori koje automobile treba izbegavati.

Tako J.D. Power u najnovijem istraživanju pod nazivom Vehicle Dependability Study (VDS) potvrđuje Toyotu kao predvodnika u kvalitetu s 10 pobeda u segmentima, ali i još jednom pokazuje da su premium automobili izuzetno kvalitetni.Studija se neprekidno sprovodi već 28 godina, a ove godine je obuhvatila više od 35.000 vozila proizvedenih 2014. godine. Pouzdanost automobila definiše se utvrđivanjem broja problema koje su zabeleženi na 100 automobila u periodu od 12 meseci. Detektuje se mogućih 177 kvarova u osam kategorija.

I dok je industrijski prosek 156 problema na 100 vozila, top 10 najprodavanijih modela u Americi ima 134 problema na 100 vozila. Dobra stvar za Amere je i da dva izuzetno popularna modela, Toyota Camry i Ford F-150, i nakon tri godine nisu sklona kvarovima.Lexus i Porsche su očekivani apsolutni pobednici sa 110 prijavljenih problema na 100 automobila. Slede Toyota (123 PP100), Buick (126 PP100) i Mercedes (131 PP100).

Ipak, na neslavnom popisu deset najgorih modela čak šest dolazi iz FCA (Fiat Chrysler). I dok većina njih nema tržišni značaj za Evropu, postoje i modeli za koje se nikako ne bi nadali da će biti na neslavnoj listi. Tako su se tu našli Fiat 500L, a veoma blizu se nalaze Ford Fiesta i Focus. Posebno iznenađuje ulazak Mercedesa CLA ali s druge strane C i E klasa su bile i ostale u samom vrhu, dok je GLK pobedio u svom segmentu.A ako se pitate šta se na automobilima najčešće kvari, odgovor je sasvim jasan. Najveći problem predstavlja elektronika, posebno deo vezan uz infotainment koji čini 22% kvarova. Sve češće poslušnost otkazuje akumulator, što se pre nije događalo.

 

x17 02 22 lexus jd power reliability 2017.jpg.pagespeed.ic.yxAfaN9yYF

 

Izvor: Index.hr

 

toyota altona

 

Posle četiri godine "pripreme", došlo je do propasti autoindustrije Australije, za koju nema jedinstevnog objašnjenja. "Tojota" je zatvorila fabriku u Melburnu, posle 54 godina rada te japanske firme u Australiji, prvoj zemlji van Japana gde je pravila automobile. Simbolična lokalna, australijska marka, "Holden", planira da zatvori fabriku u Adelaidu ​​20. oktobra, završavajući proizvodnju automobila u Australiji. "Ford Motor Co." koji je prvi započeo proizvodnju automobila u Australiji, 1925. godine, najavio je zatvaranje 2013. godine, objavivši da će zatvoriti svoja poslednja dva australijska proizvodna postrojenja 2016. godine. Kompanija "Holden Dženeral motors" je nekoliko meseci kasnije objavila da će se zatvoriti. S gubitkom te dve firme, proizvođa auto-delova u Australiji je postala neodrživa, te je usledilo i zatvaranje "Tojote". "Tojota Motor Corp." je u protekloj deceniji bio najveći proizvođač automobila u Australiji, sa 70% izvoza, uglavnom na Bliski Istok. Proizvodnja u fabrici u Melburnu je dostigla vrhunac 2007. godine, kada je napravila 149.000 automobila.

Kada je poslednji "Camri sedan" sišao s proizvodne linije u Melburnu, 2.700 radnika "Tojote" je postalo nezaposleno. Zatvaranjem fanrike "Holden" će biti ugašeno još 3.000 radnih mesta.

Predviđa se gubitak na hiljade radnih mesta

Industrijski analitičari predviđaju gubitak hiljada radnih mesta u automobilskoj industriji. Istraživanje Univerziteta u Adelaidu ​​predviđa u najgorem slučaju 200.000 izgubljenih radnih mesta širom zemlje zbog kolapsa auto industrije, što bi odnelo 29 milijardi australijskih dolara (19,3 milijarde evra) iz BDŠ Australije. Profesor Džon Sper, koji je bio koautor tog izvještaja, rekao je da će zatvaranje farika i gubitak lanca snabdevanja imati veliki uticaj. "U novijoj istoriji nismo videli kolaps čitave industrije, ali to se dešava", rekao je Sper za AP. Zatvaranje fabrike povećalo je pritisak na konzervativnu vladu Australije zbog gubitka poslova. "Ovo je tužan dan za hiljade radnika i njihove porodice, to je tužan dan i za Australiju", rekao je danas vođa opozicije Bll Šorten. "Druge zemlje - SAD, Nemačka i Švedska, pomažu mnogo više od Australije svojoj automobilskoj industriji", požalio se on. Ali, premijer Malkolm Trnbul je rekao da je "promena ukusa" kupaca glavni faktor koji navodi proizvođači automobila da obustave rad Australiji. "Ljudi su prestali da kupuju limuzine proizvedene u Australiji", rekao je on. "Proizvođači koji su  obustavili proizvodnju u Australiji objasnili su da to nije zbog neuspeha državnih subvencija", dodao je premijer. Kada je "Tojota" najavila da će zatvoriti fabriku Melbourne, okrivila je "nepovoljan kurs australijskog dolara", visoke proizvodne troškove i mali obim privrede Australije, zemlje-kontinenta sa samo 23 miliona stanovnika. Tako proizvodnja u Australiji propada, ali sektor proizvodnje sirovina je tamo i dalje jak. Konsultantska firma "Boston konsalting grup" rangirala je Australiju kao najgoru među 25 zemalja ocenjenih po troškovnoj konkurentnosti. Troškovi su tamo veći nego u Nemačkoj, Holandiji, pa čak i u Švajcarskoj, a plate u australijskoj proizvodnji su u prošloj deceniji porasle za 48 odsto, dok je produktivnost opala. U međuvremenu, proizvodnja automobila se upola smanjila sa oko 400.000 automobila 2004. godine. Proizvođači automobila su otpuštenim radnicima ponudili prekvalifikaciju da bi im pomogli da nađu nova radna mesta.

Sekretar Nacionalne službe sindikata proizvođača radnika Dejv Smit je rekao novinarima kod fabrike "Tojota" da je posao s punim radnim vremenom našla samo polovina od 1.200 radnika otpuštenih prošle godine iz fabrike "Ford".

 

toyota mazda club serbia

 

Toyota i Mazda će postati partneri u razvoju automobila na električni pogod. Toyota je saopštila da će buduća kompanija razvijati tehnologiju za električnih vozila, uključujući manja gradske automobile, putničke vozila, SUVove i manje kamione. U Toyota će imati 90% udela u novoj kompaniji dok će Mazda i Denso-(Toyota ogranak) imati po 5%. Najveći razlog ovakvoj odluci jeste trenutna situacija na kineskom tržištu. Regulatori u Kini, naime, vrše sve veći pritisak na što brži prelaz na automobile sa električnim pogonom . Podsetimo, početkom avgusta Toyota je objavila da će preuzeti oko 5% udela u Mazdi kako bi uspostavila proizvodnju u SAD-u i razvila bitne tehnologije za električne automobile.

 

toyota mazda club serbia 2

 

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h