face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

 
263 DSC 0162
 
 

Izlazak na put u cilju proizvodnje još boljih automobila

Toyota Motor Corporation je, kao deo vizije predsednika Akio Toyode o kreiranju boljih automobila, 2014. godine pokrenula sedmogodišnji projekat: neprekidna globalna inicijativa postavljanja Toyotinih vozila na ultimativni test, po svim mogućim terenima i u različitim klimatskim uslovima, na svim kontinentima. Projekat „The Five Continents Drive“ pokrenut je kako bi pomogao svima u Toyoti da kreiraju još bolje automobile, koji će oduševiti Toyotine korisnike i pre svega nadmašiti njihova očekivanja. U pitanju je dugogodišnji projekat koji ima kapacitet da ujedini svih 340.000 Toyotinih članova širom sveta.

 
AR 301029948
 

„Put uči ljude, a ljudi prave automobile“; ovaj slogan temelj je projekta „The Five Continent Drive“. Važno je omogućiti inženjerima da se izmeste iz svojih kancelarija i da osete put, da iz prve ruke iskuse kako različiti vremenski uslovi na različitim kontinentima utiču na performanse automobila i da na taj način prikupe nova saznanja. Povezivanjem sa kupcima na smislen način i slušanjem njihovih iskustava, Toyota će bolje razumeti njihove potrebe i načine na koji oni koriste vozila.

Projekat „The Five Continet Drive“ se poklapa sa željama Akio Toyode da Toyota proizvodi automobile zabavne za vožnju. „Kroz ovaj projekat želim da promenim način na koji ljudi u Toyoti osećaju“, rekao je. „Ako pokušamo da stvorimo automobile koji će se dobro prodavati samo zato što nam je to posao, postaćemo kompanija kojoj je samo to cilj. Ne možemo da proizvodimo automobile isključivo na osnovu podataka iz test vožnje. Zato moramo da osetimo put i veoma teške uslove u kojima naši kupci koriste svoja vozila. Korisni podaci koje na taj način dobijamo će pomoći našim inženjerima da stvaraju još bolje automobile. “

„Ako pokušamo da stvorimo automobile koji će se dobro prodavati samo zato što nam je to posao, postaćemo kompanija kojoj je samo to cilj. Ne možemo da proizvodimo automobile isključivo na osnovu podataka iz test vožnje. Zato moramo da osetimo put i veoma teške uslove u kojima naši kupci koriste svoja vozila. Korisni podaci koje na taj način dobijamo će pomoći našim inženjerima da stvaraju još bolje automobile. “

 

maxresdefault

 

POVRATNE INFORMACIJE KOJE INSPIRIŠU

Prva dva kontinenta u projektu „The Five Continents Drive“ su završena sa velikim uspehom i inspirišućim povratnim informacijama dobijenih od korisnika. Od Australije do Severne Amerike, pa do Latinske Amerike, pređeno je 70.000 km puta. Neki putevi nisu bili ucrtani u kartama, sa ciljem stvaranja boljih, čistih i sigurnih vozila.

Prva etapa projekta „The Five Continent Drive“ započeta je 2014. godine u Australiji, gde se nalazi 80% najzahtevnijih puteva na svetu. Tim je putovao kroz veoma teške terene počevši i završivši u Melburnu, gde se nalazi sedište Toyota Motor Corporation Australia. Ekspedicija je kroz 72 dana sa 13 automobila prešla 20.000 km.

Ekspedicija je nastavljena u Severnoj Americi 2015. godine. Tokom 109 dana sa 24 automobila iz kompletne palete Toyotinih vozila, tim je prešao 28.000 puta. Ekspedicija je bila podeljena u dva dela od kojih je letnja ekspedicija započeta u Teksasu, a zimska je zašla u ledena područja Kanade i Aljaske.

Godine 2016. putovanje je nastavljeno u Latinskoj Americi. U tri etape tokom 78 dana sa 16 vozila pređeno je 20.000 km. Putovanje je bilo podeljeno u tri dela. Prvi deo putovanja obuhvatio je Brazil i Paragvaj. Tokom drugog dela putovanja ekspedicija je posetila Čile, Peru i Boliviju. Završni deo obuhvatio je Argentinu i Urugvaj.

Ove godine na red dolazi Evropa. Sedmogodišnji ciklus biće produžen u Africi, zatim Aziji, a 2020. projekat će se završiti u Japanu. Te godine Tokio će biti domaćin i Paraolimpijskih igara. Toyota je glavni partner Igara, pružajući održivu mobilnost celom Olimpijskom i Paraolimpijskom savezu.

 

V8 301029948

 

SVA ČULA UKLJUČENA U PRIZVODNJU SVE BOLJIH AUTOMOBILA

Projekat „The Five Continent Drive“ odvija se pod kontrolom Toyota Gazoo Racing tima, kao globalnog brenda svih Toyotinih aktivnosti u motosportu.

Kiichiro Toyoda, osnivač Toyote, jednom je rekao da je motosport od ključne važnosti za razvoj automobila i cele autoindustrije. Ovo verovanje prenosi se na buduće naraštaje i utemeljeno je u TOYOTA GAZOO Racing.

Projekat predstavlja posvećenost kompanije da prevaziđe sva ograničenja u cilju stvaranja sve boljih automobila kroz motosport. Ono što naučimo na krajnjim granicama performansi težimo da pretvorimo u prednosti svakodnevne vožnje.

Ali duh Toyota Gazoo Racinga ide izvan svega toga. Karakterističan po svom cilju – stvaranju još boljih automobila, projekat „The Five Continent Drive“ postoji kako bi direktno uticao na ljudski potencijal, izlažući učesnike najrazličitijim i najizazovnijim terenima širom sveta. Ovo iskustvo je mnogo više od vizuelnog. Reč je o izoštravanju svih čula kako bi se osetio teren i sam automobil. I na kraju, kako bi se razvile veštine stvaranja sve boljih automobila.

 

V9 301029948

 

JEDNA STRAST, JEDAN TIM

Ujedinjenjem članova Toyotinog tima sa svih kontinenata cilj je da se globalno poveća saradnja. Vožnja u konvoju u nekim od Toyotinih najpopularnijih modela, projekat čini najtežim testom vozila u stvarnom svetu.

Plan putovanja obuhvata neka od najtežih puteva koje svaki kontinent ima da ponudi uz posete ključnim Toyotinim proizvodnim pogonima. Svrha ovog putovanja nije voziti po dobrim stazama, već susresti se sa nepoznatim i pronaći nova mesta za vožnju.

Toyotina ekspedicija oživela je Toyotinu strast i gladan duh, susrećući se sa teškim stazama. Vozeći dalje nego ikada pre, tim inženjera oživeo je užitak vožnje automobila. Holističko razmišljanje o automobilima i činjenica da je taj automobil napravio neko njima jednak, približio je inženjerima zašto su Toyotina vozila omiljena njihovim korisnicima.

Ključ leži u jedinstvu, stvaranju sve boljih automobila koji prevazilaze očekivanja bez obzira na kulturu, vrednosti i običaje.

 

PROJEKAT „THE FIVE CONTINENTS DRIVE“ U EVROPI

Evropa je jedno od najkompleksnijih i najnaprednijih područja na svetu. Sa preko 30 jezika u upotrebi, kulturološki je različito isto koliko i po okolini.

Poznata kao mesto na kojem je nastala automobilska industrija, Evropa nudi potpuno drugačije izazove i prednosti od kontinenata koja su bila uključena u projekat. Jedinstvena evropska politička, istorijska, kulturna i zakonska regulativa, stvara uslove za vožnju jedinstvene za svaku Evropsku zemlju.

Ruta projekta za Evropu, razvijena na bazi instrukcija Toyotinog tima tehničara i inženjera, proteže se najširim presekom kontinenta. Sve ukupno, u dve etape biće posećeno više od 20 država i pređeno oko 19.000 km.

Ruta koju će ekspedicija preći podeljena je u dva perioda. Jedna će pokriti letnje mesece, a druga izuzetno zahtevne zimske uslove. Na taj način ekspedicija će obuhvatiti sve klimatske uslove koji vladaju u Evropi, od jarkih leta u Portugalu do klaustrofobične vlažnosti u velikim gradovima,pa sve do smrznutnih zimskih puteva Skandinavije.

Osmonedeljna letnja etapa pokriva oko 13.000 km puteva u zapadnim i južnim državama, pre dolaska u sedište Toyota Motor Europe u Briselu u Belgiji.

Ova ruta obuhvata neke od legendarnih evropskih puteva, od planinskih prevoja preko kružnih tokova i kaldrme do uskih ulica u gradskim sredinama i vožnje velikom brzinom na autoputevima u Nemačkoj. Zimska ekspedicija, u trajanju od 4 nedelje, ići će na sever i istok. Rutu od 6.000km započeće u Kopenhagenu, a završiti u fabrici TOYOTA GAZOO Racing Really Team-a u Pupoli u Finskoj.

 

SIMBOLIKA NÜRBURGRINGA

Letnja ekspedicija stavlja vozilo na test na svetski poznatoj i tehnički unapređenoj stazi u Nürburgringu u Njemačkoj. Ta tačka će obeležiti polovinu rute u Evropi, a i simbolično je važna zbog povezanosti sa TOYOTA GAZOO Racingom.

GAZOO Racing je 2007. godine prvi put nastupio na trci „24 sata Nürburgringa“. Poznata kao najteža trkačka staza na svetu, Nürburgring je simboličan za TOYOTA GAZOO Racing, baš kao što je i ključna tačka projekta „The Five Continent Drive“.

Zbog česte smene uzbrdica i nizbrdica i teških uslova na putu, Nürburgring je jedina staza na svetu koja se odlikuje istim uslovima kao i javni putevi. Kaže se da je vožnja od deset krugova u Nürburgringu jednaka pređenim 800 km na javnim putevima. Ova staza je možda najbolja staza na svetu za ispitivanje granica čoveka i mašine.

Nürburgring je poznata kao „sveta zemlja“ za proizvođače automobila. Mnogi proizvođači u Nürburgringu obavljaju test vožnju svojih vozila. Planinski teren je dobro iskorišćen sa visinskom razlikom od 300 m i usponom od 17%. Upravo ovi jedinstveni izazovi, ovu stazu čine važnim mestom za TOYOTA GAZOO Racing. To je mesto gde se uči i napreduje.

 

DUGOROČNI CILJEVI

Kada, krajem godine, zimska ekspedicija dođe na cilj u Finskoj, to nije kraj projekta „The Five Continents Drive“ u Evropi. Svi važni podaci, povratne informacije od korisnika i iskustvo vožnje automobila, biće podeljeni u okviru organizacije po celom svetu, sa ciljem da se bude korak bliže misiji kompanije, a to je proizvodnja još boljih automobila.

 

 

Izvor: Toyota Srbija

 

toyota najbolji proizvodjač automobila

 

 

Otkako je Apple smenio Coca Colu kao najvredniji brend na svetu, tehnološke marke se kotiraju sve bolje. Auto industrija ima sve više predstavnika.

 

Najvredniji auto brend je i dalje Toyota, ali padom vrednosti od 6 % morala se zadovoljiti 7. mestom. S druge strane, u stopu je prati Mercedes, najsvetliji primer godine s 10-procentnim rastom. Ostavivši i IBM iza sebe, stigao je do odličnog 9. mesta. I ne samo to, na evropskom kontinentu veći godišnji rast su zabeležili samo modna kompanija Zara i francuski Hermes, kompanije koje zajedno vrede daleko manje od Mercedesa. Kad smo kod Evrope, recimo da je u top 100 najvrednijih marki ušlo 36 njih iz Evrope, od kojih je njih 27 beležilo rast. Na 13. mestu je BMW čija vrednost se nije menjala u proteklih godinu dana, dok je u top 20 najjačih svetskih brendova po prvi puta ušla i Honda, i to zahvaljujući rastu od 3 %. Hondin napredak dolazi nakon lansiranja modela Clarity FuelCell s nultim zagađenjem, sportskog Civica Type R, ali i značajnih dostignuća u segmentu avio industrije, moto industrije i proizvodnje radnih mašina.

 

U prestižno društvo najvrednijih autobrendova po prvi put ušao je Ferrari na 88. mestu.

 

Poredak auto brendova u Top 100 najvrednijih brendova donosimo u nastavku:

 

7. Toyota

9. Mercedes-Benz

13. BMW

20. Honda

33. Ford

35. Hyundai

38. Audi

39. Nissan

40. Volkswagen

48. Porsche

69. KIA

73. Land Rover

87. MINI

88. Ferrari

98. Tesla

 

Interbrand studija postoji 18 godina. Izveštaj analizira kako snaga brenda određuje uspeh kompanije, stavljajući fokus na finansije proizvoda i usluga te generalno na ukupnu snagu brenda.

 

 

 

 

Izvor: Index.hr

 

12018 toyota century 4

 

 

Toyota Centuri zaslužuje duboki naklon. Službeno vozilo japanskog cara nosi znak feniksa, kao dokaz vrhunskog kvaliteta. Verovatno, na celom svetu ne postoji kvalitetniji i pouzdaniji automobil.
Izgled je konzervativan, jer Japan je monarhija sa duboko usađenim tradicionalnim vrednostima. Nažalost, novitet više nema W-12 motor, već hibridni pogon i W-8 motor od 5 litara radne zapremine sa direktnim ubrizgavanjem. Oba motora razvijaju ukupno 400 ks i 520 Nm.Dužina vozila iznosi 5.36 m, širina 1.93m,  visina 1.5 m, a međuosovinsko rastojanje je 3090 mm.Toyota Centuri je bio prvi automobil u istoriji koji je imao 1997. godine ugrađene masažere u sedištima, jer, kako su tada isticali, i gejše imaju pravo na odmor.

 

Prva generacija ove kopnene krstarice pojavila se 1967, a Japanci su je u gotovo u neizmenjenom obliku proizvodili čak 30 godina. 1997. stiže naslednik, koji je u penziju otišao 20 godina kasnije - 2. februar 2017. Sada je tu novi model i ne možete ga ne voleti. Novi Century izgleda toliko retro da ga možemo svrstati u vlastitu kategoriju. Pogledajte samo ta vunena sedašta i čipkaste zavesice. Pogledajte ih! Kakva šteta što Japanci ovo čudo izrađuju isključivo za domaće tržište i pokojeg ambasadora u inostranstvu. Da nam je se dokopati jednog Centuryja ne bismo iz njega izašli nikad. U neku ruku Century je kao vaša omiljeni trosed na točkovima. Ma kakva trosed- dnevni boravak! Dugačak je više od pet metara (5.335 mm), širok gotovo dva (1.930 mm), te raspolaže s više od tri metra međuosovinskog razmaka (3.090 mm). Ovo je jedan ogroman automobil. Uprkos tome što izgleda kao da je stigao iz prošlog veka, Century raspolaže posljednjim krikom tehnologije. Tu je veliki ekran osjetljiv na dodir kojim upravljate klimatizacijom i audio sistemom sačinjenim od čak 20 zvučnika. Vozaču su na raspolaganju i LED svjetla, te svi aktivni sigurnosni elementi koje možete zamisliti, a putnicima pisači sto i svetlo za čitanje. Genijalno. Toyota krije tehničke detalje do predstavljanja automobila na salonu u Tokiju početkom iduće godine, no znamo da će Century pogoniti 5-litarski V8 benzinac uparen s elektromotorom. Zvuči gotovo osvežavajuće da kupci Centuryja ne moraju brinuti da će Toyota tako skoro izbaciti nasljednika koji će učiniti da njihov automobil izgleda zastarjelo. Nastavi li Toyota ovim tempom, iduću generaciju mogu očekivati tek tamo negdje 2037.

 

 

62018 toyota century

 

 

Toyota limuzina sa stilom dobija 100 posto vunu i sto za pisanje za 2018godinu. Ovaj mesec, Tokyo Motor Show će pokazati sve vrste sablastane AI tehnologije i futurističke mobilnosti. Ali tu će takođe debitovati ova, potpuno nova TOYOTA Centuri. Da, potpuno nova. Ali ne mislite da je ovo neka vrsta mavkishli retro prototipa. Slično kao Land Rover Defender ili Caterham Seven, ovo će jednostavno upravo ovako izgledati. Duža je od automobila koji je zamenjuje, uz dodatnu dužinu na međuosovinskom rastojanju. I tu slavni dizajn govori da će pomeriti svoju suptilnost u odnosu na prethodnu seriju. "Dok održavanje eleganciju u horizontalnom položaju, podvozje, koja uranja malo unazad u kombinaciji sa uzlaznim delom zadnje kabine, osigurava zadnja sedišta prostrana i stvara savršen pokret kada se gleda sa strane." Nemojte nam reći da ne misliti isto. Dok rivalske limuzine kao što su Audi A8S i Mercedes S-klasa pokrivaju sve u kožu da se osećate prikladno skrivenog iza leđa, Centuri je daleko lepši. Sedišta su od "100% vune". A ako želite još uvek možete specifikovati kožu, Ima puno satsa da bi mogli da se igraju, ali to je i zabavno. Isto važi i za pogon Centuri. To je hibridna mašina, kao što je moderan, ali električni motor upari sa 5.0-litarskim V8 nikako nije dosadan iako je smanjen. Ceo spisak upozorenja protiv upadanja i upozorenja na mrtve tačke su na "kokpitu", ali je ova verovatno neophodna kada se mrežne zavese izvlače pozadi. Ako ne možete da nam kažete, mi smo prilično razbijeni. Beležeći ove i druge fensi stvari na Tokio showu za nekoliko nedelja. Rezervišite nam sada sto za stolom Toyote Centuri.

 

42018 toyota century

 

32018 toyota century

 

82018 toyota century

 

2018 toyota century 6

 

22018 toyota century

 

2018 toyota century

 

 

Izvor: TopGear

 

8

 

I dok studije kvaliteta novih vozila više ne donose velika iznenađenja, lista najkvalitetnijih trogodišnjaka jasno govori koje automobile treba izbegavati.

Tako J.D. Power u najnovijem istraživanju pod nazivom Vehicle Dependability Study (VDS) potvrđuje Toyotu kao predvodnika u kvalitetu s 10 pobeda u segmentima, ali i još jednom pokazuje da su premium automobili izuzetno kvalitetni.Studija se neprekidno sprovodi već 28 godina, a ove godine je obuhvatila više od 35.000 vozila proizvedenih 2014. godine. Pouzdanost automobila definiše se utvrđivanjem broja problema koje su zabeleženi na 100 automobila u periodu od 12 meseci. Detektuje se mogućih 177 kvarova u osam kategorija.

I dok je industrijski prosek 156 problema na 100 vozila, top 10 najprodavanijih modela u Americi ima 134 problema na 100 vozila. Dobra stvar za Amere je i da dva izuzetno popularna modela, Toyota Camry i Ford F-150, i nakon tri godine nisu sklona kvarovima.Lexus i Porsche su očekivani apsolutni pobednici sa 110 prijavljenih problema na 100 automobila. Slede Toyota (123 PP100), Buick (126 PP100) i Mercedes (131 PP100).

Ipak, na neslavnom popisu deset najgorih modela čak šest dolazi iz FCA (Fiat Chrysler). I dok većina njih nema tržišni značaj za Evropu, postoje i modeli za koje se nikako ne bi nadali da će biti na neslavnoj listi. Tako su se tu našli Fiat 500L, a veoma blizu se nalaze Ford Fiesta i Focus. Posebno iznenađuje ulazak Mercedesa CLA ali s druge strane C i E klasa su bile i ostale u samom vrhu, dok je GLK pobedio u svom segmentu.A ako se pitate šta se na automobilima najčešće kvari, odgovor je sasvim jasan. Najveći problem predstavlja elektronika, posebno deo vezan uz infotainment koji čini 22% kvarova. Sve češće poslušnost otkazuje akumulator, što se pre nije događalo.

 

x17 02 22 lexus jd power reliability 2017.jpg.pagespeed.ic.yxAfaN9yYF

 

Izvor: Index.hr

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h