Izlazak na put u cilju proizvodnje još boljih automobila
Toyota Motor Corporation je, kao deo vizije predsednika Akio Toyode o kreiranju boljih automobila, 2014. godine pokrenula sedmogodišnji projekat: neprekidna globalna inicijativa postavljanja Toyotinih vozila na ultimativni test, po svim mogućim terenima i u različitim klimatskim uslovima, na svim kontinentima. Projekat „The Five Continents Drive“ pokrenut je kako bi pomogao svima u Toyoti da kreiraju još bolje automobile, koji će oduševiti Toyotine korisnike i pre svega nadmašiti njihova očekivanja. U pitanju je dugogodišnji projekat koji ima kapacitet da ujedini svih 340.000 Toyotinih članova širom sveta.
„Put uči ljude, a ljudi prave automobile“; ovaj slogan temelj je projekta „The Five Continent Drive“. Važno je omogućiti inženjerima da se izmeste iz svojih kancelarija i da osete put, da iz prve ruke iskuse kako različiti vremenski uslovi na različitim kontinentima utiču na performanse automobila i da na taj način prikupe nova saznanja. Povezivanjem sa kupcima na smislen način i slušanjem njihovih iskustava, Toyota će bolje razumeti njihove potrebe i načine na koji oni koriste vozila.
Projekat „The Five Continet Drive“ se poklapa sa željama Akio Toyode da Toyota proizvodi automobile zabavne za vožnju. „Kroz ovaj projekat želim da promenim način na koji ljudi u Toyoti osećaju“, rekao je. „Ako pokušamo da stvorimo automobile koji će se dobro prodavati samo zato što nam je to posao, postaćemo kompanija kojoj je samo to cilj. Ne možemo da proizvodimo automobile isključivo na osnovu podataka iz test vožnje. Zato moramo da osetimo put i veoma teške uslove u kojima naši kupci koriste svoja vozila. Korisni podaci koje na taj način dobijamo će pomoći našim inženjerima da stvaraju još bolje automobile. “
„Ako pokušamo da stvorimo automobile koji će se dobro prodavati samo zato što nam je to posao, postaćemo kompanija kojoj je samo to cilj. Ne možemo da proizvodimo automobile isključivo na osnovu podataka iz test vožnje. Zato moramo da osetimo put i veoma teške uslove u kojima naši kupci koriste svoja vozila. Korisni podaci koje na taj način dobijamo će pomoći našim inženjerima da stvaraju još bolje automobile. “
POVRATNE INFORMACIJE KOJE INSPIRIŠU
Prva dva kontinenta u projektu „The Five Continents Drive“ su završena sa velikim uspehom i inspirišućim povratnim informacijama dobijenih od korisnika. Od Australije do Severne Amerike, pa do Latinske Amerike, pređeno je 70.000 km puta. Neki putevi nisu bili ucrtani u kartama, sa ciljem stvaranja boljih, čistih i sigurnih vozila.
Prva etapa projekta „The Five Continent Drive“ započeta je 2014. godine u Australiji, gde se nalazi 80% najzahtevnijih puteva na svetu. Tim je putovao kroz veoma teške terene počevši i završivši u Melburnu, gde se nalazi sedište Toyota Motor Corporation Australia. Ekspedicija je kroz 72 dana sa 13 automobila prešla 20.000 km.
Ekspedicija je nastavljena u Severnoj Americi 2015. godine. Tokom 109 dana sa 24 automobila iz kompletne palete Toyotinih vozila, tim je prešao 28.000 puta. Ekspedicija je bila podeljena u dva dela od kojih je letnja ekspedicija započeta u Teksasu, a zimska je zašla u ledena područja Kanade i Aljaske.
Godine 2016. putovanje je nastavljeno u Latinskoj Americi. U tri etape tokom 78 dana sa 16 vozila pređeno je 20.000 km. Putovanje je bilo podeljeno u tri dela. Prvi deo putovanja obuhvatio je Brazil i Paragvaj. Tokom drugog dela putovanja ekspedicija je posetila Čile, Peru i Boliviju. Završni deo obuhvatio je Argentinu i Urugvaj.
Ove godine na red dolazi Evropa. Sedmogodišnji ciklus biće produžen u Africi, zatim Aziji, a 2020. projekat će se završiti u Japanu. Te godine Tokio će biti domaćin i Paraolimpijskih igara. Toyota je glavni partner Igara, pružajući održivu mobilnost celom Olimpijskom i Paraolimpijskom savezu.
SVA ČULA UKLJUČENA U PRIZVODNJU SVE BOLJIH AUTOMOBILA
Projekat „The Five Continent Drive“ odvija se pod kontrolom Toyota Gazoo Racing tima, kao globalnog brenda svih Toyotinih aktivnosti u motosportu.
Kiichiro Toyoda, osnivač Toyote, jednom je rekao da je motosport od ključne važnosti za razvoj automobila i cele autoindustrije. Ovo verovanje prenosi se na buduće naraštaje i utemeljeno je u TOYOTA GAZOO Racing.
Projekat predstavlja posvećenost kompanije da prevaziđe sva ograničenja u cilju stvaranja sve boljih automobila kroz motosport. Ono što naučimo na krajnjim granicama performansi težimo da pretvorimo u prednosti svakodnevne vožnje.
Ali duh Toyota Gazoo Racinga ide izvan svega toga. Karakterističan po svom cilju – stvaranju još boljih automobila, projekat „The Five Continent Drive“ postoji kako bi direktno uticao na ljudski potencijal, izlažući učesnike najrazličitijim i najizazovnijim terenima širom sveta. Ovo iskustvo je mnogo više od vizuelnog. Reč je o izoštravanju svih čula kako bi se osetio teren i sam automobil. I na kraju, kako bi se razvile veštine stvaranja sve boljih automobila.
JEDNA STRAST, JEDAN TIM
Ujedinjenjem članova Toyotinog tima sa svih kontinenata cilj je da se globalno poveća saradnja. Vožnja u konvoju u nekim od Toyotinih najpopularnijih modela, projekat čini najtežim testom vozila u stvarnom svetu.
Plan putovanja obuhvata neka od najtežih puteva koje svaki kontinent ima da ponudi uz posete ključnim Toyotinim proizvodnim pogonima. Svrha ovog putovanja nije voziti po dobrim stazama, već susresti se sa nepoznatim i pronaći nova mesta za vožnju.
Toyotina ekspedicija oživela je Toyotinu strast i gladan duh, susrećući se sa teškim stazama. Vozeći dalje nego ikada pre, tim inženjera oživeo je užitak vožnje automobila. Holističko razmišljanje o automobilima i činjenica da je taj automobil napravio neko njima jednak, približio je inženjerima zašto su Toyotina vozila omiljena njihovim korisnicima.
Ključ leži u jedinstvu, stvaranju sve boljih automobila koji prevazilaze očekivanja bez obzira na kulturu, vrednosti i običaje.
PROJEKAT „THE FIVE CONTINENTS DRIVE“ U EVROPI
Evropa je jedno od najkompleksnijih i najnaprednijih područja na svetu. Sa preko 30 jezika u upotrebi, kulturološki je različito isto koliko i po okolini.
Poznata kao mesto na kojem je nastala automobilska industrija, Evropa nudi potpuno drugačije izazove i prednosti od kontinenata koja su bila uključena u projekat. Jedinstvena evropska politička, istorijska, kulturna i zakonska regulativa, stvara uslove za vožnju jedinstvene za svaku Evropsku zemlju.
Ruta projekta za Evropu, razvijena na bazi instrukcija Toyotinog tima tehničara i inženjera, proteže se najširim presekom kontinenta. Sve ukupno, u dve etape biće posećeno više od 20 država i pređeno oko 19.000 km.
Ruta koju će ekspedicija preći podeljena je u dva perioda. Jedna će pokriti letnje mesece, a druga izuzetno zahtevne zimske uslove. Na taj način ekspedicija će obuhvatiti sve klimatske uslove koji vladaju u Evropi, od jarkih leta u Portugalu do klaustrofobične vlažnosti u velikim gradovima,pa sve do smrznutnih zimskih puteva Skandinavije.
Osmonedeljna letnja etapa pokriva oko 13.000 km puteva u zapadnim i južnim državama, pre dolaska u sedište Toyota Motor Europe u Briselu u Belgiji.
Ova ruta obuhvata neke od legendarnih evropskih puteva, od planinskih prevoja preko kružnih tokova i kaldrme do uskih ulica u gradskim sredinama i vožnje velikom brzinom na autoputevima u Nemačkoj. Zimska ekspedicija, u trajanju od 4 nedelje, ići će na sever i istok. Rutu od 6.000km započeće u Kopenhagenu, a završiti u fabrici TOYOTA GAZOO Racing Really Team-a u Pupoli u Finskoj.
SIMBOLIKA NÜRBURGRINGA
Letnja ekspedicija stavlja vozilo na test na svetski poznatoj i tehnički unapređenoj stazi u Nürburgringu u Njemačkoj. Ta tačka će obeležiti polovinu rute u Evropi, a i simbolično je važna zbog povezanosti sa TOYOTA GAZOO Racingom.
GAZOO Racing je 2007. godine prvi put nastupio na trci „24 sata Nürburgringa“. Poznata kao najteža trkačka staza na svetu, Nürburgring je simboličan za TOYOTA GAZOO Racing, baš kao što je i ključna tačka projekta „The Five Continent Drive“.
Zbog česte smene uzbrdica i nizbrdica i teških uslova na putu, Nürburgring je jedina staza na svetu koja se odlikuje istim uslovima kao i javni putevi. Kaže se da je vožnja od deset krugova u Nürburgringu jednaka pređenim 800 km na javnim putevima. Ova staza je možda najbolja staza na svetu za ispitivanje granica čoveka i mašine.
Nürburgring je poznata kao „sveta zemlja“ za proizvođače automobila. Mnogi proizvođači u Nürburgringu obavljaju test vožnju svojih vozila. Planinski teren je dobro iskorišćen sa visinskom razlikom od 300 m i usponom od 17%. Upravo ovi jedinstveni izazovi, ovu stazu čine važnim mestom za TOYOTA GAZOO Racing. To je mesto gde se uči i napreduje.
DUGOROČNI CILJEVI
Kada, krajem godine, zimska ekspedicija dođe na cilj u Finskoj, to nije kraj projekta „The Five Continents Drive“ u Evropi. Svi važni podaci, povratne informacije od korisnika i iskustvo vožnje automobila, biće podeljeni u okviru organizacije po celom svetu, sa ciljem da se bude korak bliže misiji kompanije, a to je proizvodnja još boljih automobila.
Izvor: Toyota Srbija