face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

2017 toyota ts050 hybrid lmp1 race car 100597916 h

 

Kompanija Toyota je svorila svoje ime kao industrijski lider u hibridnom segmentu...

Ovo je takođe slučaj i sa njihovim poslednjim modelom koji definitivno nećete primetiti ispred kuće svog komšije, niti će prosvirati pored vas na auto putu, svakako ne kod nas. Predstavljen u Monci prošlog vikenda, poslednji automobil kompanije Toyota predstavlja trkački prototip, koji je izgrađen kako bi zauzeo svoje mesto u 2017 FIA World Endurance Championship serijalu i njegovom ključnom takomičenju, trci 24 sata Le Mans. Novi hibrid je baziran na verziji koja se borila za titule prošle godine, ali je kompletno redizajniran do tačke da sada dva modela dele samo svoju karbonsku bazu šasije.

Hibridni LMP1 automobil poseduje twin-turbo V6 motor sa 2,4 litre zapremine uparen sa električnom jedinicom od osam megadžula, identičnom kao u prošlogodišnjem modelu, ali redizajniranom od bloka na dalje. Vozilo je takođe bilo preoblikovano kako bi se uklopilo u poslednje promene i regulative, dizajnirane da bi autombil bio niži i sporiji na brzinskim trkama, sa većim pritiskom na karoseriji, čime će se više povećati bezbednost vozača za razliku od prošle godine. Automobil je predstavljan sa aerodinamičnim specifikacijama radi većih brzina na trkalištu, većom silom potiska i paketom koji je prati u svim tehničkim krugovima.

Sa kompanijom Audi koja je ispala i brendom Nissan koji je jedva bleda senka nekadašnjeg uspeha, nova trkačka zverka kompanije Toyota može biti u bojazni jedino zbog nemačkog giganta Porsche i njihovog hibridnog modela 919. Japanski takmičari su osvajali brojne titule prethodnih godina i od njih se očekuje da nastave tim putem, iako će im na njemu stajati Nemci koji su gotovo uvek na jednom od podijuma.

Kako bi u ovome uspeo, japanski proizvođač je u svoje redove uvrstio niz vozača koji će upravljati modelom TS050. Među njima se nalaze i bivši vozači Formule 1 Kamui Kobajaši, Sebastijan Buemi, Antoni Dejvison i Kazuki Nakajimi. Ovi momci će se pridružiti šampionima LMP2 serijala Nikolasu Lepieru, veteranu Le Mans trke Stefanu Sarazinu, turing šampionima Mariji Lopezu, Majku Konveju i Juiju Kunimotu.

 

17758305 10154301031982633 300751557906440750 o

 

 

 

Izvor: autoexclusive.rs

 

maxresdefault

 

U Dubai je vaš reporter otišao u iščekivanju vatrometa u saobraćaju. Radovao sam se najživopisnijoj auto flori, podstaknut posebno mnogim pročitanim člancima na tu temu, a i u vezi sa raskalašnošću organa reda koji voze najskupocenije egzotične automobile na planeti.

 

6 27

 

Utisci su pomešani i donekle sam razočaran, jer ni izbliza slika nije u koloru. Uglavnom, crno-belom se čini neobaveštenost prosečnog građanina o broju globalnih proizvođača automobila, a još i više o broju modela u ponudi. Sa izuzetkom jednog Renault Meganea, i još jednog Maseratija, ovde ljudi nisu svesni da postoje Fiat, Peugeot, Citroen, Alfa Romeo, Škoda, Seat, Volvo, Opel…

Za vozače ovde, jedan brend je apsolutno neprikosnoven – Toyota. Toyota i Super Toyota (Lexus) čine verovatno tridesetak odsto ukupne automobilske populacije. Stepen društvenog blagostanja određuje model ovog proizvođača, pa su tako oni najspretniji na tržištu za volanom oooogromnog V8 Land Cruisera i raznih Lexus modela, taksisti (uglavnom iz okolnih azijskih zemalja) upravljaju modelom Camry, dok raja vozi uglavnom Yaris, Corolla modele. Za oči jednog Evropljanina- neverica. Prisutni su i modeli Fortuner, Tundra, Yaris sedan. Avensisa nema nigde.

 

2 63

 

Odmah iza Toyote, tu je veoma cenjeni Nissan i opet po staležima V8 Patrol (koji izgleda kolosalno baš kao i konkurent iz Toyota pogona), Altima, Maxima… Potom Honda i divljenje, na evropskom tržištu izumrlom, Accordu. U manjem broju, prisutan je i Mitsubishi kao i Subaru. Ovde je Mazda jedini azijski proizvođač koji je egzotika. Čak i Hyundai i Kia imaju vidljivo prisustvo na ulicama i cenjeni su kao narodni automobili znatno jeftiniji od japanskih konkurenata. U jednoj ulici sam naišao na dva modela Kia Optima – više nego u celoj Srbiji.

 

3 58

 

Od evropskih proizvođača (koji su upadljivo u manjini) dominira BMW i nešto u manjem broj Mercedes a još manjem Audi. Vredno pomena je i prisustvo Jeep Grand Cherokeeja kao i veoma čest prizor Ford Mustang.

Svuda su taksi vozači omiljeni sagovornici ljubitelja automobila. Dvojica od njih su mi izneli sledeće i jednoobrazne činjenice (iako se ne poznaju međusobno):

  • Toyota Camry vozila prelaze po 2 miliona kilometara pre bilo kakve ozbiljnije intervencije, a nakon toga 7 – 8 milona!!! Sve OK, sigurno govore istinu, samo što enterijer ovih automobila izgleda da nije menjao dizajn u zadnjih 30 godina, pomislih.
  • 80% vozila je pogonjeno benzinskim agregatima dok se ostatak odnosi na komercijalni i teretni saobraćaj, kao i na one V8 SUV džinove.
  • Litar benzina košta oko 62 dinara

 

154

 

Zaključak:

U automobilskom, pa i svakom drugom smislu, Dubai je na drugoj planeti (pravoj planeti) u odnosu na Evropu! 

 

 

Izvor: Autorepublika.com

 
163689 havana
 

Za volanom se nalazi sedmostruki šampion u "off road" vožnji BJ Baldwin, a u video je uloženo mnogo truda i novca pa atraktivnih skokova i kadrova ne nedostaje.

Sa Kube nam dolazi impresivan video u kojem se u glavnoj ulozi nalazi modifikovani Toyotin kamionet sa 850KS, takozvani "Baja truck". Za upravljačem se nalazi sedmostruki šampion u "off-road" vožnji BJ Baldwin. Video je prepun impresivnih skokova po neravnim ulicama Havane, a napravljen je u saradnji s Toyom koji je obezbedio dovoljan broj guma za ovaj poduhvat. Čitav isečak traje dugih 9 minuta unutar kojih BJ Baldwin kreće od jednog kraja grada na drugi, a akcija kreće na 1:54 min. Posebno je impresivan skok od 56 metara.

Uživajte u adrenalinom i akcijom napucanom isečku:

 

 

163339 toyota hilux

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h