face flickr twit Instagram icon small youtube4

Prius - Pouzdan i Kvalitetan

prius 2 generacija

 

Mislite da je slučajno što širom sveta vozi čak od sedam miliona Priusa? Nimalo, jer Toiotin hibrid redovno zauzima vrhove svih svetskih ljestvica pouzdanosti, hibridni sklop ne zahteva nikakvo održavanje, a ko vozi promišljeno u gradu može trošiti manje od 5 litara.

 


Neinformiranost i neznanje rađaju strahove, pa je tako i hibridni auto malo kojem hrvatskom kupcu polovnog u prvom, drugom, pa čak i trećem planu. Greška! I to velika, jer Toiota Prius jedan je od najpouzdanijih automobila današnjice. Tako se i na osam godina starom testiranom primerku održavanje dosad svodilo samo na redovno servisiranje benzinskog motora te kontrolu elektromotora i nikl-metal-hidridnih baterija (NiMH), s garancijom od 10 godina. Prius je uostalom, već godinama na vrhu svih svetskih ljestvica pouzdanosti, a i razgovori sa nekoliko hrvatskih vlasnika starijih Priusa doznajemo da je sav dodatni trošak bio jedino za poneku pregorelu žaruljicu glavnog ili pozicionog svetla.

 


Ovlašćeni Toiotini serviseri takođe se slažu da je Prius vrhunski primer pouzdanosti i ne sećaju se primerka, čak i starijih godišta, na kojem je trebalo bilo šta popraviti ili menjati. Međutim, sve to čini se, nije dovoljno da razbije predrasude hrvatskog kupca, čiji je ničim utemeljeni strah od skupog održavanja hibrida još uvek teško premostivim prepreka onome ko prodaje svoj rabljeni primerak. Ako se kojim čudom i desi da koji članak baterije više ne radi kako treba (a baterije su konstruisane da traju čitav vek auta!), Novi košta oko 250 kuna. Smešan iznos, za koji mnogi ne veruju da je istinit. Baterije su smeštene u zasebno spremište ispod zadnjih sedišta, a teže oko 40 kilograma.

 


Sklop benzinskog usisnog 1,5-litarskog motora od 77 KS, elektromotora od 50 kV i automatskog bestupanjskog menjača CVT podešen je prvenstveno na štedljivost i dugovečnost, pa pažljivi vozači u gradu, gde se pri svakom stajanju ili usporavanju benzinski motor isključuje, prolaze sa potrošnjom manjom od 5 litara! Bilo koja dizelska limuzina ove klase u gradu ne može trošiti tako malo, a ni održavanje joj ne može biti toliko jeftino. Imate li dizelaša, morate računati sa bržim trošenjem kočnica (Prius ima regenerativno kočenje, pa se kočnice manje i sporije troše), a doći će vreme i za zamenu spojnice, zamajca, pumpe visokog pritiska, turbine ... Sve su to troškovi dizelaša koji se mere u hiljadama dinara, a sve toga ovde nema ... Zbog elektromotora koji pomaže benzincu Prius pri kretanju snažno povuče i dosta je brz u gradu, ali pogon je za otvorenu, a posebno autocestu ipak malo slab. Tada radi uglavnom samo benzinski motor koji traži više gasa, pa onda i potrošnja neugodno raste na nivo klasičnih benzinaca. No, bez obzira gde se vozi, vožnja sa automatskim menjačem CVT je opuštajuća pa navodi na smirenost, što se uklapa u sliku ugodnog i komfornog auta, visoke opšte kvaliteta. Tragovi korišćenja u zanimljivoj unutrašnjosti su neznatni i puno govore o kvalitetu materijala, a i čitavo šasija je još uvek kao novo. Šteta što su predrasude tako jake.

 


Ukratko

Prius je porodični auto udobnih sedišta, prostran spreda i odpozadi. Peta vrata omogućavaju lak pristup velikom i

praktičnom prtljažniku (409 litara)

Prenos snage uglađeno obavlja automatski kontinuirani menjač CVT. Nakon vožnje gradom računar je pokazalo potrošnju od 4,8 l

Praktičnost takođe je nekonvencionalno. Dominira info ekran, putem kojeg se mogu pratiti rad hibridnog sistema i kretanje potrošnje

Prius nema okretomjer, a svi su instrumenti digitalni i sve radi kao prvog dana. Motor se pali tasterom. Redovno održavan testni primerak u 167.000 km nije imao niti najmanji kvar

 


PRIUS HIBRID (2003.-2009.)

Godište 2007.

Cena 55.000 kuna

Kilometraža 167.000

motor benzinski

Obim 1497 ccm

Snaga 57 kV / 77KS pri 5000 / min

Moment 115 Nm pri 4000 / min

Elektromotor 50kV i 400 Nm

Menjač automatski, CVT

Dimenzije 445 k 173 k 149 cm

Težina 1375 kg

Prtljažnik 408 litara

 

 

 

Izvor: jutarnji.hr

Ostavite komentar bez registracije

0 / 800 Character restriction
Your text should be less than 800 characters

Komentari

Preplati se za obaveštenja:
  • Nema Komentara

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h