Lexus kažnjen u Kini
Tržišna inspekcija Kine kaznila Toyotu zbog Lexusa
Regulatorno telo Kine, nadležno za praćenje uslova na tržištu, u petak je objavilo da je donelo odluku o kažnjavanju japanske kompanije Toyota Motor, iznosom od 12,5 miliona američkih dolara zbog primene protivzakonitih prodajnih strategija za luksuzna vozila marke Lexus. Novinari Reutersa su za ovu vest saznali pregledom zvanične internet prezentacije kineskog regulatornog tela.
Odluka je doneta u kontekstu nastojanja Kine da uvede red u najveće svetsko tržište novih vozila, na kojem je samo tokom prošle godine prodato 28 miliona četvorotočkaša.
Antimonopolski biro državne administracije nadležne za nadzor tržišta je izjavilo da je u periodu između 2015. i 2018. godine, japanski proizvođač odredio najniže prodajne i preprodajne cene za svoja vozila koja su se nudila u pomenutoj istočnoj provinciji. Na taj način je dilerima oduzeto pravo samostalnog određivanja cena, čime je istovremeno došlo i do povrede prava potrošača.
Lexus je ovu i slične strategije primenjivao i u celom regionu tokom navedenog perioda. Tako je na primer, japanska kompanija kupcima nudila značajne popuste tražeći istovremeno od njih da kupuju određene pakete opreme uz unapred određene i nepromenjive cene. To je prodajna taktika koju primenjuju brojni trgovci u Kini i sa kojom se slažu i sami proizvođači.
Portparol Toyote koja kontroliše premijum brend Lexus, izjavio je za Reuters da je kompanija saglasna sa kaznom i da će poštovati odluku nadležnog organa. Odbio je da dalje komentariše slučaj.
Zgodno je mesto da dodamo da je tržište Kine i dalje u fazi opadanja, ali nasuprot opštem trendu, prodaja Lexusa nastavlja s rastom. U prvih jedanaest meseci odlazeće godine, luksuzna marka je isporučila 180.200 vozila, što je skok od čak 21% spram lanjskog perioda.
Isti organ je u junu kaznio i Ford Motor Co, tačnije zajednički poduhvat američke firme s lokalnom kompanijom Changan Automobile Group iznosom od oko 20,8 miliona evra. Razlog kažnjavanja se ogleda u povredi odredbi antimonopolskog zakonodavstva.
Izvor: AutoRepublika
Komentari
- Nema Komentara
Ostavite komentar bez registracije