Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa
Akio Tojoda, unuk osnivača kompanije, Kičira Tojode, više je od običnog poslovnog menadžera. Ovaj šezdeset šestogodišnji predsednik Toyote je istinski automobilski entuzijasta, pokretačka sila koja stoji iza poželjnih četvorotočkaša kao što su Yaris, Supra i Corolla u GR izdanjima.
Kupe 86 je takođe „zdrav i čitav“, dok je u fazi pristizanja Super Sport hiperautomobil. U isto vreme, Akio Tojoda je trkački vozač, koji je učestvovao nekoliko puta na 24 časa Nirburgringa.
Kada nije na stazi i ne radi na novim sportskim iteracijama, on neminovno prati prodajne brojke, što je i priliči jednom predsedniku moćnog automobilskog konglomerata. Tokom prošlonedeljnog intervjua, Akio Tojoda je otkrio da je izveo „ples sreće“ u svojoj kancelariji prošle godine, kada je saznao da je u SAD po prodaji njegova kompanija nadmašila General Motors. Možda ovakav izliv emocija nije tipično japanski, ali razlog je opravdao sve. Tojoda je na to dodao: „Sva sreća pa to niko nije video“.
I zaista, Toyota je isporučila tačno 2.332.262 vozila prošle godine, naspram 2.218.228, koliko je plasirao GM. U takvim okvirima, razlika od 114.034 jedinice možda ne predstavlja veliku razliku, ali pobeda nad GM-om na njegovoj teritoriji je impresivan rezultat, posebno uzimajući u obzir činjenicu da američki koncern nakon 90 godina nije završio kao vodeći na domaćem tržištu (od 1931.).
Kada su objavljene brojke početkom 2022., portparol General Motorsa, Džim Kejn, izjavio je sledeće: „Ne bih žurio da istetoviram ’mi smo broj 1’ da sam na Toyotinom mestu.“ Međutim, šta kažu dosadašnje brojke vezane za ovu godinu? Toyota je nadmašila GM u prvom kvartalu, ali je američka kompanija uzvratila udarac u drugom. Oba giganta su snažno pogođena nestašicom delova, tako da su u skladu s tim okolnostima morali da usklade proizvodnju, kao i da sklope nekompletna vozila koja čekaju na komponente koje nedostaju.
Govoreći za CNBC početkom ove godine, viši potpredsednik Toyote za Severnu Ameriku, Džek Holis, izjavio je da nadmašivanje GM-a po pitanju prodaje nije cilj njegove kompanije. On je dodao da nije verovatno da će se ta situacija ponoviti: „Da, bili smo ispred General Motorsa po po prodaji, ali da budem jasan, to nije naš cilj, niti tako nešto vidimo kao održivo.“
Izvor: Automotoshow.rs
Komentari
- Nema Komentara
Ostavite komentar bez registracije