face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

supra z4

 

Verujemo kako mnogi od vas znaju kako nova Toyota Supra ispod poklopca skriva BMW-ov redni šesterocilindraš od 340 KS, uparen sa 7-stepenim automatikom. Identičan motor nalazi se u novom BMW Z4 M40i, a budući da se ispod poklopca bavarskog kabrioleta također nalazi 340 KS, a snaga prenosi putem 7-stepenog automatskog menjača na zadnju osovinu, rezultati trke ubrzanja trebali bi biti prilično gusti. Pogotovo kada uzmemo u obzir da je razlika u težini tek 40 kg. Ipak, kada pogledate video koji je napravljen u režiji Carwow-a ostat ćete iznenađeni:

 

 

Kao što ste mogli videti, Toyota je uverljivi pobednik trke ubrzanja (čak pola sekunde bolje vreme na 402 metra) i trke s letećim startom. Sam voditelj Mat Watson ostao je u čudu brzinom Supre, a čini se kako novi Toyotin coupe ima ipak nešto više od 340 KS. To je proverila i potvrdila ekipa iz Car Throttlea koja ju je stavila na valjke:

 

supra

 

Toyota je prepisala domaću zadaću od BMW-a i dobila bolju ocjenu”

toyota gr supra gt4 1

 

Toyota Gazoo Racing je potvrdio da će trkačka GR Supra GT4 biti spremna za isporuku trkačkim timovima za sezonu 2020.

Za razvoj je zaslužan Toyota Motorsport GmbH, pri čemu su za GR Supru GT4 predvideli novi prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, veliki zadnji spojler, 18-inčne točkove, Pirelli gume, Akrapovič izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, zaštitni kavez, trkačka sedišta, novi volan...

 

toyota gr supra gt4 11

 

Motor je 3,0 litarski turbo šestocilindraš (za sada nije saopštena njegova snaga), u paru sa automatskom transmisijom dok je pogon na zadnje točkove. Cena će biti saopštena naknadno, a treba reći da će ova Supra moći da se takmiči u brojnim šampionatima širom sveta, poput Super Taikyu Series u Japanu, GT4 European Series i VLN Endurance Championship Nürburgring u Evropi, kao i Michelin Pilot Challenge Series u SAD-u.

 

toyota gr supra gt4 1111

 

toyota gr supra gt4 111

 

 

2017 lexus lc 500 HD

 

U najnovijem istraživanju pouzdanosti automobila koje sprovodi J.D. Power prvi put u istoriji je po pitanju pouzdanosti konfekcija stigla ispred premiuma.

 

Upravo to je potvrdio najnoviji krug studije J.D. Powera koji je na američkom tržištu još jednom proverio pouzdanost automobila kroz studiju Vehicle Dependability Study (VDS). Radi se o anketnom istraživanju koje se neprekidno sprovodi punih 30 godina, a koje klasifikuje pojedine modele i marke prema broju prijavljenih kvarova na 100 automobila, i to kod vlasnika automobila starih tri godine. Pritom je moguće detektovati ukupno 177 mogućih problema grupisanih u 8 kategorija.

 

189335 jd power

 

 

A stvar je ove godine sledeća. Marka automobila s najmanje prijavljenih kvarova je Lexus (106), a slede izjednačeni Porsche i Toyota s prosečno 108 prijavljenih problema. Potonja Toyota je ujedno i najbolje pozicionirana velikoserijska marka. Na četvrtom mestu je Chevrolet, a top 5 zaključuje Buick.

 

Velikoserijske marke su imale prosečno prijavljeno 136 kvarova na 100 automobila, a luksuzne 141. Industrijski prosek za ovu godinu je 136 prijavljenih kvarova.

 

U poređenju s prošlom godinom pouzdanost automobila se poboljšala za 4%, a to u prevodu znači da automobili nikad pre nisu bili pouzdaniji. Pritom su najčešće slabe tačke kod automobila baterija, menjač i sistemi infotainmenta, stoji u saopštenju.

 

Najveći napredak beleži Chrysler, čiji automobili u odnosu na godinu pre imaju sada prosečno 65 manje prijavljenih kvarova na 100 primeraka. Veliki skok su zabeležili još Mini i Subaru, a napredak su zabeležili svi nemački brendovi. Pritom je ujedno Porsche 911 (opet) najpouzdaniji model u ukupnoj konkurenciji.

 

Zanimljivo je da je General Motors u čak pet kategorija imao najpouzdanije modele. Sledi Toyota s četiri pobede. Najveći gubitnici, odnosno marke sa statusom najnepouzdanijih automobila u SAD-u su Volvo, Land Rover i Fiat.

 

 

Ovogodišnje izdanje studije se bazira na odgovorima 32.952 vlasnika automobila proizvedenih 2016. godine, koji su ujedno prvi i jednini vlasnici. Studija se sprovodila tokom poslednjeg kvartala prošle godine.

 

Izvor: Index.hr / J.D. Power

 

toyota gt86

 

Rukovodilac Toyote zadužen za odnose sa javnošću u Australiji potvrdio je da japanska marka planira drugu generaciju modela GT86. 

PR Toyote u Australiji, Brodi Bot, potvrdio je lokalnim medijima da će se ne samo nastaviti proizodnja GT86, već da je naslednik uveliko u planu. “Predsednik Toyote, gospodin Toyoda, istakao je koliko je važno da se naša kompanija opet posveti sportskim automobilima, jer oni ipak nose barjak jednog automobilskog brenda. GT86 neće u penziju, u to budite sigurni”, rekao je navedeni čelnik japanske marke.

Da GT86 definitivno neće nestati sa automobilske scene, dalo se zaključiti i nakon potvrde Subarua da sprema novu generaciju BRZ-a, bratskog modela sa GT86.

Dakle, iako Toyota očigledno planira da se iznova posveti sportskim automobilima, postavlja se pitanje da li će novi GT86 koristiti agregate kojima raspolaže japanska kompanija, ili će se odlučiti za korišćenje tuđih motora, kao što je bio slučaj sa Suprom?

Bez jasnih aluzija na to kakav bi pogonski sklop mogao koristiti GT86, kao najrealnija opcija nameće se upotreba Toyotinih agregata sa četiri redno postavljena cilindra, a s obzirom na to da ova marka ima veoma razvijenu tehnologiju hibrida, nije isključeno ni da GT86 postane hibridni sportski automobil.

Izvor: Autorepublika.com

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h