face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

2017 lexus lc 500 HD

 

U najnovijem istraživanju pouzdanosti automobila koje sprovodi J.D. Power prvi put u istoriji je po pitanju pouzdanosti konfekcija stigla ispred premiuma.

 

Upravo to je potvrdio najnoviji krug studije J.D. Powera koji je na američkom tržištu još jednom proverio pouzdanost automobila kroz studiju Vehicle Dependability Study (VDS). Radi se o anketnom istraživanju koje se neprekidno sprovodi punih 30 godina, a koje klasifikuje pojedine modele i marke prema broju prijavljenih kvarova na 100 automobila, i to kod vlasnika automobila starih tri godine. Pritom je moguće detektovati ukupno 177 mogućih problema grupisanih u 8 kategorija.

 

189335 jd power

 

 

A stvar je ove godine sledeća. Marka automobila s najmanje prijavljenih kvarova je Lexus (106), a slede izjednačeni Porsche i Toyota s prosečno 108 prijavljenih problema. Potonja Toyota je ujedno i najbolje pozicionirana velikoserijska marka. Na četvrtom mestu je Chevrolet, a top 5 zaključuje Buick.

 

Velikoserijske marke su imale prosečno prijavljeno 136 kvarova na 100 automobila, a luksuzne 141. Industrijski prosek za ovu godinu je 136 prijavljenih kvarova.

 

U poređenju s prošlom godinom pouzdanost automobila se poboljšala za 4%, a to u prevodu znači da automobili nikad pre nisu bili pouzdaniji. Pritom su najčešće slabe tačke kod automobila baterija, menjač i sistemi infotainmenta, stoji u saopštenju.

 

Najveći napredak beleži Chrysler, čiji automobili u odnosu na godinu pre imaju sada prosečno 65 manje prijavljenih kvarova na 100 primeraka. Veliki skok su zabeležili još Mini i Subaru, a napredak su zabeležili svi nemački brendovi. Pritom je ujedno Porsche 911 (opet) najpouzdaniji model u ukupnoj konkurenciji.

 

Zanimljivo je da je General Motors u čak pet kategorija imao najpouzdanije modele. Sledi Toyota s četiri pobede. Najveći gubitnici, odnosno marke sa statusom najnepouzdanijih automobila u SAD-u su Volvo, Land Rover i Fiat.

 

 

Ovogodišnje izdanje studije se bazira na odgovorima 32.952 vlasnika automobila proizvedenih 2016. godine, koji su ujedno prvi i jednini vlasnici. Studija se sprovodila tokom poslednjeg kvartala prošle godine.

 

Izvor: Index.hr / J.D. Power

 

toyota gt86

 

Rukovodilac Toyote zadužen za odnose sa javnošću u Australiji potvrdio je da japanska marka planira drugu generaciju modela GT86. 

PR Toyote u Australiji, Brodi Bot, potvrdio je lokalnim medijima da će se ne samo nastaviti proizodnja GT86, već da je naslednik uveliko u planu. “Predsednik Toyote, gospodin Toyoda, istakao je koliko je važno da se naša kompanija opet posveti sportskim automobilima, jer oni ipak nose barjak jednog automobilskog brenda. GT86 neće u penziju, u to budite sigurni”, rekao je navedeni čelnik japanske marke.

Da GT86 definitivno neće nestati sa automobilske scene, dalo se zaključiti i nakon potvrde Subarua da sprema novu generaciju BRZ-a, bratskog modela sa GT86.

Dakle, iako Toyota očigledno planira da se iznova posveti sportskim automobilima, postavlja se pitanje da li će novi GT86 koristiti agregate kojima raspolaže japanska kompanija, ili će se odlučiti za korišćenje tuđih motora, kao što je bio slučaj sa Suprom?

Bez jasnih aluzija na to kakav bi pogonski sklop mogao koristiti GT86, kao najrealnija opcija nameće se upotreba Toyotinih agregata sa četiri redno postavljena cilindra, a s obzirom na to da ova marka ima veoma razvijenu tehnologiju hibrida, nije isključeno ni da GT86 postane hibridni sportski automobil.

Izvor: Autorepublika.com

 

toyota pp 11111

 

Studija globalnog informatora, IHS Markit-a, pokazala je da je prosečna starost lakih vozila koji su u upotrebi u SAD gotovo 12 godina. Takođe, prosečno trajanje vlasništva novog vozila je skoro 80 meseci, naspram 52 meseca koliko dugo su vlasnici čuvali svoje limene ljubimce 2006. godine.

 

Eksperti navode da za ovaj trend rasta prosečne starosti automobila možemo zahvaliti kvalitetnijim vozilima koja se danas prodaju. Sve ovo znači da će prosečan građanin SAD voziti svoj novi automobil sedam godina pre nego što odluči da ga proda. Međutim, neki vlasnici čuvaju svoje limene ljubimce i skoro duplo duže od proseka, odnosno 15 godina, pa čak i duže. Zanimljivo, ali i ne neočekivano, 15 automobila koje vlasnici poseduju 15 godina ili duže su isključivo japanska vozila. Istraživanje koje je sproveo iSeeCars, pokazuje da su 10 od 15 modela na listi Toyote, dok ostalih pet čine četiri Honde (odnosno tri i jedna Acura), i jedan Subaru. CEO iSeeCars, Phong Ly, je ovo jednostavno objasnio, “Japanska vozila su poznata po svom kvalitetu i pozdanosti, što potvrđuju rezultati ove liste.”

Top 15 Cars Owners Keep for 15 Years or Longer
Mesto Automobil % Prvih vlasnika koji poseduju svoje automobile 15 godina i duže Poređenje sa prosekom
1 Toyota Highlander 18.5% 2.5x
2 Toyota Prius 16.2% 2.2x
3 Toyota Sienna 16.1% 2.2x
4 Honda Pilot 15.3% 2x
5 Toyota Tundra 14.1% 1.9x
6 Toyota Sequoia 13.5% 1.8x
7 Toyota Tacoma 13.4% 1.8x
8 Honda Odyssey 12.6% 1.7x
9 Honda CR-V 12.4% 1.7x
10 Subaru Forester 12.1% 1.6x
11 Toyota RAV4 12.1% 1.6x
12 Toyota Camry 11.5% 1.5x
13 Acura MDX 11.4% 1.5x
14 Toyota 4Runner 11.2% 1.5x
15 Toyota Avalon 10.8% 1.4x
Prosek za sve automobile  

 

 

Izvor: dmotion.rs

 

 

toyoda akio

 

Japanska kompanija napravila je jedinstveni automobil zasnovan na Toyotinoj luksuznoj limuzini Century koji povremeno koristi direktor Akio Tojoda.

 

Premijum limuzina Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen je kao pandan Rolls-Royce limuzinama i sličnim automobilima. Na auto-salonu u Tokiju 2017. stigla je nova generacija superluksuzne limuzine Century, nasledivši prethodnika koji se u Zemlji izlazećeg sunca proizvodio čak 21 godinu.

 

Automobil u Japanu košta oko 150.000 evra a opremljen je, između ostalog, audio sistemom sa 20 zvučnika raspoređenih po čitavoj unutrašnjosti vozila, kao i elektropomičnom zavesom koja daje punicima dodatnu privatnost tokom vožnje. Zvučna izolacija je na najvišem nivou, a vibracije u vožnji maksimalno su smanjene.

 

Automobil ima i elektronski kontrolisano vazdušno oslanjanje koje putnicima garantuje vrhunski komfor i udobnost. U standardnoj varijanti, Toyota Century koristi hibridni pogonski sistem koji se sastoji od 5.0 litarskog V8 benzinca i elektromotora ukupne kombinovane snage od 431 ks.

 

Benzinski osmocilindraš isporučuje 381 ks i 510 Nm, dok električna jedinica raspolaže sa 224 ks i 300 Nm.

 

Po želji prvog čoveka Toyote, ova luksuzna limuzina dobila je jedinstvenu GRMN verziju, koju je doradilo Gazoo Racing sportsko odeljenje japanskog proizvođača.

 

Ovaj unikatni primerak modela Century snimljen je krajem prošle godine na stazi Fuji Speedway na manifestaciji Gazoo Racing Festival 2018. posvećenoj Toyotinim visokoperformansnim automobilima. Akio Tojoda se na svečanost dovezao u prigodnom vozilu – Toyoti Century GRMN, a tom prilikom imao je i nesvakidašnjeg šofera.

 

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h