Posto je tema vasa iskustva sa plinom, iznecu moje.
Vozio sam 2 selike sa sekvent uredjajem. Sa prvom (92. god) sam presao 70k km bez kapalice, sa drugom (2004. god) 30k km sa kapalicom i nisam imao nikakvih problema. Oba auta su zahtevala snaznije isparivace, dok je drugom trebalo ugraditi i kvalitetnije gasne dizne tako da je ugranja bila skuplja od prosecne.
Potrosnja se kod oba auta uvecala za grubo 15%.
Iz ciste radoznalosti sam sa drugom selikom otisao na valjke i uradio merenje na benzin i na gas. Razlika u snazi je bila 8% u korist benzina.
Sto se tice opravdanosti ulaganja, racunica je vrlo jednostavna:
Trenutna cena BMB95 je 143,7 RSD/L, a TNG je 78,9 RSD/L (sa NIS-ovog sajta) Ako auto trosi 8 L/100km benzina znaci da bi za benzin potrosio 1149.6 RSD na 100km, dok bi za gas potrosio 725.9 RSD na 100km (15% veca potrosnja je 8 + 1.2 = 9.2l sto se pomnozi sa 78.9 i dobije se 725.9). Usteda na 100km je 423.7 RSD. Ako se mesecno predje 1000km (godisnje bi to bilo 12000km), usteda je 423,7*100 = 4237 RSD Ako je cena ugradnje 500e (61500 RSD) insvesticija se isplati za 14,5 meseci
Moj zakljucak (i ponavljam moj zakljucak, a ne univerzalna istina) je da se i dalje isplati ugradnja gasa ukoliko je ispunjeno sledece:
auto je potpuno ispravan, nema nikakvih problema u radu na benzin
majstor koji radi ugradnju zna svoj posao
prelazi se godisnje bar 12000km, a plan je da se auto vozi ne manje od 2 godine