Jesam. Brzo sam zakazao u Toyota centru. Uverio se gospodin na prijemu da stvarno krcka nešto na kraju hoda pedale kvačila, pri dnu. Malo se ''čudio'', oterao yareta iza u radionicu. Uglavnom, podmazali su cilindar kvačila, onaj u kabini, odnosno ubrizgali neku mast ili već, uz komentar da ako se ponovi da dodjem da se rasklopi da bi se videlo šta je. Od tada se više ne čuje krckanje, pedala je mekša, normalnog otpora i tvrdoće.
Takođe, prilikom prvog redovnog servisa, početkom oktobra, uz ono što inače ide, su mi podmazali i šalt mehanizam (ako se tako kaže) menjača u kabini. Ide to mrvu bolje sada, mekše uzubčuje. Biće da sam se i ja navikao, opustio, valjda i auto malo razradio. Do sada sam prešao 12.000 km. par puta na raznim mestima u srbiji, dva puta more grčka. Malo preterao nakon prošlogodišnjeg zatvaranja pa da se nadoknadi.
Godinu dana nakon kupovine, nemam veće primedbe. Navikao sam se na niži volan,poziciju sedenja,kratku i sporu prvu brzinu,kvačilo koje nisko hvata. Ponešto je vezano za onaj utisak, bilo bi super da je.......malo veći prtljažnik kada se negde dalje putuje ili bar da se zadnja klupa kao kod predhodnika može pomerati, i da je mekši menjač u nižim brzinama i rikvercu (kao oklagija je ). Moguće da je i namerno sve tako tvrdje pravljeno, ne vozački, kako bi bio racionalniji potrošač.
Inače potrošnja mi je prošle zime ( jako duga do aprila trajala ali ne preterano hladna), mereno po sipanju bila je 5.45 u proseku. Jedno sipanje je bilo čak i 5.2 najniže a najviše 5.8. Više puta 5.3-5.4. Relacije uvek iste, kao po šinanma. Dorćol do Pančeva ili Novog Beograda. Letos te relacije 4.7.-4.8. Sa bržom vožnjom i natovarenošću po auto putu 5.0. Letnji prosek 4.9. Računar prilično tačno pokazuje potrošnju, osim na kratkim relacijama 2-3 km, kada se češće pali, kada se ohladni motor i kada ima već uspostavljen veći prosek, tada se vidi razlika izmedju sipanja i računara. Inače vozim tečno i štedljivo, ne i presporo ali u nekim okvirima ograničenja ili nešto preko, bez gaženja gasa i naglih kočenja u gradu, opet gde put i saobraćaj dozvoljavaju stisnem gas ali svakako ne lečim frustracije za volanom, kako danas to većina radi. Na magistralnom putu sam primetio da na 65- 70km/h u 6 brzini može da padne potrošnja i na 4 do 4.2. Tu je jare najbolji. 5-6 brzina na 1600 obrtaja,pun snage, vuče lepo, ravnomerno ubrzava a i malo se odmaram od oklagije. Na auto putu na 120 oko 6.1. U Beogradu 7-9 na NBGD 5.5.-6.5. Uglavnom, potrošnja bi mogla biti manja u gradu ali zapremina motora traži svoje. Sa druge strane na otvorenom putu dobra osobina je ta snaga motora. Ipak treba paziti jer može da zavara kod ulaska u krivinu. Teba paziti jer je visok i pouzak. Inače vožnja je kao u nekom autu za broj veće klase. Skoro sam vozio škodu rapid, jare je komforniji. Deluje mi kvalitetnije u vožnji iako je manji od hundaia i 20 ( model od prošle godine). Kočnice su verovatno i najbolja stvar kod yarisa. Unutrašnjost je ok, danas je sve ionako skupa konfekcija i reciklaža.
Moj yaris nema zadnje senzore, ima kameru. Da li su korisni zadnji senzori. Pada mi na pamet da ih ugradim napred ili kameru sakrivenu u znak. Da li neko ima iskustva sa tim stvarima?