-
Broj Poruka
717 -
Pridružio se
-
Zadnja poseta
-
Dani Pobede
1
TcS.Bot poslednji put pobedio na dan Februar 16 2018
TcS.Bot je imao najviše lajkovan sadržaj!
Reputacija Zajednice
3 NeutralanO članu TcS.Bot
-
Rangiran
Napredni član
- Birthday 07.04.2010.
Contact Methods
-
Website URL
http://www.toyotaclub.rs
-
-
Novi RAV4 zakazao na testu sudara sa malim preklapanjem Test sigurnosti pri čeonom sudaru sa takozvanim malim prepustom, koji je nedavno uveo američki Insititut za bezbednost na putevima, postao je prava noćna mora za proizvođače automobila. Na njemu su pala mnoga velika imena auto-industrije, a poslednji u nizu je novi RAV4. Od sredine 2012. godine američki Institut za bezbednost na putevima (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS) sprovodi novu vrstu frontalnih test-sudara, koja je otkrila konstruktivne nedostatke kod većine modela mnogih poznatih proizvođača automobila. Da podsetimo, reč je o testu u kom automobil čeono udara u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h. Kontaktna površina iznosi samo 25 odsto površine prednjeg dela vozila, na vozačevoj strani, za razliku od ranijih testova kod kojih je iznosila 40 %. Rezultati testa svrstavaju automobile u tri kategorije - one koji su zadovoljili, zatim one čiji je rezultat bio prihvatiljvi i, na kraju, one čije su se bezbednosne karakteristike pokazale kao loše. IIHS je testu malog preklapanja nedavno podvrgao i novi RAV4. Rezultati nije bio zadovoljavajući, pa je nova generacija Toyotinog SUV automobila ocenjena od strane IIHS-a kao "loša". Pogledajte video snimak testa Toyote RAV4: http://youtu.be/jRo-ZO8eXo8 RAV4 pokazao je konstruktivne slabosti koje su prethodno otkrivene i kod nekih automobila premijum proizvođača, poput Merceesa, BMW-a, Audija i Lexusa, a koje su karakteristične za ovaj test. Reč je o tome da je stub upravljača nakon udara u značajnoj meri bio dislociran, dok je glava test-lutke koja simulira vozača, promašila vazdušni jastuk koji treba da je zaštiti od udara. U IIHS-u kažu da je pored toga i noga lutke završila zaglavljena u deformisanom metalu. Rezltati testa predstavljaju malo iznenađenje, s obzirom da je reč o novom modelu koji je značajno unapređen u oblasti bezbednosti u odnosu na svog prethodnika i koji se dobro pokazao na drugim testovima IIHS-a. Iako neki proizvođači automobila kritikuju ovaj test, navodeći da je scenario po kojem se izvodi neuobičajen u realnim uslovima, istraživanja u SAD su pokazala da se četvrtina svih smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama sa frontalnim sudarima dešava prilikom sudara gde dolazi do malog preklapanja površina. Takvi sudari dešavaju se najčešće na dvosmernim putevima. Ipak, sve je više kompanija koje ovaj IIHS test koriste da bi unapredile bezbednost svojih vozila. Preuzeto sa B92.net
-
Honda osniva evropsku bazu za takmičenje u Formuli 1 12 Jul, 2013 Povodom priprema za učestvovanje u svetskom šampionatu Formule 1 koji će biti održan 2015. godine,kompanija Honda Motor osniva evropsku bazu u Milton Kejnsu (Velika Britanija). Novi objekat na evropskom području u kome će se obavljati pripreme za svetski šampionat u Formuli 1, predstavlja ogranak Honda R&D centra u Japanu koji se bavi razvojem tehnologije napajanja u motornim vozilima. Iz evropske kancelarije, Honda će takođe pružati podršku trkama koje se budu održavale na ovom području. Kancelarija će biti smeštena u novom centru za istraživanje i razvoj tehnologije MUGEN EURO, u kome Honda planira da započne operacije u junu 2014. godine. Iako će se motor za trku Formule 1 biti projektovan i proizveden u R&D centru u Japanu, za Hondu je bilo važno da ima svoju evropsku bazu u kojoj će vršiti pripreme za svetski šampionat 2015. godine. Velika Britanija je idealno mesto iz tri razloga: ovo je dom Meklarena, mnogi od dobavljača motora za Formulu 1 nalaze se ovde, sa 7 od ukupno 19 trka koje se održavaju na evropskim stazama, Velika Britanija predstavlja globalni centar za prevoz delova, ali i članova timova. Honda će nakon povlačenja 2008. godine, prvi put učestvovati u trci Formule 1, u okviru zajedničkog projekta sa Meklarenom, a u svojstvu dobavljača uređaja za napajanje, uključujući motor i sistem za rekuperaciju kinetičke energije. U Formuli 1, Honda je kao tim nastupala od 1964. do 1968. i od 2006. do 2008. godine. Učestvovala je na 88 trka, pobedivši tri puta uz devet podijuma i dve pol pozicije. Kao dobavljač motora bila je znatno uspešnija, a klijenti su joj između ostalog bili Meklaren, Vilijams i Lotus. U periodu od 1983. do 1992. godine, Hondini motori su trijumfovali na čak 69 trka. PR Delta Automoto
-
Novi Lexus SC? 2 Jul, 2013 Lexus SC je "ugašen" 2010. godine, ali u japanskoj kompaniji navodno rade na njegovoj novoj, trećoj generaciji. Japanski magazin Best Car je objavio nekoliko rendera koji pokazuju mogući izgled novog Lexusa SC, na čiji dizajn bi trebalo značajno da utiče Lexus LF-LC concept. Novi SC bi trebalo da bude dostupan sa 3,5 litarskim V6 motorom sa oko 350KS, kao i sa 4,6 litarskim V8 agregatom koji će razvijati oko 500 konja. Po sadašnjim informacijama, novi SC će biti dugačak 4710 mm, širok 1920 mm, visok 1350 mm, dok će međuosovinsko rastojanje iznositi 2870 mm. Izvor: LexusClub
-
Toyota u Tokiju predstavlja serijski automobil na vodonik Toyota je dobrano uzdrmala automobilski svet predstavljanjem prvog serijskog hibridnog automobila pre 16 godina, Prius model. Japanska kompanija se sada priprema za novi zaokret u industriji najavljujući predstavljanje serijski spremnog automobila pogonjenog vodoničnim gorivnim ćelijama. Predstavljanje je zakazano za novembar i salon automobila u Tokiju. Poslednjih nekoliko godina bili smo svedoci drastičnog pada troškova razvoja tehnologije gorivnih ćelija. Sa druge strane, sama izdržljivost i pouzdanost tehnologije je eksponencijalno rasla primenom revolucionarnih tehnoloških rešenja. Navodno, Toyotin novi “vodonični” automobil će poneti cenu uporedivu sa BMW automobilom više srednje klase ili Tesla Modelom S. Autonomije gotovo 500 km, Toyotin novi čisti automobil će emitovati vodenu paru kao nus-proizvod “sagorevanja” pogonskog agregata. Mnogo je negativnih priča vezano za tehnologiju gorivnih ćelija, od onih da će ona samo doneti razočaranja do izjava da gorivne ćelije treba reimenovati u “ćelije budala” (Fuell Cells – Fool Cells), kako je glasila izjava Elona Muska, osnivača i CEO Tesla Motorsa. Ipak, čini se da drugi proizvođači nisu toliko ubeđeni u ispravnost tehnologije koliko je to Toyota. Mada, isto se verovalo i sredinom 90-ih, kada je Toyota pripremala prvu generaciju Prius hibrida. Sada svi proizvođači nastoje da prikažu svoju verziju modela na istom konceptu. Kako bilo, više informacija će uslediti u narednim mesecima, kako se bude bližio Tokijski salon. Izvor: Vrele gume
-
NASCAR: Kentucky 1 Jul, 2013 Trkom Quaker State 400 na Kentucky Speedway nastavljena je NASCAR sezona U trci je slavio Matt Kenseth za volanom Toyote, što je njegova četvrta pobeda u sezoni. Na drugom mestu se našao Jamie McMurray u Chevroletu, dok je Clint Bowyer takođe u Toyoti završio kao trećeplasirani. Kenseth je do pobede stigao zahvaljujući odličnoj pit strategiji na 25 krugova pre kraja. Do tog momenta je viđena dominacija Jimmie Johnsona, koji je vodio 182 od 267 krugova, i činilo se da konkurencija nema rešenje za njega. Međutim, u poslednjem pit stopu Kenseth se odlučuje da uzme samo gorivo dok je Johnson uzeo i četiri sveže gume. U želji da povrati pozicije Johnson gubi kontrolu nad vozilom već u sledećem krugu posle kontakta sa Joey Loganom i pada na tek 26. poziciju, ali do kraja trke uspeva da stigne do devete pozicije. Sa druge strane, Kenseth je lagano sačuvao lidersku poziciju i trenutno ima najviše pobeda od svih vozača. Možda najimpresivniju vožnju je pružio Kurt Busch, koji je na samom startu trke uzrokovao veliki sudar koja je označila kraj trke za Greg Bifflea i aktuelnog šampiona Brad Keselowskog, a trka je morala da bude i zaustavljena da se staza očisti. Dale Earnhardt Jr., koji se kvalifikovao na pol poziciju, završio je na 12. poziciji nakon probušene gume posle sudara Denny Hamlina. U generalnom plasmanu Jimmie Johnson i dalje ima velikih 38 poena prednosti nad Carlom Edwardsom. Quaker State 400 Jun 30, 2013 Kentucky Speedway Sparta, Kentucky Konačan plasman (prvih deset): 1. Matt Kenseth (Toyota Camry - Joe Gibbs Racing) 2. Jamie McMurray (Chevrolet SS - Earnhardt Ganassi Racing) 3. Clint Bowyer (Toyota Camry - Michael Waltrip Racing) 4. Joey Logano (Ford Fusion - Penske Racing) 5. Kyle Busch (Toyota Camry - Joe Gibbs Racing) 6. Kurt Busch (Chevrolet SS - Furniture Row Racing) 7. Martin Truex Jr. (Toyota Camry - Michael Waltrip Racing) 8. Jeff Gordon (Chevrolet SS - Hendrick Motorsports) 9. Jimmie Johnson (Chevrolet SS - Hendrick Motorsports) 10. Kevin Harvick (Chevrolet SS - Richard Childress Racing) Generalni plasman vozača (prvih deset): 1. Jimmie Johnson (Chevrolet SS - Hendrick Motorsports) 610 2. Carl Edwards (Ford Fusion - Roush Fenway Racing) -38 3. Clint Bowyer (Toyota Camry - Michael Waltrip Racing) -41 4. Kevin Harvick (Chevrolet SS - Richard Childress Racing) -66 5. Matt Kenseth (Toyota Camry - Joe Gibbs Racing) -82 6. Dale Earnhardt Jr. (Chevrolet SS - Hendrick Motorsports) -98 7. Kyle Busch (Toyota Camry - Joe Gibbs Racing) -110 8. Martin Truex Jr. (Toyota Camry - Michael Waltrip Racing) -120 9. Greg Biffle (Ford Fusion - Roush Fenway Racing) -121 10. Joey Logano (Ford Fusion - Penske Racing) -131 Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
-
Toyota Corolla se ponovo proizvodi u Turskoj 2 Jul, 2013 Kako prenosi Tanjug, Tojota Motor Manufakturing Turska (TMMT) prva će početi proizvodnju nove generacije modela „korola“ (Corolla) izvan Japana. TMMT je juče održala zvaničnu ceremoniju, kojom je obeležila početak proizvodnje 11. generacije „korole“ u proizvodnom pogonu u Sakariji, u Turskoj. Predsednik Tojota Motor korporacije, Takeshi Ućijamada, izrazio je tom prilikom zadovoljstvo što će evropska verzija nove „korole“ poticati iz Sakarije, dodavši da će iz tog grada kompanija „nastaviti da piše istoriju “korole““. Proizvodnja nove „korole“, kao i modela „versa“, u TMMT će već 2014. godine dostići 150.000 jedinica, što je pun kapacitet fabrike. Već ove godine, više od 85 odsto proizvodnje će biti izvezeno u evropske zemlje, Rusiju, Severnu Ameriku, Bliski istok i centralnoazijske zemlje, navodi se u saopštenju. U proizvodnju nove generacije „korole“ u ovoj fabrici uloženo je 150 miliona evra, čime je ukupna investicija u TMMT dostigla 1,4 milijardi evra, a za taj projekat je angažovano oko 900 novih radnika. TMMT je 1994. godine u Sakariji počela proizvodnju „korole“, zatim je od 2007. do 2013. usledio prekid zbog prelaska na proizvodnju Tojote Auris hečbek. Pošto je proizvodnja Aurisa krajem 2012. kompletno premeštena u Veliku Britaniju, u Turskoj je ponovo oslobođen prostor za „korolu“, a takav razmeštaj, kako se navodi u saopštenju, omogućava da obe fabrike rade punim kapacitetom. Autor: Tanjug.rs
-
JD Power 2013: Nemci najzadovoljniji Toyotinim automobilima 1 Jul, 2013 Nemački vozači su generalno najzadovoljniji markom Volvo, pokazuje najnovije istraživanje renomirane agencije JD Power, ali najviše individualnih pobednika u različitim kategorijama je otišlo Toyotinim automobilima. Jedna od najprestižnijih svetskih istraživačkih institucija, čiji se glas na polju zadovoljstva kupaca računa kao zakon, anketirala je putem interneta 18.000 vozača o iskustvima sa vozilom. U anketi su mogli da učestvuju samo oni koji najmanje dve godine voze određeni auto, a da bi neko vozilo ušlo u istraživanje, trebalo je da ga oceni najmanje 50 vozača. U kategoriji proizvođača, neophodno je bilo najmanje 100 anketiranih po proizvođaču. Pitanja su se odnosila na kvalitet servisa, kvalitet i pouzdanost, atraktivnost i troškove održavanja. U kategoriji malih vozila pobednik je Toyota Aygo, a kad je reč o gradskim automobilima prva je Toyota Yaris. U kompaktnoj klasi nemački vozači su najzadovoljniji modelom Toyota Prius, a u srednjoj klasi je na vrhu VW Passat CC. Volvo V70 je pobednik u klasi luksuznih vozila, a Opel Meriva kad je reč o minivenovima. Seat Altea je izbila na prvo mesto u disciplini MPV vozila, a kompaktni SUV koji je osvojio Nemce je Honda CR-V. Izvor: Cdm.me
-
HACHI-ROKU is back! TcS test Toyote GT86, Jun 2013. Setite se slavnih, 2000GT, Sports 800, Corolla AE86, setite se unikatnih kupea sa Toyota značkom koji su palile strasti širom sveta. Upravo tom bogatom sportskom Toyotinom nasleđu dugovao je jedan pravi sportista, čistokrvni trkač, mišićavi bokser sa značkom „86“ (na japanskom Hachi-Roku (ハチロク)). Zašto GT86/86? Sportski kupe GT 86/86 najavljen je kroz tri koncepta, a isto tako, danas se proizvodi pod tri različita bedža (Toyota GT86/86(Japan), Scion FR-S, Subaru BRZ). Magična brojka „86“, ili ti „hačiroku“ (Hachi-Roku), se prvenstveno odnosi na Toyotu Corollu serije AE86 u Levin i Sprinter Trueno verzijama. U isto vreme, korišćenje bokser motora evocira na jedan klasik, Toyotu Sports 800, koji je prvi sportski model japanske marke. Nasleđe je evidentno i kada je u pitanju legendarna Toyota 2000GT, drugi model marke sa motorom napred, pogonom pozadi i motorom zapremine 2,0 litre, koji je i sam bio proizvod zajedničkog rada, ali ne sa Subaruom već sa Yamahom. Još jedan razlog zašto baš naziv GT86/86 se krije u dimenziji prečnika i hodu cilindra koji iznosi tačno 86mm. Namera Toyote, kada je u pitanju GT86/86 je sasvim jasna, a ona je da se vrati ona strast koja je nekada krasila gamu. „Prijusizacija“ je možda potrebna u izvesnom domenu, i do određene mere, ali ona je donela i određenu dozu ravnodušnosti, koju će GT86/86 u potpunosti „razbiti“, i vrati onaj željeni Toyotin sportski imidž. Dizajn Toyota GT86 stajling osvaja, a japanski gen je vidljiv i izražen u svakom segmentu, počevši od prednjeg dela koji kao da ima želju da “ujede”, niske siulete, izbačenim bokovima koji su vešto uklopljeni sa branicima i zadnjeg dela sa karakterističnim spojlerom i signalnim led grupama savršeno oblikovanim. Dakle, GT 86 pokazuje svoje mišiće gotovo u svakom detalju i to ne napadno, već vešto, stilski i sa merom. GT86 prosto zrači „kosooko“ (japanski), i na drumu itekako dominira svojom pojavom i od evropskih, sportski orijentisanih modela nameće jasnu razliku. Njegova estetika će retko koga ostaviti ravnodušnim, tačnije, nikog ko je imao priliku da dođe u dodir sa njegovom pojavom nije ostavio bez reakcije, izliva emocije i izraženog oduševljenja. Dakle, GT 86 je dopadljiv automobil, upadljivo nizak, i poseduje “ono retko” koje budi emocije, a sa druge strane ne podseća ni na jedan drugi automobil, što mu obezbeđuje visok nivo individualnosti. Naše skromno mišljenje je da dizajnerskom timu u Toyoti koji su ispred sebe imali projekat FT86 a kasnije i FT86 II treba odati priznanje jer GT86/86 je “praznik za oči” u svakom smislu. Enterijer U GT86 se sedi ekstremno nisko, neko bi se čak usudio reći “ne sedi se, već leži” ali to je još jedan plus u našem ocenjivanju prilikom testiranja. Instrument tabla usled “ležećeg položaja” imamo osećaj da je visoko, međutim ne, ona je tačno gde treba da bude. Položaj volana u odnosu na ručicu menjača i ručne kočnice je tako optimizovana da je jednostavno idealna, sve je na dohvat ruke i tamo gde se očekuje. Iza ručice menjača se nalaze komande za sistem elektronske kontrole stabilnosti (VSC), koji se po potrebi može isključiti, aktivirati sportski mod ili mod za vožnju po klizavom. Volan je dizajniram da odlično leži u ruci a jedinstven je i po svom prečniku, sa 365mm to je najmani prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. I ne samo to, on odlično radi svoj posao dok povratni “feedback” sa točkova na volanu se zaista oseća. Sedišta su prava sportska ali ujedno i anatomski dizajnirana tako da se i posle 150km vožnje nema nikakvog bola u leđima. Pojedine komponente enterijera jasno asociraju na srodstvo sa Subaruom kao što je ručica menjača ili pokazivači instrument table, dok je Toyota osmislila multimedijalne komande sistema Touch & Go, kao i komandu tempomata. Sa naše tačke gledišta sve je savršeno uklopljeno sa akcentom da se vozač oseća istovremeno udobno i sportski i što je najbitnije sve je zaista baš tamo gde vozač očekujete da bude. Agregat Agregat je plod saradnje Subarua i Toyote i ima takozvanu kvadratnu konstrukciju jer je prečnik klipa jednak hodu klipa i iznosi tačno 86mm. Subaru je jedan od retkih koji u svojoj gami i danas neguje bokser agregate, tako da je njegovo bogato iskustvo u toj konstrukciji agregata iskorišćeno u realizaciji projekta GT86/ FR-S/BRZ. Toyota je sa druge strane razvila novu tehnologiju ubrizgavanja goriva D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja, Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version) pri čemu je dobijeno vise snage i obrtnog momenta bez negativnog uticaja na potrošnju goriva ili emisiju izduvnih gasova. Sistem D-4S ili ti sistem dve brizgaljke smo prvi put mogli testirati u automobilu marke Lexus-luksuzne Toyota divizije, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisnoj grani, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača, poreklom iz modela Lexus IS 200, ili preko automatskog menjača sa istim brojem prenosa, takođe poreklom iz Lexusa. Testirani GT86 je bio opremljen automatskom transmisijom sa mogućnošću manuelnog prenosa, što nije umanjilo užitak u vožnji jer ručice na upravljaču u manuelnom modu menjaju stepen prenosa munjevitom brzinom. Ali ako bi mogli da biramo, za ovaj tip vozila klasična manuelna transmisija po našem mišljenju je pun pogodak. Performanse Što se cifara tiče a što smatramo da je neophodno istaći je svako podatak da je težište ovog sportiste na samo 475mm od tla što je rezultat idealno postavljenog bokser motora. Uz skoro pa idealni odnos mase na osovinama od 53 na prema 47, dobijamo ultimativno sportsko vozilo koje će se u rukama profesionalnog vozača, majstora za volanom ponašati kao “idealno projektovani alat”. Iz 2.0 litarskog četvorocilindarskog atmosferskog bokser motora je izvučeno okruglo 200ks i 205Nm maksimalnog obrtnog momenta. Karakteristično je i to da je ovo sportista u koga nije ugrađen turbo punjač tako da nema pojavljivanja ni turbo rupe, dakle samo četiri “pesnice” koje žestoko udaraju ako mašinu držite između 6.000 o/min i 7.000 o/min. U crvenu zonu se ulazi na 7.400 o/min i vozilo prosto vas mami da dolazite do magične crvene granice, a zvuk koji prati “orgiju konja” je zapanjujući. Toyota GT86 svakako nije najbrže i najsnažnije vozilo na svetu, ali sa odličnim međuubrzanjima i u planinskim zavojitim putevima prepunih krivina svakom ljubitelju vožnje će izmamiti osmeh na licu i sve to uz vise nego odličnu potrošnju koja se kreće ispod 10l/100km i ako vam je noga teža na gasu. Sprint od 0 do 100km/h se postiže za 7,6 sekundi dok se kazaljka brzinomera zaustavlja na brojci 226km/h. Emisije CO2 kreću se oko 160g/km što je izvanredno za ovakav tip vozila. Snaga se prenosi na zadnju osovinu preko diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Elektronika koja je ugrađena u GT je “pravi dragulj” jer u zavisnosti od moda u kome vozimo: VSC Sport, Sport, Snow, TRC Off izvanredno upravlja snagom tako da vozač može da prilagođava da mu se vozilo u krivinama ponaša skroz neutralno kao da je po šinama ili pak bočno proklizava kroz krivine, drift vožnja. Elektronika U standardnom modu kada tastere za elektroniku pogonskih točkova ne diramo, auto se ponaša skroz neutralno, kroz krivine potpuno stabilno i postoji taj neki subjektivan osećaj da smo na 4wd pogonu, kao da je nemoguće zaneti zadnji kraj ma kojom brzino da se uđe u krivinu. U VSC Sport režimu se pruža nešto više zabave i proklizavanja, elektronika dozvoljava veći obrtni moment na zadanjim točkovima dok pravi udar adrenalina nastupa kada se kontrola trakcije u potpunosti isključi. Ipak, to nije preporučljivo neiskusnim vozačima, dok ne steknu potrebnu dozu sigurnosti i potpuno upozna automobil. Dugme Sport kompjuteru daje signal da je uključen režim spektakularnog nivoa kontrole. Brzine se menjaju nekako kasnije, na višim obrtajima i snaga je u tom modu kao “nezadrživa lavina”, dok pri kočenju dobija se efekat kao iz Formule 1. Tada se brzine potpuno automaski spuštaju u nižu kako bi kočenje bilo potpomognuto motorom, ali isto vremeno vozilo spremno za novu “adrenalinsku injekciju”, tačnije novo ubrzanje. Budućnost Dolazak snažnije izvedbe Toyote GT86/86 sada vise nije špekulacija već samo pitanje vremena, pitanje dana. Tetsuya Tada glavni inženjer razvojnog programa modela Toyota GT86 je bio jasan na temu snažnije Toyote GT86: "Ne mislim, da je verzija sa turbo punjačem, 300 konja i 200 grama CO2 bila najbolja za današnje vreme. Uostalom, turbo bi značio gubitak jedinstvenosti za GT86." Tetsuya Tada je potvrdio da Toyota razmatra druge opcije, kao što je hibridni sistem, po uzoru na takmičarski prototip Toyota TS030, koji je ove godine nastupa u trci izdržljivosti 24h Le Man. Ali takav sistem ne bi bio onaj na koji smo navikli u Prijusima i ostalim Toyota hibrid vozilima, takav sistem bi više podsećao na KERS system iz Formule 1. Elektromotor bi ovde bio samo u ulozi "asistenta" za kratkotrajno dodavanje snage. Karakter dvolitarskog motora, koji “želi” visoke obrtaje bi ostao nepromenjen, isto kao i šestostepeni manuelni menjač i pogon na zadnjoj osovini. Tu bi bila i granična tačka gde se Subaru i Toyota razdvajaju po pitanju daljeg razvoja modela GT86/86/FR-S i BRZ. Subaru će ići na opciju povećanja snage BRZ-u turbo punajčem koji bi mogao imati 300ks, a Toyota će verovatno ići u pravcu povećanje snage pomoću elektromotora, koji će biti zadužen za obilniju snagu i obrtni moment. Oprema I ako je vozilo namenjeno za oštriju vožnju i potpuno uživanje u istoj nije se zaboravilo i na opremu koja svakako boravak u vozilo čini prijatnijim. Pre svega, kada se približite GT-u do izražaja dolazi sistem pametnog ulaska u vozilo. Ključ je dovoljno da bude u dzepu, pri prilasku vozilu vrata će se automatski otključati. Tu su takođe aluminijumske papučice, kožni trokraki volan, kožna ručica ručne kočnice kao i ručica menjača koji pojačavaju sportski ambijent. Prijatniju vožnju dopunjuje dvozonska klima uređaj kao i multimedijalni sistem Toyota Touch putem koga možete povezati svoju USB memoriju, ipod, iphone, reprodukovati CD ili radio, povezati se bluetooth-om ili koristiti navigacioni sistem. Što se tiče sistema bezbednosti spisak je zaista dug. Tu su sistem protiv blokiranja točkova (ABS) sa elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD). ABS sprečava blokiranje točkova tokom kočenja. EBD nadopunjuje ovaj sistem tako što optimizuje raspodelu kočione sile na svakom točku, kako bi kompenzovao različito opterećenje. Zajedno ova dva sistema vam pomažu da zadržite kontrolu nad upravljačem tokom naglog kočenja. Sistem kontrole stabilnosti ili skraćeno VSC. Sistem pomoći pri kočenju (BA). Ako pokušate naglo da zakočite, BA to detektuje i primenjuje dodatan kočioni pritisak. To omogućava da se maksimalno iskoristi potencijal ABS sistema. Kontrola proklizavanja ili skraćeno TRC, zatezači odnosno limiteri sile na sigurnosnim pojasevima, vazdušni jastuci (dopunski zaštitni sistem) - 7 vazdušnih jastuka, sedišta sa sistemom zaštite od trzajne povrede vrata ili skraćeno WIL. Što se estetike tiče tu su aluminijumske 17” felne sa 10 krakova, hromirani završetci izduvnih cevi, zadnji spojler, LED dnevna svetla, sensor za svetla, prednja svetla za maglu, sve u svemu bogat paket standardne opreme. Ko se odluči za vise Toyota ima u ponudi i Aero paket opreme sa komplet agresivnijim bodi kitom fabrički odrađenim za GT86. I na kraju ostaje pitanje da li se za 32.750eur koliko košta testirani model može naći atraktivniji prevoz sa boljim voznim osobinama i koji ujedno izaziva veću dozu zadovoljstva? Odgovor je definitivno NE! Zahvaljujemo se generalnom sponzoru Tojota klub Srbije, Toyota Srbiji koja je po ko zna koji put pružila TcS-u punu podršku i ovoga puta ustupila svoje vozilo na višednevno testiranje. Generalni uvoznik i distributer vozila Toyota za Srbiju: Toyota Srbija d.o.o Omladinskih Brigada 88 B, 6sprat, 11070 Beograd Srbija e-mail: info@toyota.rs web: www.toyota.rs Fotografije možete pogledati klikom na TcS fickr. Izvor: TcS Redakcija Tekst: Nebojša Tošović – TOYOTA club Serbia Foto: Duško Luković – Photo by Dusko Lukovic
-
Scion FR-S za Pikes Peak 28 Jun, 2013 I Scion Racing će učestvovati na ovogodišnjem izdanju trke Pikes Peak, 30. juna (2013 Pikes Peak International Hill Climb). Scion je za 2013 Pikes Peak pripremio tri automobila, i to xD, tC i FR-S. Za volanom Sciona xD (ima 1,8 litarski turbo motor sa 265KS i 358 Nm) će biti Andrew Comrie-Picard, GReddy tC (koji pokreće 2,5 litarski turbo agregat sa 365KS i 517 Nm) će voziti Takeshi Aizawa (oba u Time Attack klasi), dok će specijalno modifikovani Scion FR-S voziti Robert Walker. Ovaj FR-S je napravio Evasive Motorsports, a biće rival Rhysu Millenu i Sebastienu Loebu u Unlimited klasi. Scion međutim nije saopštio detalje o trkačkom FR-S modelu, ali se pretpostavlja da bi trebalo da raspolaže sa više od 650 konja. Takođe, u paketu je i aero body kit koji podrazumeva i prednji spojler, veliki zadnji spojler i zadnji difuzor. Izvor: Autoblog.rs
-
Toyote na Le Mansu: Korak do sna 21 Jun, 2013 Toyota će sutra opet biti u poteri za najvećom nagradom koja se može osvojiti u svetu automobilskih trka Ono što im nije pošlo za rukom prošle godine, kada je Toyota nakon duže pauze predstavila svoj novi hibridni LMP1 prototip, pokušaće da realizuju na ovogodišnjem izdanju trke 24 sata Le Mansa, a optimizam crpe iz tri pobede koje su ostvarili u WEC šampionatu prethodne sezone. Prototip TS030 Hybrid je treći Toyotin auto napravljen isključivo za višesatne endurance trke. Priča oko Toyote i endurance trkanja počela je ranih devedesetih godina, predstavljanjem trkačkog automobila TS010 koji je razvijen prema tadašnjem tehničkom pravilniku koji je automobilima Grupe C dopuštao korišćenje atmosferskih 3,5 litarskih V10 motora. Takvi motori tada su se koristili i u Formuli 1. TS010 je premijerno nastupio 1992. godine, a vozači Hitoshi Ogawa i Geoff Lees stigli su do pobede na uvodnoj trci u Monzi. U sendviču između dva superiorna Peugeota 905 Evo 1B, Toyota TS010 koju je vozila posada Sekiya/Raphanel/Acheson na Le Mansu je završila kao drugoplasirana. Fabrička ekipa se povlači nakon 1993. godine, da bi se ponovo vratili 1998. godine. Toyota Team Europe na trke izdržljivosti dolazi sa novim prototipom TS020, koji je bio mnogo poznatiji pod imenom Toyota GT-One. TS020 je zapamćen kao jedan od najbržih (i najlepših) automobila klase GT1 tog vremena. Težak samo 900 kilograma, GT-One je pokretao Toyotin V8 motor sa dva turbo-punjača koji je isporučivao oko 600KS. Na svom premijernom nastupu na Le Mansu jedan TS020 je čvrsto držao drugu poziciju, ali su u poslednjem satu trke nažalost morali odustati zbog kvara. Naredne godine pobednički BMW V12 LMR ispred drugoplasirane Toyote GT-One stigao je sa samo jednim krugom viška. Toyota se nakon 1999. godine po drugi put povlači iz elitnog endurance takmičenja, da bi se ponovo vratili prošle godine sa prototipom TS030 Hybrid koji tek treba da pokaže sve prednosti kombinacije benzinskog motora i naprednog hibridnog sistema. U Toyoti u šali kažu da bi svoje tri pobede iz prošle sezone rado zamenili za ovogodišnju pobedu na Le Mansu. Ili se uopšte nisu šalili? Kako god, imaju dve odlične vozačke postave, dobar auto i aktuelni pravilnik koji im ide u prilog. Uskoro ćemo saznati da li će sve to biti dovoljno da se, konačno, upišu na slavnu listu pobednika Le Mansa. Izvor: Klix.ba
-
Postani član kluba! 9. jun 2013. god. Postani član kluba i ostvari popuste na gorivo, servis, delove! Kao članu TOYOTA kluba Srbija omogućavamo Vam da putem članarine za 1000 din. ostvarite neverovatne popuste i pogodnosti. Nakon uplaćene članarine putem EURO PETROL club card i RADUN AVIA partner card možete ostvariti popuste pri kupovini goriva na EURO PETROLA i RADUN AVIA pumpama. Preporuka je uplata članarinu za tri godine u iznosu od 2500 din. odnosno pet godina u iznosu od 4000 din. Potrebno je kreirati nalog na linku "Napravi nalog" ili ukoliko ste već član foruma a želite i članstvo u klubu onda odabrati članarinu na linku "Online članstvo". Uz uplaćenu produženu članarinu dobijate specijalnu ediciju TcS članskih kartica plave boje kvaliteta bankovnih kartica. Takođe tu su uključeni i popusti za kupovinu delova, opreme, servisa, guma i registacije koji se ostvaruju uz TcS člansku karticu: Toyota Centar Beograd, Toyota Auto Turing Stanojević d.o.o., Toyota Čačak(TECHNO MK AUTO d.o.o.) (8% popust), TRIO Motors (5% popust), TRIO Sevris (10% popust), TRIO Exedy clutch (5% popust), Japan Shop Co (20% popust), Mass Company (10% popust), Ap Sport (5-10% popust), Pirke performance (15% popust), JAPANX (10-20% popust), ENERGY Tires Team (15-25% popust), Herc Auto (5-25% popust), Glass Service (10% popust), Fragmen Auto (10-15%), SubexGume (4% popust), Lpg Service (5-15% popust), HIP Henex (besplatne pogodnosti uz registraciju), Enterijer autoperionica (10% popust), Steam autoperionica (20% popust), AURORA Travel GWS Paint Shop S poštovanjem, Vaš TcS team
-
Zbog slabljenja dinara poskupljuje gorivo 8 Jun, 2013 Pojedine naftne kompanije i privatnici korigovali svoje cenovnike za dinar do dva po litru, a skok cena pravdaju naglim padom dinara Evro sve više raste, a Narodna banka Srbije i dalje interveniše prodajom deviza ne bi li ublažila dnevni pad dinara. Uprkos prodatih 20 miliona evra, dinar ipak nastavlja da gubi na vrednosti. Zvaničan srednji kurs u ponedeljak će biti 114,38 dinara za evro, što je rast od 35 para. - Domaća valuta slabi od kraja maja, i to usled tekućih zabrinutosti oko budžetskog deficita, ali i procesa razduživanja privatnog sektora prema inostranstvu - ističu analitičari Hipo-Alpe-Adrija banke. - Ovi pritisci na slabljenje dinara samo su delimično ublaženi snažnim intervencijama NBS na međubankarskom tržištu, na kome je, u ove dve nedelje, prodala ukupno 135 miliona evra. Pojedine naftne kompanije i privatnici u Srbiji su već u petak korigovali svoje cenovnike za dinar do dva po litru, a skok cena pravdaju naglim padom dinara u odnosu na evro. Da li će svi i koliko, već za vikend, promeniti cene, zavisi pre svega od reakcije najvećeg igrača na tržištu, „Naftne industrije Srbije“. - Nije dobro što su nadležni dozvolili da tako naglo ojača evro - kaže Bora Tatić, zamenik predsednika Udruženja benzinskih stanica Srbije. - Jasno je da se posrtanje dinara prvo oseti na cenama goriva. Za koliko će gorivo i da li će poskupeti, teško je prognozirati. Trenutni skok cena nafte na svetskom tržištu, smatra Tatić, neće uticati mnogo na cene naftnih derivata u Srbiji. - To su trenutne reakcije na stanje privrede u SAD, Kini,ali ne očekujemo neke veće poremećaje. Nama je trenutni problem odnos evra i dinara, ali i monopol na tržištu koji prerasta u nešto što niko nije želeo. Izvor: Novosti.rs
-
Audi jedan od najgorih, Honda i Toyota na vrhu! A evo prebrojavanja (ne analize) koju je proveo britanski Warranty Direct i tiče se kvarova kod automobila, u stvari kod njihovih motora. E sada, opet će ih biti da kritikuju, samo nismo mi prava adresa, mi samo prenosimo tuđe rezultate, a prema njima, kod prebrojavanja koje obuhvata 36 brendova Volkswagen, Audi i BMW SPADAJU U POSLJEDNIH deset. Da budemo konkretni, više kvarova od Audija ima samo MG Rover, dakle Audi je predzadnji na listi pouzdanih. Treći otpozadi je Mini, sedmi otpozadi opet je BMW. Volkswagen je čak deveti otpozadi od mogućih 36 mjesta. Hajdemo mi sada malo na vrh, gdje je na prvom mjestu Honda, ispod nje je Toyota, a na trećem mjestu je Mercedes, dakle svjetlosne godine ispred BMW-a, a da Audi i ne spominjemo. Kod Honde je zabilježen jedanjedini kvar na 344 vozila, što je 0,29 posto. Kod Audija je taj odnos ovakav: jedan kvar na 27 motora, dakle 3,7 posto pokvarenih, što je skoro 13 puta više. Ovaj Vauxhall je Opel za Ujedinjeno Kraljevstvo. I opet ponavljamo, za sve kritike obratite se gospodinu po imenu Duncan McClure, direktoru Warranty Direct-a, ne nama. Izvor: autoexpress.co.uk
-
Toyota opoziva 242.000 Priusa i Lexusa 5 Jun, 2013 Kako prenosi Tanjug, japanski proizvođač automobila Tojota opoziva 242.000 primeraka "prijusa" i "leksusa" u svetu zbog problema sa kočenjem, iako nema izveštaja o nesrećama zbog problema. Vozači tih automobila, proizvedenih između marta i oktobra 2009, žalili su se da moraju jače nego ranije da nagaze kočnicu, prenela je agencija Frans pres. Portparol kompanije u Tokiju navodi da je zbog slabosti materijala dolazilo do pukotina kroz koje je azot kapao u tečnost za kočnice, utičući na efikasnost kočenja. Nije prijavljena nijedna nesreća, ali je Tojota primila više od 90 žalbi od kupaca širom sveta, dodala je portparol. Kompanija će opozvati 117.000 vozila u Japanu, 91.000 u Severnoj Americi, 30.000 u Evropi i 3.000 u azijsko-pacifičkom regionu. Tojota je, zbog raznih problema, u poslednjih nekoliko godina povukla milione vozila, ugroziši nekadašnju reputaciju zasnovanu na bezbednosti i pouzdanosti. Autor: Tanjug.rs