Jump to content

rele

TcS Korisnik
  • Broj Poruka

    13
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

Reputacija Zajednice

0 Neutralan

O članu rele

  • Rangiran
    Novi član

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.facebook.com/Proshine.SM

Profile Information

  • Pol:
    Muški
  1. Hvala na informaciji. Ja saradjujem sa ovlascenim servisom jednog premium brenda i znam da sto se tice boje na vodenoj osnovi koriste samo bazu( vec dosta dugo) a lakira se uobicajenim lakom. Takodje koriste premium proizvodjace boje i redovno idu na obuku i raznorazne seminare. Otuda moja prethodna konstatacija vezana za poliranje i odrzavanje laka.
  2. Ih,daleko od toga da sve znam kao sto kazes,a to sto sam rekao je ono sto sam u praksi video,nisam po zanimanju farbar ali imam par veoma dobrih drugova koji su profesionalci i prenosim ono sto sam kod njih video i cuo iz njihovog visegodisnjeg iskustva. Ajde molim te objasni,ja ne znam a voleo bih da saznam.
  3. Sto se tice farbanja bojama na vodenoj bazi tacno je to da se sve vise koriste ali samo baza,zavrsni sloj tj bezbojni lak je i dalje ostao isti kao i ranije a sve udarce upravo on prima na sebe a ne baza tako da to nema veze sa odrzavanjem. U svakom slucaju kontaminaciju koja se pojavi na laku,bilo koje vrste treba sto pre skinuti u suprotnom moze doci do ostecenja laka.
  4. Poliranje nema rok trajanja,tu naravno mislim na pravo kvalitetno poliranje kod kojeg se nakon svake paste auto brise odredjenom hemijom za skidanje viska paste da se vidi pravo stanje stvari a nakon zavrsenog poliranja auto se detaljno pere i jos jednom pregleda u potrazi za greskama. Postignuto stanje se odrzava kvalitetnim pranjem koje je opisano u ovoj temi, u suprotnom brze ili sporije dolazi do ponovnog stvaranja svirlova,ogrebotina itd. Znaci kod pravog poliranja nema spiranja ili gubljenja paste sa laka pa de nestane i efekat. Takodje vrlo vazna stvar je i zastita auta nakon poliranja gde zastita treba da trpi umesto laka. Zastite su u vidu obocnog voskiranja pa sve do naj kvalitetnijeg opti coat-a kao trajne zastite koja se jedino moze mehanicki skinuti.
  5. rele

    Detailing

    Ovo nije oficijelni sajt a kamoli zastupnik! Takodje glina nije za uklanjanje ogrebotina vec za ciscenje laka od kontaminacije itd.... Koga vise zanima o ovim stvarima moze se pridruziti forumu www.detailing-serbia.com koji je skoro pokrenut i saznati dosta toga Nadam se da nije protiv pravila ostaviti link
  6. rele

    kez & corolla 1.4 d4d MMT

    Hello iz S.M-a
  7. rele

    Farbanje felni

    Sto se tice DIY varijante za felne dosta je siroko polje za pricu i zavisi od dosta faktora i ko kako zeli da uradi. Probacu ukratko da objasnim kako ja radim a pre svega kako po meni treba izbegavati. Prvi set felni sam uradio tako sto sam prvo peskirao i tu sam napravio kardijalnu gresku,posle toga je priprema toliko 'krvava' da bi se postiglo da to lici na nesto da je to strasno posebno ako je felna 'komplikovana'. Druga velika greska je preskakanje vos prajmera ako se radi na 'golu' felnu,u tom slucaju posle izvesnog vremena pocinje polako da se ljuska boja,takodje iskusio na svojim felnama. E sad konacno kako po meni treba raditi. Ako su felne u generalno losem stanju treba sve sa njih skinuti ali kiselinom za skidanje boje,ako su samo oguljenje po rubovima ili kracima dovoljno je zasmirglati ta mesta i eventualno pregitovati i nastaviti dalje. posle kiseline Ako je skroz skinuta boja nakon pripreme obavezno prajmer za aluminijum,pa filer,boja i na kraju lak. zavrsene Neki redosled kojim ja radim: kiselina u par mazanja pranje pod pritiskom da se sve skine obrada felni-gitovanje,smirglanje ... prajmer filer-spricgit obrada,smirglom 400 na suvo pa 8oo vodena baza lak Ako se samo zasmirglava na pojedinim mestima onda pocinjem od obrade i preskacem prajmer posto se farba tj prska filer na vec postojecu boju ili plastifikaciju od smirgli obicno krecem sa 150,240,400,posle toga ide filer . fotke su slabijeg kvaliteta posto su sa mob-a Umalo da zaboravim,pre bilo kakvih kozmetickih zahvata na felnama obavezno ih proveriti jel su ravne,inace kasnije se mozete pozdraviti sa bojom ako se moraju ispravljati.
  8. Vrlo vazno za negu koze je i da je pre tretmana treba ocistiti a ne utrljavati prljavstinu u nju.
  9. Tekst je kombo iskustva sa vise strana i naravno licnog,bice jos toga.
  10. rele

    Hello svima!!

    :thumbup: Jeste kockica 1.1,imam jos planova za taj motorcic ali sam nesto u svadji sa finansijama pa ce to da saceka. image hosting sites
  11. Većina svoje ljubimce u kućnoj radinosti (mada je to slučaj i sa nekim perionicama) pere sa sunđerom i tu pravi najveću grešku i uništava lak. Postavićete pitanje šta to nije u redu sa sunđerom? Najveći problem dolazi od ravne površine sunđera (u zavisnosti od proizvođača neki na sebi imaju manje ili veće rupice ali je to nedovoljno). Pokušaćemo to prikazati crtežima. Zamislite lak na Vašem ljubimcu sa česticama prljavštine koje želite da opere i povratite sjaj vašem vozilu. Većina tih čestica je oštra i gruba i ponaša se kao abraziv. Kada na tako zaprljan lak postavite sunđer kao što se i radi prilikom pranja čestice prljavštine ostaju zarobljene između sunđera i laka i to izgleda otprilike ovako Prilikom prevlačenja sunđera preko laka vi povlačite i oštre čestice prljavštine preko laka. Kada ih povlačite one za sobom ostavljaju fine ogrebotine debljine vlasi kose ili još tanje koje pod sunčevom svetlošću daju paukovu mrežu ili swirl marks Rezultat je sledeći... Postavlja se pitanje pa sa čime prati automobil? Rešenje leži u namenski pravljenim rukavicama tzv wash mitts. Ima ih bezbroj na tržištu a izgledaju ovako Prednost rukavica za pranje je što su meke i što apsorbuju prljavštinu unutar sebe i onemogućuju grebanje Vašeg laka odnosno tu mogućnost smanjuju na minimum. Na crtežu to izgleda ovako Ovim načinom pranja izbegnuti će te prevlačenje prljavštine preko farbe i stvaranje swirls-ova odnosno tu mogućnost će te smanjiti na minimum. Koji wash mitt koristiti ostaje na Vama i Vašim finansijskim mogućnostima. Cene se kreću od 10 do 50 evra. Sledeće stavka u ovom pranju su šamponi. Potrebno je izabrati šampon koji ima dobra svojstva podmazivanja, one koji će Vam omogućiti što lakše prevlačenje rukavice preko laka. Tu ću Vam prilikom izbora reći sledeće: koliko para toliko i muzike. Litru pravog šampona neće naći ispod 10 evra. Naravno to ćete moći i sa jeftinijim šamoponima ali je potrošnja znatno veća. Druga stvar prilikom izbora šampona je to da ne uništavaju i ne isušuju lak odnosno da ne sadrže štetne hemikalije koje će isušti Vaš lak, skinuti vosak i ostaviti ga nezaštićenog. Većina tu pravi krucijalnu grešku, za pranje koristi tečnost za sudove. Ona je dizajnira na otapa sve masnoće (uključujući i vosak) koje će isušiti Vaš lak i na kraju dovesti do oksidacije. Metoda dve kante. Prilikom pranja automobila većina ima jedan sunđer i jednu kantu. To je takođe jedan od problema prilikom pranja koji takođe može dovesti do swirls-ova. Metoda dve kante kao što iz naziva sledi koristi dve kante prilikom pranja automobila. U prvoj kanti imamo rastvor šampona a drugoj čistu vodu. Pošto ste sa rukavicom oprali jedan deo automobila i potrošili rastvor koji se nalazi na rukavici nećete je odmah umočiti u rastvor šampona već u kantu sa čistom vodom kako bi isprali čestice prljavštine koje ste zarobili u rukavici. Prilikom metode dve kante u samim kantama se pri dnu nalazi mreža koja se naziva grit-guard i čija je svrha da Vam onemogući da rukavicu zamočite skroz do dna kante na čije je dno pala prljvština. Evo kako izgledaju kante i grit-guard Predpranje Jedan od najbitnijih koraka u pranju automobila. Za ovu svrhu se koriste namenska sredstva tj bezkontaktni šamponi. Njihova svrha je da omekšaju prljvštinu o kojoj smo gore pričali i da prilikom puškiranja Vašeg automobila skinu što je više moguće prljavštine te da Vam kod glavnog pranja rukavicom i šamponom pripreme što čistiju površinu i smanje mogućnost grebanja na minimum. Napomena: autoperionice koriste samo bezkontaktna sredstva a retko koja posle i šamponira kola -jednostavno to im se ne isplati iako na svakoj bezkontaktnoj tečnosti piše prewash. Tehnika pranja: Počnite od točkova, lukova oko točkova i šupljina oko vrata. Kada koristite četku za felne i rastvor šampona vrlo je moguće da će Vam hemija sa točkova dospeti na lak koji ste predhodno oprali te će te ga morati ponovo prati (lak). Ne zaboravite oprati predele oko unutrašnosti vrata, pragove i predele oko vrata gepeka da se ne bi ponovo vraćali na te delove kada operete spoljašnjiost pošto će Vam vraćanje na te delove ponovo uprljati lak te će te isti posao raditi dva puta. Šamponiranje: Ovo je glavna faza pranja i trenutak kada možete nanenti oštećenja na laku "swirls" ukoliko ne vodite računa. Koristite šampon razređen u razmeri koju navodi proizvođač. Jača koncentracija nego što je potrebno može skinuti vosak sa kola. Možete koristiti kako hladnu tako i toplu vodu. Ja uvek koristim toplu kako zbog ruku tako i zbog šampona, jer šampon kao i svak hemija bolje radi sa toplom vodom. Bilo bi idealno kada bi imali dve rukavice s tim što će te jednu koristiti ispod lajsne za najprljavije delove a drugu za ostatak automobila. Prilikom pranja koristite pravolinijske pokrete (ne kružne-o tome ćemo u nekoj drugoj temi) koristeći umeren pritisak. Za ostatke na laku koje ne možete skinuti pranjem rukavicom i šamponom ne koristite pritisak. Tu Vam je potrebna jača hemija kao npr neki tar remover ili sl koji će bez problema skinuti te kontaminacije. Pritiskom će te samo oštetiti lak. Ispiranje: Po završenom pranju isperite Vaš automobil sa dosta vode koristiće crevo, za ovaj deo nije Vam potrebna mašina za pranje pod pritiskom. Sušenje: Još jedna od bitnih faza u pranju automobila. Koristite mikrofiber peškire bez etikete (koje bez problema ostavljaju tragove po kolima pogotovo ako je reč o crnom automobilu). Krpu presavijte kako bi dobili što mekšu površinu. Možete koristiti i jelensku kožu ali vodite računa da je čista.
  12. Ja koristim Meguiars i evo kako to izgleda,tzv 50/50 online photo sharing upload picture U zavisnosti od broja premaza moze da se bira sjaj ili polu sjaj.
  13. rele

    Hello svima!!

    Pozdrav za sve iz Sremske Mitrovice,veliki sam ljubitelj automobila i motocikala posebno japanskih sa kojima se izmedju ostalog i bakcem vecinu slobodnog vremena, nemam japanski auto ali nikad se nezna,trenutno je komandni auto panda iz 2003.
×