Jump to content

Piske

TcS Član
  • Broj Poruka

    4256
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

  • Dani Pobede

    87
  • Vreme Online

    6d 12h 15m 28s

Piske poslednji put pobedio na dan Decembar 3

Piske je imao najviše lajkovan sadržaj!

Reputacija Zajednice

1011 Veoma popularan

1 Follower

O članu Piske

  • Rangiran
    Napredni član

Contact Methods

  • Yahoo
    zoranpislar@yahoo.com

Profile Information

  • Pol:
    Muški
  • Zanimanje:
    Diplomirani Hemičar
  • Grad:
    Beograd
  • Država

Vozilo

  • Proizvođač:
    Renault
  • Model
    Megane
  • Oznaka
    SCe
  • Snaga
    85kw
  • Paket Opreme
    Limited

Skorašnji Posetioci Foruma

2284 videli profil
  1. Piske

    Ručna kočnica

    Jesi ih pitao u kakvom su stanju zadnje pločice ?
  2. Piske

    Pozdrav svima

    @dexxter_sat Verujem da će ti tekst biti od koristi Dodao bih samo još jednu veoma bitnu stvar kod instalacije plinskih uređaja a to je mapiranje . Zašto neki motori idu na plin bez "problema" a neki "ne" . Očito je stvar u temperaturi sagorevanja i mapiranju pored već svega gore navedenog u tekstu .
  3. Piske

    Pozdrav svima

    Zašto s plinskim napajanjem pregaraju ventili? Zbog lošeg održavanja i forsiranja! Najčešći uzrok je nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, bez podešavanja povećava se rizik pregaranja, a rizike povećava preveliko opterećenje, turiranje motora na plin... Kod pogona na benzin olovo (olovni tetraetil u gorivu) nekada je bilo zaštitno sredstvo, koje se pri izgaranju taložilo na stijenke ventila i sjedišta. Time je onemogućavalo mikro-zavarivanje i eroziju, odnosno pojavu Valve Seat Recession (VSR) - upuštanje, odnosno degradaciju sjedišta ventila. Zabranom olova u benzinu to su omogućili drugi aditivi, uz potporu upravljačke elektronike, koja onemogućava opasan rad sa siromašnom smjesom. Nažalost, u tekućem naftnom plinu nema aditiva koji sprečava upuštanje i degradaciju sjedišta ventila. Tekući naftni plin (LPG) lošije hladi ventile od benzina, pa im se povećava istezanje i rizik toplinske erozije sjedišta. Smanjenjem zazora ventili se potpuno ne zatvaraju te pucaju ili izgaraju u struji užarenih plinova. Pokušaji naknadnog dodavanja aditiva, poput Tunapa, nisu donijeli poboljšanja, jer prilikom isparavanja ukapljenog plina u isparivaču ne dolazi do potrebnog, odnosno ravnomjernog taloženja zaštitnog aditiva na sjedište ventila. Mikro-zavarivanjem i kidanjem djelića s površine ventili propadaju u sjedište. Zazor između podizača ventila i bregastog vratila se smanjuje, sve dok ne nestane te se profil brijega nasloni na podizač. Tada se ventili potpuno ne zatvaraju, kompresija i snaga padaju te ventili počinju pregarati. Mlaznica za ulje 'Flashlube', koja je iz kantice dozirala aditiv pomoću podtlaka, djelovala je nedovoljno i ograničeno. Pucanja i otrgnuće nastaje strujanjem užarenih plinova oko poluzatvorenog ventila, što je posljedica smanjenog zazora, siromašne smjese i nedostatka aditiva Naime, takva je regulacija uspješna samo pri malom opterećenju, kad je potrošnja plina do 10 l/h, a ne i pri višim, uz maksimalnu potrošnju do 30 l/h. Tada je podtlak minimalan, pa sustav ne dozira potrebnu količinu ulja. Problem se rješava ugradnjom kvalitetne plinske instalacije te sustava sekvencijalnog tlačnog ubrizgavanja ulja na ventile Valve Protector (oko 2400 kn). Na porast zazora ventila utječe mikrozavarivanja ventila i sjedišta, jer plin nema aditive koji to sprječavaju, a zagrijavanje je veće. Zbog toga je nužno kod motora s plinskom instalacijom svakih 25.000 km (inače je dovoljno na 50.000 km) podesiti zazor ventila, posebno kod novih motora s podešavanjem faze ventila i blokom od aluminija. U protivnom, riskira se skupa reparatura ventila i dosjeda (7000 do 20.000 kn). Pomaže i ugradnja sustava za tlačno ubrizgavanje ulja, no prije svega pravodobno podešavanje zazora ventila. Plin za pogon benzinskog motora ne sadrži zaštitni aditiv koji sprječava mikrozavarivanje čestica ventila i sjedišta. Za 'zdravlje' motora važno je ugraditi kvalitetnu plinsku instalaciju, s direktnim ubrizgavanjem i sustavom za ubrizgavanje plina. Preporučljiv je sustav Valve Protector, jer omogućava kompjutorom upravljano, sekvencijalno i tlačno prskanje ventila specijalnim uljem, razmjerno za svaki cilindar. Dosjedanje ventila u sjedišta bitno je za njihovu trajnost te za postizanje potrebnih tlakova i dobrih performansi, uz nisku potrošnju i emisiju štetnih plinova Time se ventili hlade, što sprječava toplinsku degradaciju i pretjerano istezanje, podmazuju stabla ventila te, što je najvažnije, otežava srašćivanje ventila i sjedišta ventila (mikrozavarivanje zbog kojeg dolazi do odnošenja čestica sa sjedišta i njegovog propadanja). Važno je svakih 10.000 km servisirati plinsku instalaciju, pri čemu se podešavaju parametri i mijenja filtar plinske faze. U njemu se nakupljaju nečistoće, koje pogoršavaju rad motora i izazivaju pad tlaka i količine plina. Ulazak nečistoće u brizgaljku (funkcionira kao klipna plinska pumpa) usporava njen rad i skraćuje hod. Tada, neovisno o ispravnosti upravljačkog sustava i točnih električnih impulsa, brizgaljka ubrizgava manje plina te uz istu količinu zraka smjesa postaje siromašna. To dovodi do nekontroliranog lokalnog porasta temperature, zbog oksidacije, i pregaranje vitalnih dijelova motora. Prvi su na udaru ispušni ventili, karike, klipovi. Nova generacija plinske instalacije elektronički podešava omjer plina i zraka. Brizgaljke određuju količinu plina na temelju informacija iz lambda sonde. Kalibriranje bitnih parametara instalacije obavlja se uz pomoć računala. Dorada sjedišta ventila bitan je element sanacije, koja počinje brušenjem glave. Ako su sjedišta istrošena, treba ih izmijeniti Kod suvremenih motora mehaničari nerado podešavaju ventile, iz straha, neznanja ili neposjedovanja specijalnih alata, jer misle da trebaju rastaviti 'pola motora'. Kao što smo već naveli, kod benzinskih motora zazor treba kontrolirati i podesiti svakih 50.000 km, a kod motora napajanih plinom interval je upola kraći. I u jednom i drugom slučaju time se produljuje vijek cijelog razvodnog mehanizma, a motor radi pravilnije, razvija veću snagu i manje troši. Kod 16-ventilskih motora, a takvih je većina novih, problemi su veći nego kod klasičnih 8-ventilskih. Nepodešenost zazora prepoznaje se po vibracijama i trešnji hladnog motora te oscilaciji brzine vrtnje i podrhtavanju u leru. Podešavanje zazora ventila stoji od 300 do 8000 kn, zbog nužnog rastavljanja bregastih vratila, remena ili lanaca, a ponekad i skidanja motora. Zanimljivo, manje je opasno kad se čuje metalni zveket, jer to znači veći zazor i tada se ventili nešto manje otvaraju (manji je hod otvaranja), ali potpuno zatvaraju. Mehaničari kažu 'koji tuče taj vuče'! Ventili se, ovisno o konstrukciji motora, podešavaju na četiri načina: 1. HIDRO-PODIZAČI Rijetko se koriste zbog skupe i masivne izvedbe. Ne traže podešavanje, ali su osjetljivi na neredovitu izmjenu ili manjak motornog ulja. Primjer VW 1.6 2. PODEŠAVANJE VIJCIMA Najlakše se podešava, uz pomoć kalibrirajućih listića ('špijuna'), ali je sve manje u upotrebi, zbog skupe izvedbe i velike mase. Primjer Honda 2.0 3. KALIBRIRANE PLOČICE Tu je izvedbu koristio Fiat, a naši je mehaničari poznaju po motoru Zastave 101. Danas se koristi rijetko, zbog razmjerno velike mase i skupe izvedbe 4. KALIBRIRANI PODIZAČI U pravilu se koriste kod novih motora sa 16-ventilskom tehnikom i podešavanjem faze ventila. Prilikom izmjene treba se rastaviti sve te izmijeniti podizače Slike: Autoportal.hr Izvor: Autoportal.hr
  4. Piske

    Chat 2019

    Lepa vest. Nema tehničkog pregleda za automobile kupljene nove prošle godine. Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  5. Piske

    Pozdrav svima

    Nije strelica pouzdana kao što reče lav. Toyote benzince je idealno šaltati na oko 2500 obrtaja kada je nezagrejan motor . Kada se zagreje na oko 3000 obrtaja Pri šaltanju na tim obrtajima Toyote benzinci najmanje troše goriva. Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  6. Piske

    Ručna kočnica

    Nešto nije u redu sigurno. Prvo sam pomislio na kočione pločice. Nov je auto da su se eventualno sajle istegle. Javi šta su uradili u servisu. Baš me zanima Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  7. Piske

    Ručna kočnica

    Kada ideš već na servis prijavi im. Nešto mi je mnogo da hvata na desetom zupcu. Sada sam izašao iz Renija , isti je sistem kočnica. Kada se zategne do kraja na četvrtom je zupcu. Koliko se sećam slično je bilo i kod rolle. Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  8. Piske

    Ručna kočnica

    Na kojem zubu hvata? Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  9. Piske

    Ručna kočnica

    Ako si menjao kočiono ulje do sada ili nije na maksimumu ako nisi. Moguće da su se kočione pločice pojele u nekoj meri i to rezultira dužim hodom ručne. Ova nova kola nemaju posebne pločice za ručnu. Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  10. Piske

    Ručna kočnica

    Jesi menjao kočiono ulje od kada si je kupio? Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  11. Piske

    Pozdrav svima

    Generalno plin i Toyota ne idu zajedno. Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  12. Piske

    Ručna kočnica

    Pogledaj nivo kočione tečnosti. Koliko je prešao auto. Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  13. Piske

    Pozdrav svima

    Pozdrav Koje je godište auto , koja je kilometraža? Odakle si? Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  14. Piske

    Chat 2019

    Hvala na odgovoru Sent from my Mi A1 using Tapatalk
  15. Piske

    Chat 2019

    Hteo bih da pitam ako se registracija uradi npr. tri nedelje pre isteka da li na registracionoj nalepnici i osiguranju stoji datum kada je urađen tehnički pregled ili datum kada ističe registracija ? Možda je nekom glupo pitanje ali zaista ne znam .
×