Jump to content

rexpet

TcS Korisnik
  • Broj Poruka

    11
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

Reputacija Zajednice

0 Neutralan

O članu rexpet

  • Rangiran
    Novi član

Profile Information

  • Pol:
    Muški
  • Grad:
    Niš
  1. rexpet

    TcS Ram za Tablice

    Svaka cast za akciju! Za nove tablice treba mi i novi ram. Kome da se javim za slanje postom?
  2. Priča o ljubavi koja traje od 1974.god - Corolla prve generacije 23.10.2013.god. Mnogo pre nego što je Autoslavia i nezvanično započela svoj život, te dok se samo krčkala kao ideja, i Miloš i ja smo znali da jedan automobil, jednog vlasnika i jednu priču moramo da pronađemo i otkrijemo. Toyotu Corollu prve generacije viđali smo obojica, Miloš ju je više puta i instagramisao, ali nikada niko od nas dvojice nije uspeo da nađe onaj sudbonosni trenutak kada je bilo moguće zaustaviti vlasnika i pitati ga šta je sa svojim automobilom doživeo. Iako nije velika i bela, a nikoga od nas uskratila za nogu, lovili smo je Zemunom kao Mobija Dika, znajući da će jednom jedan od nas dvojice biti kapetan Ahab ove potrage. Jednog toplog letnjeg dana, šetajući na neku od poslednjih rundi dogovaranja oko misije koju će Autoslavia širiti, Corolla se ponovo našla ispred mene. Videvši da na stepenicama tekstilne radnje ispred koje je bila parkirana sedi stariji gospodin, upitah ga da li slučajno zna čiji je ovaj automobil. “Znam. Moj je automobil.” odgovorio mi je sa osmehom. I razgovor je počeo… Iako je vreme bilo mnogo manje prijatno nego tog dana, Miloš, dugogodišnji vlasnik Corolle koju vam danas predstavljamo, bio je podjednako dobro raspoložen za razgovor. Ponovo, i nadamo se sa obostranim zadovoljstvom, prošli smo kroz osnovne činjenice — kao drugi vlasnik ovog malog Japanca proizvedenog 1968. godine vozio ju je od 1974. Od ostalih do sada predstavljenih automobila, Miloševu Corollu izdvaja to što je ona, sa svojim vlasnikom, stvarala nasleđe. U Milošev dom, Corolla se uselila slučajno. “Automobil sam kupio od kolege sa posla”, seća se Miloš, “kancelarija nam je gledala na Trg Marksa i Engelsa, i svako malo, kolega se šalio kako bi bilo dobro da kupim onaj mali crveni automobil koji se izdvajao na parkingu.” Miloš je vozačku dozvolu dobio kasno, sa trideset godina te 1974. i smatrao je da je “prestar za tu neke vožnje i automobile” Međutim, malo po malo, stavovi su mu se menjali, a prilike dozvoljavale kupovinu. Oformljena je komisija sastavljena od prijatelja koji su se malo više interesovali za automobile, Corolla je probana, vožena, a kupovina se završila rečenicom “Ma neka, vozićeš ga nekoliko godina, pa ćeš kupiti novi!” Četiri decenije kasnije, to se i dalje nije desilo. Iako su je japanski inženjeri osmislili i konstruisali kao gradski automobil, Miloševa Corolla je svoj 1.1l motor gotovo svake godine protezala do Grčke. U ime nekih boljih vremena, posle smrti supruge, Miloš je sa ćerkom ponovio to putovanje 2011. godine. Sa Grcima ih vezuju i prijateljske, ali čak i kumovske veze, budući da su upravo oni krstili njegovu ćerku. Za skorašnje putovanje Miloš govori da je bilo isto kao pre, ali nam se požalio da nije bilo toliko bezbedno voziti je noću, a uz to, izdvaja i jednu anegdotu: “Najveća neprijatnost koja nam se dogodila bila je zaglavljivanje Corolle na plaži. Kako je pogon na zadnjoj osovini, nikako nije mogla da se iskobelja iz peska u koji sam je ostavio. Sreća, neko je imao džip, pa smo je polako izvukli na bezbedno!” U jednom trenutku, Miloš mi daje ključeve u ruke: “Daj, probaj je” ubeđuje me da sednem za njen veliki tanki volan i obiđem kružić koji počinje na parkingu na kom ju je drugi Miloš fotografisao. Naravno, takvu ljubaznost i predusretljivost nisam mogao da odbijem. Ne vezavši pojas, koga nije ni bilo, izvozao sam vremešni autić o kojoj vlasnik vodi brigu više nego mnogi o svojim novim ljubimcima. Iako ga automobili i mehanika nisu zanimali, tokom godina je Miloš istrenirao sluh, da bez greške zna koji je deo spreman za promenu, i ruke, koje će izvršiti operaciju na bilo kom delu. Što se delova samih tiče, oni su kupovani, poklanjani, trampljeni, skidani sa malobrojnih drugih primeraka, a srećom, uvek ih ima dovoljno. “Izgradio sam solidnu rezervu”, odaje nam najvredniju tajnu višedecenijskog uspešnog održavanja svoje Corolle. “U vozačkom smislu, on će me nadživeti”, govori, ovog puta bez osmeha koji je pratio veći deo našeg druženja, “Za koji mesec, idem na produžavanje vozačke dozvole, i ovog puta ću je dobiti, ali je pitanje da li ću i sledećeg.” Do tada, Miloša i Corollu ćete sigurno videti na ulicama Beograda i Zemuna. Ako se to dogodi, pozdravite ih kako im dolikuje, jer su oboje gradili nasleđe koje danas zajedno čuvaju. Izvor: autoslavia.com
  3. rexpet

    Toyote u vremenskoj kapsuli

    Na Kipru na liniji razgranicenja postoji napusteni grad Famagusta bez zivih stanovnika. U njemu je samo duh sedamdesetih, a u salonu Toyote stoje nove Corole i Celice koje je uslikao holandski novinar Bo de Visser. Clanak mozete procitati na sledecem linku: http://www.carscoops.com/2011/03/frozen-in-time-brand-new-1970s-toyotas.html
  4. rexpet

    Slike TOYOTA RAV4

  5. rexpet

    Corolla/Auris Slike

    AUTO SHOW Nis 2013.
  6. Milos Petkovic Corolla e90 Nenad Sladojevic Sanja Ilic
  7. rexpet

    Put elektricne instalacije prekidaca vrata

    Meni je pre ciscenja kontakata (na nacin kako je Liftman objasnio) prilikom povecane vlage u vazduhu (kisno vreme) radilo svetlo. Cim je suvo i suncano vreme, obavezno ne radi. Tako da sam odmah sumnjao na prekidace. Posle ciscenja oni su proradili (osim problema u prvom postu, a to je reseno kasnije ). Bez unimera ne mozes biti 100% siguran gde je problem. Na lampi na plafonu po semi treba da ima 3 zice (nisam otvarao lampu, ali ako japanci kazu da na semi ima 3 zice onda to mora biti istina, jer je to , a ne unikatna Zastava (na zalost svaka je unikat, nijedna nije izasla ista iz fabrike)). Na jednoj od tih zica mora UVEK da bude prisutno 12V, na drugoj je uvek masa, a treca crveno-bela ide sa prekidaca i na njoj je masa kada se otvore vrata. To znaci da ako su prekidaci i instalacija od njih ispravni u lampi na plafonu prilikom otvaranja vrata na crveno beloj zici uvek mora da se javi masa (kratak spoj izmedju sasije i kabla prilikom merenja otpora). Posto kazes da se svetlo kod tebe ponekad upali, a ponekad ne, ne bi bilo lose da se provere prekidaci tako sto ces vise puta otvoriti i zatvoriti vrata i gledati na unimeru da li se uvek javlja masa ili ne. Naravno unimer prikaci na crrveno-belu zicu ispred prekidaca u lampi. Ako se prilikom otvaranja vrata uvek pojavljuje masa znaci da su ispravni prekidaci na vratima i instalacija od njih, zatim prisutno je 12V ( dakle slucaj kada je sva instalacija ispravna kao kod tebe), a sijalica ne svetli, moze biti: 1. da kontak prekidaca lampe (koje si razradjivao) nije dobar ili 2. da kontakt sijalice nije dobar ili 3. da sijalica nije dobra ili 4. kontakti kablova sa lampom nisu dobri (Ako se neko seti nek dopise i 5.). Iako na prvi pogled kontakti izgledaju lepo i sjajno, tanak sloj oksida ili prasine je dovoljan da nastane prekid. Posle x godina valjda je normalno je da kontakti oksidisu. E sad ostaje slucaj da ne dolazi uvek 12V do lampe. To je mozda najnezgodnija stvar koja moze da se desi. Ali kao sto rece to je kod tebe ok. B)
  8. rexpet

    Put elektricne instalacije prekidaca vrata

    Mozda nekome nekad zatreba, pa da opisem sta sam radio Bas kao sto rece Djokic, kablic sa desnih prednjih vrata prolazi iznad praga zadnjih desnih vrata gde se spaja u snop sa kablom zadnjih desnih i nastavljaju zajedno poprecno pored rezervoara, gde se na sredini spajaju se kablovima iz rezervoara i nastavljaju u snopu ka levim vratima. Sva sreca ne mora mnogo da se skida Liftman nije crkao prekidac, probao sam ga unimerom, na spoju sa crveno belom zicom na prvoj slicici i daje masu kada se vrata otvore. Osim WD 40, moze se spricati i sa cistacem elektricnih kontakta. Na drugoj slicici je spajanje u snop na pragu. A na trecoj se vidi gde je kvar, zelena boja je od oksida bakra. Izolacija kabla uz plasticni drzac je bila ostecena, vremenom je ceo poprecni presek zice iskorodirao i raspao se. Resenje je jednostavno: oguli se zica, preleme krajevi i izoluje izolir trakom i kao novo. Hvala obojici na trudu, kvar resen!
  9. Zdravo drugari, imam mali problemcic. Prilikom otvaranja zadnjih desnih vrata ne radi mi svetlo kabine, kao ni indikator otvorenih vrata. Prekidac je ispravan i pusta masu kada se vrata otvore. Mene interesuje kuda kroz auto prolazi kabl instalacije do svetla kabine. Da li se kablovi od ostalih vrata spajaju u jedan u nekoj tacki i gde je ta tacka spajanja? U pitanju je corolla e90, 1990 godiste.
  10. rexpet

    rexpet Corolla xl

    Hvala na dobrodoslici. Evo slicica sa priprema za 1. maj, do sledeceg aprila ce nositi PA tablice.
  11. rexpet

    rexpet Corolla xl

    Pozdrav drustvo, ja sam Milos iz Nisa, vozim opste poznatu "Ante Markovic" Corolla-u 1.3xl vec 2 meseca. Iskreno jedno vreme sam gledao da kupim nekog polovnjaka iz uvoza, ali mi je ova Toyota uletela kao kec na desetku. Njen sam drugi vlasnik, auto sam uzeo od brata sa predjenih nesto manje od 150 000km i poznatom istorijom odrzavanja i cuvanja. Auto je bio garaziran svih 23 godina, a bice i kod mene. Zadrzao je odlican izgled laka i unutrasnjosti.
×