Jump to content

swift021

Posetilac
  • Broj Poruka

    5
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

Reputacija Zajednice

0 Neutralan

O članu swift021

  • Rangiran
    Novi član
  1. swift021

    senzori pritiska vazduha u gumama. kod RAV4 2013 god.

    Ja sam pre par meseci menjao gume, nisam imao nikakvih problema sa senzorima. Da li si siguran da ima dobar pritisak u sve 4 gume. Nadji neki pouzdan kompresor i naduvaj ih na 2,3bar. Lako je moguce da ga je majstor u servisu duvao na 2,2 sto u stvari bude maksimum 2,1 kada otkaci kompresor, i jos ako im aparat nije precizan... Meni se palila kada mi pao pritisak u jednoj gumi na 2,0, naduvao i reseno. Inace vozim isti model Rav-a kao i ti.
  2. swift021

    Toyota RAV4: Od sada AWD pogon i za motor 2.0 D-4D

    Moram da se nadovezem, vezano za novi RAV. Kupljen ove godine, naravno, na satu 17.500km za 6 meseci. Prethodno vozio novog Aurisa, 3 god, 1.6 VVT valvematic (prezadovoljan), doplatio i menjao za RAV (GotaCar) Vezano za RAV u mojim rukama, ima osnovni paket (sve sto treba od opreme) 2.0 dizel i prednji pogon. -kao prvo, o gore pomenutoj potrosnji, ja sam postigao i 4,5l/100km za 40tak predjenih km izuzetno lagane voznje u nerealnim uslovima za svaki dan, ali ... i dalje je mozda najstedljiviji poluterenac, posto je 2wd -umerena voznja u gradu, leti 7l/100km, nema sanse da predje 7,3 -na otvorenom, van grada, agresivnija voznja, ne umem drugacije, 140-160km/h na auto putu, van autoputa drugi gutaju vasu prasinu... potrosnja 6,5l/100km !?!? za auto takvih gabarita, tockovi 225/65 r17... extra ! i pri tom ide i vuce odlicno, startan... PLUS -startnost, povlacenje na usponu, obrtni momenat fantastican, motor stvarno ide ODLICNO -stabilnost na nivou limuzine, nema ljuljanja, srednje tvrd, taman kako treba, lezi na putu savrseno, za nase puteve (rupe i zakrpe idealan) -necujan u kabini -prostor jezivo velik, zadnja klupa ima preterano puno mesta za noge, treba videti, obara se - ima podesiv ugao -gepek ogroman, iskorisceno je svih 20cm koliko je duzi od prethodnog modela i jos vise, sto se vidi u prostoru i kod zadnje klupe i kod gepeka -standardni farovi odlicni -retrovizori kao kod kombija, i treba, vrlo pregledni -komande na volanu -ima dva "upaljac" prikljucka, jedam za navigaciju a drugi za mobilni npr. -ima Usb i Aux za muziku, zbogom CD -bluetooth radi posao besprekorno -senzori za pritisak u gumama rade posao, cim padne pristisak jedne gume za 0,2 bara svetli, provereno, vrlo korisno -itd... osnovni paket ima po meni SVE (ponekad mi zafali tempomat ali...) Generalno udobnost, prostor, oprema, dizajn, potrosnja ! MINUS -zimska Michelinka je 210eur komad, cirka 840eur komplet (225/65 r17), ali to nema veze sa samim autom jel... -mene sistem Start-stop strahovito nervira i iskljucujem ga svaki put na dugme kada sednem u auto -senzori na zadnjoj klupi piste, tj rade svoj posao kakokad, malo rade malo ne rade, i njih bi iskljucio da mogu -opet senzor, tj. ne mozete slusati muziku i imati otvorena vrata, glupost, muzika ne radi bez kontakta a vrata otvorena sa kljucevima u kontakt bravi signaliziraju pistanjem -zadnje fabricke gumene patosnice, male su i nedovoljno fiksirane (npr. na Aurisu je to reseno savrseno) ...nista vise mi ne pada na pamet... Topla preporuka za novi RAV svima onima koji o njemu razmisljaju ! To bi bilo to, Pozdrav za fofumase i ljubitelje Toyote
  3. R E S P E C T !!! Ako neko slučajno posumnja u Toyotu, ovakav izvestaj dodje kao penicilin :D
  4. Cosmo je potpuno u pravu. Vozim Aurisa 8 meseci, nov, presao nekih 11-12.000, 1.6 valvematic i potrošnja je za nijansu manja u odnosu na 1.3 kako je navedeno. Gradska voznja (Novi Sad) leti 8,6, zimi 9,5 Autoput 120 km/h 7,3 i 140km/h 8,2l/100km Otvoreni magistralni put, npr. na more preko Bosne, oko 6,5l/100km Sve u svemu, potrošnja vrlo varira od 5,8 do 10lit/km Ja sam vrlo zadovoljan sa te strane 1600ccm i 132ks ne mogu manje da troše, ako neko zna sličan motor sa manjom potrosnjom..., sumnjam.... Pozz
  5. Pozdrav svima, Kada sam prošle godine odlučivao da kupim Auris sa novim motorom 1.6 valvematic, nisam mogao da naðem ni jednu pristojnu informaciju, bilo na domaćim ili stranim forumima, osim par šturih testova na stranim sajtovima, koji meni ne znače ništa bez informacije iz prve ruke. Ni ovde na forumu situacija nije bolja kada je reč o novom 1.6 toyotinom benzincu. Elem, da novi kupci nebi kupovali auto na bazi intuicije i osećaja (kao što sam ja radio), podeliću moje utiske o Aurisu 1.6 Valvematic, nakon 3.000km i nepuna 3 meseca vožnje. Paket opreme Terra, plus metalik boja, toyotin alarm i gumene patosnice :-) Unutrašnjost - solidan kvalitet i još bolji dizajn. Položaj ručiće menjača genijalan, navikavanje nije potrebno, a koliko je praktično video sam nedavno nakon dva meseca vožnje u Aurisu seo u golf 5. Verujem da će u budućnosti sve više vozila imati podignutu ručicu menjača. Hod menjača nije najkraći, ali je izuzetno precizan i lak. Od dve ladice ispred suvozača, gornja nije baš najpraktičnija, ali ipak donekle upotrebljiva. Naslon za ruku nema, a i da ga ima, džaba, jer je nisko postavljen i ne služi svrsi. Koliko čujem, to je ispravljeno u novom Aurisu. Meni je ona "rupa" izuzetno zgodna i praktična, velika, taman sa mušku torbicu i još ponešto. Osvetljenje u kabini nisam video bolje, centralna sijalica koja reaguje kada se vrata otvaraju i još dve izuzento jake sijalice sa prekidačima za vozača i suvozača, plus sijalice na oba štitnika za sunce sa sve ogledalima na oba. Kokpit jeste malo plastičan, ali se ne primeti zbog dizajna, osim kada kuckate po njemu i počne da odjekuje (koliko čujem da je i to unapreðeno u novom Aurisu). Meni lično ne smeta, lepa i što je još bitnije ne škripi, bar za sada, da ne ureknem. četiri zvučnika u Terra paketu su stvarno više nego dovoljna, inače sam ljubitelj kvalitetne muzike u kolima, odlični basovi, čist i jak zvuk (kome treba). Uostalom to je najlakše proveriti u salonu, stvarno ozvučenje je više nego odlično. Radio je OK, brz, čita sve, funkcionalan. Meðutim, u Terra paketu, ono što mi najviše nedostaje, su komande na volanu (najveći nedostatak tera paketa po meni). Vrlo zgodna I praktična stvar u vožnji (imam na službenom pa znam), valjda je ispravljeno u novom Aurisu, koliko vidim (još ako mu i cena bude ista kao i modelu 2009, ima da se nasekiram ':?'.Što se tiče manuelne klime, velika kontrolna dugmad su izuzetno praktična, funkcionalna i na dohvat ruke, automatska je stvarno lepša, ali sve ostalo mi je bolje kod manuelne, ipak to je samo moj subjektivan stav. Kupci Terra paketa po meni netreba da žale zbog manuelne klime. Kabina je prostrana i za tu klasu se ne može dobiti više, gepek 350lit u okvirima proseka (pežo 308, golf 5...). Kad smo kod prostora, dajem komplimente rešenju na podu zadnje klupe, koji je skroz ravan !!!, nema onog izbačenog dela na sredini kao na svim ostalim kolima, zbog čega putnik u sredini može da spusti noge kao i putnici sa strane, odnosno ima isto prostora. Na električne komande za prednja stakla se još nisam navikao, ono jeste rade najnormalnije, ali su osetljive i nezgodne za kontrolisanje gore dole..., barem meni. Ostalo… podešavanje sedišta, retrovizora, klupe, držače za čaše, kvalitet sedišta....itd ne bih komentarisao, u standardima toyote i očekivanja. Preporučujem fabričke toyotine patosnice, uklapaju se u milimitar, pokrivaju kompletan patos i apsolutno nema pomeranja-šetanja (vozačka se čak kači na dve kukice da se nebi pomerala napred) Udobnost - nešto izmeðu peugeot-a 307 i golfa 5, pošto sam ih vozio i ista su klasa. Pežo je udobniji i mekši, ali je Auris opet bolji od VW, pogotovo kada je buka u kabini u pitanju. Motor je apsolutno nečujan do 2000 obrtaja i dobro izolovan, a vibracije minimalne da ne kažem nikakve. Za buku kada su rupe i naši putevi u pitanju, isto, ne prenosi se u kabinu, mada lično mislim da u ovom slučaju smanjena buka je i u dobroj meri rezultat 16 inčnih felni i 205/55 veličine guma, koje "gutaju" većinu rupa. Širina od 205 je moja topla preporuka za ovu klasu kola i naše puteve. Na prošlom autu (seat cordoba) sam imao 185 i razlika je 300%. Vožnja - menjač izuzetno precizan i lagan za korišćenje, isto važi i za volan. Meni lično smeta pedala kvačila, koja je mekana, dugačkog hoda i nekako labava i preosetljiva za moj ukus. Na nju se nisam i neću skoro navići. Videću u servisu da li mogu nešto da učine. Motor ima vrlo ravnomeran - lep rad, bez vibracija u svim rasponima obrtaja, zato volim toyotu :-). "Stick shift" savetnik me je iritirao, jer preporučuje prebacivanje u viši stepen na 1,900 obrtaja (što će reći 60km/h peta brzina i 80km/h šesta), sada sam se već navikao, ovde dolazi do izražaja valvematic, 132 ks i dobar obrtni moment. Ja u gradskoj vožnji vozim prilično agresivno, ali nikad ne "naguram" više od 2.500 obrtaja, jer stvarno nema potrebe. Srednja i prosečna vožnja se kreće u rasponu od 1.600 do 2.100 obrtaja !? Ja ne mogu da vozim kao penzioner i najčešće ignorišem "stick shift" savetnika, iako je to idealna i najekonomičnija vožnja. Jedna litra više na 100km ne znači ništa kada treba da uživam u moja 132 konja :-). Mada moram reći da je subjektivan osećaj ubrzanja kod Toyote slabiji u odnosu na druge proizvoðače (Fiat, VW…), ne znam kako bih to opisao, japanci su to nekako utegli… To sam primetio još na test vozilu Yaris 1,33 i sada na Aurisu. Potrošnja Gradska vožnja (Novi Sad), zima, temperature od -12 do -5, razdaljina po vožni od 3 do 5km, potrošnja 9,5-10lit. Gradska vožnja (Novi Sad), temperatura od 10 do 15 stepeni, razdaljina po vožni od 3 do 5km, potrošnja 8,3-8,6lit. Van grada, distanca 50km, otvoren magistralni put, 90km/h, potrošnja 5,8lit. Van grada, auto put, 120km/h, potrošnja 7,3lit. Van grada, auto put, 140-150km/h, potrošnja 8,4lit. Ko što se vidi, potrošnja vrlo šarena i zavisi od više faktora. Smatram da za benzinca (atmosferskog) od 1.600 ccm, auto težine preko 1200kg i 132 KS potrošnja goriva ne može biti niža. Ja ne znam za motor sa boljim performansama, po meni je ovo najbolji benzinac od 1.600ccm na tržištu. PS - moram da pohvalim “Gota Car” u Novom Sadu. Rekao bih da “Ichiban” nagrada, drugu godinu za redom nije uopšte slučajna. Dokle god vode računa o najmanjim sitnicama i kvalitetu pruženih usluga, uspeh im je zagarantovan. Kupac Toyote ipak malo više gleda i traži u odnosu na prosečnog kupca. - kuc, kuc, kuc da ih ne ureknem.
×