Jump to content

risp73

TcS Korisnik
  • Broj Poruka

    24
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

  • Vreme Online

    1h 38m 19s

Reputacija Zajednice

1 Neutralan

O članu risp73

  • Rangiran
    Novi član

Profile Information

  • Grad:
    Trebinje
  • Država

Skorašnji Posetioci Foruma

Blok nedavnih posetilaca je onemogućen i ne prikazuje se drugim korisnicima

  1. risp73

    Pokazivač nivoa goriva

    Već desetu godinu vozim Yarisa i još nikad nisam "spao na rezervu", nije dakle to u pitanju, problem je što grafički pokazivač količine goriva solidno "laže". Kada vam on pokaže da imate pola rezervoara ne vjerujte mu, imate osjetno manje. Pogledajmo primjer. Prije par dana sam vozio stotinjak kilometara normalnim putem, bez ikakvih situacija koje bi značajnije uticale na potrošnju goriva. čitavo vrijeme sam "buljio" u pokazivač, prosječna potrošnja je varirala izmeðu 5.3 i 5.5 [l/100km], na kraju vožnje se zaustavila na 5.4 [l/100 km]. Sudeći po pokazivaču, s preostalim gorivom bi mogao da preðem još otprilike 216 [km]. I sve bi to bilo fino da prosta računica ne pokazuje da nešto s ovom njegovom računicom nije u redu. ECU preostali mogući broj kilometara (autonomija) očigledno računa na osnovu preostalog goriva i prosječne potrošnje. U ovom primjeru je proračun izvršio na osnuvu preostalih 11.7 litara goriva (5.4 [l/100km] * 216[km] = 11.7 [l]) a grafički displej pokazuje da je ostalo pola rezervoara, dakle 21 litar. Isuviše velika razlika koja se ne može opravdati ni skromnom tačnošću grafičkog displeja. Da ne zamaram računicom, koga interesuje može i sam da se uvjeri. Ona napomena da podatak o kilometrima važi samo orijentaciono ovdje ne igra baš nikakvu ulogu - greška s tim nema veze. Nije važno kako ću i da li ću uopšte nastaviti vožnju, problem je što ECU u jednom trenutku daje dva kontradiktorna podatka.
  2. risp73

    Pokazivač nivoa goriva

    Poznaje li neko pumpadžiju koji bi bio spreman da pomogne? Vozač sjedi u autu i gleda u pokazvač goriva - kad se upali novi segment kaže pumpadžiji da pročita koliko je do tada nasuo. I tako segment po segment. Vrlo jednostavno, ako bi imali te podatke lako bi mogli da znamo koliko goriva imamo u rezervoaru. Ovako znamo samo da "polovina" ni slučajno nije "polovina", gornja "polovina" rezervoara je znatno veća od donje. U početku me je to varalo, vidim imam još pola rezervoara kad ono časom on prazan. Prosto ne mogu da vjerujem da u Toyoti nisu vodili računa o tome, rješenje je više nego jednostvno - potrebno je samo znati "geometriju" rezervoara i sa par dodatnih linija koda ispraviti ovaj nedostatak. Ni Japanci nisu što su nekad bili.
  3. Kako da provjerim da li i moj Yaris ima problematične vazdušne jastuke? Zna li neko nešto detaljnije?
  4. risp73

    antifriz, koncentracija, čep?

    Hvala, sačekaću jesen pa ću ponovo da mijenjam, ali kod boljeg majstora. Interesuje me kako Yaris uspijeva da, bez ventila u čepu, održi pritisak u rashladnom sistemu na svega 108kPa.
  5. risp73

    antifriz, koncentracija, čep?

    Majstor (!?) mi je mijenjao antifriz, ispustio je stari (bar je tako mislio), sipao novi (nerazrijeðen!) ali stalo je otprilike samo pola predviðenog, više nije moglo. Sad je u motoru ne znam ni sam šta, pola dvije godine starog razrijeðenog i pola ovog novog koncentrisanog. Pitanje1: Koliko je štetno po rashladni sistem ako se umjesto razblaženog sipa koncentrisani Modričin PERMANT LONG LIFE 100? Pitanje2: Koliko znam čepovi na posudi za rashladnu tečnost imaju ugraðene ventile, na mom Yarisu je običan plastični poklopac koji sigurno ne može da izdrži nikakav ozbiljniji nadpritisak. Na poklopcu hladnjaka doduše piše 108kPa (tek malo više od atmosferskog pritiska). Kako sve ovo funkcioniše (bez ventila u poklopcu)?
  6. risp73

    potrebna mala pomoc - yaris 2006

    > gde naci uputstvo za podesavanje sata i ostalih mogucnosti na displeju Podešavanje sata je vrlo prosto. U uputstvu piše kako se podešava (pritisne se onaj dugmić za izbor funkcija displeja da bi cifre na displeju počele da blinkaju) samo ne piše jedna "sitnica" koja me je izluðivala (jednom podesim sat bez problema, drugi put ni s problemima). Na kraju sam otkrio da se podešavanje može vršiti samo kada je odabrano pokazivanje temperature, u ostalim opcijama ne radi. Tako je barem kod mene na Yarisu 2006.
  7. risp73

    Pokazivač nivoa goriva

    Yaris 1.1, 2006. god. Zna li neko koliko u rezervoaru ima goriva kada počne da blinka onaj posljednji (najdonji) kvadratić pokazivača nivoa? Prema tehničkim podacima proizvoðača rezervoar ima zapreminu od 42 l pa bi to, ako je pokazivač podijeljen na osam nivoa, trebalo da znači da je na početku blinkanja u rezervaru ostalo još 42/8=5.25 l. Da li je neko ovo provjeravao? I koliko je ostalo kad počne "brže da blinka"? Podatak o kilometrima koje još mogu da preðem sa preostalim gorivom u rezervoaru je, barem za mene, nepouzdan i praktično nepotreban - vjerovatno je odabran zbog onih koji stotinama kilometara voze uz približno konstantnu potrošnju, na dugim turama autoputem. A meni se to dešava otprilike jednom godišnje. Taj podatak na pokazivaču se očigledno dobija dijeljenjem preostale količine goriva prosječnom potrošnjom. Bilo bi mnogo korisnije da Yaris, kad već zna tu preostalu količinu goriva, ispiše na displeju a da računicu prepusti meni, znao bi na čeme sam - od njegove računice mi slaba korist. Možda je najjednostavnije da ono što je Yaris izračunao vratitimo na ono od čega je krenuo pa dobijemo ono što nas interesuje: Npr. ako na pokazivaču piše da je prosječna potrošnja 5 l/100km i da se sa raspoloživim gorivom može preći još 150 km trebalo bi da znači da je u rezervoaru ostalo još 5/100 x 150 = 7.5 litara. čini mi se da je ova računica tačna, ne vidim drugog načina na koji bi on mogao da predvidi koliko kilometara bi se moglo preći sa preostalim gorivom.
  8. risp73

    Ko mi pali svjetlo? grrr :-(

    Mislim na Map Light, ona dva svjetla "na plafonu", odmah iznad "šoferšajbne", neposredno iznad retrovizora. Na slici se vidi vozačevo sa skinutim plastičnim "staklom" koje ujedno služi za paljenje svjetla, pritiskom na njega aktivira se mikroprekidač (na slici - lijevo). Dole je dio šeme, pink i crnobijela žica idu na kompjuter, nije mi jasno kako kompjuter, ma kakav bio, može da uključi svjetlo ako je prekidač isključen. Ništa nisam mijenjao pa ni ugraðivao alarm.
  9. risp73

    Ko mi pali svjetlo? grrr :-(

    Yaris 1.0 2006. Prije pola godine sam vrata morao da otvorim ubacivanjem ključa u bravu, daljinski nije išlo jer je akumulator bio praktično prazan. Kad sam ušao vidio sam da ona dva svjetla iznad retrovizora još uvijek pomalo svijetle. Bio sam siguran da ih nisam ostavio upaljenim, ali rekoh ... ko zna. Prije desetak dana sličan slučaj samo sam ovoga puta stigao na vrijeme i zatekao akumulator u upotrebljivom stanju. Upaljeno je bilo samo svjetlo do vozača. Praktično je nevjerovatno da sam opet, ako prije pola godine i jesam, opet ostavio upaljeno svjetlo. Konačnu potvrdu da to ipak ne radim ja dobio sam danas kad sam opet našao upaljeno ono lijevo svjetlo, akumulator je na jedvite jade ipak uspio da upali motor. E sad pitanje: Da li se ovo još nekome dešavalo? Da je u pitanju senzorski prekidač pa da i povjerujem da je elektronika u pitanju, ali sudeći po onom škljocanju pri paljenju/gašenju da se zaključiti da se radi o najobičnijem elektromehaničkom prekidaču. Da se ovo dešava sa samo jednim od ona dva svjetla još bi i pomislio da je problem u nekoj opruzi ili sl, ali kod prve pojave problema istog dana su se "greškom" upalila oba svjetla. Pomagajte ![/b]
  10. risp73

    LOW OIL LEVEL

    Hvala. Odgovor sam dobio na toyotahr.com: - uključiš kontakt - pritišćeš tipku za reset prijeðenih kilometara dok ne doðe na ukupnu kilometražu (ODO) - ugasiš kontakt - pritisni istu tipku i držeći je pritisnutu uključi kontakt - drži je i dalje pritisnutu (oko 5 sec), pojavljivati će se jedna po jedna nula dok ti se ne napiše "oil maintenance reset". - sad pustiš tipku Nadam se da će biti uspješno. Inače, to ti piše i u knjizi uputa koja se dobije sa autom.
  11. risp73

    LOW OIL LEVEL

    Ni moje ponovljeno pitanje ... nije valjda da niko ne zna kako se resetuju ta upozorenja, "ručno" ili ... nije dalo rezultata. Izgleda da nisam bio u pravu kada sam očekivao da će mi, ako ne niko drugi, odgovoriti moderator. Dešava se :-(
  12. risp73

    LOW OIL LEVEL

    SINGAPURCANAC, hvala, prenijeću mu pozdrav. Nije išao u servis jer mu je malo predaleko. Nazvao je dva najbliža, dobio savjete i uradio šta je uradio. Ovo o bajkama mi je naravno poznato, rekao sam ono više onako, iz kurtoazije ;-) Nego, nije valjda da niko ne zna kako se resetuju ta upozorenja, "ručno" ili ...
  13. risp73

    LOW OIL LEVEL

    Hvala svima na odgovorima, nadam se da će administrator, nakon eventualne konsultacije sa seriserima, dati pravi odgovor. @Rikardo Pretpostavljam da si previdio prvu rečenicu u mom prvom postu - Auris nije moj. Vlasnik odlazi na dvije (najmanje) godine u Singapur i zaključio je da je prodaja bolje rješenje od garažiranja. Danas sam razgovarao s njim, ulje je zamijenjeno na cca 20000 km. Na prvo upozorenje, SOON OIL MEINT, nije reagovao jer ono i kaže da USKORO treba zamijeniti ulje, a od posljednje zamjene je bio prešao tek 12000 km. Kad se pojavilo i drugo, LOW OIL LEVEL, nazvao je dva servisa (u svom gradu nema Toyota servis) i dobio identičan odgovor: Treba samo doliti ulje. Da napomenem, nivo ulja je u tom trenutku bio na minimumu, do donje crte na šipki koja pokazuje nivo. Bole 7 je rekao da se SOON OIL MAINT "prikazuje pošto ste prešli oko 35000 km od prethodne zamene ulja". Zašto se u ovom slučaju pojavilo nakon preðenih 12000? Vjerovatno ne zbog kilometraže nego zbog dostignutog minimuma. Ali zašto se upozorenje ponavlja i nakon dosipanja ulja, kako se upozorenje resetuje? Nije valjda da u ovlaštenom servisu kod "prvog servisa" ulje uopšte nije zamijenjeno? Sve se uklapa ali ja ipak ne mogu da vjerujem da bi Toyota mogla to sebi da dozvoli.
  14. risp73

    LOW OIL LEVEL

    Pitanje za prijatelja, u pitanju je AURIS 1.4 D4D U vožnji se pojavilo upozorenje: SOON OIL MEINT. Nekoliko dana kasnije javila se nova poruka: LOW OIL LEVEL. Nakon dosipanja potrobne količine ulja poruka LOW OIL LEVEL je nestala, ali se 5-6 sekundi nakon startovanja motora opet pojavljuje ona stara SOON OIL MENT, na displeju se zadrži nekoliko sekundi pa i ona nestane. Šta je u pitanju, nešto nije resetovano? Kad sam već tu: šta mislite koliko vrijedi AURIS 1.4 D4D, prva reg. mart 2009. prešao 32000, standardna oprema?
  15. risp73

    Yaris trza na smanjenom broju obrtaja :-(

    Pošto godišnje prelazim manje od 5.000 km, na servis odlazim jednom godišnje i insistiram da se uradi sve što je potrebno. Po obavljenom servisu dobijam popunjen i ovjeren originalni Tojotin obrazac u kojem se nalazi spisak potrebnih i obavljenih radova. I ovoga puta je navedeno da je obavljena "Provjera / brisanje grešaka u memoriji računara". Po tom obrascu zamjena filtera za gorivo uopšte nije predviðena. Ipak, s obzirom da sam prešao svega 15.000 km ne vjerujem da je gorivo u pitanju. Interesantno je i da se problem pojavio svega nekoliko dana po obavljenom servisu.
×