Jump to content

djuka boj

TcS Korisnik
  • Broj Poruka

    34
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

Reputacija Zajednice

0 Neutralan

O članu djuka boj

  • Rangiran
    Novi član
  1. djuka boj

    Pokazivač nivoa goriva

    U mom jare versu nema mogućnosti izračunavanja preostale autonomije jer je model iz 2001 godine, ali sam se do sada uverio da pokazivač nivoa goriva odlično radi i da putni kompjuter skoro savršeno pokazuje potrošnju goriva. Otprilike to izgleda ovako: kad je vožnja umerena (magistralni put) sa 1 crtom preðem oko 100 km. što je otprilike 5 l, što odgovara i potrošnji po putnom kompjuteru. Na auto putu (sa klimom ili bez) od 70-80 km. maksimalno sa jednom crtom. Do sada sam više puta testirao na taj način potrošnju i uvek se pokazala kao tačna.
  2. djuka boj

    Pokazivač nivoa goriva

    Сви ће се сложити да није добро возити на резерви из више разлога. Она служи да "изда последње упозорење" возачу да је крање време за допуњавање резервоара. Какве смо ми "рачунџије" да пише и 2 л да је резерва ми би возили да видимо "може ли да издржи". Неко је дао добар савет пре мене, сипај на време, ћути и вози и не рачунај много колико троши, ако је све у реду, од 5-7 на отвореном (регионални и ауто пут) и од 6-8 град. Горње границе су са климом, доње без укључене климе. :D
  3. djuka boj

    Potreban savet oko izbora (kupovine) Toyote Yaris...

    Mislim da TOYOTE nisu atraktivni modeli za preprodavce kao neki brendovi, tako da možeš naći model sa dokumentacijom. Govorim na osnovu mog slučaja. Kupio sam auto od preprodavca koji to nije ni skrivao, čak mi je rekao i da je bilo razbijeno bočno desno staklo, ali je zato dao svu dokumentaciju u TOYOTINOJ originalnoj futroli, sa knjižicom servisa, pomoći na putu,vizit kartom gde je održavan (što sam na netu proverio i zaista postoji takav servis u Austriji), sa papirom sa poslednje provere pred registraciju i kad sam uporedio km.sa tog papira i datuma kada je izdat, i km. sa kojom je uvezen, razlika od 13.000 km za godinu dana dala je odgovor na stvarnu km. Šta je moja poruka: može sve da se naðe, ne žuri, za svoje pare tražiš ono što ti pripada. Mi smo samo navikli da brzo padnemo pod uticaj nekog ko prodaje, kome je normalno da nema to i to, da je to odlična cena za te godine itd. Nije tako! Kilometraža od 150.000 za 10-tak i više godna je normalna, a uz redovnu eksloataciju ne bi trebalo da bude nikakvih problema.
  4. djuka boj

    Potreban savet oko izbora (kupovine) Toyote Yaris...

    Slika ne govori mnogo. Bez valjane provere kompletnog vozila, dokumentacije, osećaja uživo teško ti možemo pomoći. Savet br.1 ne žuri, dobro gledaj i po meni izbegavaj model sa 3 vrata, zbog kasnije prodaje. Automobila ima mnogo više nego kupaca, ne zaboravi to. Srećna kupovina.
  5. djuka boj

    Potreban savet oko izbora (kupovine) Toyote Yaris...

    Vozim Verso 1.3, lično preporučujem jači motor, 1.0 nisam vozio, ali s obzirom na moje iskustvo kako ovaj motor vuče, odnosno poteže, prosto je greška ne kupiti ga ako već možeš da biraš. Kupljen sa 11 godina starosti, sa kompletnom servisnom dokumentacijom, čak i sa specifikacijom sa poslednje provere pri registraciji i tačno upisanom kilometražom. Oko kupovine nema mnogo mudrosti. Vizuelno dobro osmotriti, proveriti u dobrom servisu ili u TOYOTA servisu ukupno stanje vitalnih tačaka, pomoliti se bogu i to je to.čim sedneš i preðeš par kilometara, ko je iskusan može dobro da oceni automobil. Inače, svaka preporuka za model. Što se tiče plina apsolutno sam protiv jer je taj automobila napravljne da koristi benzin i tada je svaka magija motora i njegovog kvaliteta moguća. Mislim da samo fabrička ugradnja dolazi u obzir jer da su hteli oni bi ga napravili u toj varijanti. Kad sam prvi put seo i osetio rezak zvuk motora i moći koji on daje iako ima samo 1299 cm3, bilo mi je jasno sve oko performanski ogog agregata. Kupuj, ali o plinu dobro razmilsli.
  6. djuka boj

    Zamena Akumulatora i Radija

    Skidao sam akumulator radi zamene, nikakav kod nije izbrisan, radio radi normalno i sve na automobilu. U pitanju je Yaris iz 2001, tako da pretpostavljam da je i kod tebe isti slučaj.
  7. djuka boj

    Okvirna cena i sta da se radi

    Tzv. mali servis (ulje,filter,podloška+rad) oko 7.500, rashladna tečnnost, i rad 2.700. Za druge radove pošalješ im mejl sa specifikacijom za potrebni rad na automobilu i oni ti pošalju sve informacije po cenovniku i radnom satu potrebnom za odreðeni rad.
  8. djuka boj

    Okvirna cena i sta da se radi

    U knjižici održavanja postoji tačan pregled šta se radi na kom broju kilometara. Otprilike, stvar stoji ovako. na svakih 15.000 ulje, filter, vazdušni filter i filter klime po potrebi, na 60.000 rashladna tečnost, na 60.000 svećice, i na 105.000 provera kaiševa i njihova eventualna zamena. Takoðe, imaš i kompresorsko ulje i freon za klimu na 3 godine ako treba i to je to. Ostalo, ako ne škripi, ne diraj, ćuti i vozi.
  9. djuka boj

    aluminijumske felne

    Molim za preporuku gde je moguće kupiti dobro očuvane alu felne 14. Ako je moguće, molim pune podatke za felne (jaris, 2001) promer rupa već znam. Na kraju, koliko se kreće neka okvirna cena po komadu za navedeni tip felne. :D
  10. djuka boj

    obrtaji

    Samo vozi i uživaj. Sprava ide kako ti poželiš ako je agregat dobar..Drži se svog vozačkog umeća i shvatanja sigurne i bezbedne vožnje.
  11. djuka boj

    obrtaji

    Mislim da je sasvim pogrešno po nekoj "šemi" ili knjizi prebacivati iz niže u višu brzinu ili obrnuto, jer sve su to različite situacije.Nekad će auto povući bez muke i na 2000 obrtaja u 4. brzini, ili iz 5. krenuti u dodavanje gasa na 2200 a da ispred sebe imate neki traktor ili sporije vozilo. Ne vidim problem ako je pre Jarisa bio Yugo, osećaj je osećaj a to se naročito vidi upravo u ovakvim situacijama. Inače, gurati ga do 3000 svaki put, mislim da je pogrešno jer polazim od toga da auto prihvata gas i ne gubi na kvalitetu ubrzanja ni na manjim obrtajima motora. Konkretno, na auto putu pri brzini od 110-115 obrtaji su mi negde oko 3200-3300 pa vi procenite da li je to mnogo ili dovoljno. Svako na kraju ima svoja iskustva.Lično sam oduševljen elastičnošću pomenutog motora jer prima gas i na 50 km i na 110, zavisi od vozača i njegovih želja, odnosno filofofije vožnje.
  12. djuka boj

    toyota?

    Ako ti je za neku utehu, po maksimalnoj proizvoðačkoj toleranciji Toyota za motor 1.3 VVT-I daje mogućnost čak do 1 l ulja potrošenog na 1000 km. (ne pričam napamet već na osnovu knjige održavanja u kojoj tako piše) Meni, iskreno to deluje previše, ali ako fabrika daje mogućnost, a to nije pravilo, onda tako treba ponekad i prihvatiti. Objašnjenje treba gušće ulje mi je smešno, jer sprecifikacija za taj model jeste odreðeno ulje, a ne kako kome padne napamet.Mislim da se većina bezpogovorno poziva na mišljenje majstora kao nepogrešivo, što nikako ne znači da im ne treba verovati. Stvar procene i iskustva.
  13. djuka boj

    1.0 ili 1.3

    U knjizi održavanja lepo piše 3.7 l sa filterom. Ulje koje je sipano u moj auto ima gradaciju 5/40, sipano u servisu po specifikaciji.
  14. djuka boj

    1.0 ili 1.3

    U 1.3 motor staje oko 3.7 l ulja sa filterom, a što se tiče izbora ulja to sve zavisi od tebe i koliko si spreman da "se ispružiš". Ja sam već dao komentar na tu temu i moj ti je savet ako si već pazario dobru mašinu da bar ulje i filter zameniš u ovlašćenom servisu, sve druge priče po meni su manje dobre. Dasku koju naši prodavci skidaju sa vozila (jer jedan Nemac, Austrijanac to nikad ne bi uradio) pa je posle tebi i sličnim prodaju na otpadu jedino tamo i možeš naći. Dakle, oglasi, otpad, TOYOTA i to je to. Srećna voznja.
  15. djuka boj

    maglenke

    Iz ličnog iskustva, ako si skidao kleme na akumulatoru i nisi ih dobro dotegao dolazi do varničenja, što dovodi do kratkog spoja koji se može odraziti na sijalice koje pregore što je i najbezbolnije.To mi se nije desilo na Toyoti već na prethodnom automobilu.Hoću da kažem, čudno je da odu obe sijalice istovremeno.
×