ZS
TcS Korisnik-
Broj Poruka
123 -
Pridružio se
-
Zadnja poseta
Reputacija Zajednice
0 NeutralanO članu ZS
-
Rangiran
Stalni član
Skorašnji Posetioci Foruma
Blok nedavnih posetilaca je onemogućen i ne prikazuje se drugim korisnicima
-
OK. Uvoznik je firma Andreja iz Temerina. Akumulator je "Exide EA852". Kontakt za kupovinu je napravljen preko sajta http://www.akumulator-shop.rs, na njemu su navedeni prodavci sirom Srbije. Prodavac je iz Beograda, njegov telefon je naveden na dnu stranice "kontakti" i od njega je kupljen akumulator. Oni fini momci koji su prosledili moju zalbu su iz nemacke prodaje Exidea, a fini momak koji je intervenisao i sredio stvar za sat i po, zastupnik za kontrolu prodaje u Srbiji je iz Madjarske. Ponovicu jos jednom. I ljudi iz Temerina i prodavac iz Beograda imaju instrumente za kontrolu akumulatora. Ali ne sortiraju defektne za otpad, vec prodaju bez pardona. A velika defektna serija se nasla na trzistu i svi oni to znaju (inace ne znam da li je defektan samo EA852 ili i taj i jos neki modeli) i prodaju ih. Tako da ne znam koliko ce trajati ovaj Exide akumulator, pa da kazem da cu sigurno opet da ga kupim jer je dugotrajniji od Varte i Energizer-a koji su bili u mom izboru. Sigurno je da od ovog uvoznika/prodavca necu nista nikada kupiti. Ako su ekskluzivni uvoznik, onda to znaci da Exide u Srbiji, barem kod mene, mora da trpi reputaciju svog uvoznika. A da su se na moju reklamaciju ponasali kao ovi Nemci tj momak iz Madjarske, naravno da bih ih smatrao firmom od koje valja kupovati, jer greske se uvek desavaju i vrlo lako otklanjaju. Na kraju i ja radim vrlo slican posao. U Srbiji su retke firme koje reklamaciju resavaju na "zadovoljstvo kupca", iako sam siguran da su to "resenje na zadovoljstvo kupca" vec uracunali u cenu. Ali prokleto "obogatiti se preko noci" u Srbiji, bez obzira na maltretiranje kupaca i unistavanje reputacije kvalitetnih brendova, je filosofija prodaje i poslovna politika. Pa ako neko insistira na Exide akumulatoru, za pare koje ce da plati, neka bez imalo stida i ustrucavanja zatrazi od prodavca kontrolu akumulatora i desifrovanje godine i eventualno meseca proizvodnje prema serijskom broju.
-
-
Preporuka za sve one koji kupuju "skupe" akumulatore. Trebalo bi da svi prodavci imaju uredjaj za merenje napunjenosti, kapaciteta, ispravnosti celija itd. Na kraju, svaki bolji servis ima isti uredjaj. Trazite da Vam provere akumulator pre prodaje! Meni se desilo sledece: Pocetkom novembra, na parkingu kod firme auto nece da upali, ...skljoca, pali signalne lampice, ali ne i displeje. Zovem servis za svaki slucaj, opisujem simptome i oni potvrdjuju da je akumulator. Dotadasnji, original, Motlu, Turska, trajao 4.5 godina ili oko 73500 km. Kupujem jedan od "skupih, premium..." akumulatora, cesto pominjan i ovde na ovom forumu. Pri prvom kontaktu sam trazio da prodavac pre preuzimanja ispita akumulator, da proveri godinu proizvodnje itd. Kolega preuzeo akumulator, ugradili ga... i auto opet nece da pali, samo skljoca, ali pali displeje i otvara retrovizore... Zovem servis, kazem kupio novi akumulator, oko za proveru-zeleno... Kazu dovezi kola u servis. Zovem slep, odvozim kola u servis. Tamo vrte glavom, tvrde da na tako maloj kilometrazi ne strada anlaser kako sam ja tvrdio kao laik. Sef servisa uzima instrument i starter, proverava akumulator i utvrdjuje da je jedna celija crkla, starterom pali auto bez problema. Zovem prodavca, on kaze da je van Beograda i ne moze da pomogne. Sef servisa mi nudi njegov sluzbeni auto da ja odem do prodavnice. Prodavac tvrdi da "magacioner nema kljuc od magacina" (?), vec da ce on sutra doneti novi akumulator u servis. Ja pocinjem da gubim kontrolu i da budem nepristojan. Trazim da mi nadoknadi barem trosak slepovanja. Ali prodavac kaze da to moze samo "gazda da odluci, ali on ne sme da mi da gazdin telefon, nego ce on da prica sa gazdom, pa ce mi javiti..." Auto ostaje na parkingu servisa, ja idem taxijem kuci. Prodavac dolazi oko 10:00 sa instrumentom i novim akumulatorom. Kulturan decko, da ga opisem kao tipican mlad momak koji radi "kod gazde". Utrvrdjuje i on da je akumulator neispravan, tvrdi da se desio nemoguc dogadjaj za tako kvalitetnog proizvodjaca (bla bla)..., ugradjujemo novi akumulator, auto pali. Prodavac mi uzima izvestaj servisa i racun slepa da bi njegovi mogli da uplate taj trosak, jer je i akumulator kupljen preko firme pa imaju nas racun. Odlazim u inostranstvo, vracam se ali novac nije uplacen. Zovem prodavca, on sad tvrdi da mi je rekao da mu prvo posaljem racun pa ce onda uplatiti... OK, pravim predracun i saljem. Ali prolaze dani nema uplate. Zovem prodavca, on mi kaze da je primio e-mail sa predracunom, da taj email otvara i njegova firma i da ne zna zasto nisu uplacene pare jer je o tome pricao sa njima i slozili se da ce da plate. Pitam ga zasto nije poslao potvrdu da je email primio i procitao. Odgovara da je poslao (a nije). Cekam jos nekoliko dana i onda bas se iznerviram zbog nekih problema, nepravdi i bezobrastina oko guma, oko servisa kola (ne mojih kola, vec firminih). (Sve, bre, prevarant do prevaranta!). Posto proizvodjac nije iz Evrope, na netu nadjem njihov sajt. Nigde nema Customer Care ili slicno. Kliknem na Evropu, isto nista. Onda pogledam u kojoj zemlji im je sediste za Evropu, i posaljem e-mail prodaji u toj zemlji sa molbom da me spoje sa nekim ko resava reklamacije u Evropi tj Srbiji. Dobijem odmah odgovor tipa "Hi Zoran, koji je tacno tvoj problem...". Opisem kratko problem, i sutradan dobijem poruku email-om coveka zaduzenog za teritoriju Srbije. I njemu opisem problem. Posle sat vremena zove me onaj prodavac, pita me kako sam, je li zdravlje u redu itd i moli za onaj predracun, jer se pogubio. Saljem mu predracun jos jednom, a odmah zatim dobijam i email od firme uvoznika, da mi je placeno i vrlo kulturno priznaju gresku. Uplata za troskove slepovanja stvarno jeste legla. Inace, slucaj je razjasnjen ovako. Uvoznik ne kontrolise akumulatore, na moje cudjenje, jer instrumente imaju. A desila se proizvodnja i isporuka velike serije defektnih akumulatora. Znaci, iako znaju da postoji veliki broj akumulatora koji je iz fabrike izasao defektan, oni ladno prodaju akumulatore pa ako neko reklamira, izbegavaju reklamaciju a ako neko pise inostranstvu, onda se lepo izvine. Ali im ne pada na pamet, da provere akumulatore bilo pri ulazu u svoj magacin, bilo pri prodaji krajnjem korisniku (jer je to naporan i skup posao, pretpostavljam) (a uzimanje para na prevaru od postenih kupaca je super lak posao). Na kraju moje misljenje o kvalitetu ovog "skupog, premium..." akumulatora, i to kao osobe koja je u firmi bas zaduzena za kvalitet, kao i standarde ISO 9001, 14001 i 18001. Kvalitet je apstraktna rec i sustinski oznacava skup nekih merljivih svojstava necega. Cesto se pod kvalitetom podrazumeva samo pouzdanost (vreme neprekidnog rada izmedju dva kvara), ali to nije jedina odrednica kvaliteta. Inace jako bitna stvar kada je kvalitet u pitanju: Uvek moze da dodje do greske u proizvodnji, ne postoji proizvod ili usluga koja je uvek bezgresna, zato sistemi kvaliteta to uzimaju u obzir, pa onda na scenu stupa "kvalitet resenja reklamacije tj kvalitet zadovoljenja kupca u slucaju reklamacije" (izmedju ostalog)...: - Ja ne znam koliko ce dugo trajati akumulator. Znaci ne znam kakva mu je pouzdanost pa da ga uporedim sa prethodnim. - Kvalitet izlazne kontrole iz same fabrike je 0. Oni su pustili na trziste ogromnu seriju defektnih akumulatora. - Kvalitet ulazne kontrole uvoznika je 0. Iako znaju za defektnu ogromnu seriju, ne ispituje akumulatore pri prijemu u svoj magacin. - Kvalitet izlazne kontrole uvoznika je 0. Iako znaju da je moguce da prodaju defektan akumulator, oni ga ne proveravaju, cak iako sam ja u kontaktu sa prodavcem na tome insistirao pre kupovine. Njegov odgovor je bio "nema ni P od problema sa ovim akumulatorima". - Poslovna politika im je onakva kakvom sam je ja opisao zaleci se njihovom principalu a njih povredilo: "tipicna prevarantska firma iz Srbije" (mozda je ovo stvarno teska rec, mozda je trebalo da se izvinim jer ovi iz inostranstva su stvarno divni ljudi). Bitno je da se uzmu pare, sad i odmah, a ti guslaj i placi sto su te prevarili. Ko ti je kriv sto verujes u bajke o super-brendovima, nekvarljivostima, poslovnosti u Srbiji itd. Sve to nema veze u Srbiji. - Kvalitet zamene neispravnog akumulatora im je recimo, na skali 0-10, recimo 5. Stvarno su sutra doneli novi ispravan akumulator. - Kvalitet zadovoljenja kupca im je 0. Pokusali su sve da izbegnu placanje troskova slepa (za taxi, za to sto sam proveo van posla bar 6 sati zbog njih, to nisam ni trazio da nadoknade), iako je greska nastala zbog njihove poslovne politike da svesno prodaju neispravne akumulatore. - Kvalitet brige o kupcima tog brenda u inostranstvu je 10. Odgovor sam dobio recimo za 20 minuta posto sam ga poslao, a sutra ujutru se javio covek zaduzen za trziste Srbije. Na njegovu intervenciju, steta mi je nadoknadjena za recimo sat i po vremena, a posle recimo 30 dana od prodaje neispravnog akumulatora. Na kraju, posto su ti akumulatori pre svega skupi, moj savet je da za svoje pare itd, trazite od prodavca kompletnu uslugu. Ne samo da Vam proda akumulator, vec za tolike pare i da Vam izmeri pred Vama instrumentom stanje akumulatora, da Vam objasni serijske brojeve i kako prema njima desifrovati datum proizvodnje i kupiti samo "svez" akumulator a ne recimo repariran... A o tipicnim prevarantskim firmama u Srbiji, verovatno i sami imate mnogo iskustva. E pa ta prica vazi i u svetu "slavnih, premium..." akumulatora. Pa umesto da Vas prevare, preduzmite sve pre kupovine da ne budete prevareni. Inace u znak postovanja prema ljudima iz inostranstva koji su za par sati naterali uvoznika da mi nadoknadi stetu nisam naveo ime proizvodjaca. Ne mislim da je ovaj uvoznik losiji od uvoznika konkurentskih akumulatora. Ovo je Srbija i verujem da su svi isti. Nije kriv proizvodjac akumulatora sto im je uvoznik iz Srbije takav. (Ili mozda i jeste, ne znam sada ni ja sam, na kraju oni su ga birali). Inace kakva je situacija kod Toyote? Postoji li u Srbiji covek koji je zaduzen za "brigu o kupcima i zadovoljenje kupca" kada je ovaj nezadovljan servisom ili mozda citavim kolima?
-
-
-
-
pa to nije bas neko objasnjenje, ocekivao sam da ces pisati o razlikama u sastavu i konstrukciji gume, o broju i dezenu lamela itd i kao rezultat da ukazes na manju buku, manju potrosnju, komforniju voznju, duzi vek trajanja, bolje kocenje na suvom, mokrom, po ledu, nizu cenu, duzu garanciju... Vise mi zvuci kao prosta reklama sa tvoje strane, sto mozda nije ni lose, jer se mozda radi o dobroj gumi ali u Srbiji ljudi ne znaju ni da postoji Nokian. Ni ja recimo nisam znao do pre par godina.
-
-
-
-
Ja imam Avensisa iz 2008 sa xenonima... Duga svetla su odlicna a kratka...? Po meni, trebalo bi da osvetljavaju duze, ali pitanje je kako bi se to svidelo vozacima iz suprotnog smera. Posto sam ja veoma ljut na one koje imaju reflektore u farovima i maglenkama (a koje su vidim upaljene sve cesce i u gradskoj voznji), onda je mozda i bolje da su slabiji a da ne zaslepljuju druge. Do sada me niko nije upozoravao da su mu smetala moja kratka svetla, pa mislim da je sve ok. Ne znam da li je to uobicajeno, kod mene obe xenon sijalice zamenjene na 68000 km, a preskupe su. Glupo mi da danju vozim na maglenke, da bih stedeo xenone, tako da razmisljam da nekako "ubudzim" one "uradi sam" LED za dnevna svetla a xenone da koristim nocu. Za sada, posle 72000 km nema problema sa plastikom na farovima.
-
Kupio 4 gume Michelin Primacy 3, dimenzija 215/50R17... Placene nesto ispod 80.000,00 din. Mogu samo da ih uporedim sa prethodnim Good Year NCT5, koje su bile dosle na 6mm... Ove su daleko tise, osetno udobnije. Posto vozim dosta sigurno, nisam imao extremna kocenja ili ulaske u krivine da bih mogao na tu temu da nesto kazem. A sara na gumama je jedna od najruznijih koje sam video. Meni nebitno ali nekima to upada u oci.
-
-
-