Jump to content

Peđa1

TcS Korisnik
  • Content Count

    31
  • Pridružio se

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Time Online

    37d 28m 51s

Peđa1 last won the day on Februar 3

Peđa1 had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutralan

About Peđa1

  • Rank
    Novi član

Vozilo

  • Proizvođač:
    Toyota
  • Model
    Corolla

Profile Information

  • Grad:
    Novi Sad
  • Država

Recent Profile Visitors

22 profile views
  1. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    neču, idem prvo po redu, osnovno cilinderi, auto ipak ima 10 god., sklopka je bila več menjana, neču bankrotirati zbog 2 cilindera 60 €, još sam da jih uradim, makar ono što mogu, toyotu je merak šerafati jer je lagana, premda to radi, nije to italijan več japanac, ne treba tu mnogo ali sad se jedino to zadesilo, svako auto ima nešto.
  2. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    ništa prvo ču zamenjati oba cilindera, od pedale i onaj pomočni kod sklopke, sve prezračiti i videti onda. Jer kad se sklopka menja neki majstori automatski traže i da se zameni cilindar sklopke kako ne bi bilo kasnije problema.
  3. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    kakva šajba ? koji deo, lamela ili šta ?
  4. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    @Mello87 dok je auto ugašen šalta se sve fino, kad ga upalim i kad motor radi i kad stavim u ler i sklopku spustim onda nastaje problem. Kad opet pritisnem sklopku i prestavim u 1. brzinu neče, u 2. jako teško ali lakše. Ulje je bilo menjano baš. Neki dan je čovek odzračijo i posle toga odma se fino šaltalo, dok drugi dan opet isto, kao da je ušao zrak u sistem, nije mnogo zraka ali toliko da j...e stvar. Naručijo sam več glavni cilindar pedale sklopke pa ču prvo njega da menjam i zračim. Auto je malo prešlo 44.000 km ne verujem da je sinhron, prvo da koji cilindar. Glavni valjda zna da vrača zrak i gore u rezervar hidraulične pa na to sumnjam, jer nigde ne pušta h.ulje.
  5. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    kad u prvoj krenem pa hoču da prebacim u drugu, ne može ni iz prve da se izvadi tako lako nego zapinje, u drugu ubaciti još je teže
  6. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    Pa kad zaustavim auto i pritisnem kvačilo, stavim u 1. brzinu, neće da ubaci, pritisnem još jednom kvačilo i u 1. brzinu tad spusti i ubaci normalno
  7. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    nakon jednog dana malo boljeg šaltanja stvar se opet vratila nazad i teško prebacuje kao pre. Gledali smo nivo hidrauličkog ulja i on je uvek isti pa malo sumnjam da nije glavni cilindar sklopke u kvaru .
  8. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    Danas smo zračili cilindar, postupak je majstor radio na neki svoj način da naduva kvačilo pa onda vamo cilindar samo malo odšrafi i gleda da li ide zrak balončiči i h.ulje da polako izilazi vani. Začudio sam se jer ja sam zračijo na sistem zračenja kočnica da vani brizgne jako dok neko tamo drži kvačilo pritisnuto. Kaže on da to je baš kontra sistem od zračenja kočnica. Tako da sad laganije upada u brzine ali još uvek ide jako teško u 1. pa posle kao da se teško isčupa iz 1. pa zapinje kad ubacuješ u 2. Samo te dve mane ima to šaltanje, drugo sve ko po loju. Probaču još sa original uljem u menjaču.
  9. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    danas sam saznao i nešto novo. Upitah jednog majstora što je nakad bio mehaničar, opisah mu grešku i napravismo 1 krug sa autom, gleda on šta je problem. Reko vidiš sad ne može u 1. brzinu, kaže on pritisni opet kvačilo i probaj, kad u drugo spusti u 1. brzinu. Kaže e to ti je znak da imaš u sistemu zrak se uvukao. Moraš prezračiti oba cilindra, glavnog i pomočnog i proveriti da ne pustaju slučajno. Onda bi trebalo biti dobro
  10. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    Od menjanja Mobil1 75w problem kao da se pogoršao, još teže se vadi iz niže i prebacuje u višlju brzinu, a na stranim forumima sam pronašao da je baš taj Mobil1 smrt za toyotine sinhrone makar kod tih jarisa. Mnogi su imali te probleme i morali vaditi to ulje brzo vani. Jer imam i Mercedesa pomislijo sam jasno na Mobil ulje, koje se i tamo sipa kao original ulje. A šta se tiče radova stavljao sam i duži pin 6mm metalni koji ide iz cilindra na sklopku misleči da je premalo odvoji al zanimljivo odvoji je isto u1mm, pa nije ni do toga. Onda podmazivao sam sajlu menjača, stavljao jaču okruglu gumicu na kraju te sajle koja šalta menjač i jedino to jest još preciznije sad, tu sam jedino uspeo malo popraviti šaltanje ali kad je vruč opet ostalo da se teško ubacuje u 1. brzinu. Pitao sam i na Toyota servisu šta je problem uprkos menjanja novog kompleta sklopke i jedino što mi majstor na primanju vozila u servis znao odgovoriti je da kod tih Yarisa 2 stvarno su bile malo teže 1. i 2. brzina (sumnjam da ni on ne zna, jer je neki mlad bijo). Kad sam ga pitao na koliko se menja ulje u tom menjaču odgovori mi da menjanje nije ni predviđeno u toyota programu održavanja vozila. Tako da šta sam ja zaključijo jest da se staro ulje istrošilo pa zato počelo stvarati i otežavati šaltanje, a ovo novo Mobil ulje valjda opet mu nije odgovarajuče, pa mi ostalo samo još menjanje original Toyota ulja ili da nije sinhron.... ali kad se totalno ugrije menjač kad je motor vruč onda problem tog škrtanja nestane ali ostane teško prebacivanje u 1. i 2. brzinu, a 3. 4. i 5. rikverc su kao nove i kao med upada sve.
  11. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    ne verujem, negde sam pročitao da u ovaj tip menjača ide strogo GL4 ulje, a ovo što sam sipao nije original, ono je GL5/4, a u knjizi s upustvima baš upozoravaju da zna da škrta menjač ako je protiv GL4 propisa ulje i da su mnogi več imali problema u tim Yariskama baš oko drugog ulja osim originala, pa su priznali svoju grešku tek kad su prešli nazad na original ulje.
  12. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    menjali smo sad i ulje u menjaču, ono staro bilo je nekako tečno kao voda i več zaprljano tamno, sad stavili Mobil1 GL 4/5 75W-90 puna sintetika, pa mi neko kaže kako smo pogrešili, što nismo stavili original Toyota ulje. Ne verujem da je problem ostao zbog ulja.
  13. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    Auto mi se stvarno sviđa, vozi se sve dobro osim ručica menjača nešto zapinje u 1. ide dosta teško i u 2. škrtne kad ga prebaciš. Sa tom greškom sam auto i kupijo, sklopka je bila tvrda, pa sam kontao da stariji ljudi znaju da je brzo udese. Vozio sam kod druga da mi zamenijo sklopku, korpu, lamelu, pa stavili nazad stari potisni ležaj jer u kompletu Luk nije bio isti. Kaže majstor potisni da je dobar i fino ide, pa pomazao osovinu gde leži lepo očistijo sve i vratijo starog nazad, kaže toyotini delovi dugo izdrže. Sklopka je sad mekana, ali problem teškog šaltanja 1. i 2. ostao potpuno identičan. Cilindar pomoćni smo gledali, ne pusta ništa, anliftovali ga samo, kočiono ulje je bilo novo menjano lani na 41.000 km. Šta još gledati ?
  14. Peđa1

    Sa Yarisa I 1.0 na Yaris II 1.0

    Evo da dodam svoje prve utiske sa 1.3 vvti jarisom, 2008, 2SZ-FE motorom. Auto ima samo 44.000km, staro več 10 godina ali jako očuvano i oduševljava me u vožnji,....osim jedne sitnice sa menjačom koja je prisutna več od dana kupovine. Auto je vozila pre stara baba i primerno tome je i stanje sklopke. Naime sklopka je bila več potvrđa i počelo me da živcira kako u 1.brzinu skoro ne može da uđe, kad stojim na semaforu. A kad je jedva stavim onda pri kretanju i prebacivanju u 2. brzinu uvek ružno škrgne. Ostale brzine su kao u med. E uzmem i naručim odmah nov set sklopke od Luk-a, pri rastavljanju majstor opazi da potisni ležaj nije isti na autu kao iz tog kompleta, (valjda pod istim kataloškim brojem postoji TipA i TipB potisnog ležaja) ostalo je knap, čak i na original korpi piše Luk-Toyota. Majstor očisti kućište i kaže da se čađ od malo izlizane lamele nakupila oko osovine gde radi potisni ležaj, pa zato bila potvrda jer nije više podmazano pa malo štekalo. Tako stavi nazad taj stari Tip B potisnog ležaja sa metalnom sredinom, jer onaj nov Tip A ima plastičnu sredinu gde klizi po osovini pa se majstoru nije baš svidela, a nije ni ista več sasvim drugi tip. Sastavimo sve nazad, zamenimo usput i novo ulje menjača 75w-90, staro je bilo kao voda tečno skoro bez viskoznosti i dosta pocrnelo. Na kraju rezultat, sklopka stvarno mekana, međutim problem škrtanja iz 1. u 2. brzinu ostao je kao i teško šaltanje u 1. kod vručeg motora na semaforu. Baš mi bilo krivo jer smo sve rastavili pa na kraju unutra opet stari potisni ležaj. Sad ne znam da li je problem ostao zbog starog potisnog ležaja, po pregledu majstora, kaže da je taj još bijo dobar, korpa je malo po sredini bila plavkasta a lamela več 40 % istrošena. Sve zamenito ali glavni problem osim pre potvrde sklopke nismo rešili. Kad sam na Toyota delovima ispitivao za cene, tamo nisam kupijo jer je set sklopke kod njih bijo 370 € a za rad su hteli još 300 €, tad mi spomenu da se mora da menja i ona viljuška koja pritiska na potisni ležaj. Moj majstor posle kaže kako te viljuške se ne menjaju. Šta i kako sad tražiti dalje ?
  15. Peđa1

    Yaris 1.3 VVTi R&B

    Hvala ! slikao sam ovo odmah još dok sam auto gledao, kupovao. Auto se nalazilo baš u ovoj garaži pored i jako je očuvan. Sad mu je problem jer ja nemam garaže i auto če biti vani. A kad smo kod prodavca, vlasnik mu je baš bila baba od 80 god. kojoj nisu produžili vozačke zbog zdravstvenih razloga (tj. vida).
×