Potiscan
TcS Korisnik-
Broj Poruka
22 -
Pridružio se
-
Zadnja poseta
-
Dani Pobede
3 -
Vreme Online
1d 13h 14m 34s
Potiscan poslednji put pobedio na dan April 20 2020
Potiscan je imao najviše lajkovan sadržaj!
Reputacija Zajednice
7 NeutralanO članu Potiscan
-
Rangiran
Novi član
Vozilo
-
Proizvođač:
Toyota
-
Model
Yaris
Profile Information
-
Grad:
Kikinda
-
Država
Skorašnji Posetioci Foruma
Blok nedavnih posetilaca je onemogućen i ne prikazuje se drugim korisnicima
-
Pojavio se problem sa lošim radom motora (Yaris 2005 1.0), prvo mi je izbacio čuvenu žutu lampicu ček endžin koja je treptala, odmah sam stao i očitao grešku (P0300, P0303, P0304), potražio sam na netu šta je uzrook greške i pronašao svašta nešto ali najbitnije je da je rečunar konstatovao nedostatak varnice na 3 i 4 cilindru. Pošto mi je ostalo manje od 1.000km do malog servisa i zamene svećica to sam pripisao dotrajalosti istih. Čim sam se vratio kući zakazao sam mali servis i zamenu svećica. Mislio sam to je problem, MEĐUTIM....... Posle servisa, odmah prva vožnja i upali mi se opet žuta lampica sa greškom P0301 (zaboravih, do servisa i zamene svećica mi se javljala samo greška P301, greške P303 i 304 više nisu)......odem do servisa i kažem majstoru, zakažu mi termin skidanja poklopca ventila i provere naštelovanosti ventila jer majstor sumnja da su ventili na prvom cilindru raštelovani da se zbog toga javlja ta greška. Dođe termin, majstor otvori, pogleda i konstatuje da je baš to.....ventil na prvom cilindru ima zazor manji od dozvoljnog (reče mi da je manji od 0,1 mm) i da ........e sad ide NAJINTERESANTNIJI DEO ZBOG KOJEG SAM I POKRTENUO TEMU se MORA SKIDATI GLAVA i nosti na brušenje ventila !!! !!! Jer motor je takve konstrukcije da se drugačije ne mogu štelovati ventili sem brušenja mislim, ja nisam mehaničar ali baš nisam ni tehnički nepismen, prosto sam ostao zatečen tom informacijom, samo sam se složio . Na svu sreću vreme je godišnjih odmora i majstor nema termin pre Avgusta pa sam ja krenuo da istražujem problem i hvala bogu na internetu, nađem dovoljno snimaka koji osporavaju ovog mog majstora, no da bih se osigurao pokrećem ovu temu i MOLIM ONE KOJI SU IMALI PROBLEM SA RAŠTELOVANIM VENTILIMA da mi "otvore oči" o objasne KAKO SE ŠTELUJU VENTILI na Yarisa 2005 1.0?? SVIMA se zahvaljujem na bilo kakvoj informaciji!! PS takođe bih bio zahvalan za preporuku servisa ( Novi Sad, Zrenjanin ili okolina istih) Japanskih vozla, konkretno za mog Yarisa HVAAAAAAAAAAALAAAAAAA
-
-
vozim najstariji model Toyote Yaris mk1 2005 (da ne bude zabune, model 1999-2005 mk1, jer je 2005 prelazna godina između mk1 i mk2) godište i pre nekog vremena primetim da nemam indikaciju za rashladnu tečnost (plava sijalica svetli dok se auto ne zagreje pa se ugasi). Rasklopim komandnu tablu kako bi zamenio sijalicu ili bar da proverim da nije ona pregorela i sačeka me neprijatno iznenađenje :((( Postoje dve vrste sijalica jedno je model T5 koji nije problem kupiti u svakoj auto prodavnici ali postoji i druga vrsta sijalice koje je nemoguće nabaviti niti u jednoj prodavnici i niko ne zna koja je oznaka za takvu sijalicu. Ako neko zna KOJA JE OZNAKA za tu vrstu sijalica pa da pokušam negde nabavku (Aliekspres) U prilogu su fotografije instrument table sa obeleženim strelicama koje su to problematične sijalice, odnosno prekriženim koje se mogu nabaviti tj.kupiti po prodavnicama. Prekrižene sijalice su model T5 i one mogu da se nabave, dok ove sa strelicama su MANJE od T5 i nema ih nigde postavljam slike komandne table i slike koje izbacuje Toyotin sistem na kojem stoji da su sve sijalice iste, a u stvari nisu Još jednom da napomenem...PREKRIŽENE SIJALICE SU MODEL T5 i mogu se kupiti po prodavnicama, ZAOKRUŽENE SIJALICE su problem, nema ih i niko nije znao da mi pomogne oko oznake koje su to sijalice pa molim sve koji znaju za oznaku da mi pomognu i odgovore....... HVAALAAAA
-
Potiscan started following Reparacija farova Yaris II
-
-
još više su poznati slučajevi da je benzin napravi hvariju, ali nemam nameru da se prepucavam kao i da branim majstora koji ima dovoljno posla i bez Toyotinih automobila da bi hvalio ili kudio Toyotine motore. Neka svako proceni šta mu je činiti i koja mu je računca, ja sam izneo svoju pa ako nekom pomogne ja sam zadovoljan, ako neko odustane posle čitanja šta sam napisao opet sam zadovoljan jer sam mu i tako pomogao. Sve u svemu zato i pišemo po forumima da pomažemo jedni drugima, bar ja to tako shvatam
-
ako te ne mrzi pročitaj moje postove vezeno za TNG, imaš i ilistraciju kako je rešen rezervni točak u gepeku. Gepek i onako nije velik da si bez ugradnje mogao tovariti bog zna šta da bi ostao bez njega s ugradnjiom boce. Siguran sam da se u 90% slučajeva voziš sam u autu i da ti gepek zvrji prazan.....no da ja ne pametujem previše. pročitaj ako hoćeš ja sam tamo dao računicu isplativosti. Da, mala opaska, kada sam se raspitivao kod koga da ugradim TNG par njih mi je preporučilo servis iz Subotice. Nazovem čoveka, objasnim mu šta hoću uz moj komentar kako sam čuo da Toyotini motori nisu ljubitelji TNGa, da imaju keramičke ili neku smešu keramičke legure sedišta ventila i da zbog toga pucaju i nisu baš za ugradnju TBGa. Odgovor majstora je bio "ko vam je to rekao? Neki servis? Neko ko ugrađuje i razume se u auta, TNG, mehaniku?" ja reko " ne čuo sam, čitao na netu" "evo ja va kažem da su Toyotini motori kao i svaki drugi, diže se galama bzveze" .......eto pa ti proceni sam....na kraju sam ugradio TNG sa kapalicom koja mi je poskupila ugradnju sa "enormnih" 20Evra!?!? Pročitaj ako te zanima moje postove, pitaj ako znam odgovoriću........ja sam za sad PREZADOVOLJAN kako potrošnjom tako i eksploatacjom...
-
Imam jedno pitanje........da li se neko desilo da zamagli displej nakon što isključim hlađenje tj klimu? Meni se to juče desilo. Mislim da je zbog toga što sam menjao izduvavanje, znate ono ....samo napred, na noge i napred, kombinacija šoferka i noge....itd.....Ako ima ko savet kako je najbolje...SLUŠAM. U stvari da li ima kako treba ili je baša stvar kako ćete sami podesiti?!
-
Druže na plin vozm duže od 15 godina i TAČNO znam šta pišem i KAKO treba i MOGU da vozim, verovatno se ne bi ni patio sa ugradnjom da ne znam šta me je čekalo i kako ću se voziti, a ti samo treba s malo više pažnje da čitaš šta sam napisao! Ako si hteo da budeš maliciozan i izvlačiš i konteksta ono što NISAM napisao, ok, neću se uvlačiti u raspravu. Što se tiče budala, generalno gledam da ih izbegavam, ali je to prosto po nekad nemoguće zar ne!? Na putu sam duplo pažljiv nego kad hodam ulicom pa se nikad, ali baš NIKAD ne zalećem s preticanjem te i ne dozvoljavam sebi da me "baš to isčupava"!! Pre ovog auta sam vozio Fiestu 1.1 1996 , ja i tamo ugradio plin.....ni tamo nije motor 1.6, auto sam prodao u roku od 30min kako sam ovog parkirao, čovek ga vozi i kad me sretne zahvaljuje se svaki put što sam mu prodao Fordića. Stvar je samo u jednom, da li si svestan KOJI auto imaš i ŠTA možeš snjim?! Što auto ima više ccm i KS vozač će biti qrčevitiji i "čupaće se" s preticanjima, a meni ostaje da merkam dovoljno puta da počnem s tim. Sve što sam pisao je bilo moje višegodišnje iskustvo u vožnji na gas koje je "gledano" iz novog ugla vožnje Yarisa i uštede, kao i "patnje" oko ugradnje, papira, rezervnog točka.......pa kome sve to ne smeta, odnosno odgovara......da zna šta dobija, a šta gubi. Tebi svakako hvala na komentaru.
-
Evo da kompletiram otvorenu temu TNG sa fotografijama. Sad već mogu sa sigurnošću da tvrdim da mi je prosećna porošnja gasa na 100km 6l. Ukoliko imam više vožnje na otvorenom putu potrošnja pada ispod 6 i kreće se kao potrošnja benzina, znači oko 5,5l/100km što jeeeeeeeeeeee .......pu pu pu da ne urečem. Da, pri brzini 95-100/h. Priložene fotografije za rezervni točak su moje rešenje pa ako nekom pomogne, tačnije rešenje dečka koji je i ugrađivao TNG. Otvoren sam za pitanja ukoliko ih imate. Oko održavanja ne znam ništa, nov sam ali za ovo što sam do sad uradio rado ću pomoći.
-
-
-
-
-
HVAAAALAAAAA za protokomer...... matmatika je više nego jasna, al evo da potkrepim činjenicom 5,5l benzina 95 oktana/100km=820 RSD...........pošto sam jako malo prešao sa ugrađenim gasom i za sad mogu reći da je neka prosečna potrošnja 6,5l TNG / 100km=500RSD...........razlika na 100km je 320RSD. Ako o prebacim na 10.000km koliko otprilike pređem na godinu (od 8 pa do 12.000, al ajde da je okruglo zbog računice) to je 32.000 ili 270Evara. Ugrađen mi je najnoiji Lovato sistem (ne znam kako se Lovato kotira, kao dobar, kao loš, osrednji) sa dodatnom kapalicom (20Evra kapalica) sve ukupno 370 evra. Kad tome dodam oko 10.000 RSD koliko mi rekoše da će koštati papiri (saobraćajna, atest...) dođem do konačne cifre od 455 Evra. U prevodu ja za manje od dve godine vozeći na TNG uštedim novac koji sam dao za ugradnju i sledećih 8 vozim s uštedom. Ako računam da vozim i na benzin povremeno, da se pali na benzin i vozi dok ne postigne podešenu temperaturu, ovo ono....neka bude i 3 godine opet mi ostaje sledećih 7 godina do ponovnog atestiranja i plaćanja. Možda neko kaže "daaaa a na 5 god reatest", ok, on košta 5.000RSD, ukalkulišite i to i opet ste na uštedi. S obzirom da vozim sve moje automobile u nazad 15god na gas bilo mi je teškoo da odem na benzinsku pumpu i iskeširam 5.000RSD za 30l benzina s kojim mogu da pređem u pola manje km a da za iste pare točim TNG. Jedina razlika u vožnji TNG i jedina mana koju mogu da navedem je slabije povlačenje motora prilikom dodavanja gasa. Yaris 1.0 svakako i nije neka ljuta mašina s kojom mogu da se trkam tako da sam već u startu zaboravio na neko trkanje, a i po prirodi nešto nisam za to. U toku vožnje APSOLUTNO ne primetite da li vozite na benzin ili TNG. Kad obilazite spremite se da imate malo više puta i nema nikakvih problema. Što se tiče kapaciteta boce. Boca je kapaciteta 36l, efektivno stane 32l TNG, a vremenom očekujem da će pasti na 31l. Sve u svemu solidnih 400km sa jednom bocom je više nego dovoljno zar ne? Odvozajte jednu bocu i to vam je dovoljno za jedan odmor ili pauzu ako vozite duži put. U lokalu je više nego dovoljno da ne idete svaki čas na tankovanje. Kapalica......kao što napisah ona me je koštala 20 Evra, tečnost je 1.500 +/litra RSD koja traje godinu dana ili 10.000km (tako mi bar rekoše, ne znam jer na prethodnim autima nisam to imao). Uspete 0.5Lu posudu i skoro pa zaboravite kada sledeći put treba da je sipate. S obzirom na nisku cenu kapalice, a i tčnost mi nije skupa, ako uzmem sve u obzir svakako neće odmoći, a mož pomoći i raditi posao za šta je namenjno. Rezervni točak.........e da, to mi je od svega najveća muka, ali sam i tu blizu rešenja. Gepek je i onako bio mali, pa to što će biti još manji jbg, ne mogu sve i jare i pare. Opredelio sam s za pare, a Yare će već biti ok sa TNG i rezervnim točkom u gepeku
-
Hvala na pomoći, na to sam i mislio kad sam pisao za senzor protoka vazduha. Samo niko da mi odgovori ŠTA JE PROTOKOMER? Imao bih još jednu molbu za one koji su ugradili TNG-LPG u mk I sa bocom u rezervnom točku, pretpostavljam da su svi tako, al ajd da napomenem. Molim sve one koji imaju iskustva da me posavetuju kako i GDE su pričvrstili rezervni točak, ćopavac, posle montaže boce za gas? to što je boca višlja od poda gepeka to ću i rešiti, ali gde i kako da pričvrstim ćopavac??