Jump to content

mioljub67

TcS Korisnik
  • Broj Poruka

    12
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

  • Dani Pobede

    1
  • Vreme Online

    2d 3h 15m 41s

mioljub67 poslednji put pobedio na dan Maj 25

mioljub67 je imao najviše lajkovan sadržaj!

Reputacija Zajednice

1 Neutralan

O članu mioljub67

  • Rangiran
    Novi član

Vozilo

  • Proizvođač:
    Toyota, Daihatsu
  • Model
    Auris, Sirion

Profile Information

  • Grad:
    Lazarevac
  • Država

Skorašnji Posetioci Foruma

Blok nedavnih posetilaca je onemogućen i ne prikazuje se drugim korisnicima

  1. mioljub67

    Yaris 1.0- Plin

    kasnim 9 god, ali mozda neko procita. Nisi jedinstven 2009 isto ugradjen plin na taj 1.0 motor sa tri klipa, sad je 290 000km na satu. Potrosnja oko 6-6,5L plina (nema gradsku voznju - mozda 10%) Isto drmucka na leru. Uredjaj Agis sa Valtek diznama i Tomaseto isparivacem. Takodje fali tih desetak konja, ali na plinu. Kad je na benzinu sasvim je dovoljno 69kS za 960kg. Tacno oko 15-20% se gubi i u snazi i u potrosnji. Benzina trosi oko 5L a plina oko 6L na otvorenom i tako je svih ovih 11 godina. Sad imam i 2016 1.33 99KS isto plin i taj motor je taman za auto od preko 1000kg. Potrosnja je 6-7L skoro ista kao i 1.0 motor,samo sto ovaj ima snage mnogo vise.
  2. mioljub67

    Yaris 2017+ ,centralni naslon za ruku?

    SPiDER AUTO Beograd. imaju i lajsne za vrata 5700 din originalne (ne one dole siroke te su 8900din), a i naslone za ruke 8500din originalni-10200, univerzalni 6700 https://www.spiderauto.co.rs/?menu=pregledartikle&kat=1048&idartikla=8303 https://www.spiderauto.co.rs/?menu=pregledartikle&kat=848&gkat=8 https://www.spiderauto.co.rs/?menu=pregledartikle&kat=648&gkat=6
  3. mioljub67

    Yaris 1.0 - ugradnja LPG

    Novi podaci za potrosnju plina na motoru 1.33. Relacija Lazarevac-Vr.Banja i nazad (oko 260km i pin rezervoar do kraja) autoputem sa 4 osobe i pun gepek prtljaga + klima tacno 7.0L plina Posle 15 dana ista relacija, sve isto, ista kilometraza samo sad dve osobe i jedan kofer prtljaga isti uslovi voznje isto punjen rezervoar do vrha na istoj pumpi (NISovoj) 6.25L plina
  4. mioljub67

    Yaris 3 i dnevna svetla

    Imas jeftinih uredjaj na Kupujem prodajem koja to regulisu/
  5. mioljub67

    Benzin vs TNG – Potrošnja i performanse

    Evo jedan clanak iz servisa Rasic VSR (Valve seat recesion) - oštećenja ventila i mitovi o kapalicama Poslednjih dana se opet puno prica (vise piše, ali..) pa koga interesuje može ponovo da pročita. Većina "majstora" i majstora ne zna ni kako to funkcioniše i šta se dešava u komori za sagorevanje, pa evo imaju priliku da pročitaju... VSR ili "valve seat recession" Pojavu kod koje se događa da ventili (najčešće izduvni) ulaze u sedišta ventila nazivamo VSR-om. Problem VSR-a je smanjenje zazora između ventila i podizača ventila. Ako je proces dugotrajan ventili više ne zatvaraju kopmresioni prostor i užareni gasovi prilikom ekspanzije prolaze uz ventil i jednostavno ga "spale". Celi "proces" VSR-a događa se kod visokih temperatura koje vladaju u cilindrima za vreme ekspanzije smese goriva i vazduha. Kada je smesa dovoljno zasićena temperature su normalne i ventili su projektovani za takav rad. Problem se javlja u slučajevima kada je smesa siromašna tj. ima viška vazduha. Sa viškom vazduha javlja se i višak kiseonika koji se ne potroši prilikom sagorevanja smese, a to uzrokuje pojačanu oksidaciju i porast temperature (efekat gorionika za varenje). Iz tog razloga potrebno je podesiti gasnu mapu tako da u svim uslovima rada motora osigura dovoljno "bogatu" smesu gasa a samim tim I benzina. Tri su razloga zbog kojih dolazi do pojave VSR-a: 1. Usled povišene temperature koja se kod siromašne smese javlja u trenutku sagorevanja, a ona kod visokih obrtaja motora prelazi 2000 oC, dolazi do "kovačkog" efekta gde se ventil ponaša kao čekić, a sedište ventila kao nakovanj. Udarci užarenog ventila u užareno sedište uzrokuju "raskivanje" sedišta i "ulazak" ventila u samo sediste ventila. Pojava se dešava prilikom vožnje na gas, kao I benzin. 2. Drugi razlog za pojavu VSR-a je "glodanje" sedišta ventila. Površina glave ventila je naizgled glatka, međutim ako bi je pogledali pod jakim uvecanjem videli bi da je ona u stvari hrapava. Ista površina je i na sedištu ventila. Ventil se u svom radu prilikom pomeranja gore - dolje lagano okreće oko svoje ose. Ovo je namerno napravljeno zbog samočišćenja sedišta i glave ventila jer prilikom rada na benzin kao nusprodukt sagorevanja javlja se i garež (zato sto benzin nije čisto gorivo nego ima i puno aditiva). Ta garež se taloži na glavu ventila i na sedište i treba je konstantno čistiti. Prilikom rada na plin gareži nema i umesto da ventil čisti sedište on ga brusi i evo VSR-a. Ova pojava se javlja iskljucivo kod ventila I sedista koji su fabricki napravljeni od losih legura, pa je skoro neizbezno da ce se pojaviti I kod motora koji nemaju alternativni pogon, vec koriste samo benzin. 3. Treći razlog za VSR je "microwelding" efekat. Brzina zatvaranja ventila mora biti vrlo velika da se osigura sigurno i pravovremeno zatvaranje kod visokih obrtaja motora. Ako znamo da se brzinom povećava kinetička energija nekog tela onda vidimo da taj mali i lagani ventil ima veliku energiju prilikom udara u sedište. Kada dva metala sljubimo dovoljno velikom energijom (brzina² x masa) oni se lagano "zavare". Delići koji su "zavareni" prilikom odvajanja prelaze sa jednog komada metala na drugi, a onda se procesom iz tačke 2 uklanjaju. Pojava koja se javlja kod svih SUS motora... Rezime svega je: Današnji moderni motori konstruisu se tako da budu što manje kubikaže a da zadrže ili postižu veću snagu nego motori starije koncepcije. Da bi se to postiglo u izradi se koriste lakši materijali ili se smanjuje masa pokretnih elemenata u motoru. Ako se zadržimo samo na ventilima vidimo da su sve češći motori sa 4 i više ventila po cilindru koji imaju manju pojedinačnu masu a osiguravaju bolje i brže punjenje i pražnjenje cilindara. Uz sve prednosti imaju i manu koja se pokazuje kod rada motora na gas, a to je tanki sloj cementiranog dela na glavi ventila, manja dodirna površina sa glavom motora, a samim time i otežano odvođenje temperature sa ventila. Ako analiziramo rad motora na benzin: - imamo gorivo koje nije čisto tj. ne izgore svi elementi i javlja se čađ koju moramo čistiti itd.....(gore opisano) - imamo gorivo za koje su motor i elementi konstruisani tako da se izbegnu sve štetne situacije - imamo gorivo koje je vrlo lako precizno dozirati jer je u tečnom stanju - imamo benzinski ECU (kompjuter) koji osigurava maksimalnu koncentraciju štetnih gasova zavisno od EKO normi (EURO 1, 2, 3, 4) Ako analiziramo rad motora na gasu: - imamo gorivo koje je čisto, kao nusprodukt nemamo čađ, ali imamo problem sa ventilima kod motora koji te delove imaju napravljene od "loših" materijala (rešenje je u primeni zauljivača koji osigurava dovoljnu količinu "korisnih" naslaga na glavi ventila I sedištu ventila ( o Flash lube-u u narednom tekstu) - imamo gorivo za koje motor i elementi nisu konstruisani tako da se izbegnu sve štetne situacije pa zato moramo pažljivo odabrati gasni uređaj koji ugrađujemo i pravilno ga ugraditi I podesiti (mi postojimo zbog toga I sa ovom stavkom se ne treba puno opterećivati, ako majstor zna šta radi, a malo je takvih) -imamo gorivo koje je relativno teško dozirati jer je u gasovitom stanju, pa zato moramo posebnu pažnju posvetiti pri odabiru i kalibraciji gasnog uređaja - za postizanje maksimalnog učinka gasa, a da se istovremeno poštuju EKO norme za taj motor moramo imati plinski ECU koji će dovoljno brzo pratiti benzinski ECU i njegove potrebe za korekcijom smese. U suprotnom eto velikih problema..."ko ne plati na mostu, plati na ćupriji..." Ovaj tekst treba da vam pomogne u odluci oko odabira pravog servisera za ugradnju I stelovanje vaseg gasnog sistema. Uvek trazite majstora sa puno iskustva u ugradnji preporucenog sistema za vas tip motora, a izbor uredjaja koji ce biti ugradjen prepustite iskljucivo majstoru. dipl.mas.ing Ivan Todorovic AC Rasic I drugi tekst... FlashLube, JLM i ostali zauljivaci Još nešto o "flash lube" i ostalim zauljivačima.... Flash lube i ostali zauljivači imaju zadatak da kontrolisano obogate i "zaprljaju" smesu vazduha i gasa (u nasem slucaju TNG). Razlog leži u tome da gas za razliku od benzina sagoreva čisto tj. ne ostavlja za ventile "korisne" naslage koje sprečavaju preterano i ubrzano trošenje ventila. Dodavanjem bilo kojeg zauljivača u smesu gasa i vazduha postiže se trošenje ventila i sedišta kao i kada motor koristi benzin. Na mnogim forumima sam citao razne komentare o tome kako je i koji je tip zauljivaca potrebno montirati, pa sam zato i odlucio da napisem ovaj tekst. Vodi se i polemika da li je dobar mehanicki venturi sistem zauljivaca ili je bolje imati "ECU" zauljivaca (samo nam je jos on potreban...) Za one koji ne znaju, zauljivač koji je usisan zajedno sa smesom gasa i vazduha prilikom sagorevanja se pretvara u jedan spoj sličan polimeru i taloži se na sedištima i glavama ventila i "oponaša" tj. zamjenjuje nečistoće koje se javljaju prilikom sagorevanja benzina. Zbog ovoga zauljivac ne smeta ni jednom motoru, a kod onih koji imaju slabe siceve ventila svakako moze da pomogne. Ne skodi, a cim ne skodi znaci da koristi (Lane Gutovic ) Način doziranja je različit i svaki ima svoje mane i prednosti. FlasLube je dugo drzao primat u svetu sa svojom mehanickom kapalicom, a smatram da je JLM u poslednjih godinu-dve preuzeo primat, zahvaljujuci kvalitetu. Oba proizvodjaca imaju i elektronske verzije svojih kapalica, za koje cu vam odmah reci da su veeeeeliiiikaaaaa glupost i necemo se puno zadrzavati na njima vec cemo malo prouciti klasicne mehanicke sa doziranjem u jednoj tj. u vise tacaka. Testiranja koja smo u AC Rasic odradili sa obe varijante pokazuju da se u oba slucaja zauljivac ravnomerno trosi i dozira u svim opsezima broja obrtaja. Zasto je to tako? Ovo pitanje postavljam zbog onih koji smatraju da se zauljivac trosi samo kad je podpritisak u plenumu veliki (malo otvoren leptir gasa). Merenja su rađena proverom količine zauljivaca nakon 3 razlicita režima vožnje. Tvrdnja da zauljivac izlazi iz dozatora samo pod velikim podpritiskom i da zaštita nije dobra u visokim obrtajima motora istog trenutka pada u vodu, ako se prouci mehanika fluida. Mehanicka kapalica predstavlja klasican venturi sistem, za koji je jasno da funkcionise vec duze od jednog veka na SUS motorima. Za one koji su preskocili tu lekciju, to funkcionise ovako... Kod atmosferskih motora podpritiska nema samo kod punog gasa(skro otvoren leptir gasa- papucica gasa stisnuta do kraja) kada je izjednačen sa pritiskom okoline(atmosferski), međutim tada se javlja veliko strujanje vazduha koje prelaskom preko diznice zauljivaca stvara podpritisak na diznicii i izvlači zadatu količinu zauljivaca. Kada bi pogledali krivu koja pokazuje podpritisak na diznici zauljivača videli bi smo da se nedostatak podpritiska u usinoj grani nadomešta povećanim strujanjem vazduha koji usisava motor i opet stvara podpritisak na diznici zauljivača. Iz istog razloga je ovaj način doziranja primjenjiv i na turbo motorima jer iako postoji pritisak u usisnoj grani usisavanje cilindara stvara strujanje vazduha koje je dovoljno da izvlači zauljivac iz diznice. Da li ce sama funkcija zauljivaca biti dovoljna, najvise zavisi i od mesta na kojem se busi usisna grana i pod koji se uglom montira diznica. Svakako se tu razlikuju "majstori" i majstori, a nazalost sa sigurnoscu tvrdim da 90% "majstora" pojma nema sta je uopste venturi efekat i "kako sve to uopste radi". Istina je i da bilo koji zauljivac ima bolju funkciju od nikakvog. Potrebna količina zauljivaca je 1:1000 što znači 1L zauljivaca na 1000 L plina i zato je bitno razmisliti o kolicinama zauljivaca koje se potrose. Sto je motor veci i sto mu je veca potrosnja, samim tim i kolicina zauljivaca naravno treba da bude veca, ali isto tako treba paziti i ne preterivati u kolicinama. Deset kapi u minuti ce zadovoljiti vecinu motora, sa tom razlikom sto za motore malih zapremina i niske potrosnje gasa kolicina zauljivaca moze biti i manja (6-9 kapi)dok kod motora velikih zapremina i potorsnje gasa od 17-25 l/100km kolicina zauljivaca moze da bude i 15-18 kapiu minuti. TEKST MOZETE KOPIRATI I POSTAVITI NA FORUMIMA, ALI MAKAR NAVEDITE IZVOR I AUTORA. HVALA dipl.mas.ing. Ivan Todorovic AC Rasic
  6. mioljub67

    oće me prelazne godine.....Yaris 2005

    Kupio pre mesec dana Yaris 1.33 2016 takodje ugradjen plin (Lovato sa kapalicom) preso 47 000km. Kod mene tek 1000km pa ne mogu reci jos uvek utiske, ali mislim da je potrosnja manja za oko 0.5L nego na onom motoru 1.0 ali to cu tek znati kad se potrosi nekoliko rezervoara. Pisao sam u drugoj temi o TNG na 1.0 motoru koji imam i koji je presao 288 000km od toga na TNG 260 000km Inace zadnja tri dopunjavanja plina na onom autu 1.0 na oko 300km je bilo izmedju 17-19L plina. Potrosnja benzina nije pracena jer se sipa oko 1000din na mesec do mesec ipo. 1.0 motor kasnije prebacuje na plin nego 1.33 jer mu treba vise vremena da zagreje isparivac. razlika je po mojoj proceni negde oko oko 1km. Inace kad je zagrejan motor na plin se prebacuje posle 10 sec od startovanja motora. Plin se u svakom slucaju isplati, samo je pitanje koliko ko prelazi Km i kada ce da otplati investiciju koja nije jeftinija od 500-600E
  7. mioljub67

    Yaris 1.0 - ugradnja LPG

    Kupio pre mesec dana Yaris 1.33 2016 takodje ugradjen plin (Lovato sa kapalicom) preso 47 000km. Kod mene tek 1000km pa ne mogu reci jos uvek utiske, ali mislim da je potrosnja manja za oko 0.5L nego na onom motoru 1.0 ali to cu tek znati kad se potrosi nekoliko rezervoara. Inace zadnja tri dopunjavanja plina na onom autu 1.0 na oko 300km je bilo izmedju 17-19L plina. Potrosnja benzina nije pracena jer se sipa oko 1000din na mesec do mesec ipo. 1.0 motor kasnije prebacuje na plin nego 1.33 jer mu treba vise vremena da zagreje isparivac. razlika je po mojoj proceni negde oko oko 1km. Inace kad je zagrejan motor na plin se prebacuje posle 10 sec od startovanja motora. Plin se u svakom slucaju isplati, samo je pitanje koliko ko prelazi Km i kada ce da otplati investiciju koja nije jeftinija od 500-600E
  8. mioljub67

    Yaris 1.0 - ugradnja LPG

  9. mioljub67

    Plin - vaša iskustva

    Ne razumem ovi sto nisu nikad vozili auto na plin na osnovu cega izracunaju racunicu osim da su negde culi od nekog nesto. Ja 16god vozim na plin Toyotine motore i to sa 3 cilindra od 989 kubika i usteda ne da je mala nego je mnogo velika. Evo vam iz prve ruke auto je kupljen nov 2008 god. Plin ugradjen AGIS Poljski komp sa Tomaseto isparivacem i Valtek Rail diznama (najjeftinije su) 2009 sa 20 000km na satu. Cena je tad bila oko 600e + Atest oko 100e. Sada je na satu 285 000km. Posto gradske voznje imam samo oko 10% jer vozim 90% na Ibarskoj potrosnja benzina je oko 5.3L dok plina oko 6.5 sto znaci 20% pa sami racunajte razliku. Godisnje prelazim oko 25 000km. U praksi osim plina ima i jedna kolicina benzina koja se trosi dok uredjaj ne prebaci na plin sto znaci od 2 leti -4km zimi kad je auto hladan dok se ne zagreje ili 10 sec kad je zagrejan dok racunar ne odradi svoj program. U Letnjem periodu mesecna potrosnja je oko 5-6L benzina dok zimi ide 8-10L. Ne mogu tacnu cifru da vam kazem jer benzin dolijem kad nivo padne ispod 5L u rezervoaru i tad sipam za 1000din. Plin se sipa kad je takodje pri kraju tj kad kilometraza bude izmedju 380-420km i tad stane izmedju 23L-26L (Imao sam i Fiestu 6 1.25 na plin kod nje je sa istim uslovima na 360-380km prazan rezervoar istog kapaciteta). meni je mesecna potrosnja oko 6-7L benzina i oko 100L plina za oko 2000km Sto se tice potrosnog materijala osim filtera jednog reatesta od 50e i drugog od 50e+ zamena rezervoara na 10god 60e sa rukama) na 50000km (u praksi na 35 000- 40 000) se menjaju ulosci plinskih dizni koji kostaju od 900 - 1500din (3kom jer je auto sa 3 cilindra) na svakih 100 000 zamena svecica NGK Iridijum (malo su skuplje ali opet idu 3 a ne 4 pa ispadne povoljno) i Jednom uradjen servis isparivaca na 250 000km. E posle tog servisa isparivaca sam 3 puta reklamirao jer je stalno negde curio antifriz na njemu dok nisu napravili kako treba. Takodje je vise puta bio problem sa diznama (ali samo sa onim od 300din komad jer su losijeg kvaliteta pa deo kojim se steluje njihov rad vremenom se sam odvije i onda se oseca plin). To je bilo do majstora jer nabave neki jeftin deo koji ne traje dugo konkretno kod samih dizni sama njihova tezina se oseti kad se uzmu u ruku u odnosu na ove skuplje samo 200din Takodje vam mogu reci da se na uzbrdicama oseca nedostatak snage na plinu sa ukljucenom klimom. Sto se tice da crkavaju ventili i da treba ona kapalica kod mene je nema . Podeseno je da na 4500 o/min auto vraca na benzin. Do 100 000km motor nije trosio ulje ili bar ja nisam primetio. Tek na 120 000 sa primetio potrosnju koja je i sad na 285 000km slicna i negde je oko 1L na 10000-12000km na koliko radim servis.. Verovatno su propale one gumice ventila i verovatno zbog plina. Ali usteda na 265 000km koliko je presao na plinu je skoro otplatila i Na 280 000 zamenjena lamelai sve sta ide ali to nema veze sa plinom (poceo da zuji onaj lezaj kad se stisne kvacilo). Plin je svakako isplativ samo pitanje za koliko godina se isplati investicija. Takodje koliko je veca potrosnja toliko je i manja snaga motora. Negde oko 15-20%. Kad je samo vozac to se nesto i ne primeti, ali kad se ide na letovanje na malom motoru oseti se jer stalno mora u malo vise obrtaje ili u nizu brzinu. Kome je bitna samo potrosnja bez problema moze ugradnja plina (ali kod nekog proverenog majstora) i da prelazi bar 15 000km i da ce biti vlasnik auta bar 3-5 god daok ne pocne usteda
  10. mioljub67

    Yaris 1.0 - ugradnja LPG

    Evo iz licnog iskustva, a ne od rekla kazala. Motor 1.0 VVTi 69ks 3 cilindra 2008god. Doduse auto je Daihatsu Sirion, ali motor je isti koji se ugradjuje i u Yaris. Takodje mi je prodavac savetovao da se ne preporucuje ugradnja u taj motor ali su rekli da osim stradanja ventila ili gumica ventila drugo nista ne moze da ode i da to nije problem zameniti. Takodje su rekli da Toyota ne priznaje garanciju na motor ako je ugradjen TNG, ali se to moze srediti skidanjem instalacije da se slika motor jer centrala trazi sliku kad se desi kvar u garanciji. Plin ugradjen 2009god sa predjenih 26 000km. Isparivac Tomaseto, a upravljacka jedinica Agis (Poljska),nema kapalice, dizne Valtek (vek im je 50 000km, ali crkavaju ranije) Tocak boca 34L staje oko 25-26L. Trenutna kilometraza na tom motoru je 285 000km. Osim jednog servisiranja isparivaca i zamene boce zbog reatesta nikakvih problema sa motorom, ni gepekom. Rezervni tocak je copavac i lako se smesti ispod auta (na otpadu uzeo od renoa 5 nosac rez. tocka i prcvrstio ispod kao kod francuza). U pocetku je svetlela lampica ali posle stelovanja samo se upali kad neka od plinskih dizni prestane sa radom. Za razliku od BRC dizni koje ne mogu da se repariraju i kostaju oko 70-100e (te imam na Fiesti iz 2012god) i traju oko 200 000km Valtekove je lako reparirati. To sam radim (vremenski oko 10 min) a cena ulozaka dizni je 300-500din komad tj 1000-1500 komplet. Potrosnja je negde oko 6.5L na plinu, a na benzinu je negde oko 5,5l (90% je voznja na Ibarskoj a gradska u Lazarevcu je retka). Sto znaci da je 20%-25% veca na plinu. Prebacivanje na TNG podeseno na 35 C (sistem ne da ispod) sto je negde oko 2-3km voznje leti, a 4-6km zimi. Na koliko vraca na benzin nemam pojma jer 99% je voznja ispod 3500 o/min. Plin ugradjen u ARC Internacional koji ne postoje odavno, a majstor sto mi trenutno odrzava (komsija od mog kolege sa posla) kaze da za Toyotu on podesi ili na 4500 o/min ili na 80% snage motora vrati na benzin. Osim malo vece potrosnje ulja (1-2L na 12 000km izmedju zamena) zadnjih 180 000km nikakvih drugih kvarova sa motorom nema. Filter ulja menjam kad i ulje, filter vazduha kad se zaprlja nebitna kilometraza, a filtere plina kad se setim. Svecice su Iridijum NGK (te su bile fabricki) i njih na oko 100 000km (2400din sve 3) kao i prednje plocice (oko 2500-3000din). (Zadnje jos nisu menjane -paknovi). Motor je klasicni sa Lancem, Kais klime, pumpe i alternatora zamenjen na 200 000km, a set kvacila na 280 000 (9000din + 50e zamena). Moze se videti na oglasu> https://www.mojauto.rs/polovni-automobili/2289062_Daihatsu_Sirion_2008_god/?cena=low Da sam vratio kilometrazu kao ovi iz 2002-2005 koji su iz uvoza i presli "duplo manje" odavno bi bio prodat. A i nije bas hitno da je za prodaju jer je praktican, okretan i malo trosi a i ne kvari se u odnosu na druge koje takodje imamo u porodici ( i duplo mladje i sa duplo manjom kilometrazom, a stalno neka sitnica fali))
  11. mioljub67

    Auris 1.33- iskustva iz druge ruke (:

    Evo i mene da podelim neka iskustva sa 1.33 motorom. Kupljen je nov 2017 i do danas presao samo 8 000km jer je trenutno 3 auto u porodici pored Daihatsu Siriona 1.0 (motor koji se ugradjuje u Yarisa) koji je za 12 god presao 290 000 kma na plinu bez nekih vecih investicija i Xsare 2001 1.4 presala 140 000km. Svi su kupljeni novi. Aurisa je kupio otac (penzioner odavno) ali ga ne vozi zimi i kad je kisa vec Xsaru. Ja vozim Siriona svaki dan oko 80-90km do posla i nazad jer je potrosnja oko 6.5L plina. Aurisa sam koristio do mora u CG i nekoliko puta do posla dok je Daihatsu bio u servisu. Sto se tice motora skoro se i ne cuje kad je upaljen. Prosecna potrosnja je negde oko 5.5-5.8L jer gradske voznje skoro i nema jed do posla imam 40km (20km Ibarske vozi se sa 80-90km/h i 20 km lokalnog do Kolubarinih rudnika vozi se sa 60-80Km/h). Ista je i kada smo isli na more obe god negde oko 5.7L na tih oko 1000km do Budve i nazad. Ispod toga nije moglo da se spusti ma kako vozili i sa neznom nogom na gasu i sa onim indikatorom za menjanje brzina ispod toga ne moze. Odlaskom do mora i nazad je voznja bila u granicama propisa ili malo iznad. Auto put Ljig-Preljina normalno 110-130km svuda u 6toj brzini stim da je uz Rudnik indikator trazio da se spusti u 5tu ali je uspeo da izadje sa 100Km/h i u odlasku i povrtaku. Od Uzica ka Zlatiboru je malo gubio daha ako se na vreme ne presalta i onda ne moze da ubrza sa 80km ni u 4toj. Ista je situacija i sa druge strane Zlatibora. Mora u 4tu. Ispod 3000 o/min moze po ibarskoj da se vozi bez problema. Ostalo mu je sve super. Komande su nezne skoro da i ne osetis kvacilo, gas, volan, menjac, kocnice. Ali na to sam i navikao jer je i kod Daihatsua isto sve nezno osim sto bi za njega taman bio ovaj 1.33 motor tj za Yarisa je to pravi, ali za Aurisa je ipak malo slab.
  12. mioljub67

    Auris D4d

    Da se predstavim Imam auris 1.33 kupljen 2017 u MK auto Cacak
×