-
Broj Poruka
679 -
Pridružio se
-
Zadnja poseta
-
Dani Pobede
21 -
Vreme Online
2d 13h 39m 11s
Mello87 poslednji put pobedio na dan Jun 25 2021
Mello87 je imao najviše lajkovan sadržaj!
Reputacija Zajednice
762 Prilično PopularanO članu Mello87
-
Rangiran
Celica T18 expert
- Birthday 22.08.1987.
Contact Methods
-
Website URL
www.superdizajn.com
Profile Information
-
Pol:
Muški
-
Grad:
Čačak
-
Država
Vozilo
-
Proizvođač:
Toyota
-
Model
Celica T23
-
Oznaka
GT
-
Da malo osvežimo temu. Bazično stanje je redovno, par stvarčica izmenjeno. Prešao sam na Motul 5w40 8100 X-cess, jeste skuplje ali i daleko bolje. Zatim prešlo se na LED svetla, problem kod Celice je što moraju se prave adapteri, pa je muka ali vredi. Takođe zimski set je nabavljen, njene orginalne felne a letnje u međuvremenu su bile sređivane, poliran falc a srce je farbano, nakon svega stavljena keramička zaštita i keramički aktivator. Nove felne su zahtevale sigurnosne šrafove da ne bi osvanuo na klocnama :D Na kraju promenjena ručica menjača i obradovali sebe sa dash kamerom, zlata vredna stvarčica. Tako da u principu to je to, sedi, vozi, uživaj
- 8 replies
-
- 2
-
- celica 7th gen
- celica t23
-
(and 4 more)
Tagged with:
-
Toyota Avensis 1.6 VVT-i problem sa mjenjacem/kvacilom
Mello87 replied to kavic.milos's topic in Avensis
Bojim se da je malo nezahvalno ovak daljinski probati naći kvar, opet drugo je kad se to vidi i čuje uživo. Ono što ti mogu reći da može biti i neka od gluposti, tako da samo upornost i istrajnost, ne verujem da će se majstori s tim pozabaviti detaljno kao što bi ti, tako da naoružaj se strpljenjem i posmatraj redovno i stalno i istražuj. -
-
Toyota Avensis 1.6 VVT-i problem sa mjenjacem/kvacilom
Mello87 replied to kavic.milos's topic in Avensis
Prilično sam ubeđen da ti imaš više od jednog problema, evo i zašto. To trzanje i vimanje je posledica nosača motora i to najverovatnije onog do požarnog zida, teško se vidi i još teže ispituje dok se ne zavuče ispod ili skine. A sa druge strane ti imaš taj zvuk i kad auto ne kreće se ili je ugašen, što sugeriše na drugo nešto. Taj zvuk meni liči na da nešto mehanički na sistemu papučice kvačila nije ok, proverio bih prvo da li je pedala dobro stegnuta, zavučeš se ispod i dve matice 12 i 14 kontra navijene treba da drže papučicu kvačila za osovinu, tu se isto i šteluje hidraulično samoštelujuće kvačilo. Ako je tu ok onda bih gledao dalje u motornom prostoru dok neko drugi prkvačilo odakle se čuje, možda je zglob pre cilindra kvačila, on na sebi ima gumu, ako se osušio može da pravi prob. A ovo škljocanje menjača koje se čuje to je normalno, menjač upada u brzinu, e sad ako je malo teže to može da bude više razloga, neodgovarajuće ulje, sajle koje su se malo izdužile, nešto se od prenosnih delova pojelo u milimetrima pa ima luft, pojela se plastična šolja ispod drške menjača,... To je već nešto što zahteva ispitivanje, ali ulje svakako zameniti radi sigurnosti kad sve ovo predhodno proveriš. I na kraju, sam taj zvuk može da bude druk lager a nije isključeno ni da korpa ne pravi problem ali ona je više za ljuljanje vezana, ta kilometraža jeste nešto gde kvačilo dolazi za zamenu ako ne i pre ako je mahom gradska vožnja. Pišem sve ovo jer sam slično imao probleme i bilo je nešto od ovoga navedenog uvek, dakle moraš da kreneš redom, ali za početak za to ljuljanje probaj jednu stvar a to je da krećeš sa malo većim obrtajima, tipa 2500 i da promeniš onda brzinu da ne padne ispod recimo 1900, vidi da li se i onda ljulja, kažem to jer i sam sam imao prob da se naviknem na novi auto i novi menjač, što bi se reklo dok ne shvatiš šta autu najviše godi a Toyotini benzin motori ne vole niske obrtaje nikako. -
1. MAF se ne čisti medicinskim benzinom, alkohol niti sprejom za čišćenje karburatora, protiv škripe kočnica niti kontakt klinerom, postoji namenski sprej za to i proizvodi ga LM, 700 din je bočica u Kit Komercu, ne ostavlja trag, beskontaktno čisti i za to je, sva druga čišćenja sem toga su gubljenje vremena i nesigurno čiščenje. 2. Sa razlogom sam rekao da se isčitaju svi gore parametri koje sam pomenuo jer ako ćeš tako opipavanjem da rešavaš problem onda bojim se da ne pristupaš problemu adekvatno i samo ćeš da se vrtiš u krug. Ili oteraj to lepo kod nekog pismenog i strpljivog majstora ako već nisi spreman da se problemu posvetiš kako treba ili ako rešiš da sam rešavaš onda idi redom, pitao si za pomoć, možemo donekle pomoći ovako preko foruma ali taj princip pipanja, odokativno i bez dijagnostike nikuda ne vodi.
-
Bilo bi mnogo od pomoći kada bi znali kod te greške koja je obrisana, pošto u skoro 90% slučajeva kod Toyote greške vezane za MAF nisu zapravo MAAF, pa da krenemo dalje. Takođe bi od velike pomoći bili sledeći parametri, long fuel trim i short fuel trim vrednosti, vrednosti na lamda sondi i maf senzoru. Ova isčitavanja uraditi na vruć totalno motor i na leru prvo pa onda na 1000, 2000 i 3000 obrtajaali najbitnije prvo na leru. Da vidimo to prvo pa onda možemo da nagađamo dalje, ovako samo mi liči više problem na vakum ili EGR, ali može da odvede i na drugu stranu, ajde prvo da vidimo parametre gore pomenute.
-
Što se tiče uvoza nećeš ništa uštedeti, pitanje kakav je primerak a ono što dodatno komplikuje što od ove godine kreće rigorozna kontrola automobila uveženih nakon 2014. god tako da na tvom mestu ja bih prvo pogledao ova dva sa domaćim tablicama pa onda redom dalje, ovaj crveni i KV mi deluje d aima dosta izgreban enterijer, tako na slikama deluje.
-
-
Olakšavajuća okolnost je što si iz Beograda, prvo pogledaj tu, ok suzio si namotor i to je dobro, sad još odaberi boju pa kreni da gledaš a kada nađeš par koji ti se svide zovneš, porazgovaraš, pitaš može li provera pa vidiš ako može ili povedeš ako imaš majstora ili da vidiš da li nekako auto možeš da oteraš u JapanShop servis u Kaluđerici na proveru, platiš mislim radni sat 1400 din i pretamburaju ga pravi stručnjaci od tablice do tablice. Opet ako nađeš u nekom drugom gradu onda malo teže to ide ali opet vidiš imali ovlašćeni servis, pitaš može li provera i tome slično, već tu ćeš znati odmah na čemu si.
-
Što se tiče konkretno Yarisa nemam lična iskustva da bih mogao ti pomoći, ali generalno za Toyotu važi pravilo da bolje u startu uzeti skuplji i bolje održavan primerak nego jeftiniji malo, jer jeftina i dobra Toyota ne postoji, onaj koji je održava zna šta je zna i koliko vredi, tako da na tvom mestu bih svakako gledao 500e skuplji i da je bez ulaganja ili sa što manje. Znam za primer da je čovek uzeo Aurisa za 600e jeftinije ali posle dok je zamenio sve što treba dao još 1000e. Ono što odokativno sam mogao da vidim po oglasima na prvi pogled, Yaris 2 sa motorom 1.3 u dobrom paketu opreme i da na slikama deluje pristojno već ulazi u taj budžet oko 3500e i više. To jeste Toyotina karakteristika, košta skuplje od konkurencije pa čak i mlađe a ne istog perioda ali zato kasnije sve to isplati kroz pouzdanost i održavanje minimalno. Bojim se da i ako nađeš primerak boli glava u Srbiji on može preći tvoj budžet ili da kupiš neki iz uvoza i da se spremiš da ćeš na tih 3000-3500e imati još ponešto da uložiš. Ovo je lično moje mišljenje i zapažanje na osnovu praćenja Toyota modela neko vreme unazad, ne mora da znači, ide kriza, januar kada je prodaja slaba pa možda i budu jeftiniji.
-
Na tvom mestu probao bih, pošto već toliko troši da opet zamenim ulje ali da promeniš proizvođača. Dosta ljudi i ovde na forumu ali i na inostranim forumima je uspelo da smanji potrošnju ulja kada su promenili proizvođača, konkretno kada su prešli sa Enos-a na Mobil ili LM, Motul, pravi orginal Castrol. Tako da ja bih na tvom mestu to prvo uradio. Takođe proveri da PCV ventil, ako on nije kako treba može da pravi problem sa potrošnjom. Takođe radi testa probaj par dana da voziš auto ne preko 2500 obrtaja, pa vidi da li i tada troši toliko.
-
Nisam bio zadovoljan uljem u menjaču, Eneos ulje i slično kao i u prošlom autu, menjač teže ulazi u brzine naročito hladan. Istočeno i sipano Motul ulje, razlika je ogromna na bolje. O istom trošku sipano Motul kočiono DoT 5.1 i zamenjene prednje pločice, stavljene Brembo. Bilo je sitnih radova tipa zamene svetla kontrole klime, sređivanja vakuma, farbanja klešta,... Sad je aktuelna potraga za felnama za zimski set pa da spremno čekamo zimu :-)
- 8 replies
-
- 1
-
- celica 7th gen
- celica t23
-
(and 4 more)
Tagged with:
-
-
OK, prvo moraš znati da koliko god je neki mehaničar dobar ne smeš verovati i ono što je za njih nebitno ume posle da košta puno, kao npr količina ulja. Trebaš prvo ustanoviti da li stvarno imaš ulja maksimalno i da li je šipka merenja ok, u tvoj auto staje 6.5L ulja, proveri s njim koliko je sipao a da mu ne kažeš koliko treba, to prvo. Onda eliminiši problem, probaj da nađeš nizbrdicu ali i da je auto nagnut na suvozačevu stranu, pa probaj da li onda pali lampicu kod prvog starta posle duže vremena, ako tada ne pali i isto je kao na ravnom onda pumpa ulja nema dovoljnu snagu kad je hladna a ulje je nagnuto na mesto odakle sito pumpa teže dohvati i onda joj više treba snage. Kreni redom, može da bude glupost tipa da kaiš nije zategnut dovoljno ili da je loš do toga da stvarno pumpa polako gubi snagu pa to pokazuje sada tako. Ja bih išao tako, procesom eliminacije. I samo pitanje, o koliko nagimu se radi, tipa nagib kao što je u Jarčujaku kod Evrope, kao što je u Grdici kod petlje ili nešto drugo?