II.Dejan 1 Napisano Oktobar 4 Poštovani ljubitelji japanskih automobila, pridružujem vam se sa nadom da ću ovde dobiti puno korisnih informacija i podeliti iskustva oko sređivanja/restauracije starijih Toyotinih modela. Podeli ovaj post Link to post
TcS 145 Napisano Oktobar 4 Dobrodošli na Toyota club Serbia forum Želimo Vam prijatan boravak. Podeli ovaj post Link to post
II.Dejan 1 Napisano Novembar 24 Napisaću nešto o mojim iskustvima sa nabavkom delova za stare Toyote. Ne znam da li će nekome biti od koristi, znam da je laki72 jako nostalgičan i da je u više navrata izrazio želju da ponovo poseduje KE30. Nekolicina članova foruma je takođe pominjala restauraciju Corolle treće generacije. Jedna je u poslednje vreme u oglasima, nadam se da će naći vlasnika koji će je vratiti u život. U početku avanture sa KE50, nabavka novih delova činila se apsolutno nemogućom. Posle 5 i više godina znam da nije tako. Zanimljivo je da sam dosta delova našao jako upornom, svakodnevnom pretragom oglasa KupujemProdajem. Nekoliko prodavaca još uvek nudi zamenske delove iz starih zaliha, ali se u Beogradu mogu naći i novi Toyota delovi sa američkog tržišta. Na ovaj način kupio sam glavu motora i klipove za 3-KH motor, kao i originalne Toyota amortizere. Pojedini delovi za američko tržište razlikuju od delova za automobile koji su isporučeni evropskom kontinentu. U zapadnoj Evropi može se naći po koji zaostali novi originalni deo po razumnoj ceni. Toyota Classic Parts iz Pulheima, Nemačka, iznenađuje korektnim cenama , besprekornom komunikacijom i ljubaznošću, bez obzira da li kupujete deo od 2 ili 500 evra. Isto mogu reći i za prodavca iz Nijkerkerveen-a, Holandija. Obojici sam jako zahvalan. Nostalgic Toyota Garage, Španija, ima najbolju ponudu novih delova, ali su cene astronomske. Hvala i njima, ipak je najskuplji deo koga nema. Grčki oglasi su prepuni aftermarket i polovnih delova, ali će se retko ko odlučiti da vam iste pošalje u Srbiju. Ovo može biti dobra opcija prilikom planiranja letovanja, uz prethodnu najavu i dogovor sa prodavcem. Nama je najbliža Nea Moudania sa više prodavnica Toyota auto delova. Delove sam kupovao i na Kefaloniji. Što se tiče kupovine preko servisa Amayama Trading Co, Japan, malo toga se još može naći za automobile starije od 40 godina. Vredi pokušati kada su u pitanju delovi poput dihtunga, semeringa, ali i delova motora. Cene originalnih Toyota delova su najniže na koje nam naišao, a isporuka preko Japan Post-a spora, ali jako povoljna. SSG Asia je servis sa naizgled sličnom ponudom. Razlika je u tome što morate preneti novčani iznos u vrednosti robe na njihov račun, pre kreiranja same porudžbine. Pri poručivanju servis prikazuje dostupnost svih delova, a tek nakon nekoliko nedelja počinju parcijalno da pristižu informacije o nedostupnosti istih. Meni je vraćen celokupan iznos, ali ima i drugačijih iskustava u tom smislu po forumima i ja ću ovaj servis ubuduće izbegavati. Ostali online servisi poput Auto Parts Deal, MegaZip i sl. meni nisu bili od koristi, osim kao katalog delova. U Indoneziji i Tajlandu može se naći gotovo sve za KE30. Lokalno tržište nudi delove po neverovatno niskim cenama. Ipak, isti prodavci svoju robu često nude preko eBay-a po drugačijim cenama koje se i dalje mogu smatrati korektnim, imajući u vidu da se uglavnom radi o japanskim i tajlandskim aftermarket delovima jako dobrog kvaliteta. Ređe, mogu se naći i originalni Toyota delovi koje će itekako umeti da naplate. Isporuka je najčešće preko DHL-a i nije moguće izbeći carinske i poreske dažbine. Registrujući se na njihove lokalne online servise moguće je stupiti u kontakt sa prodavcima, doduše retkim, koji će vam delove prodati po lokalnim cenama i dogovarati sa vama način isporuke. Napominjem da sam na ovaj način upoznao divne ljude i ostao zapanjen njihovim poštenjem, posvećenošću i ljubavlju prema japanskim automobilima, u tom smislu hvala gospodinu Steffenu Laurensu. Meni je jedino ograničenje bilo to što nema delova za KE50/TE51 Liftback Corollu, te sam ostao uskraćen za delove koji nisu kompatibilni sa KE30. Liftback izvedba treće generacije Corolle nažalost nije prodavana na ovim tržištima. Napominjem da je jako bogata ponuda delova i za KE20. Japansko tržište auto delova je jako zatvoreno, osim retkih pojedinaca koji preko eBay-a prodaju uglavnom polovne delove. Ako neko ima drugačije iskustvo i kontakte, molio bih da me o tome obavesti. 1 Podeli ovaj post Link to post
Crni_Sine 16 Napisano Novembar 25 Ne znam apsolutno nista o nabavci rezervnih delova, niti o restauraciji starih automobila, ali zato volim da gledam slike istih!!! Tako da, kad budes imao visak vremena, kaci slike tih restauriranih toyota.Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk Podeli ovaj post Link to post