Jump to content
Mr Nebojša

Uopsteno o Urban Cruiser-u

Recommended Posts

Segment kompaktnih SUV vozila beleži značajan i stalni porast prodaje. Kada je 1994. godine Toyota predstavila model RAV4, rodonačelnika pomenutog segmenta, tržište je bilo prilično uskraćeno za vozila takvog tipa, pa su ”prvenci” imali tu čast da postavljaju standarde. Sada se standardi postavljaju gotovo svakodnevno, pa je zaista teško ispratiti sve i ostati u trendu, a da ne govorimo koliki napor treba uložiti da bi se ponela ”titula” inovatora. Toyota ima bogatu istoriju u proizvodnji terenskih vozila, jer je još davne 1951. godine predstavila svoj prvi Land Cruiser, tako da je poluvekovna tradicija i dalje odličan pratilac stalnog uspeha među konkurentima, a svi su izgledi da će takvo blagostanje potrajati još dugi niz godina. Novo viđenje urbanog terenca, Toyota je predstavila još proletos na Salonu automobila u Ženevi, i to na primeru modela Urban Cruiser. Novi kompaktni terenac je u matičnoj kući pozicioniran ispod modela RAV4, a namenjen je pre svega lagodnom i zabavnom ”krstarenju” kroz grad sa ispunjenjem želje za eventualnom terenskom vožnjom.

 

Toyota Urban Cruiser tehnološki je blizanac modela Scion , koji se već prodaje u Severnoj Americi. Kompaktne dimenzije (dužina je 3930 mm) čine ga poželjnim među kupcima koji provode dosta vremena u gradskim uslovima vožnje, a pri tome traže ipak nešto posebno. Širina od 1725 mm i visina od 1540 mm govore nam da se čak nije izašlo iz okvira aktuelnog B segmenta automobila, ali zadovoljstvo koje donosi izgled malog terenca jeste ono što daje snažan pečat. Prvi pogled na eksterijer zahteva od vas da blago protrljate oči i uverite se da ispred vas nije možda slika nekog ”umanjenog” Land Cruisera ili RAV4. No, kada shvatite da će gornja ivica automobila dosegnuti do brade prosečnog čoveka, postaje jasno da je Urban Cruiser zapravo mali (m)RAV, sposoban da se elegantno zavuče i u najmanju ”rupu” parking prostora, što je, u neku ruku, i smisao njegovog postojanja. Izgled prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, baš kao i naglašeni blatobrani pružaju utisak da je Urban Cruiser zapravo širi nego što to pokazuje metarska traka. Točkovi od 17 inča doprinose atraktivnosti, a činjenica da je AWD (All Wheel Drive) sistem prisutan, daje dodatnu sigurnost vozaču. Dizel agregat zapremine 1,4 litre, sa dobro poznatom oznakom D-4D, zadužen je za pokretanje malog terenca i veoma zaslužan za pohvale iz oblasti ”ekologije” i ”ekonomije”. Naime, uz vrlo nisku potrošnju goriva, pomenuti agregat emituje ispod 140 g CO2/km, što je, mora se priznati, odličan rezultat s obzirom na 4x4 pogon. Toyota Urban Cruiser je predstavljena kao veliki ”prijatelj prirode”, što bi trebalo, pored drugih kvaliteta, da doprinese dobroj prodaji u Evropi.

Podeli ovaj post


Link to post

×