Jump to content
Mr Nebojša

Celica T18 - Zanošenje zadnjeg dela

Recommended Posts

Celica:

 

U poslednje vreme desava mi se kada brze uletim u krivinu pri otpustanju gasa dolazi mi do zanosenja zadnjeg dela celice, sa tendencijom da se okrene za 180stepeni.Gume su mi napred 205-50-15 a pozadi 215-50-15 jako dobre i napred i pozadi, luftova u trapu nema pa me interesuje u cemu je problem zasto mi je guzica toliko voljna da se zabacuje. Inace na reglazi nisam bio i da li bi to bilo resenje?

Unapred zahvalan

 

==========================================================================================================

 

Vojislavbb:

 

Meni se desava da mi u krivini poskakuju zadnji tockovi, i jako je neugodan osecaj.

 

Majstor mi dijagnozirao da su amortizeri.I jesu..

Samo sto je celica nazad teska pa se slabije primeti nego na ostalim automobilima.

 

Manifestacija kvara je takva da mi po rupama tupka u zadnjem delu, i ako krivina ima grbe, imam osecaj da mi poskakuju zadnji tockovi...Da za momenat gube podlogu...

 

==========================================================================================================

 

U poslednje vreme desava mi se kada brze uletim u krivinu pri otpustanju gasa dolazi mi do zanosenja zadnjeg dela celice, sa tendencijom da se okrene za 180stepeni.Gume su mi napred 205-50-15 a pozadi 215-50-15 jako dobre i napred i pozadi, luftova u trapu nema pa me interesuje u cemu je problem zasto mi je guzica toliko voljna da se zabacuje. Inace na reglazi nisam bio i da li bi to bilo resenje?

 

Isti problem majstore, sutra idem kod trapnog mehanicara pa cu da postujem sta mi je rekao...

 

=========================================================================================================

 

 

 

Napomena:

Zbog nemogućnosti dobijanja prava na korišćenje baze forum softvera nismo bili tehnički u mogućnosti da prekopiramo korisnike i poruke. TcS je odlučila da sve poruke koje su od veće važnosti, nađu svoje mesto, ponovo, na forumu, ali u malo izmenjenom obliku. Nakon početne poruke, svi odgovori će biti dodati u nizu, kako su postavljani na forumu. Kao dodatak postojaće .PDF fajl koji će stajati kao dokaz o orginalnoj temi.

TcS Administracija

Podeli ovaj post


Link to post

I meni se desio sličan problem, naime, prvi put kad sam probao ozbiljnije kako leži auto desilo mi se da čim sam ušao u krivinu (leva) da je odmah dupe odletelo. Auuu reko šta je ovo, pravac da prekontrolišem geometriju. Inače mehanički proverio pre toga tj. pri kupovini auta da nema nikakvog lufta u trapu. I šta zadnji trap je bio samoubistvo tj. zadnji desni točak je bio odvaljen pretpostavljam u neki ivičnjak ili tako nešto, nagibi sredjeni tako da sam sad prezadovoljan. Mada pri baš naglom otpuštanju gasa pri većim brzinama u krivini se svakako poremeti težište auta tako da...

Podeli ovaj post


Link to post

Gledao sam nešto danas po drugim forumima (cbc). Ljudi pričaju o selen blokovima i da oni imaju možda veze sa ovim našim problemom. Neznam. Možda bi trebali da vidimo šta će reći na ovo doktor za Toyotu  8) a mislim da svi znamo o kome govorim. Očekujem njegov odgovor i na ovu temu...  8)

Podeli ovaj post


Link to post

:D :D :D Pa ko je dosad uredno, dokumentovano odgovarao na pitanja sa svim mogućim argumentima...  ;D Pa Vladimir Korac..  8)

Podeli ovaj post


Link to post

Aj da ne pametujem mnogo i da probam ja da pomognem posto sam svojevremeno vozio celicu i mogu da kazem na njoj i naucio da vozim brzo i dobro. Prvo mislim da nije nikako pametno u krivini ni u jednom momentu pustati gas ni na jednim kolima vec kociti pred krivinu i sa gasom(laganim,srednjim ili punim u zavisnosti od nacina voznje) prolaziti kroz istu, jer pustanjem gasa u krivini nekad primetno nekad ne, prebacujes teziste i silu auta na napred, zadnji deo se podize i dobija se efekat proklizavanja, u vecini slucajeva ako je krivina ostrija proklizavace ti ceo auto jer nema gasa na tockovima vec je sve na gumama, vesanju i inerciji . Ako kazes da ti je na kolima sve u redu sa trapovima i da su dobre gume onda je verovatno problem u nacinu voznje ili mozda klizavijem asfaltu pa postizes taj efekat.

 

Meni se recimo desavalo da mi zadnje kocnice ne koce ravnomerno tj. jedna klesta blokiraju pa prilikom kocenja zadnji deo vuce u jednu stranu. To na asfaltu se oseti ali pri nekim velikim brzinama bude izrazajnije.A konacno sam kvar bio ustanovio na snegu prilikom laganog kocenja kada je ceo kraj bio zanesen ozbiljnije.

 

Tako da ako si plus pustenog gasa pritisnuo malo i kocnicu moguce da bude isti uzrok tj. neravnomerno kocenje klesta i da ti zabaci auto.

Podeli ovaj post


Link to post

Cvrle je otprilike sve rekao,

znaci ako je trap dobar, amortizeri dobri, gume ODLICNE, moraju biti bolje nego prednje

ne samo po pitanju sare nego i po datumu proizvodnje, dzaba ti sara 7mm ako je guma iz 2001. godine

 

onda je samo problem u nacinu voznje, cak i ako su kocnice odlicne, svi tockovi isto hvataju

cim pocnete sa ulaskom u krivinu kocnica ne sme da se dira, gas ne sme da se pusta

auto se namesta pre krivine i krivina se prolazi sa dodavenjem gasa, nikako smanjivanjem

ako se malo pretera sa dodavanjem gasa auto treba da kliza bocno,

ako se mnogo pretera sa gasom onda ce da prokliza preko "nosa"

ako se koci ili naglo pusti gas onda je okretanje neizbezno

 

amortizeri i gume pa onda sve ostalo....


Post Merge: [time]1255453959[/time]

zaboravih,

ugao tockova je veoma bitan....

Podeli ovaj post


Link to post

a sta ja da radim

ja u krivini dam gas, on zabaci guzu, ja popustim gas on zabaci guzu

sta nije u redu sa mojim Nissanom :(

 

zezam se, lsd bas lepo obavlja posao :)

 

a na Octaviji kao na fwd-u sa zanosnom zadnjicom nekad namerno pustim gas da zabaci gepek i mnogo mi je zabavno kad auto sa prednjom vucom nateram u oversteer :D

doduse, na manjim brzinama, na vecim to nije pametno

 

ali slazem se da nemirni zadnji kraj najcesce bude nemiran bas zbog nacina voznje

Podeli ovaj post


Link to post

imam isti problem oko zanošenja zadnjeg dela, mislio sam da je zbog zimskih guma (bilo je leto), pa promenio gume, ali opet isto,

odem do majstora, utvrdimo da imam luft u z.točkovima (ležajevi), nemam sad para da ih menjam (7500-10 000 rsd po kom.)

Mislim da će problem ostati i posle zamene ležajeva, jednostavno konstrukcija je takva.

 

Što se tiče načina vožnje, stvarno sam kako privatno tako i službeno vozio mnogo automobila, i ne samo japanskih,

probao sam zanošenje na istoj krivini sa istim stilom vožnje i istim vrem.uslovima, ne vredi, jedino celica beži na taj način.

 

Po meni, problem se može prevazići jedino spuštanjem auta,većim felnama(ja imam fab.), i naravno neizbežnim držanjem gasa,ili čak dodavanjem istog u krivini, što je inače ritual kod svakog auta kada počne z.deo da klizi.

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bih da pricam napamet dok ne vidim i opipam ali nejverovatnije ces tom majstoru morati da kazes da NEMA POJMA.

 

Nisam se jos sreo sa problemom da na GTI celici strada lezaj zadnjeg tocka, ko ga je ikada skidao zna o cemu pricam,

lezaj je dupli, neka cuda m....a, recimo da u prodavnicama koje rade iskljucivo toyota genuine delove taj lezaj se prodaje SAMO sa glavcinom.

a lezaj je zatvoren tako dobro da voda nema ni teoretske sanse da udje u njega.

 

Kako ste utvrdili da ima lufta?????

 

Dignete auto na dizalicu, uhvatite tocak za levu i desnu stranu i klimate, i tako ima lufta mrda????

 

A jeste li hvatali tocak gore i dole pa probali da mrdate???? Ima li tada lufta?????

 

Ako je ovo prvo u pitanju onda su ti otisle uporne spone, ima ih dve na jednom tocku, a mislim da jedna u ORIGINALU kosta 7500-8000din,

u kopiji ne postoje, neki ljudi rade reparaciju, neki improvisuju pa na obe strane spone stave silente a neki urade kako treba

pa na stranu do sasije stave silent a na stranu do glavcine kuglu....

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Slažem se sa kolegom Vladimirom, zaista da na Celici ode zadnji ležaj skoro pa nemoguće. Pogotovo na tvojoj kilometraži nema šanse(naravno ako nije ispravljana).

Dosta su bitne gume, kako u smislu kvaliteta, tako je i bitan profil gume. Kod mene dok su bile malo većih dimenzija odnosno visine, auto se dosta ljuljalo jednostavno zbog predebele gume, kada sam stavio niskoprofilne gume problem riješen.

Podeli ovaj post


Link to post

A što se zanošenja tiče, danas na skupu smo ustanovili da su od 4 celice na 3 zadnji amortizeri propali, a na četvrtoj već zamenjeni. Ovo nije zbog toga što su amortizeri nekvalitetni, ili zbog težine zadnjeg dela vozila, koja je inače dobro uravnotežena, nego zbog načina vožnje kojim su naši automobili voženi i stanja puta (ja znam sigurno da su moji propali zbog starog puta Novi Sad-Beograd i Novi sad-Subotica. Prema tome, ljudi, prvo sredite vaše amortizere, opruge silen blokove i ostalo, pa onda da pričamo...

Podeli ovaj post


Link to post

e pa moraću da vas razuverim, moguće je da riknu ležajevi, naravno da je moguće. Osim što postoji luft u točkovima (zadnjim) u "svim " pravcima a naročito napred-nazad, čuje se i "huljanje".

To sve ukazuje na naravno ležajeve !!!!!! Prodaju se sa "glavom" upakovani hermetički 2 kom ležaja za jedan točak. Zato su i skupi. E sad, pitanje je koliko oni još mogu da "izguraju" a da se ne menjaju, javiću vam kad mi blokiraju točkovi :)))

Podeli ovaj post


Link to post

Majstor koji mu radi auto je Robika, a ja garantujem za njega da itekako zna o japancima, doktor za Hondu, a i ostale japance, ovaj put nije do majstora.

Znam i pricu za lezaj, bas tako kako je napisao Sale, moze samo sa glavcinom, a ne sam lezaj, i to su uvek skupi delovi..

 

Generalno, sva novija vozila ce imati takav sistem(za Rav4 je 17k evropski, a 22k dinara japanski lezaj zadnji sa glavcinom npr.), tako da sami lezajevi da se uzmu za sebe ce biti redja situacija..

Podeli ovaj post


Link to post

Čudno je to da na 130.000 odu ležajevi. Sve Celice koje znam, a znam ih preko 10 nisu im nikada mijenjani ležajevi, a prešle su u 250.000-350.000.

Ako ti Sarajevo nije daleko, a možda ti nekada bude i usput, dođi pa ćemo ih zamjeniti.

Podeli ovaj post


Link to post

I meni je to cudno, ali dobro ako majstor tako kaze neka bude....

 

Inace lezajevi za celi su jedna od retkih ztvari koje slobodno mozes da kupis na otpadu, jer su stvarno kvalitetni i nisam cuo da su do sada nekome stradali.

Sem ako nemas bas ozbiljnih problema sa zadnjim trapom pa je to vremenom "vuklo" lezajeve...... Mada opet vozis fabricke 14" felne, ja vozio 4 godine 17x8 felnu sa ST automobila koja je duplo teza od svake 17" allu felne i nema nikakvih problema sa trapom.

 

Opet kazem, moj savet je proveriti uporne spone, sam kazes da tocak ima vise lufta levo i desno, dzabe staviti nov lezaj ako spone ostanu stare.....

Podeli ovaj post


Link to post

×