Jump to content
vlado

land cruiser 30TD auomatski mjenjač problem

Recommended Posts

E ovako.Prije mjesec dana kupio auto i sve radi kao sat.Land cruiser 30TD 1996god sa automatskim mjenjačem.Prije tri dana krenem na malo zahtjevniji teren (veleki uspon i klizav put),stanem pred uspon  da uključim blokadu diferencijala i da krenem ali ni makac.Motor radi savršeno ,ali nema prenosa na točkove.Ubacim u rikverc ali isto.Ugasim auto, pa ponovo upalim i probam rikverc, kad auto dobi snagu.Okrenem se i krenem kući ali auto ide sve slabije, usporava dok ne stane,kao da je crkla lamela.Opet ugasim i upalim i opet dobije snagu, pa nekako stignem kući.Sutra probam da ga pokrenem ali ništa nepali.Dovedem majstora da pogleda , kad auto proradi punom snagom.Sjednemo da se provozamo kad opet počne da usporava bez obzira na gas sve dok nestane skroz.Pokušao sam i sve kombinacije sa malim mjenjačem (ima 4 pozicije: H,Hl,N i Ll)ali ništa. Sad neznam šta mi je činiti,živim u malom mjestu pa nemam nekog majsora da se sretao sa ovim problemom. Prvi servis mi je na 120 km udaljenosti, pa dal da ga tovarim na šlep ili da probam nešto da petljam.Svi imaju neke savjete tipa da zamjenim ulje koje je na dobrom nivou (provjereno),ili da očistim filter ...Ako neko ima pametnu ideju neka piše pošto svakako imam vremena dok neprođu praznici.Pozdrav

Podeli ovaj post


Link to post

I meni se cini po tvojoj prici da je lamela u pitanju, odnosno set kvacila. Mozda bi i najbezbolnije bilo da je to u pitanju, da nije neki ozbiljniji kvar sa automatskim menjacem, cija popravka nije nimalo jeftina a ni jednostavna!

Mogao bi eventualno da se konsultujes sa prethodnim vlasnikom, da ga pitas kad je zadnji put menjao set kvacila, eventualno kakvi su mu bili " simptomi" da li se kod njega mozda javljao slican problem?

Podeli ovaj post


Link to post

Danas odšlepam auto kod majstora.Prethodni mi svi predlagali da skinem mjenjač i na servis a ovaj mi predložio da prvo eliminišemo sve ostalo , a servis je zadnja opcija.Ima čovjek pravo.Auto bio kod njega ceo dan  i večeras me zove da ga vozim, popravljeno.Odem, stvarno radi.Provozam malo ,sve bez greške.Kaže čovjek prvo postavio negdje manometar i video da je pritisak ulja u mjenjaču 0.Otvorio ga i očistio neki filter koji je bio zapušen, još malo ˝isprao˝mjenjač i sklopio.Kaže da je bio dobro zaprljan.Onda nasuo novo ulje i sve proradilo.Ja sav sretan pokupio auto i na putu kući, posle nekih 5-6 km ponovo isti simptomi.Opet polagano gubi snagu da zaustavljanja.Ja ugasim auto pa upalim i dobijem još koji kilometar do kuće, ali sve slabije.Sad mi ostaje da posle praznika opet odem kod istog pa sve nanovo.Eto.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja bih promenio taj filter , cisto da budes siguran da nije do njega!

Podeli ovaj post


Link to post

Videću da tvoj problem ispričam nekome ko se razume u sve to, pa se nadam da u se uskoro javiti sa, ako ne dobrim, onda barem tačnim informacijama...  ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Automatski menjac NEMA SET KVACILA! Kod njega je filter veoma specifican, problem je sto ti treba dobar majstor za menjace, jer od 10 mehanicara, 2 znaju da rade menjace, bilo automatske, bilo manuelne..

 

Gde si tacno u Bosni, mogu da se mozda raspitam koji ti je dobar majstor najblizi?

Podeli ovaj post


Link to post

ovo je tvoj menjac...ovde blizu beograda kod umke postoji dobar majstor za automatske menjace i radi samo to, ako ti ista znaci, vodi racuna da se ne igra svako jer moze da se napravi jos gora brljotina.on u sebi ima mali milion malih lamelica koje u sekundi rade svoj posao, taj ko se usudi da to rastavlja MORA  da zna to da sastavi opet i da sve radi ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na savjetima! Nalazim se u Bratuncu, istočna BiH ( nekih 50 km od Loznice).Ovaj momak sto mi je radio na autu kaže da nije otvarao taj deo mjenjača gdje su te lamelice, jer i on zna da tu treba specijalista za te stvari. Otvarao je samo deo sa tim filterom. Ponovo ću kod njega jer se vodim mišlju da ako je posle njega proradio , onda možda imam sreće pa se stvarno nije desio neki kvar nego samo zaprljanje od nemjenjanja ulja.Nisam stručan u ovim stvarima ali mislim ovako: ako je pritisak bio 0 kad je on mjerio znači da je filter bio zapušen 100%.Posle čišćenja je proradio i nakon moje vožnje ponovo je pokupio neki talog i začepio.Druga varijanta je da je riknula ta pumpa koja daje pritisak ulja.Neznam šta bi treće bilo?Neki tip u Tuzli mi je ponudio skidanje i montažu mjenjača za 300 evra plus cijena dijelova koje treba zamijeniti.Tu misli na te lamelice kojih može biti za zamjenu od 5 do 15 komada.Ja sam opet mišljenja da nisu crkle te lamele čim je bio proradio normalno, a možda i griješim.Vidjećemo u ponedeljak šta će da se desi.Ako ga budem morao voziti na remont mjenjača značiće mi savjet gdje da idem.Pozdrav

Podeli ovaj post


Link to post

simptom kada crknu te lamelice je da menjac "slajfuje" pri prebacivanju iz brzine u brzinu i u vecini slucajeva nece da dotera do najviseg prenosa, ako se to ne desava onda 90% nisu lamelice-sto je i najkomplikovanije.ovako laicki mislim da treba isprati celi menjac, nasuti mu ulje, izmenjati par puta i ispustiti, to mozes da obavis i sa nekim jeftinijim uljem.pumpa ili radi ili ne radi, nema trece. proveri i elektroniku ;) sto se tice servisa ovde u srbiji nije problem, ali neka to ostane kao zadnja solucija ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Prelistaj malo i inostrane forume, cini mi se da su neki slicne probleme resavali dodavanjem aditiva u menjacko ulje(pominje se Wurth), naravno, posle ispiranja!

Podeli ovaj post


Link to post

Ponovo se javljam sa 100% funkcionalnim autom. Naime problem je bio u tome što je prethodni vlasnik imao nezgodu u kojoj mu je udaren auto i slomljen branik i hladnjak. Branik je zavaren a hladnjak je promjenjen drugim polovnim. Taj polovni vjerovatno nije bio konzerviran dobro pa je ugrađen pun prljavštine. Ta prljavština je dospjela u automatski mjenjač preko ulja i začepila filter. Lokalni majstor je isprao sve, zamjenio ulje i već 7000 km nemam nukakvih problema!

Podeli ovaj post


Link to post

E ovako.Prije mjesec dana kupio auto i sve radi kao sat.Land cruiser 30TD 1996god sa automatskim mjenjačem.Prije tri dana krenem na malo zahtjevniji teren (veleki uspon i klizav put),stanem pred uspon da uključim blokadu diferencijala i da krenem ali ni makac.

 

Ovo je stari post ali zasluzuje paznju: "diff lock", zakljucavanje diferencijala.

To se koristi za voznju od 1 metra, mozda 2, koliko da se izvuce iz zaglavljenja. Niposto nije namenjene za duze od toga, moze da se upropasti auto kao sto se originalnom posteru umalo desilo.

 

Primer kada ti treba "diff lock": prednji levi i zadnji desni tocak na kamenu. Diferencijal prebaci snagu na tockove koji "vise" i oni se okrecu u prazno a auto ni makac. Diff lock bi blokirao tu raspodelu snage i izvukao auto iz te situacije. Odmah zatim se iskljuci diff lock.

Taman posla da se rekreativno vozi sa zakljucanim diferencijalom.

Podeli ovaj post


Link to post

Nadam se da nije bas tako opasno, jer ce oni silni Hiluxi na Navaku da riknu ubrzo :) Bez sale, svako u sklopu kursa bezbedne voznje sigurno 15-20 minuta tera Hiluxa u diff lock modu po jako teskom terenu, pa puta broj vozaca......

 

btw, nas japanski kolega je pravo osvezenje na forumu sa brdom novih informacija :toyo:

Podeli ovaj post


Link to post

Nadam se da nije bas tako opasno, jer ce oni silni Hiluxi na Navaku da riknu ubrzo :) Bez sale, svako u sklopu kursa bezbedne voznje sigurno 15-20 minuta tera Hiluxa u diff lock modu po jako teskom terenu, pa puta broj vozaca......

 

btw, nas japanski kolega je pravo osvezenje na forumu sa brdom novih informacija :toyo:

 

Mislis na onaj prekidac na tocku, sto mora da se stane, izadje i okrene?

Podeli ovaj post


Link to post

pomesao je blokadu diferencijala i sporohodne (Low) brzinee sa pogonom na sva 4 tocka L4

Podeli ovaj post


Link to post

pomesao je blokadu diferencijala i sporohodne (Low) brzinee sa pogonom na sva 4 tocka L4

 

Moze biti..."low range".

 

Po tome sto ima "low range" pravi 4WD se i razlikuje od Subarua (All WD) koji ima isto pogon na sva 4 tocka a nema low range.

Podeli ovaj post


Link to post

istina, ne razumem se u to ni malo, ali kad ubacismo reduktor u L4 onaj tip rece "diff je zakljucan" :unsure: ... mene sav taj offroad preterano ne zanima, i necu dalje da zbunjujem druge :)

Podeli ovaj post


Link to post

Da pokazemo nesto sto razlikuje ova dva LandCruisera, iako su drugi modeli za razlicita trzista,

 

 

landcruiser_sydney.jpg

 

LC200-01.jpg

 

Premda su modeli razliciti (10 godina razlike) jedna stvar koja se ne vidi je:

 

Prvi (Australija) ima dva rezervoara za gorivo. Glavni rezervoar 95L, drugi 65L. To za Australiju treba, ima distanci gde nema pumpe na 1,000km.

 

Gorivo se ubrizgava naizmenicno, vozac ne zna niti ima kontrolu koji je rezervoar u funkciji. To da bi se sprecilo da se gorivo crpe iz jednog, kada zatreba drugi - dizna zapusena jer nikada nije koriscen. Ove godine (2012) je bio slucaj avijaticara u Beogradu koji je zaprasivao njive, nestalo mu goriva u jednom rezervoaru, on ukljucio drugi - a dizna zapusena i pao (nije poginuo).

 

Japanski, ima jedan rezervoar od 90L, tu nema potrebe, nema distanci. Zato nije bas "drag & drop" preneti to vozilo iz Japana u Oz. Tamo bi auto bio, kako da kazem, "****(auto recenzija)".

 

Druga stvar, koja se vidi su felne. Prvi ima metalne, drugi "alloy wheels". U Japanu nema sa gvozdenim felnama.

 

Da doteram ovaj drugi u Australiju, u klubu bi mi se smejali. Kakav "alloy wheels" za australijski off-road?

 

Ima i razlog, koji je dobar, mozda moze i zivota da te kosta.

 

Ako auto udari u kamen i rasturi gumu i ulubi felnu, potpuno se drugacije ponasaju gvozdeni i alloy bandashi.

 

Zamisli da cekicem udaris kocku secera, raspadne se u param-parcad. Tako i alloy wheel. Raspao se tocak a ti sam, na 1,000km nema nikoga i nicega.

 

Gvozdeni bandas, mozes cekicem i sirovom snagom da ga vratis u oblik.

Podeli ovaj post


Link to post

I najbitnije, za Australiju si mogao da uzmes model 105, koji napred ima krutu osovinu(fazon 40/60/70/80 serije LC), a 100 je bila fensi model, sa IFS napred sistemom.

 

Sve je to sminka, trenutno najbolji Toyotin offroader je VKD70, pa sad biras sta hoces od motora, LC sa 4.5 V8 motorom, konacno snage na pretek, jedino je malo osetljiviji motor jer je D4D..

 

Napisao sam tekst o tome, uskoro publikujem.. :P

Podeli ovaj post


Link to post

×