Jump to content
ZS

Chip-tuning, koliko je koristan a koliko stetan?

Recommended Posts

Licno, ne bih svoj auto tunirao, a kada bih hteo bolje performanse radije bih kupio auto sa boljim motorom nego sa slabijim pa ga tunirao...

Ali bas me zanima koliko je i kada chip tuning koristan tj stetan.

Sigurno se npr podize obrtni moment. Kod dizelasa postoji i kod "obicnih" motora boljka zvana plivajuci zamajac.

Laicki, ispada da chipovanje lakse unistava svaki prenosnik u lancu: plivajuci zamajac, lamelu, menjac, diferencijal, homokineticke zglobove...

Ima li jos sta da se kaze na ovu temu? Sta kazu "zvanicni" serviseri Toyote za chipovanje?

Podeli ovaj post


Link to post

Sve zavisi od vozačke filozofije! Lično, nikada ne bih vozio dizela, razloga je nekoliko, ali o tome drugom prilikom. Koliko sam primetio Yaris 1.4 D-4D sa najboljom opremom košta koliko i Yaris TS, koji se mogu porediti kao babe i žabe... znači ne mogu!  :D

 

Za čip treba odmah naglasiti da su savremeni (turbo) dizeli mnogo bolja opcija za čip nego atmo benzinac. Isto tako moraš imati u vidu da su isti (dizelaši) dosta ugušeni od strane fabrike, zbog eko gluposti, pa mu tako ispada da je čip sasvim logičan potez! Kod 1.4 nema plivajućeg zmajaca, kod 2.0 ima, ali i to se da srediti! Ne uništava se ništa od pomenutih stvari, samo je bitno odraditi sve kako treba, a ne samo odvesti auto na čipovanje i posle toga pun gas!  ;) 

 

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Pokusao sam malo da razumem sta se radi pri chip-tuningu kod turbo dizel motora.

Ako sam dobro razumeo jedan toyotin engleski forum, jedan od nacina je povecanja pritiska ubrizgavanja goriva. Ako uzmemo da moj 2.0 d4d vec ima ubrizgavanje pri ogromnih 1700 bar-a (kroz solenoidne dizne tj elektromagnetni sklop, ...a inace novija generacija ima ubrizgavanje od 2000 bar-a kroz piezoelektricne dizne...), a da su dizne za ubrizgavanje kod svih dizel motora osetljivi i kvarljivi sklopovi, usudio bih se da kazem da se sigurno dobijaju vece KS i Nm ali i veca verovatnoca pojave mnogo skupih kvarova...

A razlog zasto se smanjuje potrosnja goriva je objasnjen da posto vozilo ima vise KS i NM potrebno ga je manje gaziti po gasu za postizanje istih brzina i ubrzanja...

Podeli ovaj post


Link to post

bese zanimljiv razgovor na divcibarama na temu honde civic 1.4 verzije od 75 i 90 ks, motor potpuno isti, sve isto, razlika je jedino u nekom filteru za vazduh koji kada se skine kod slabije verzije dobija se tiih 15 konja, corollin motor 1.4 i 1.6 vvt-i, potpuno sve isto samo je 1.6 malo vise razbusen zarad tih 200 kubika, znaci iz 200 kubika vise izvlaci jos 13 konja, ako odes na jos jednu stepenicu vise- ts, jos 200 kubika i celih 82 ks vise!!!hajde da se postavi pitanje rasterecenosti motora, ocigledno je da moze da se izvuce , ali koliko motor ostaje rasterecen odnosno koliko mu se skracuje radni vek?

Podeli ovaj post


Link to post

Dok sam pratio Octavie i VW motore tzv TDI-Pumpa dizna, secam se da se odjednom skoro masovno desavalo da na 2.0 TDI-PD (140 KS) pukne glava, negde na 100000 km, a standardno su trosili mnogo ulja. Na kraju je to objasnjeno cinjenicom da je taj konkretan 2.0 TDI-PD imao 4 rupe tj ventila po cilindru i plus veliku rupu za PD diznu. Zato su zidovi glave bili tanusni, trebalo im ulja za hladjenje itd... Na kraju je i VW grupa sa PD presla na common rail...

Opet se vracam da mi se cini da je bolje kupiti jaci motor sa zeljenim performansama nego "frizirati" slabiji postojeci...

Na kraju, ja ne bih nikad kupio polovan a chipovan auto...

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je ozbiljan forum, kakvi VW, Škode i ostala evropska smeća...Što bi rekli - `beš auto koji ima ćurku na znaku!  :D

 

Da je drugačija slika i prilika, garant bih jurio pravog turbaka, ali pošto nije, benzinac do 2.0 i to je to! uz male prepravke dobije se tu oko 30-40 ks, bez da se motoru bitnije skraćuje vek...  :)

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

... i ostala evropska smeća...

:) Moj Avensis "...je dizajniran u Francuskoj...", "...motor proizveden u Poljskoj...", "...sklopljen u Englenskoj..."...

Izgleda da nema nijedan japanski sklop?

Podeli ovaj post


Link to post

Ima Japansku dushu ;D

I naravno najbitnije je da ima i Japansku kontrolu kvaliteta :)

Podeli ovaj post


Link to post

@ ZS - možda je šasija japanska, ali ima i tu nekih sumnja... Sve posle 2000-te (u nekim slučajevima posle`97) Toyota i Toyota Europe nemaju veze jedno sa drugim!  ;) 

 

@Seiz - Ne znam zašto, imam osećaj da Toyota i nema neku kontrolu kvaliteta u Evropi... pa čak i da ih nije briga za Evropu, nego su okrenuti Aziji, bliskom istoku i Americi...  :(

Podeli ovaj post


Link to post

Ima Japansku dushu ;D

I naravno najbitnije je da ima i Japansku kontrolu kvaliteta :)

Onda ima sve sto treba!

A realno u Srbiji, gde je Toyota prema drugima kada su cene redovnih i drugih servisa u ovlascenim servisima. Malopre sam gledao filmic na vrelim gumama, ispada da su pored VW, Seat i Mazda i Hyundai najskuplji pri redovnim servisima...

Podeli ovaj post


Link to post

Jel ima neko ovde sa iskustvom da je čipovao auto? Čitam po forumima i svi koji su to radili su prezadovoljni. Naravno, radi se o optimum čipovanju. Znači dobijanju nekih 15-20% snage i nekih 20-50Nm momenta, zavisno od motora. Lično, ne verujem da to optimalno mapiranje šteti motou i smanjuje vek tako da me ne treba uveravati u te stvari. Svi tvrde da su dobili to povečanje snage uz smanjenje potrošnje 0.5-1l goriva na 100km. Sada više nije ni toliko skupo mapiranje pa me interesuje.

Podeli ovaj post


Link to post

Smanjenje potrosnje nisu, ali ni neko drasticno povecanje takodje nisu. Vise trosi kad je pod jakim gasom, logicno vise goriva ubrizga da bi vise snage proizvodio.

Ako se tuning radi tuning box-om e tu se zabelezi na board computer-u drastican pad potrosnje, ali je potrosnja zapravo ista ili veca. Do toga dolazi jer tuning box obicno presrece signal senzora pritiska goriva u common railu i salje info u ecu da je manji. Na osnovu toga ecu poveca pritisak (on ga cita kao normalan tad), auto bolje ide jer ima vise goriva, a komp cita da salje normalnu kolicinu. I zbog toga se pojavljuje ta manja potrosnja, ali samo na ekranu putnog racunara :)

Podeli ovaj post


Link to post

Haaa, pa tu prevaru kao da programirali stručnjaci iz VW-a .

Podeli ovaj post


Link to post

Ajd sad ću se ja malo praviti pametan :)

-Kao prvo, treba mi neko ko je to uradio pa da čujem iz prve ruke.

-Drugo, i sam sam imao mišljenje kao i vi dok nisam malo proučio  kojim principom radi i kako funcioniše i odražava se na radu motora novo poboljšano(čipovano) mapiranje. 

-Treće, iskustvom onih koji su čipovali tkz. optimum(komercijalnom) mapom sam i počeo da razmišljam o ovome. Ovde nije reči o performans čipu koji diže drastično snagu motora i ne znam šta se sve dobija sa tim. Naveo sam i u pitanju da se radi o ovom stepenu mapiranja , a ne pravljenja auta za trke.

U optimalnoj mapi se nalaze samo poboljšani parametri za pravljenje smeše u datom momentu.

Nenade , uopšte se ne slažem s tobom da se konstantno mora nalivati više goriva da bi imao više snage! Da, ako stišćem gas da povuče auto u momentu , ali u krstarenju totalno kontra jer ovim čipom se dobija na Nm-ima i tada u višoj brzini prenosa možeš da krstariš nižom brzinom kretanja i samim tim na nižim obrtajima(manje goriva). To navode svi koji su uradili novo mapiranje. Nglašavam uradili! Ako ti je noga stalno na gasu onda potrošnja mora biti veća, ali u praksi svi imaju manju potrošnju 0,5-1l. Tu me u suprotno nemoj ubeđivati jer sam 100% u pravu. 

Meni lično nije potrošnja primarna, ali pošto smo to načeli , ajde da kažem. i ne interesuje me oće ići auto brže. Uopšte ne mislim da menjam svoj stil i način vožnje. Mene primarno zanima ovo jer ako se dobija 10-15ks i nekih 20-tak Nm , toliko mi fali kada je auto opterećen i kada se upali klima. 

Cena mapiranja je pala i ima je od 40 do 400e zavisno od kola. Čitao sam , za 1,4 hdi je 100e, za 1,5 Reno 60e (cene  optimum mapiranja)... Performans tuning je ono na što ste verovatno i pomislili odmah, a to mene ne interesuje.

Interesuje me samo da li je neko ovde radio chip tuning na Toyoti, kod koga je radio i kako mu se pokazalo!? Vidim da masovno rade na Renolima, Fiatima, BMW-ima, VW-ima, Alfama, Pežoima (svi prezadovoljni)... ali nigde da nađem nekoga ko je radio na Toyoti. 

Podeli ovaj post


Link to post

Prvo: Ovde neces naci iskustvo iz prve ruke za turbo dizel (izuzev 1.4 d4d koji ima bosch ubrizgavanje). Drugo: Ako si toliko dobro upoznat sa materijom znao bi jednu opste poznatu stvar, a to je da do sada niko nije uspeo na svetu da uradi remap na denso sistemu ubrizgavanja. Kod atmo benzinca je moguce, ali dobitak bez menjanja "hardvera" je toliki kao da odes pred put do wc-a.

Trece: O kojim ti nm pricas, tj sa koliko stisnutom papucicom gasa se mere ti nm na dyno-u? Da se ne mucis da trazis, odgovor je do poda. Tako da te price ne piju vodu.

 

I daj malo budi realan, proizvodjacima automobila je primarna stvar da naprave sto ekonomicnije vozilo, ulazu milione u istrazivanje i sad ce neki batica koji je prosao kurs za tjunera da napravi perpetuum mobile.

 

Optimizacija cega???

Kod benzinca postoji siromasna smesa vazduha i goriva, koja moze u neku ruku da radi ako se lagano vozi. Ako ga stisnes sa siromasnom smesom pucaju klipovi. Ali do te mere je razvijeno to sve na savremenim motorima da kad lagano stiskas gas smesa je siromasna da ne moze siromasnija biti, kad ga stisnes menja na bogatiju. Ako se stavi bogata smesa ide bolje auto, trosi vise, ali mogu da se istope klipovi ako se pretera. Zato mora da se dodaje vise vazduha (hardver ili pritisak turba) da bi se dobila snaga bez ostecenja motora.

 

Kod turbo dizela samo je bitna ubrizgana kolicina goriva. Za laganu voznju fabrike stavljaju minimum minimuma. Ako ces da ga cepas ide vise goriva dokle god turbo moze da isprati (ili dokle dizne mogu da isprate), kad ne moze vise da isprati krece dimcina i mozes crevom da mu sipas ne moze vise.

 

I ajde mi sad lepo reci na koju foru dobijaju tu manju potrosnju uz bolje performanse?

Podeli ovaj post


Link to post

Moj drug je radio na Audiju prezadovoljan, kaze ide kao lud trosi manje ali kaze on da je vek turbine kraci.

Inace tip iz Uzica je doktor za te stvari.

@Matori, mogu da se raspitam za broj pa cisto da se informises direktno od coveka da ne lutas puno.

Podeli ovaj post


Link to post

Nenade, vidim da me ne razumeš. Nisi nešto dobro skontao iz mog teksta. Uopšte ne tražim iskustvo iz prve ruke za turbo dizel ili dizel uopšte jer moj je auto benzinac i bez turbine. Najveće promene se osete kod turbo dizela i tu je ušteda na gorivu najveća. Napisao sam već kako, a pokazanaog na netu ima more da se uveriš. Interesuje me jel neko radio to na benzinskoj toyoti jer sam na par foruma našao podatak da ti servisi izbegavaju da rade remap na Toyoti, verovatno zbog Denso sistema, bilo mi je puno pisati da i to nabrajam , ali sad moram :) . Zato me interesuje da li je neko ovde radio remap, ako je radio gde i kako mu se pokazalo! Uh , jel tražim puno   :dwarf:  :D  


@Seba- molio bih te ako ti nije teško. Unapred hvala. 


@Nenad- zaboravio sam da kažem. Postoji rizik da se zezne komp, verovatno zbog veličine tog rizika na Toyoti oni i izbegavaju da rade Toyotu. To je glavni razlog da li je neko to radio na Toyoti . 


 Pitaš me kakvo je to optimalno čipovanje. Ovo su nazivi tuning čipovanja zavisno od toga šta dobijaš sa tom novom mapom.

  • - ECO
  • - OPTIMUM
  • - POWER
  • - RACE
  • Od najslabije do najjače pa tako ide i cena. Optimum je ime mape(čipa) za koji ja pitam.
  •  

Podeli ovaj post


Link to post

:no:

hteo bi narod perpetumobil pa to ti je.  :nono:

 

I jos jedna stvar, to matori sto tebi treba to ne da je cipovanje nego samo tako. kazes fali ti 15 - 20ks, i nekih 20Nm?

 

Pa znas li koliko je to na takav benzinski atmosferski motor???!!!

Podeli ovaj post


Link to post

Ako je to ono sto te interesuje dobio si odgovor vec u mom prvom postu :) Objasnjenje je u drugom postu, posto mi je delovalo da ipak ne razumes neke stvari i da verujes pricama i obecanjima ljudi koji se time bave.

Nisam radio na svom autu jer ne moze (zapravo moze, piggy back ecu ili stand alone, samo sto bi me kostalo ko zna koliko, maltene neizvodljivo), da moze sigurno bi vec bio cipovan, verovatno i menjan turbo i ko zna sta jos. Poznajem dosta ljudi koji su cipovali auto, njima nije potrosnja bitna nesto ali su svi dosta zadovoljni dobitkom po pitanju performansi.

Sto se tice benzinaca, imam nekoliko drugara koji su hteli i bukvalno im je na fin nacin receno u od strane tih tunera da ne bacaju pare bez nekog ozbiljnijeg menjanja hardvera, pa tek tad tuning da dodje kao slag na tortu.

Podeli ovaj post


Link to post

@Laki- to mi je bitno, Kad ima 4 putnika u autu i upali se klima fali mi nekih 10-15 konja i 20-takNm. Oće potrošnja pasti pola litre , ostati ista ili se povećati pola litre, to mi nije važno, osim ako stvarno padne, super :)

@Nenad- to me interesuje. Svo što pišu da su čipovali su dobili stvarno puno za uloženo. lik na Pežou 206 1.4hdi za 100 eura dobio 17ks i 50Nm. Znam da se manje dobija na benzincu atmosfercu , zato me zanima jel ko uradio i šta je time dobio. Prezadovoljan sam svojim autom i ne pada mi na pamet da ga prodajem i kupujem nešto drugo zbog ovo malo što bi na njemu hteo dodati. Ali ako može ovim da se to dobije , zašto ne. :)

Podeli ovaj post


Link to post

Tih 10-15 ks i 20-tak Nm ne možeš dobiti iz 1.3cc chip tuningom kod benzinca bez turba. Toliko se otprilike dobija iz atmo benzinca sa 2000cc. Otidi na sajt www.novaspeed.rs . Tu možeš naći više informacija o temi koja te interesuje. 


Moja greška. Ne rade Toyotu.

Podeli ovaj post


Link to post

Ajde da probam da ti objasnim da je mala verovatnoca da padne potrosnja posle remapa :)

Kad se radi mapa postoji mapa opterecenje-kolicina goriva. Tu se za svaki zadati nivo opterecenja motora unosi vrednost koliko goriva ce u datom trenutku pustiti brizgaljke. Dakle upalis klimu, raste opterecenje, raste potrosnja, uspon takodje, jace stisnes papucicu gasa na niskim obrtajima opet raste opterecenje. E sad, fabrike su ulozile milione i milione evra u razvoj sto efikasnijih mapa i stavili su za svaki taj trenutak minimalnu kolicinu goriva. Ako ne stave minimum, a moglo je, to ce uraditi njihova konkurencija, dobice ekonomicnije vozilo i ostvarice bolji uspeh na trzistu. Ako to ne rade propasce. Tjuner moze da smanji tu minimalnu kolicinu, ali, kao sto sam ti rekao vec, poremetice se odnos vazduha i goriva i to nece biti bez posledica.

Postoji i mapa broj obrtaja-kolicina goriva, slican je princip kao i sa ovom. Na kraju se kombinacijom tih mapa dobija finalna mapa (jos neke ulaze u finalnu, ali za pitanje potrosnje nisu bitne).

Nadam se da sam ti sad malo razjasnio zasto ne moze manja potrosnja bez posledica, a zasto su ogranicene i mogucnosti povecanja ks i nm ako ne postoji turbo. Pozdrav :)

Podeli ovaj post


Link to post

@Piske Baš tako. Hteo sam @matorom da odgovorim na sličan način. Kakvi crnih 10-15ks i 20Nm iz 1.3 atmosferca sa kraja 20 veka. Ne ide. Probaj sa K&N filterom i eventualno neki modifikovani auspuh, i to bi bilo to. Uživaj(mo) u ovome što imamo, i ne tražimo preko hleba pogače. Mislim da si skockao auto kako treba i da je jedino što ti je ostalo da sipaš gorivo, radiš servise i registruješ kad za to dodje vreme. I da, da polako štediš za Yarisa II . Gledam u tvojoj parking temi i oduševim se svaki put kad vidim koju potrošnju ostvaruješ . Meni se u letnjem periodu, pa do dana današnjeg, potrošnja kreće u granicama od 5-5,8 l. I ne pada mi na pamet da nešto diram. Za nekih 8 hiljada km planiram opet da očistim dizne i to bi bilo to.

Podeli ovaj post


Link to post

×