Jump to content
cakicaribrod

Plin - vaša iskustva

Recommended Posts

@Nessa- jednostavno, nepoverljiv sam jer kao što sam naveo , more ljudi koje znam da su ubacili plin 

, imaju stalno nekakvih problema. Ne znam nikoga ko nije imao problema.

@Mikša- na svakom je da radi sa vojim autom šta mu volja i naravno svako ima neka iskustva koja se razlikuju. Kao i sa temom ulja tako i sa temom plina. tebi je nedavno riknuo dihtung. Možda je zbog plina? Uz veće temperature koje se oslobađaju sagorevanjem plina možda je skratilo vek tom dihtungu za 100k km. Ne kažem da je 100% tako, ali to retko kome padne na pamet ili će reći pa i ako je uštedeo sam na x km da to pokrijem kroz trošak goriva. 

 

drug moj,ja evo jos neupozna nikog da vozi  na plin i da ima neki problem sa autom zbog TNG \a 

 a sto se tice mog dihtunga,mozda je uzrocnik tng ali to su male sanse,pre ce biti da je problem nastao zbog godina proizvodnje i predjenih Km a inace moja Rolla nikada do sad nije imala Tng,vec sam joj ja ugradio kada sam je kupio,tako da mogucnost da je dihtung zbog tog otisao smanjuje se na minimum

Podeli ovaj post


Link to post

@@Dadomonte888 Meni sa Bmw-om od 2.0cc i 6 cilindara uopšte nije padalo napamet da ugradim plin a prelazim oko 10000km godišnje kao i ti približno . 

Podeli ovaj post


Link to post

Što se više bližim zakazanom razgovoru kod plinadžije i eventualnoj ugradnji (sjutra popodne) to sve češće nailazim na negativne posledice ugradnje LPG sistema u Toyoti.  Da se ne lažemo, ima i pozitivnih, kao na primjer na predhodnoj stranici, ali ova nova tema koju je  Mello87 otvorio će mi pomoći da se odlučim.

U razgovoru preko telefona, majstor mi je preporučio AC STAG 200 ili 300 (nisam siguran) i obaveznu kapalicu, daje garanciju na radove 5 god ili 100.000km.

U svakom slučaju, još nisam 100% odlučio da li ide ugradnja, ali naginjem ka ugradnji u odnosu 60-40%. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ne ! Taj auto toliko malo trosi da je suludo to raditi. Taj ulog ce se isplatiti ko zna kad to je jeres metnuti plin na toyotin vvt-i motor, moje misljenje

Ko hoce da stedi i da se dzabe vozi neka kupi dizela, ide ko benzinac a trosi 40% manje

 

Послато са SM-J500FN

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Dado i ja pregovaram oko ugradnje plina sa majstoron. Konkretno oko placanja smo zapeli jer bi ja na rate

 

Mico, moram da se ne slozim sa tobom. Kolika god da je usteda, 50% je uvek dobra usteda, ne sme da se zanemari. Pa iako su eventualne posledice udar na dzep, opet je usted znacajna.

 

Skoro sam razgovarao sa covekom koji vozi od prvog dana na plin Daciu Stepway cini mi se. Na 160.000km su mu otisle gasne dizne. Sve ostalo samo redovno odrzavanje...

 

Ovo mi trenutno vrlo interesantna tema. Radujem se komentarima...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

Mico, moram da se ne slozim sa tobom. Kolika god da je usteda, 50% je uvek dobra usteda, ne sme da se zanemari.

 

 

Kako 50%? Pa ako trosi 8 l benzina, plina trosi 10-11, koliko je plin jeftiniji i kolika je razlika na 100 km predjenih?! Na to dodaj cenu ugradnje i atesta i sracunaj prvo koliko treba km preci da dodjes na nulu, tek onda krece neka usteda za koju se plasim da ce da se istopi kroz reateste i odrzavanje plinskog sistema.

Skoro je alvirko u svojoj emisiji testirao plin na pumpama, ljudi u problemu jer im se sve zapusilo od prljavog plina

Jbga, ja jok

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Znam coveka koji je ugradio plin na Yare 1.3. Tada sam i ja imao 1.3. Seli na kafu i razvila se prica. Inace nista ne radim bez papira i olovke. Razlika voznje na 100 km magistralom je 100 dinara. Ovo je za yare 1.3. Na 10k km, koliko otprilike ja radim godisnje neka bude i 150-200€ mesane voznje. Ugradnja ga je izasla 700€ . Znaci menu treba najmanje 3 godine da isplatim ugradnju bez da racunam za to vreme odlaske na stelovanje dizni, rasplinjaca. Auto je polovan i pitanje da li cu ga voziti toliko da isplatim investiciju, a te se desi mnogima da prodaju godinu dve posle ugradnje plina. Reskiram na polovnom autu kvar na glavi, dihtungu, lamnda sondi, katalizatoru,... Obicno se to desi pa da onda sebe lazem i tesim kako je to normalno u da bi se desilo i da nisam ugradio plin. Cifre tih popravaka nisu male. Verovatno bi doslo do tih kvarova i bez plina, ali ko zna kad o da li uopste. E sad , da li bi dobio na mostu vise nego sto bi na cupriji izgubio, hm , po mojoj racunici ne bi. Ko predje 30k godisnje ok. Plin i koristenje 2-3 god. i na pijacu.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Jednostavno, drugi nacin sagorevanja, oslobadja vise temperature, a sve u motoru je prilagodjeno sagorevanju benzina, od naredbi u kompjuteru, svecica, dihtunga, ulja, katalizatora, sondi, senzora, samih materijala, usisa, izduva,... Da se razumemo, nece se desiti nosta strasno odma drugi dan od ugradnje plina, ali posle 20-30k km se mogu ocekivati i veci problemi. Najisplativiji je firmama ciji auti predju 50-100k km godisnje pa im ustede na gorivu pokriju troskove odrzavanja. Ti auti po pravilu posle 3 god. idu u prodaju, a ksd se sebi radi onda su racunice drugacije. Ne bi da nekoga nagovaram ili odgovaram, svako ima svoje misljenje i radi sa svojim autom sta misli da je najbolje. Ovo je samo moje misljenje, jedno od mnogih :)

Podeli ovaj post


Link to post

Posto je tema vasa iskustva sa plinom, iznecu moje.

 

Vozio sam 2 selike sa sekvent uredjajem. Sa prvom (92. god) sam presao 70k km bez kapalice, sa drugom (2004. god) 30k km sa kapalicom i nisam imao nikakvih problema. Oba auta su zahtevala snaznije isparivace, dok je drugom trebalo ugraditi i kvalitetnije gasne dizne tako da je ugranja bila skuplja od prosecne.

Potrosnja se kod oba auta uvecala za grubo 15%.

Iz ciste radoznalosti sam sa drugom selikom otisao na valjke i uradio merenje na benzin i na gas. Razlika u snazi je bila 8% u korist benzina.

 

Sto se tice opravdanosti ulaganja, racunica je vrlo jednostavna:

  1. Trenutna cena BMB95 je 143,7 RSD/L, a TNG je 78,9 RSD/L (sa NIS-ovog sajta)
  2. Ako auto trosi 8 L/100km benzina znaci da bi za benzin potrosio 1149.6 RSD na 100km, dok bi za gas potrosio 725.9 RSD na 100km (15% veca potrosnja je 8 + 1.2 = 9.2l sto se pomnozi sa 78.9 i dobije se 725.9). Usteda na 100km je 423.7 RSD.
  3. Ako se mesecno predje 1000km (godisnje bi to bilo 12000km), usteda je 423,7*100 = 4237 RSD
  4. Ako je cena ugradnje 500e (61500 RSD) insvesticija se isplati za 14,5 meseci

Moj zakljucak (i ponavljam moj zakljucak, a ne univerzalna istina) je da se i dalje isplati ugradnja gasa ukoliko je ispunjeno sledece:

  • auto je potpuno ispravan, nema nikakvih problema u radu na benzin
  • majstor koji radi ugradnju zna svoj posao
  • prelazi se godisnje bar 12000km, a plan je da se auto vozi ne manje od 2 godine 
  • Upvote 11

Podeli ovaj post


Link to post

Jako lepa analiza, al ja i dalje ne bih ugradjivao.

 

Jos jedna stvar. Razmisliti i da li plin moze da utice na eventualnu prodaju.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Čovek lepo objasnio http://www.toyotaclub.rs/forums/topic/8718-benzin-vs-tng-%E2%80%93-potro%C5%A1nja-i-performanse/ 

 

A drugo, valjci ne mere efektivnu snagu motora, jer efektivna snaga motora predstavlja snagu na kočenju, no da se ne nastavljamo van teme. Ti si očigledno imao neku sreću sa svojim automobilima, lično, vozio sam mnogo raznih modela na plin i mogu reći samo jedno, smrt za auto i živce, povoljno za džep, ali samo za preko 20 hiljada km

 

Odlican je tekst i moje iskustvo je u skladu sa istim. Povecana potrosnja i smanjena snaga motora iz prostog razloga sto je TNG manje kaloricno gorivo.

Kao sto sam vec rekao, merenje na valjcima sam uradio jer me je zanimalo da probam nekako da izmerim da li postoji razlika. Ja je nisam osetio, ali opet je to subjektivan osecaj.

Objasnjenje majstora je da gasni racunar na osnovu vrednosti izracunatih od strane benzinskog racunara proracunava potrebnu kolicinu gasa koji je potrebnu ubrizgati u motor da bi se postigao isti rad kao pri radu na benzin. Softver gasnog racunara je taj koji pravi razliku izmedju gasnih sistema. Sto je on bolji i sofisticiraniji, to je bolje moguce podesiti rad na gas.

Jedno je sigurno, da bi auto isao isto kao na benzin, potrebna je veca kolicina gasa.

 

Desavalo mi se da moji prijatelji sednu u auto da probaju, a pri tome ne znaju da li voze na gas ili na benzin. Vecina nije mogla da pogodi kad je koje gorivo bilo korisceno.

 

Ne postoji perpetuum mobile, pa tako i ugradnja gasa ima svoje mane i prednosti. Ja sam na svoju srecu video samo dobre strane.

Podeli ovaj post


Link to post

ne znam, koliko sam informisan to valjda majstor koji mapira plinski sistem odredi kada i na koliko ce se prebaciti na benzin, valjda da zastiti motor jer opet kako sam cuo plin ne trpi visoke obrtaje, ja sam napisao 4-4.5 jer mi je to recimo logocno kod corolle jer na 4 k rpm ulazi u vvt-i, mozda se moze i na vise namestiti....

definitivno su motori starije konstrukcije otporniji na plin, po ovim tabelama corolla vvt-i cak i sa kapalicom ima problema

http://www.brc-lpg.g.../CT_01_2010.pdf

 

http://www.autogasta...cklist_Juli.pdf

 

http://www.autogasta...aerz%202009.pdf

Evo na linkovima rekli ljudi koji se valjda razumeju. Izklikcite po linkovima.

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

Posto je tema vasa iskustva sa plinom, iznecu moje.

 

Vozio sam 2 selike sa sekvent uredjajem. Sa prvom (92. god) sam presao 70k km bez kapalice, sa drugom (2004. god) 30k km sa kapalicom i nisam imao nikakvih problema. Oba auta su zahtevala snaznije isparivace, dok je drugom trebalo ugraditi i kvalitetnije gasne dizne tako da je ugranja bila skuplja od prosecne.

Potrosnja se kod oba auta uvecala za grubo 15%.

Iz ciste radoznalosti sam sa drugom selikom otisao na valjke i uradio merenje na benzin i na gas. Razlika u snazi je bila 8% u korist benzina.

 

Sto se tice opravdanosti ulaganja, racunica je vrlo jednostavna:

  • Trenutna cena BMB95 je 143,7 RSD/L, a TNG je 78,9 RSD/L (sa NIS-ovog sajta)
  • Ako auto trosi 8 L/100km benzina znaci da bi za benzin potrosio 1149.6 RSD na 100km, dok bi za gas potrosio 725.9 RSD na 100km (15% veca potrosnja je 8 + 1.2 = 9.2l sto se pomnozi sa 78.9 i dobije se 725.9). Usteda na 100km je 423.7 RSD.
  • Ako se mesecno predje 1000km (godisnje bi to bilo 12000km), usteda je 423,7*100 = 4237 RSD
  • Ako je cena ugradnje 500e (61500 RSD) insvesticija se isplati za 14,5 meseci
Moj zakljucak (i ponavljam moj zakljucak, a ne univerzalna istina) je da se i dalje isplati ugradnja gasa ukoliko je ispunjeno sledece:
  • auto je potpuno ispravan, nema nikakvih problema u radu na benzin
  • majstor koji radi ugradnju zna svoj posao
  • prelazi se godisnje bar 12000km, a plan je da se auto vozi ne manje od 2 godine
Svaka cast za analizu to je to od prilike ...i da dodam na sve to ako prelazis vise id 30 000km godisnje treba ugraditi ako ne nemoj ni slucajno :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ne razumem ovi sto nisu nikad vozili auto na plin na osnovu cega izracunaju racunicu osim da su negde culi od nekog nesto.

Ja 16god vozim na plin Toyotine motore i to sa 3 cilindra od 989 kubika i usteda ne da je mala nego je mnogo velika. Evo vam iz prve ruke auto je kupljen nov 2008 god. Plin ugradjen AGIS Poljski komp sa Tomaseto isparivacem i Valtek Rail diznama (najjeftinije su) 2009 sa 20 000km na satu. Cena je tad bila oko 600e + Atest oko 100e.  Sada je na satu 285 000km. Posto gradske voznje imam samo oko 10% jer vozim 90% na Ibarskoj potrosnja benzina je oko 5.3L dok plina oko 6.5 sto znaci 20% pa sami racunajte razliku. Godisnje prelazim oko 25 000km.  U praksi osim plina ima i jedna kolicina benzina koja se trosi dok uredjaj ne prebaci na plin sto znaci od 2 leti -4km zimi kad je auto hladan dok se ne zagreje ili 10 sec kad je zagrejan dok racunar ne odradi svoj program.

 U Letnjem periodu mesecna potrosnja je oko 5-6L benzina dok zimi ide 8-10L.  Ne mogu tacnu cifru da vam kazem jer benzin dolijem kad nivo padne ispod 5L u rezervoaru i tad sipam za 1000din.  Plin se sipa kad je takodje pri kraju tj kad kilometraza bude izmedju 380-420km i tad stane izmedju 23L-26L (Imao sam i Fiestu 6 1.25 na plin kod nje je sa istim uslovima na 360-380km prazan rezervoar istog kapaciteta). meni je mesecna potrosnja oko 6-7L benzina i oko 100L plina za oko 2000km

Sto se tice potrosnog materijala osim filtera jednog reatesta od 50e i drugog od 50e+ zamena rezervoara na 10god 60e sa rukama) na 50000km (u praksi na 35 000- 40 000) se menjaju ulosci plinskih dizni koji kostaju od 900 - 1500din (3kom jer je auto sa 3 cilindra) na svakih 100 000 zamena svecica NGK Iridijum (malo su skuplje ali opet idu 3 a ne 4 pa ispadne povoljno) i Jednom uradjen servis isparivaca na 250 000km. E posle tog servisa isparivaca sam 3 puta reklamirao jer je stalno negde curio antifriz na njemu dok nisu napravili kako treba. Takodje je vise puta bio problem sa diznama (ali samo sa onim od 300din komad jer su losijeg kvaliteta pa deo kojim se steluje njihov rad vremenom se sam odvije i onda se oseca plin). To je bilo do majstora jer nabave neki jeftin deo koji ne traje dugo konkretno kod samih dizni sama njihova tezina se oseti kad se uzmu u ruku u odnosu na ove skuplje samo 200din

Takodje vam mogu reci da se na uzbrdicama oseca nedostatak snage na plinu sa ukljucenom klimom.

Sto se tice da crkavaju ventili i da treba ona kapalica kod mene je nema . Podeseno je da na 4500 o/min auto vraca na benzin.

Do 100 000km motor nije trosio ulje ili bar ja nisam primetio. Tek na 120 000 sa primetio potrosnju koja je i sad na 285 000km slicna i negde je oko 1L na 10000-12000km na koliko radim servis.. Verovatno su propale one gumice ventila i verovatno zbog plina.

Ali usteda na 265 000km koliko je presao na plinu je skoro otplatila i Na 280 000 zamenjena lamelai sve sta ide ali to nema veze sa plinom (poceo da zuji onaj lezaj kad se stisne kvacilo).

Plin je svakako isplativ samo pitanje za koliko godina se isplati investicija. Takodje koliko je veca potrosnja toliko je i manja snaga motora. Negde oko 15-20%. Kad je samo vozac to se nesto i ne primeti, ali kad se ide na letovanje na malom motoru oseti se jer stalno mora u malo vise obrtaje ili u nizu brzinu.

Kome je bitna samo potrosnja  bez problema moze ugradnja plina (ali kod nekog proverenog majstora) i da prelazi bar 15 000km i da ce biti vlasnik auta bar 3-5 god daok ne pocne usteda

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post
On 22.5.2020. at 19:53, mioljub67 said:

Ne razumem ovi sto nisu nikad vozili auto na plin na osnovu cega izracunaju racunicu osim da su negde culi od nekog nesto.

Ja 16god vozim na plin Toyotine motore i to sa 3 cilindra od 989 kubika i usteda ne da je mala nego je mnogo velika. Evo vam iz prve ruke auto je kupljen nov 2008 god. Plin ugradjen AGIS Poljski komp sa Tomaseto isparivacem i Valtek Rail diznama (najjeftinije su) 2009 sa 20 000km na satu. Cena je tad bila oko 600e + Atest oko 100e.  Sada je na satu 285 000km. Posto gradske voznje imam samo oko 10% jer vozim 90% na Ibarskoj potrosnja benzina je oko 5.3L dok plina oko 6.5 sto znaci 20% pa sami racunajte razliku. Godisnje prelazim oko 25 000km.  U praksi osim plina ima i jedna kolicina benzina koja se trosi dok uredjaj ne prebaci na plin sto znaci od 2 leti -4km zimi kad je auto hladan dok se ne zagreje ili 10 sec kad je zagrejan dok racunar ne odradi svoj program.

 U Letnjem periodu mesecna potrosnja je oko 5-6L benzina dok zimi ide 8-10L.  Ne mogu tacnu cifru da vam kazem jer benzin dolijem kad nivo padne ispod 5L u rezervoaru i tad sipam za 1000din.  Plin se sipa kad je takodje pri kraju tj kad kilometraza bude izmedju 380-420km i tad stane izmedju 23L-26L (Imao sam i Fiestu 6 1.25 na plin kod nje je sa istim uslovima na 360-380km prazan rezervoar istog kapaciteta). meni je mesecna potrosnja oko 6-7L benzina i oko 100L plina za oko 2000km

Sto se tice potrosnog materijala osim filtera jednog reatesta od 50e i drugog od 50e+ zamena rezervoara na 10god 60e sa rukama) na 50000km (u praksi na 35 000- 40 000) se menjaju ulosci plinskih dizni koji kostaju od 900 - 1500din (3kom jer je auto sa 3 cilindra) na svakih 100 000 zamena svecica NGK Iridijum (malo su skuplje ali opet idu 3 a ne 4 pa ispadne povoljno) i Jednom uradjen servis isparivaca na 250 000km. E posle tog servisa isparivaca sam 3 puta reklamirao jer je stalno negde curio antifriz na njemu dok nisu napravili kako treba. Takodje je vise puta bio problem sa diznama (ali samo sa onim od 300din komad jer su losijeg kvaliteta pa deo kojim se steluje njihov rad vremenom se sam odvije i onda se oseca plin). To je bilo do majstora jer nabave neki jeftin deo koji ne traje dugo konkretno kod samih dizni sama njihova tezina se oseti kad se uzmu u ruku u odnosu na ove skuplje samo 200din

Takodje vam mogu reci da se na uzbrdicama oseca nedostatak snage na plinu sa ukljucenom klimom.

Sto se tice da crkavaju ventili i da treba ona kapalica kod mene je nema . Podeseno je da na 4500 o/min auto vraca na benzin.

Do 100 000km motor nije trosio ulje ili bar ja nisam primetio. Tek na 120 000 sa primetio potrosnju koja je i sad na 285 000km slicna i negde je oko 1L na 10000-12000km na koliko radim servis.. Verovatno su propale one gumice ventila i verovatno zbog plina.

Ali usteda na 265 000km koliko je presao na plinu je skoro otplatila i Na 280 000 zamenjena lamelai sve sta ide ali to nema veze sa plinom (poceo da zuji onaj lezaj kad se stisne kvacilo).

Plin je svakako isplativ samo pitanje za koliko godina se isplati investicija. Takodje koliko je veca potrosnja toliko je i manja snaga motora. Negde oko 15-20%. Kad je samo vozac to se nesto i ne primeti, ali kad se ide na letovanje na malom motoru oseti se jer stalno mora u malo vise obrtaje ili u nizu brzinu.

Kome je bitna samo potrosnja  bez problema moze ugradnja plina (ali kod nekog proverenog majstora) i da prelazi bar 15 000km i da ce biti vlasnik auta bar 3-5 god daok ne pocne usteda

Zdravo svima,

Samo ću da potvrdim što je Mioljub67 rekao u vezi plina. I da, najvažniji je majstor koji ugrađuje sistem.

Avensys 1.8, 2006god, ugradjen plin 2012god (107 500 km), prešao na plin 120000km.

Podeli ovaj post


Link to post

×