Jump to content
edi4yu

Pritisak u zimskim gumama

Recommended Posts

Ovo se ne slaze sa fabrickim preporukama koje imamo na nalepnici u kolima.

To sam i ja provalio ali mozda nekome posluzi.

Nego sta sa pritiskom zimi :D

Podeli ovaj post


Link to post

Juče napumpao kleberke (185/65 R15) na 2.3 zbog današnjeg puta (5 osoba u autu, 700km ukupno).  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam 2,2 napred, 2,1 nazad na 195/60/16 gumama za kombi program :D

Podeli ovaj post


Link to post

kao sto je TOYOTA napisala 2.8 za brzine preko XXX ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Meni i letnje (17") i zimske (16") pumpaju na 2.4 bara (Avensis 2.0 d4d, 2008 godiste). Valjda tako treba :)

Podeli ovaj post


Link to post

Trebalo bi da je meksa samo smesa gume (materijala) da bi bolje hvatala na nizim temperaturama. Pritisak ne trebalo da zavisi od toga, tj. isti je za zimske i letnje

Podeli ovaj post


Link to post

Preporucuje se da se zimske gume pumpaju 0,2 bara vise nego letnje. Ovde u Nemackoj to se uci i u auto skoli i jedno je od pitanja na testovima.

Podeli ovaj post


Link to post

Probao - u mom slučaju to nikako ne pije vodu. Letnje (Michelin Energy Saver, 185/65 15) pumpam na 2.2, zimske (Kleber Krisalp HP2, ista dimenzija) napumpao na 2.4 i lupa na sve strane. Vratio i njih na 2.2, sve kako treba! :)

Podeli ovaj post


Link to post

To sto su tebi Amorti i opruge i ko zna šta loše nije razlog da kriviš pritisak u gumama kod mene je 2.8 po fabričkoj preporuci i na fabričkim gumama sa fabričkim oprugama i ne lupa ništa :P

Podeli ovaj post


Link to post

Ja volim malo lepsi pritisak u gumama, nije mi bitno koliko je propisano.

Stelujes sam i probavas, ali sigurno ispod 2.3-2.4 nikad nije. Cak sam i na Pandi kockici sa 13icama terao 2.4 i nikada problem. Eventualno kad je najgori sneg i led i nije lepo ocisceno pa moras da se vadis, malo ispustiti na neko vreme...

Verovatno mi je zato i cudno kada mi ljudi kazu da je udario u rupu i iskrivio felnu. ;)

Podeli ovaj post


Link to post

@ Srbin - Kod mene je sve fabrički i u dobrom stanju, ne znam o čemu pričaš! :P

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam sta ti lupa onda :D

Podeli ovaj post


Link to post

Nikad u zivotu za ovo nisam cuo do prosle godine kada sam stavljao zimske gume.

 

U Japanu se prodaju i same gume ali se obicno (80% prodaje) svodi na cele tockove sa zimskim gumama.

 

Za Yarisa su bili (sva 4 tocka sa zimskim gumama) 360 EUR. Za LandCruisera je bilo 2,200EUR (jaoj).

 

Sada ono sto je meni bilo novo: Zimski tockovi dolaze sa drugim felnama i mada su srafovi isti, kape shrafova nisu.

 

tcszimske02.jpg

 

Mehanicar mi je rekao da moram da imam te shrafove (od letnjih tockova) u kolima jer ako treba da promenim tocak, zimski srafovi, vec u felnama, nece moci da udju u rupe rezervnog tocka i gotov sam.

 

Jos, zbog poplava u Thai novembra 2011. je bio nedostatak zimskih (i svih) guma. Nadjem zimske gume 275 i mislim OK.

Mehanicar mi kaze da moraju da budu 285. Inace, kola su jaka, ima da ih pojedu za 3 meseca. Sta cu, vratim te i cekam mesec dana na 285 gume. Od onda je OK.

 

U Srbiji jesam imao zimske gume (Z-101, reno 4) i bile su bucnije od letnjih u voznji. U Australiji to ne treba pa sam zaboravio. Kada sam za Yarisa kupio zimske tockove, ocekivao sam bucniju voznju, medjutim - nista, nije bilo promene. Cak i na pogled, zimske gume se mnogo ne razlikuju, nikakvi kramponi i nazubljenost.

Isto i za LandCruisera. Voznja ista, tiho i mirno.

 

Dok sam bio u vecitoj ne-zimi (Australija) tehnologija je ocigledno napredovala za tih 10 godina.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja mislim da je to sve izmisljanje tople vode da bi se uzimale pare!

 

Ne znam kako mogu da uzmu pare na to.

 

Mozda proizvodjaci tockova vole da sve bude njihovo, mada ne znam kako i zasto bih promenio sve tockove da pasuju nekim shrafovima.

Mehanicar mi je to dobronamerno rekao i za to nije uzeo pare. 2kg srafova da nosim u LC za moju bezbednost nije nikakva losa ili koristoljubiva namera sa njegove strane.

 

Cak sta vise, posto sam od njega kupio te tockove, kada ih nigde nije bilo, rekao je dozivotna besplatna zamena 2 x godisnje i besplatno skladistenje tockova. Zamena kosta 50EUR (x 2 godisnje) a skladistenje 60EUR. Nista od toga mi ne naplacuje mada mu uvek odnesem poklon (u vrednosti od 50EUR). Opet sam na dobitku, jos mi je preko puta i samo mu dam kljuc od kola.

 

Pa ni tockove od Yarisa nije naivno nositi gore dole, cak i kad imas gde da ih cuvas. Za LC taman posla. Ovako, on sve radi, skladisti i menja dokle god sam tu.

Podeli ovaj post


Link to post

Sad sam malo bolje pogledao i vidim da je problem sa rez tockom, moja greska. U tom slucaju treba ti samo 5 srafova ili 10 ako imas dva rezervna tocka :D

 

Generalno OK je razlika u maticama za alu i celicne felne, jer je drugacije naleganje. Ali ako je razlika u maticama za alu i alu felne onda je to malo, moras priznati, glupo...

Podeli ovaj post


Link to post

Nemaju sve alu felne isto naleganje srafova/matica na felnu. Moje fabricke imaju ravno mesto za naleganje fabricke matice na felnu $(KGrHqJ,!lgE453EudRLBOTlQLCoyg~~48_35.JPG dok o.z. imaj konusno naleganje matice pa su potrebne konusne matice Blue_Closed_Muteki.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Toyote nose 3 tipa matica, zavisno od modela, jedan auto moze da nosi razlicite...

 

To se i tebi desilo.

 

Fabricke alu imaju sa podloskom, koja drzi felnu.

 

Otvorene/zatvorene za fabricke celicne felne su sa konusom.

 

Uglavnom kod Toyote ako stavis aftermarket felne(kao sto je Yoyogi stavio), idu i konusni srafovi, a Milos je okacio slike da se vidi razlika...

Podeli ovaj post


Link to post

×