Jump to content
rboban

Avensis benzin ili dizel 2000-2002?

Recommended Posts

Molio bih Vas da mi pomognete sa vašim sugestijama oko kupovine vozila.

U pitanju je isključivo karavan verzija ali sam još neodlučan oko motora.

Godišnje prelazim izmedju 20-25000km,imam četvoročlanu porodicu i često smo na medjugradskim relacijama.

Interesuje me i održavanje,potrošnja i pouzdanost gore pomenutog auta.

Unapred hvala na svakom odgovoru

Podeli ovaj post


Link to post

Veliki servis je skup na dizelu, benzinac ima tek na 200k vece ulaganje.

 

Benzinac nekad ima problem sa potrosnjom ulja, a dizel je buletproof.

 

Za oba imas delova sto odlaze u aftermarketu, oba su Made in UK, tako da ne znam sta da ti kazem, nemas plivajuci u CDT220 verziji, ja vise volim benzin, tako da bih pre uzeo benzin+plin, ali to je moje licno iskustvo, u redu su oba tipa motora, vise zavisi od konkretnog primerka koji gledas..

Podeli ovaj post


Link to post

Ja vozim avensis VVTI+plin.

 

Ako kupuješ nov auto, preporučiću ti dizel (zbog garancije ne možeš ugrađivati plin u novog benzinca).

 

Ako kupuješ polovan auto imaj na umu sledeće:

1. na zapadu kupuju karavan dizel uglavnom oni koji prelaze velike kilometraže i za potrebe prevoza nečega, tako da je ogromna verovatnoća da naletiš na vozilo koje je prevozilo koješta sa ogromnom kilometražom (naravno na satu će pisati oko 120.000). Računaj, npr. 8 godina x 30.000 = 240.000. Nešto mi govori da na zapadu malo ko prelazi manje od 25.000 godišnje!

2. oni koji prelaze manje kilometraže mesečno kupiće benzinca, tako da ti je veća verovatnoća da nađeš benzinca koji je prešao manje km (po meni je to ključni faktor u izboru, tj. npr. 8 god. x 15.000 = 120.000 ). Znači +1 za benzinca

3. kao što reče Trio, jeftiniji su benzinci za održavanje, tako da je to još jednom +1 za polovan benzinac

4. ugradnja sekvent plina košta oko 600 € + 50€ atest, ali imaj na umu da su dizeli na tržištu baš za toliko skuplji u proseku => nerešeno.

5. neko reče da ne voli da se svađa sa 2 sistema (benz+plin) i tu je možda u pravu => +1 za dizel

6. najbitnije: vožnja na plin je jeftinija od vožnje na dizel! (Voleo bih da mi neko kaže kako avensis dizel troši manje u proseku od 7 l dizela na 100 km). Ovde sam već dao kalkulaciju troškova vožnje na plin, pa vidi: http://www.toyotaclub.rs/forums/index.php?topic=3052.0 Znači veeeliko +1 za benzin+plin

 

Sve u svemu, pogledaj i ovde: http://www.toyotaclub.rs/forums/index.php?topic=3215.0 pa odluči sam. Ako mene neko pita, ja glasam za benz+plin!!!  8) Ako ugrađuješ plin, vodi računa dobro kome poveravaš auto, većina plinadžija su vodoinstalateri priučeni da ugrađuju gasni sistem u auto, da te posle ne bi bolela glava. Sama ugradnja nije neka greda, ali podešavanje uređaja, štelovanje mapa i sl. već zahteva neko iskustvo i neko znanje.

Srećno!  ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Voleo bih da mi neko kaže kako avensis dizel troši manje u proseku od 7 l dizela na 100 km

Ja vozim Avensisa 2.0 d4d, iz 2008. Prosecna potrosnja je 6.26 l/100 km za sada.

 

Grad (Novi Beograd), grubo receno, oko 15-20%, 50 % magistralni putevi, ostalo autoput. Voznja normalna u gradu, na magistrali 80-100 km/h, na autoputu 130-140 km/h. Na 7500 km koliko ga vozim, kada podelim koliko sam litara sipao sa ovom kilomentrazom, potrosnja je 6.26 l/100 km. Leti radi klima naravno, zimi grejanje.

 

Mislim da je razlog za takvu potrosnju izuzetno duga 6-ta brzina ali i cinjenica da ima i dva zupcanika na glavnoj redukciji. Jedna vazi za brzine 1-4 a druga-duza za 5-6 brzinu.

Podeli ovaj post


Link to post

Moj glas za 1.8 benzinac + plin, još ako nađeš automatik! U svakom slučaju, ako i troškari ulje, to se da rešiti za slične pare nego kad na dizelu riknu dizne - nove nisu ispod 70.000, polovne oko 250-300 eu/komad!

Podeli ovaj post


Link to post

Moj glas za 1.8 benzinac + plin, još ako nađeš automatik!

+1

Podeli ovaj post


Link to post

@ZS: prihvatam sugestiju, tvoj avensis je takoreći nov i ima 6 brzina. Zato i glasam za dizel "ako i samo ako" je NOV. Iskusni kažu da nevolje sa dizelom kreću posle 10 godina ili sa 300.000  8)

 

Sve ostalo je benz+plin!

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Kakvo iznenadjenje.Očekivao sam da će biti više Vas za dizel.

Kako li sam se prevario,ali ok.

Razgovarao sam sa  jednim nasim kolegom sa foruma i dao je predlog da pogledam i jos neke modele koji bi me mogli zainteresovati.

Upravo sam gledao i corollu tih godina u hečbek varijanti.Vrlo mi je bitna stvar i velik ali i pristupacan gepek,da bude pouzdan auto i da se lepo vozam sa porodicom.

 

Podeli ovaj post


Link to post

 

Upravo sam gledao i corollu tih godina u hečbek varijanti.

polako, corolle tog godista su imale problem sa trosenjem ulja-vvt-i motori, dizel 1.9 je pezoov mada ga ni oni ne priznaju kao svoj, budi vrlo obazriv, mozda corolla 2.0 dizel.taj problem sa trosenjem ulja kod benzinca je resen tek u drugoj polovini 2004 godine kod corolle restyiling{bar se niko nije zalio koliko ja znam}ipak bi gledao avensis benzin+plin, bolja varijanta od corolle tog godista a cena je takoreci ista ;)

http://www.polovniautomobili.com/oglas1497105/toyota_avensis_18_vvti_plin/

Podeli ovaj post


Link to post

Corolla E12 ima dosta mesta za 4 putnika ali gepek i nije nesto prostran

Podeli ovaj post


Link to post

Vozim Avensisa godinu i po, D4D, bas takvog kakav tebe interesuje. Potrosnja zavisi od nacina voznje . Kad vozi moja supruga, na otvorenom putu, moze da se spusti i ispod 5l/100km. Po gradu 6.5-7.

Sa autom sam zadovoljan. Mesecima me je zezala najobicnija glupost (filter u rezervoaru) i sem toga je sve ok. Moj glas je za dizel, ali samo za pravilno odabrani primerak.

@radoslavb Koliko si km do sada presao sa svojim autom?

VVT motor je jedan od motora koga serviseri izbegavaju za ugradnju i stelovanje TNG sistema.  Neko preporucuje flash lube, neko ne.

Moj glas je za dizel, definitivno.

@rboban Ne znam odakle si, ako si blizu Kraljeva, javi se da pogledas, probas, provozas Avensisa. Siguran sam da ces se posle toga odluciti za D4D.

 

Podeli ovaj post


Link to post

@mića

za potrosnju ulja mi je skrenuta paznja.Dotičnog avensisa kojeg preporučujes sam zvao  i deluje po priči ok.Sekvent plin,navodno sve ispravno,deluje normalno.

@bojanvet

Hvala na ponudi da se provozamo ali smo mnogo daleko.Inače sam iz Bečeja,tako da hvala u svakom slučaju.

Idemo dalje sa pitanjima.

Da li su svi vvti motori problematični sa potrošnjom ulja?1.6 1.8 1.4?

Podeli ovaj post


Link to post

Obrati paznju koji je sa sekvent, i da li kod tebe ili u okolini neko ugradjuje i servisira isti. Ja sam na Subaru imao neki Stargas (tako je uvezen) i prvi problem niko nije mogao da resi, jer se kod nas nikada nije ugradjivao i niko ne poseduje interfejs za njega. Jos nekoliko poznanika je imalo slican problem. Po meni je bolje resenje da sam ugradjujes TNG, jer tako dobijes garanciju, sto je i najvaznije u celoj prici.

Jel si se definitivno odlucio za benzin?

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam definitvno opredeljen za plin ali mislim da je jeftinije za vozanje.

Mnogi kažu i da je održavanje jeftinije za benzinca.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Da li su svi vvti motori problematični sa potrošnjom ulja?1.6 1.8 1.4?

 

Nisu svi, ali ima ih znacajan procenat. Naravno, posle 2004g. nema vise tog problema.

Podeli ovaj post


Link to post

Neki motor posebno ima problem?

1.4 i 1.6 uglavnom, postoji verzija 1.8 sa oko 120 ks, oznaka motora 1ZZ-FE, ima ga i u corolli verso serije E-120 od 2002-2007 godine i u prethodnim verzijama, taj motor ne bi trebalo da je problematican.u sustini sve zavisi na kakav primerak naletis.

imas ovde sve o motorima koji te zanimaju, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZZ_engine#4ZZ-FE , ukoliko gledas neki auto na ovom sajtu mozes preko broja sasije proveriti i saznati sve o konkretnom automobilu kada i gde je proizveden, za koje trziste itd...

http://www.toyodiy.com/

Podeli ovaj post


Link to post

Kakvo iznenadjenje.Očekivao sam da će biti više Vas za dizel.

Kako li sam se prevario,ali ok.

Izgleda da niko ne sme da ti preporuci dizel koji je presao veliku kilometrazu. Servisi su prosto preskupi.

A gas ja licno ne mogu nikome da preporucim, jer sam 8 godina vozio auto sa gasnim uredjajem. Ne mogu opisati ta nerviranja, gubljenje vremena, troskove, prebacivanje krivice i odgovornosti elektricara na plinadziju i/ili automehanicara i obrnuto, svako na svakoga, trazenje "najboljeg" majstora po celom gradu ili "najboljih" kablova ili svecica na suprotnim krajevima grada, skidanje ispravnih delova nekad i novih i stavljanje polovnih i obrnuto... Auto nikad nije ostavio na putu, ali bilo je non-stop problema cas sa ler gasom, cas sa gasenjem tokom voznje, cas velikom potrosnjom, stelovanja koja su trajala dan-dva-tri svakih par meseci... A jos ako se pretpostavi da Avensis ima tipicno japansku konstrukciju benzinskih motora gde gorivo podmazuje ventilski sklop, pa mora da se jos i budzi tzv flash-lube koji takodje treba puniti, podesavati...

Sto ne bi vozio na samo na benzin, sa "lakom nogom" na gasu? Sa gasom imas ulaganje u gasni uredjaj, svejedno ces trositi i benzin dok je motor hladan, imaces servise gasnog uredjaja, i siguran sam da ces imati neocekivane troskove i gubljenje vremena oko stelovanja gasnog uredjaja.

Tako da je moja preporuka: Benzinski motor bez gasa, i to ako moze 2.0 koji nije problematican, i vozi ga normalno tj stedljivo. Ipak za veliki auto ne ide motor 1.6-benzin-atmsferski, to ubija u pojam smisao voznje. Ipak voznja kosta, pomiri se sa tim.

Na kraju, mi u firmi imamo dobra iskustva sa Opel Astra-karavanima (osim sa 1.7 dizel opelovim motorom-taj ne valja nista). Kvare se u granicama normalnog, servisi nisu skupi, delova ima, majstori ih odlicno poznaju, a za gas im ne treba flash-lube mada mi godinama vozimo 1.4 benzinca bez gasa, prosto nije potreban. Ako ti je samo bitna niza nabavna cena vozila i relativno jeftini servisi, i sigurna prodaja posle nekoliko godina, a nebitni udobnost i uzivanje u voznji i brend, eto moj predlog je Astra karavan bilo benzin 1.4 ili 1.6 bilo 1.7 dizel sa Isuzu motorom.

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se sa ovim 100%. Posto pored dizela imam i benzinca sa vvt motorom, a i poslednjih 10godina sam uvek imao vozila na TNG. Koliko puta sam cu recenicu " J..e te fals vazduh" Menjaj ovo, menjaj ono, i opet isto... Tek sekvent je posebna prica. Trebao bi ga ugradjivati i stelovati elektronicar ili masinac a ne priuceni "susteri". Sve ovo govorim iz licnog iskustva, jer stvarno prelazim dosta km godisnje. Odgovorno tvrdim i stojim iza toga da je jeftinije odrzavati dizela nego vvt motor na TNG.

Podeli ovaj post


Link to post

@radoslavb Koliko si km do sada presao sa svojim autom?

VVT motor je jedan od motora koga serviseri izbegavaju za ugradnju i stelovanje TNG sistema.  Neko preporucuje flash lube, neko ne.

Moj glas je za dizel, definitivno.

 

Letos sam ugradio sekvent. prešao oko 7000 i za sada nemam ama baš nikakvih problema sa plinom ni sa lampicom "check engine". Plin mi je ugradio čovek od struke a neki priučeni vodoinstalater i u tome je vic! Uopšte nije izbegavao ugradnju, nego je uradio posao, naštelovao i naplatio. Znam, neko će reći "čekaj malo pa ćeš videti", ali pre avensisa imao sam corollu i ugradio plin 2004 i vozio se, vozio se, .... niti je uvlačio falš vazduh, niti je štucao niti se gasio (jedino što je imala platine, pa kad krenu problemi odmah promenim platine koje su koštale 350 din i sve se vrati u normalu - to nije imalo veze sa plinom). Uštedeo sam još jedan takav auto na razliku u ceni!

Obrati paznju koji je sa sekvent, i da li kod tebe ili u okolini neko ugradjuje i servisira isti. Ja sam na Subaru imao neki Stargas (tako je uvezen) i prvi problem niko nije mogao da resi, jer se kod nas nikada nije ugradjivao i niko ne poseduje interfejs za njega. Jos nekoliko poznanika je imalo slican problem. Po meni je bolje resenje da sam ugradjujes TNG, jer tako dobijes garanciju, sto je i najvaznije u celoj prici.

Jel si se definitivno odlucio za benzin?

 

Apsolutno se slažem da treba obratiti pažnju na to kakav sekvent urađaj ugrađuješ. Glasam za Stag 4+ (najnoviji plinski ECU) + Tomaseto. Znam i ja neke koji su ugradili lovato pa se sada kaju jer je lovato malo zaostao u trci. Stag (prave ga Česi) ima izvanredan interfejs prema Tojotinom putnom računaru tako da tu neće biti problema.I slažem se da je bolje da sam ugrađuješ nego da kupiš auto sa već ugrađenim plinom.

 

I na kraju, ponovo glasam za benz+plin Teško je naći dobar dizel star 7-8 godina sa malom kilometražom, pogotovu karavan, uglavnom je to sve već dobro izvoženo!

Podeli ovaj post


Link to post

Izgleda da niko ne sme da ti preporuci dizel koji je presao veliku kilometrazu. Servisi su prosto preskupi.

 

Tako je  ;)

 

Sto ne bi vozio na samo na benzin, sa "lakom nogom" na gasu? Sa gasom imas ulaganje u gasni uredjaj, svejedno ces trositi i benzin dok je motor hladan, imaces servise gasnog uredjaja, i siguran sam da ces imati neocekivane troskove i gubljenje vremena oko stelovanja gasnog uredjaja.

 

Sa lakom nogom na plinu, novčanik bi ti bio mnogo deblji. Pa, to je i osnovni razlog ugradnje plina! Eto, moj avensis na otvorenom troši negde malo ispod 10 plina kad ga teram oko 140, a negde oko 8 ako ga vozim oko 110 (laka noga). Ostalo izračunaj sam!

 

Zar danas nisu hit hibridi? A benz+gas je samo jedna varijanta hibrida!

 

PS: Kad ja budem kupovao nov auto, biće obavezno Toyota (pa makar i evropejska)  :-* i to hibrid ili dizel varijanta!

Podeli ovaj post


Link to post

@radoslavb

Igrom slučaja ja sam vodoinstalater pa ako ti treba ugradnja gasnog uređaja javi se :)

U pravu si iza potrošnju i slažem se da je bolje da ga sam ugradjujem(ne ja nego majstor :)).

Ali prvo treba naći neki normalan koji me neće zakopati sa nekim ekstremnim ulaganjima.

Zasad trazimo pa valjda će biti nešto pronadjeno.

Pozdrav

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

Letos sam ugradio sekvent. prešao oko 7000 i za sada nemam ama baš nikakvih problema sa plinom ni sa lampicom "check engine". Plin mi je ugradio čovek od struke a neki priučeni vodoinstalater i u tome je vic! Uopšte nije izbegavao ugradnju, nego je uradio posao, naštelovao i naplatio. Znam, neko će reći "čekaj malo pa ćeš videti", ali pre avensisa imao sam corollu i ugradio plin 2004 i vozio se, vozio se, .... niti je uvlačio falš vazduh, niti je štucao niti se gasio (jedino što je imala platine, pa kad krenu problemi odmah promenim platine koje su koštale 350 din i sve se vrati u normalu - to nije imalo veze sa plinom). Uštedeo sam još jedan takav auto na razliku u ceni!

7000km i nije neka kilometraza da bi se opravdalo ulaganje. Ja sam sa Subaru-om presao 40000km i imao stetu 510E. Znaci 39000km je bilo sve ok, bez ikakvog problema?!

Sekvent i plin na koroli se ne mogu porediti. Na koroli je svako mogao da nasteluje, jer se stelovalo na 2 tockica. Na jednom ler gas, na drugom potrosnja. Jel tako?

Price tipa "znam ljude koji su imali problem sa lovatom" nisu neko merilo. Ja znam lika koji je na I30 imao kvar od 1100E zbog AC Stag-a.

Kazem ti da zbog prirode posla prelazim dosta km(svaki dan najmanje 100km) i plin je "nuzno zlo" jer stvarno stedi novac. Ja sam za godinu dana ustedeo oko 2500E na razlici u ceni benzin gas, tako da mi je ovih 500E za popravku auta vec zaradjeno sa njim. Ali, ne mozemo bas sve pretvarati u E. Da umesto auta vozim bicikl ustedeo bih za nekoliko godina jedan 50000E

Mislim da na kraju sledi ona Nessina " Na naftu se greje, na plin se kuva kafa, na benzin se vozi"

Covek od struke za plin kod nas ne postoji jer se o ugradnji TNG-a u vozila ne uci u skoli. Automehanicar recimo po planu i programu ne uci nista o TNG-u. Vecina servisera pokazuje neke sertifikate dobijene u Italiji....., koji za mene nemaju nikakvu vrednost.

 

@rboban  Kad si vec vodoinstalater, mogao bi i meni da pogledas i uskladis mape benzina i TNG-a. :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ajmo ovako...

 

Carina E - sekvent, 37.000 km, auto kupljen sa "170.000" km, pravilnom ugradnjom i korišćenjem, problema nema! Ako izuzmemo plastične račve, ali i taj će problem biti rešen uskoro, stavljanjem alu račvi!  :)

 

Corolla - običan, pojma nemam kad je stavljen, ali je prešao preko 50.000km, ugrađen kod istog čoveka i naravno, nikakvih problema...

 

Na kraju - proverena radionica (nemojte biti pesimisti, postoje kvalitetni majstori za auto-gas!), redovno servisiranje sistema, pravilno korišćenje (prilagođena vožnja na gas, ne preko 3500-4000, jednom u 7-14 dana se provozati na benzin, paljenje-gašenje na benzin, nebitno da li je sekvent ili običan,...) i nema brige!

 

P.S. Istina je da "majstori" ne vole VVT-i motore, ali se opet vraćam na gornju rečenicu. Poznanik se sa Avensisom MKI 1.8, vozi već godinama, imao je problem, koji je sam napravio, a ne plin ili majstor...  ;)

Podeli ovaj post


Link to post

×