Jump to content
rane

hilux-odrzavanje-skupo ili jeftino

Recommended Posts

E pa,  tojotasi, evo mene posle krace pauze, sa zeljom da otvorim debatu na temu (nadam se interesantnu) kvaliteta delova i servisiranja hilux-a 3.0D4D.

Naravno,tu je i ono neizostavno i uvek aktuelno-cene.

Moj hilux je star 4 godine i presao je 186000 km i uredno je servisiran do 150 000.

Servis u Cacku je solidno opremljen i komunikacija sa osobljem je ok. Jedina zamerka odnosi se na nepostovanje zakazanog termina,ali nije ni to tako strasno.

Kada smo kod servisera stekao sam utisak da je sa izlaskom iz garantnog roka (100 000 km)  znacajno opalo interesovanje za informacijama tipa sta moju Toyotu "boli".

Neki kazu da je to normalna i uobicajena pojava kod nasih servisera?!

 

Kada donesete odluku da kupite neki od modela Toyota, krenete u lov na informacije o tom modelu. U tom lovu dobijete gomilu informacija ( za hilux samo pozitivnih) i odluka je pala: "Idem da je kupim jer je na svim testovima u samom vrhu, ako ne i najbolja".

 

Hilux, rekose pre nego sto izbrojih 33 500 evrica, je "cudo", prelazi sve ovozemaljske prepreke na udaljenosti do cak 800 000 km pa i vise,ide uz masnu banderu i.t.d.

 

 

 

Ja i moj ljubimac do 800 000 km jos uvek ne stigosmo niti se na masnu banderu ne popesmo jer mi se "ljubimac" razboleo.

Dijagnoza: dizne

Lek:zamena dotrajalih novim originalnim

Cena pomenutog "leka" 62000 dinara x 4 komada = glavobolja?!

Da li je, posle svega napisanog, potrbno jos neko objasnjenje?

 

Ocekujem komentare! :o

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro dosao u Toyota pricu.

 

To je klasika za D4D motore, ono sto te boli je sto su Denso dizne, koje u Srbiji ne mogu da se remontuju, za razliku od Boschovih.

 

Mnogo ih je vise modernih dizela sa Boschovim sistemom commonraila za razliku od Toyote, kod koje je vecina Denso, a nemamo nijednu radionicu koja ima delove i motorni sto za ispitivanje. Zato moras celu diznu da menjas, za razliku od Boscha, gde remont kosta od 80-160 evra po komadu, u zavisnosti sta je otislo.

 

U sustini, od istog problema pati i Avensis, Rav, Land cruiser, itd..

 

Jeste pouzdana masina, ali gorivo je takvo da vremenom odu te dizne...Generalno, svaki auto nema zamerki do 100k km, a posle pocinju veca ulaganja...

 

Da si kupio Hilux koji je pravljen do 1997, sa starim 2.4 2LT motorom, koji ima stari sistem ubrizgavanja, imao bi masinu koja prelazi milion km.

 

Ovako, zelis manju potrosnju, vecu snagu, rafiniriraniji rad...Cena high tech tehnologije mora da se plati, inace je 1KDFTV pouzdan motor samo tako...

Podeli ovaj post


Link to post

Jel mogu Denso dizne da se remontuju u Madjarskoj ili nekoj drugoj zemlji okruzenja? To nije na kraj sveta bas, a put moze da se iskoristi i za razgledanje nekog grada recimo, dobar gulas, uzivanje u egzoticnim plesacicama  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Tacno tako, taj DENSO je hocu reci njegove dizne sa cenom dotakao svemirsku stanicu.

Mozda je neko spreman da me demantuje i da dokaze suprotno, ali ce mu to ici vrlo tesko. Slobodno i odgovorno tvrdim da je u pitanju trgovacki trik koji placamo mi, krajnji kupci ili je neko spreman da mi objasni da je marza od 150% danas normalna stvar?! Ako je tako onda sam ja nenormalan!!!!

 

Informacije do kojih sam dosao posle opsezne pretrage po celom svetu,a u vezi DENSO dizni i jos nekoliko delova za hilux koje nazivamo potrosnim materijalom (kod hiluxa spisak delova koji se menjaju do 200 000 km je poduzi a zbirna cena iznosi  20% cene novog hiluxa) ukazuju na to da su cene kod nas bezobrazno visoke.

Cene u ovom clucaju nemaju nikakve veze sa stvarnom cenom materijala i izrade Denso dizni vec je trenutno najskuplja dizna na svetu zahvaljujuci spekulantima i raznim drugim manipulantima. Ako su to najskuplje dizne onda bi i hilux trebalo da bude najbolji. I jeste ali za debele pare.!!!

Podeli ovaj post


Link to post

Predlog za odlazak u neku zemlju iz okruzenja radi remonta dizni je ok samo cisto sumnjam da je to neka pristojna cena tako da ce plesacice sigurno imati jednog navijaca manje!!!!

Podeli ovaj post


Link to post

Pazi, Trio ti je rekao glavnu stvar, a ja ću dodati da taj motor i jeste jedan od najboljih na svetu, ALI kad je gorivo onakvo kakvo treba biti, a ne ovo smeće kod nas! Naravno, tu su i druge stvari, ali pretežno ih gorivo uništava!

 

Denso dizne, za sad, NIKO nije uspeo kvalitetno da reparira, bilo je više pokušaja sa "najsavremenijim mašinama", ali slaba vajda od toga... I nemoj da te farbaju i navlače tipa "mogu da se repariraju, cena 50eu/kom + 30eu/kom za testiranje"!

 

E sad, ne znam gde si se raspitivao i kako, ali cene ovde i "napolju" su slične i veoma skupe, zato što ređe crkavaju od Bosch-ovih i prelaze po par stotina hiljada km bez ikakvih problema...

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na info u vezi reparacije,tako sam i pretpostavljao. Necu vise da komentarisem razliku u ceni dok ne budem imao crno na belo odnosno dok ne kupim dizne i ne dobijem racun.Racun cu skenirati i postaviti na stranicu pa neka toyotasi vide koliko je losa pozicija nas u Srbiji cak kada treba da saznamo i stvarnu cenu, a o nekoj normalnoj kupovini i da ne govorim.

 

Taj odlican motor ima pumpu za vodu (neznam ime proizvodjaca) koja izbacuje tecnost za hladjenje jos od 130 000km.Predvidjena zamena na 150 000km.

Vrlo mi je poznato da neki automobili visestruko jeftiniji predju po 200 000 bez zamene pumpe. Samo da napomenem da antifriz nije domaceg porekla i da nije uzrok propasti vodene pumpe.

 

Novi hilux (model za 2012) ima isti-nepromenjen motor a cena oko 36500 evrica. Da li se sve to uklapa u onu nasu "Koliko para toliko muzike"?. Ne bas!!!!!

Podeli ovaj post


Link to post

Nema na čemu.  ;)  Elem, vrlo dobro sam upoznat sa cenama, tako da se cene kreću između 450eu do 800 eu i tako nam je kako nam je...

 

Vodena pumpa... još jedna boljka D-4D motora, a razloga ima više i verovao ili ne, nije proizvođač (Aisin) kriv, već krivca treba tražiti na drugom mestu, ali da ne idem dalje.

Podeli ovaj post


Link to post

Izgleda da se se oni nose mislju, da ako imas 30 i kusur hiljada E da kupis Hilux-a, jos 1000svake godine da ga registrujes, e onda imas i 3000 za dizne i vodenu pumpu. Krajnje bezobrazno!

Podeli ovaj post


Link to post

Da, da njihova "filozofija" ima smisla logicno gledano samo sto ta logika u mom slucaju to nikako nije dobro.Kada sam kupio hilux pre 4 godine imao sam pare a sada ih nemam.Zato sam i poceo da cackam po cenama raznih delova i pre 5 minuta nadjem vodenu pumpu u USA po ceni od 23 $ (ovo je cena sa popustom, a prava je 27$).

 

Ista ta kod nas kosta 10580 dinara +PDV. Mala razlika!? :(

Podeli ovaj post


Link to post

Bez ljutnje, ali mislim da mešaš babe i žabe... Amerika, kao prva ekonomija sveta, sa svojih 800 miliona stanovnika i Srbija, bez ekonomije i svojih 6-7 miliona stanovnika, ne mogu biti isto tržište! Pa onda ide pitanje proizvođača tj. da li je baš ista vodena pumpa?! Treće, da kažemo da su od istog proizvođača, pitanje je koliko bi te koštalo da ta pumpa dođe do Srbije + koliko je potrebno vremena da stigne?! 

 

Ajd mi pusti broj šasije na PM, da proverim nešto vezano za to.

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se sa Nasudom.

 

Za pricu koliko koji auto predje, to su lovacke price, on se menja na drugom velikom servisu i tacka, to je potrosni materijal, za dizne se slazem da su skupe, objasnio sam ti i zasto, a Nasud ti je pojasnio razliku izmedju USA i naseg trzista.

 

Baci link gde si nasao dizne, jer me zanima koji 1KDFTV motor ima u USA Toyotama...?

Podeli ovaj post


Link to post

ja ću dodati da taj motor i jeste jedan od najboljih na svetu, ALI kad je gorivo onakvo kakvo treba biti, a ne ovo smeće kod nas!

 

Dakle, za nase uslove, taj motor je smece? Na to se svodi sve, ili gresim?

Podeli ovaj post


Link to post

Malo je pregrubo reci da je smece, ali je sigurno da su bacene pare i to lepa suma

Podeli ovaj post


Link to post

Dizne nisam pronasao u USA, tamo ne postoje toyote sa dizel motorom. Nasao sam ih na neocekivanom mestu. Kada stignu pustam racun.

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se da nije za uporedjivanje mi i USA. Pa zar Toyota Evropa nije mogla da napravi jedinstvenu bazu delova u Evropi kao sto je to u USA i time da eliminise razne dilere-preprodavce koji se ugradjuju u cenu delova? Nije mogla ili nije htela? Ili imaju poslovnu politiku: sto vise prodavaca okicenih sa nalepnicama i zastavama sa natpisom Toyota, a koliko ce deo da kosta nije bitno!

 

Ono najgore sto moze da se desi proizvodjacu bilo koje robe je da potpuno izgubi kontakt sa krajnjim kupcom-potrosacom! Da li TOYOTA JAPAN zna koliko treba da platim dizne? Sigurno ne!

Podeli ovaj post


Link to post

Ne, nije auto smece, vec je gorivo smece.

 

U servisu imam jednog kupca koji tera LC, pre mesec dana je imao 510.000 km na satu, ne gasi ga, ali posto je dvaput na dan u Madjarskoj, tamo sipa gorivo..Auto tek sad polako posustaje, ali dizne su jos netaknute. I to DENSO dizne.

 

Problem koji ZZ motori imaju sa potrosnjom ulja, dizne kod D4D DENSO sistema, nista od toga nema u Skandinaviji recimo, tamo nije bilo recall uopste, sto se juznije ka nama ide, to vise problema...

 

Zasto Toyota nije dala da se prodaju 2.2 D-CAT sa 180 ks u Avensisima?Jer i ove obicnije jedva da zadovoljava nase gorivo po standardima..

 

Uostalom, da si uzeo Navaru, onda bi plakao sto je lezaj tocka sa glavcinom prednji 300 evra, sto je plivajuci zamajac set preko 1300 evra, da si uzeo BT-50, smetalo bi ti sto je rusticna tehnika, mala snaga i zapremina(jer vuce poreklo od motora iz 1997), da si uzeo L200, pored dizajna, veliki servis od 350 evra, kod D-maxa bi plakao kako crkava elektronika....

 

Sve u svemu, kao sto rekoh gore, da si hteo nepoderiv auto, mogao si da uzmes Hilux 89-97 sa starim dizelom, jos ako nije turbo, 1.000.000 km ti je garantovano...

 

Ja prvi imam interes da pljujem ovlascene servise, da me ne shvatis pogresno...I ko te tera da i dalje ides u ovlasceni servis i placas skuplje sate i delove, kad imas kvalitetnih alternativa sto se tice servisa i delova...

 

Podeli ovaj post


Link to post

Sve sam razumeo. Kod nas je (koliko ja znam) nemoguce nabaviti dizne van ovlascenih servisa i ne pada mi na pamet da placam radni sat tekuceg odrzavanja ili slicnog 5000 + PDV.

 

Kad smo od goriva mogu da se slozim sa time da nije kao na zapadu (po ceni treba da bude) ali ako je tako lose sta rade nadlezne inspekcijske sluzbe, da li su kaznile nekog prodavca goriva?

 

Tvoja konstatacija da sam trebao ici na kupovinu starijeg modela samo jos vise pokazuje to da sam ispao naivan kao snasa prve bracne noci i to platio debelo?!!!!

 

Ovi serviseri, danas ,izgleda imaju jos jedan razlog da se pocaste na moj racun jer su mi upravo poslali odgovor na pitanje:"Zasto se ukljucila lampica za airbag"?.

Kazu mora da se zameni spunla i ona (Bez Ugradnje) kosta oko 25 000 dinara.

Da li sam ja neki maler ili je nesto drugo u pitanju procenite sami?!

Podeli ovaj post


Link to post

Druze, saosecam sa tobom. Za ovakva pitanja nema pametnih odgovora. Izgleda da ako kupis nov auto danas, i prodje ti garancija, u debelom si sosu. Resenje je menjati auto na 100.000km (ako se ima novca za te akrobacije), ili voziti neku polovnu kantu kojoj najgora popravka kosta par stotina evrica, ili GSP...

Podeli ovaj post


Link to post

Ispada da je tako. Posle svega ostaje da sebe okarakterisem kao naivnog i podvodljivog. Nadam se i pouka za one koji se spremaju da investiraju u  novu masinu "Ne nasedajte na reklamne trikove, otvorite oci, dobro razmislite pre nego sto odresite kesu"

Podeli ovaj post


Link to post

Cim prodje bozicni post vozim hilux kod popa da ga blagosilja.Sta drugo?

Podeli ovaj post


Link to post

Ako je spulna pukla po sredini, nema druge nego da se menja.

 

Ako je po krajevima, mozda moze da se spasi, ali to sigurno nece raditi ovlasceni servis, ne bakcu se sa tim, zamene novo i vozi.

 

Spulna se trosi od motanja volana levo desno, nece ti raditi airbag zbog toga, mada mozes da vozis.

 

To je jedna od cescih mana Hiluxa 2005-....

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na info i savetu.Jeste da sam masinski tehnicar i jos svasta nesto ali ne bi da vadim iz ..... trnje.

 

Ima da ga vozim tako kako je dok ne pronadjem pare za tu spunlu.

 

Ono sto je evidentno da hilux nema krupnih mana, ali ovih sitnih (koje vrede 20% novog) ima gomila.Steta!

Podeli ovaj post


Link to post

Sve u svemu kada se rezimira Hilux i LC, izgleda, ne treba kupovati i voziti osim ako ne zivite negde blizu granice.

Ako tocimo ovo nase smece u rezervoar nema nista od velikih kilometraza i cuvene Toyotine pouzdanosti.

Salu na stranu, stvarno mi je zao kada cujem za ovakve slucajeve poput naseg kolege.Covek resio da odresi kesu i da kupi nesto neunistivo kad ono...... :( :(

Podeli ovaj post


Link to post

 

Covek resio da odresi kesu i da kupi nesto neunistivo kad ono...... :( :(

tuga  :(  :(

Podeli ovaj post


Link to post

×