Jump to content
TcS.Bot

Toyota Prius treću godinu uzastopno najprodavaniji auto u Japanu

Recommended Posts

Toyota Prius treću godinu uzastopno najprodavaniji auto u Japanu

11 Jan, 2012

 

 

 

toyota_prius_plug_in.jpg

 

 

 

Tojotin hibridni automobil "prius" u 2011. je treću godinu uzastopno bio najprodavaniji auto u Japanu, što ukazuje na rastuću popularnost ekoloških kola.

 

U prošloj godini korporacija Tojota motor prodala je 252.528 "priusa", saopštilo je Japansko udruženje trgovaca automobilima.

 

Na drugom mestu liste najprodavanijih u Japanu bio je Hondin "fit" iz klase malih automobila.

 

Podsticaji japanske vlade i poreske olakšice zaslužne su za rast prodaje ekoloških modela na usporenom japanskom tržištu automobila.

 

Prodaja novih automobila u Japanu smanjena je prošle godine za 16,7 odsto, na 2.689 miliona.

 

Pad je u najvećoj meri posledica razornog zemljotresa i cunamija iz marta 2011, rekao je Mićiro Saito iz Japanskog udruženja trgovaca automobilima.

 

U 2010. godini, prema podacima Udruženja, prodaja kola porasla je za 10,6 odsto, na 3.229 miliona, dok je tokom najmanje pet godina pre 2010. godine prodaja automobila bila u padu.

 

 

 

 

 

Izvor: Beta

Podeli ovaj post


Link to post

Vozili smo Toyota Prius.

 

Krenem sa kolegom na sastanak pa ga zvali na mobilni, kada je video da ce da potraje, stali smo i zamenili mesta da on moze da prica. Vozio sam ga, odlican auto.

 

prius01.jpg

 

Na tabli stalno pokazuje sta se desava i na sta u tom trenutku ide:

 

prius07.jpg

 

Kada ide na benzin i puni bateriju:

 

prius02.jpg

 

I kada ide na bateriju:

 

prius03.jpg

 

Ja sam mislio da mu je u prtljazniku ispod, baterija, pa da je zato plitak. Malo sam prevrnuo pokrivace a tamo:

 

prius04.jpg

 

Nema tu baterije, ona je ispod zadnjih sedista:

 

prius05.jpg

 

prius06.jpg

 

Osecaj, kada se vozi, mada je to dobar auto, je malo neobican.

 

Ko se spustio autom nizbrdo, sa ugasenim motorom i na kvacilu (mada Prius nema kvacilo), zna na sta mislim. Potpuno neobicno osecanje kada Prius ide na bateriju. Cuje se samo trenje tockova, mislis da nemas masinu i da to moze tako samo dok nizbrdica traje, kao da nemas kontrolu. Pritisak na pedalu gasa to odmah promeni i opet motor.

 

Posto je baterija (Panasonic) ispod zadnjih sedista, ona su neobicno visoka, skoro kao da sedis na stolici u restoranu.

 

Na taj auto se isporuka u Japanu ceka godinu dana.

Podeli ovaj post


Link to post

Malo neobicno kao koncept a ipak nekako radi u Japanu.

 

Auto na "time share". Obican parking ali ima jedno mesto za rentacar. "Time Plus".

 

priustimeshare01.jpg

 

Kako to radi. Uclanis se u klub, neka pristupnica (30EUR) i onda mozes na svim ovakvim parkinzima u zemlji da uzmes auto. Rezervises ga preko neta (mobilni). Ubacis clansku karticu, ona sadrzi sve tvoje podatke (i kreditnu karticu kojom placas) i prechka koja sprecava auto da se odveze se spusti i tvoj je.

 

Da se ovaj auto uzme, 2 EUR za 15 minuta.

 

priustimeshare02.jpg

 

Za taxi, pola sata voznja je 60 EUR, ogromna razlika.

 

Nisam mogao da shvatim kome to treba i ko to koristi ali taj isti Prius (blizu mog Nagoya ofisa) je vise odsutan nego parkiran.

Moji mi kazu - to je vise kao hobi, nema tu neke realne upotrebe.

Ako ti treba taxi (ako si pio) neces ici na ovu jeftiniju varijantu.

Podeli ovaj post


Link to post

Punjenje baterija za Prius, koliko to traje?

 

tcspriuscharge01.jpg

 

Kako kaze ovde, 90 minuta:

 

tcspriuscharge02.jpg

 

Posto su kola hibrid, imaju i benzinski motor, struja pomaze da se ustedi u potrosnji goriva, recimo sa 1L benzina preci 30km sa ovako velikim autom. Za vreme voznje, bateriju puni puni svako kocenje. Tako, ako bi auto sa jednim punjenjem rezervoara presao 700km, sa elektrikom bi presao 950km. Onda mora da se stane, bar sa ovim autom, benzina mora biti a punjenje struje nije neophodno.

 

Koliko god da je to "in", elektricna kola, to jos nije uzelo maha. Glavni problem su baterije koje se nisu sustinski promenile od kada su pronadjene, pre 200 godina. Svako zna, za mobilni telefon ako nista drugo, da baterija slabi tokom vremena. Tako isto i za kola. A baterija kosta 3,000 EUR.

 

Jedno od resenja bi bilo da se baterije iznajmljuju i na (danasnjim benzinskim stanicama) zamenjuju. Samo, ko zna, cija i koliko stara baterija mi je usla u kola? To bi proizvodjaci trebali da rese (da uvek imaju na stanicama nove baterije) a verujem da svako vidi koliko je to tesko izvesti.

 

Pravo resenje bi bilo - daljinsko napajanje. Kao sto mobilni telefon dobija signal daljinski, tako da se i kola pogone strujom sa daljine i bez zice i baterija. Mozda smo 5 godina daleko od toga.

 

Jos je Tesla pokazao da je to moguce.

 

Ne toliko davno, 2005. je Intel (chip maker) pokazao lampu koja nema strujne kablove nego se daljinski napaja. Jos uvek, to je samo koncept, moguc, samo ga treba nekako komercijalizovati.

Podeli ovaj post


Link to post

Real life, Prius na punjenju. Kuragaike City Council sluzbeno vozilo (to mesto pripada Toyota City):

 

2012punjac02.jpg

 

Solarne celije su Sharp.

 

2012punjac01.jpg

 

Kaze, sa solarnim celijama kao izvorom, 2 sata da se napuni baterija:

 

2012punjac03.jpg

 

Pa neka ga, nek se puni, administracija hoce da kaze da stedi javni novac:

 

2012punjac04.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

 

Podsticaji japanske vlade i poreske olakšice zaslužne su za rast prodaje ekoloških modela na usporenom japanskom tržištu automobila.

 

Te su subvencije prestale u oktobru 2012 i prodaja kola je kreshirala. Za Priusa se dobijalo 1,000EUR nazad, cash back. Ovaj program koji je zavrsen je skromniji od onog iz 2010 kada se za Prius dobijalo nazad 2,500EUR.

 

To je stavilo Prius na vrh liste 3 godine sto je bilo neubicajeno za auto te cene. Sada kada nema subvencija, kupci su se okrenuli na Toyota Aqua koji je skoro duplo jeftiniji.

 

Tako, nova lista u oktobru je:

 

1. Toyota Aqua (24,192 vozila)

2. Toyota Prius ( 18,112)

3. Nissan Noto (10,007)

 

Nissan nije hibrid.

 

(Editovano, sada su tacni podaci iz japanske stampe).

Podeli ovaj post


Link to post

×