Jump to content
TcS.Bot

TcS test Toyote Yaris 2011

Recommended Posts

TcS test Toyote Yaris 2011

11. mart 2012.

 

6824188080_e7866fc869_z.jpg

 

 

 

Krajem avgusta u Srbiju je stigao potpuno novi model Toyote Yaris, sa velikim očekivanjima za jednog gradskog mališana koji je prvenstveno namenjen mlađoj populaciji I svima onima koji se tako osećaju. Kao plod izuzetne saradnje sa Toyota Srbijom, Toyota Club Serbia, u ovim zimskim mesecima, imala je čast da testira najnoviji model Yarisa. Taj dan je u centralnoj Srbiji, odakle smo krenuli u prvo klupsko testiranje jednog noviteta Toyote, padao sneg i prava zimska idila nas je ispratila niz padine Rudnika. Kada smo se približavali Beogradu, kao i u samom gradu, dočekali su nas potpuno suvi kolovozi. Kao i uvek uz prijatnu dobrodošlicu i ćaskanje o našem klubu sa ljudima u Toyota Srbiji došao je trenutak preuzimanja Yarisa. Prema prvim utiscima možemo reći da je opravdao očekivanja, mada posle kompletnog testa to možemo sa sigurnošću i potvrditi.

 

Nama je za sedmodnevni test Toyota Srbija uručila jedan od modela koji ima gotovo najviši paket opreme. Dakle radi se o modelu koji poseduje Stayle paket opreme. Pokreće ga 1.33 litarski Dual VVT-i benzinski agregat od 99 KS sa manuelnim šestostepenim menjačem. Prvo što smo primetili u spoljašnjosti je svetlo plava boja, što je veoma prijatno u vizualnom smislu. Takođe ga krase 15-inčni aluminijusmki točkovi kao standardni na ovom modelu. Moderan izgled i dizajn dinamične linije odaje utisak pravog gradskog automobila. Agresivnija prednja maska se nadovezuje na velike farove i taj deo izgleda svežije od strarijeg brata. Zakošeno vetrobrasnko staklo se ističe sa jednim brisačem, koje je veoma efikasno kada se prisutne padavine. Kasnije smo se uverili da izgled nije u potpunosti opredelio samo gradski pedigre. Pozadi je veoma skladan, samo što su zadnji stubovi široki i uz malo zadnje staklo pomalo nepregledan. To se nadoknađuje kvalitetnim retrovizorima kao i kamerom za vožnju unazad.

 

 

 

6824184874_960d5b88d2.jpg

 

6970268615_336de87dff_m.jpg6824120700_9bf1745a38_m.jpg

 

6970255587_bebe1bc42d_m.jpg6824158766_9dc404f125_m.jpg

 

 

 

Unutrašnjost nas je odmah iznenadila sa velikom količinom svetlosti zbog panoramskog krova koji dodatno doprinosi pozitovnom utisku koji smo imali kod spoljašnjeg izgleda. Panoramski krov je moguće podesiti u dvodelnom zatvaranju svetlosti, zasebno za prednju i zadnju stranu u kabini. Veoma lako se zauzima odgovarajući položaj za upravljačem, zbog podesivih sedišta i upravljača po visini i udobno dizajniranih sedišta. Takođe prisutan je i naslon za ruku na vozačevom sedištu. Kožni upravljač ima komande za audio sistem, kao i za mobilni uređaj. Na vozačivim vratima su i komande električnih podizača svih stakala i komanda centralnog zaključavanja. Čak i više osobe će bez problema naći idelno mesto za upravljačem, bez ugrožavanja prostora na zadnjoj klupi. Sve je na dohvat ruke sa precizno osmišljenim detaljima koji su izrađeni od prefinjenih materijala.

 

 

 

6970313279_4217c8d433.jpg

 

6970319397_f3c92859cd_m.jpg6824167218_8e2470a131_m.jpg

 

6970322627_c14ec46af7_m.jpg6970325089_2ab54e95fe_m.jpg

 

 

 

Dvozonski automatski klima uređaj u potpunosti upotpunjava ugođaj u vožni. Instrument tabla je pregledna sa jasno vidljivim obrtomerima, gde nismo primetili pokazivač temperature motora, sem što je stajao indikator kao pokazivač radne temperature. Smatramo da je ovo mali propust kod veoma bitne stavke koja se odnosi na praćenje pomenute temperature. Centralni deo zauzima Toyota Touch&Go sistem sa mnoštvom funkcija i ekranom osetljivim na dodir. Ova nova tehnologija veoma nas je prijatno izneandila sa opcijama koje su dostupne na jednom mestu. Ovaj uređaj sadrži radio sa CD-om, koji je moguće povezati putem USB i Aux ulaza sa prenosivim uređajima. Takođe preko njega se uključuje kamera u boji koja je od izuzetne pomoći za preciznu vožnju unazad. Bluetooth konekcija omogućava povezivanje sa mobilnim telefonom u praćenje poziva i SMS poruka. Satelitska navigacija, uz praćenje ograničenja brzina i saobraćajnih kamera od velike je pomoći u svakodnevnoj, a i daljoj vožnji. Mnoštvo pregrada u vratima, centralnom delu, kao i glavna pregrada omogućuje konforno odlaganje sitnica kao i napitaka.

 

 

6970290067_1f2c5d124a.jpg

 

6824196466_cbce23e803_m.jpg6970220223_dc5c6ca1d1_m.jpg

 

6824169648_787c457a28_m.jpg6824192974_7fff948551_m.jpg

 

6824171066_9db828bfb1.jpg

 

 

 

Ozvučenje je skromno, ali dovoljno za prijatan užitak u vožnji. Jedino plastika koja okružuje zvučnike na zadnjim vratima nije na zavidnom nivou kvaliteta ili nije dovoljno dobro zvučno izolovana pa se čuje blago pucketanje kada zvuk prelazi sredinu svoje jačine. Prtljažnik je veoma funkcionalan i konforan, gde ima i drugi nivo ispod poda što povećava kapacitet.

 

Sedi se prilično visoko, ali je ipak nepregledna prednja strana i ne postoji dovoljno dobar utisak o prostoru ispred. Vreme je da se otisnemo u krstarenje drumovima. Prvo smo ga vozili po beogradskim ulicama, gde je pokazao da je veoma okretan, sa malim radijusom okretanja od 4.7 m. Lako se upravlja, promene brzine su veoma kratke i precizne. Veoma prijatan prvi utisak i iskreno upućeni pogledi prolaznika dodatno su nam pokazali da je novi Yaris rođen kao veoma kvalitetan i dostojan naslednik predhodnika. Prosečna potrošnja u ovom delu vožnje je 7,1 l/100km.

 

6970269829_9f2d632c3e.jpg

 

6824133526_8479d75b78_m.jpg6824149516_e22f35bea2_m.jpg

 

6970232739_11399f22cb_m.jpg6970249109_c22733ac0c_m.jpg

 

 

 

Uputili smo se nazad ka Gornjem Milanovcu i Čačku. Sada smo na otvorenom i imamo priliku da iskusimo ponašanje Yarisa u ovim uslovima vožnje. Šestostepeni menjač dolazi do izražaja, kao i veoma koristan pokazivač optimalnog menjanja brzina. Menjač je precizan, a snaga je dostupna za preticanje u svakom momentu. Veoma je elastičan motor u svakom stepenu vožnje. Ovaj model pokreće 1.33 litarski Dual VVT-i benzinski agregat sa 99 KS. Po prvi put je ova tehnologija motora postavljena u ovom segmentu Toyota modela. Prema karakteristikama proizvođača ovaj agregat ima savršeno izbalansiran odnos performansi koji se ogleda u niskoj potrošnji goriva i smanjenoj emisiji CO2. Apsorbuje i najmanje neravnine na putu i užitak u vožnji nam pokazuje da itekako može da ispuni očekivanja i za dalja putovanja. Ubrzo smo na padinama Rudnika i u Gornjem Milanovcu nas je sačekao sneg na kolovozima. Sada su došli do izražaja kontrola stabilnosti vozila(VSC) i kontrola proklizavanja(TRC) za sigurnu vožnju po klizavom terenu. Još jedno prijatno iznenađenje u sigurnost i bezbedno savlađivnja uspona na snežnim ulicama Gornjeg Milanovca.

 

Naš test je morao da uzme u obzir i vožnju na autoputu. Tu smo testirali brzinu, upravljivost i karakteristike vožnje na ‘otvorenom’. Uz praćenje ograničenja brzine potrošnja na autoputu bila je 4.6 l/100km.

 

Došao je i dan kada smo nažalost morali da se oprostimo od Yarisa. Sa pređenih 1156 km prosečna potrošnja je bila 5,93 l/100 km što je za nijansu od propisane prosečne potrošnje koju je propisao proizvođač. Uzrok je verovatno u nezavidnom kvalitetu goriva na našim benzinskim pumpama. Cena se kreće od 9 990 €(u promotivnom periodu) do 14 240 € za benzinke modele, dok je za dizel varijante agregata ona od 14 350 € do 16 290 €, što je za obe varijante oko 2000 € više od konkurencije.

 

 

 

6824210088_1fb8e5c6be.jpg

 

 

 

Genaralni utisak je da je ovaj model izašao iz svog segmenta i po paketu opreme koji nudi sigurnim koracima zakoračio u klasu više. Yaris je veoma živahan, lako se snalazi u gradskim uslovima, kao i van grada, jer ima snage i lako postiže brzinu. Kratak mu je zaustavni put kočenja. Yaris je ovim modelom podigao lestvicu za svoje konkurente na jedan veoma visok nivo. Izuzetno je bezbedan i pouzdan i prosto vizualno odaje takav utisak. Dizajnom je postigao odličan efekat jedne agresivne note, a tih je i bešuman u vožnji, dok se u visokim obrtajima ponaža agresivno. Obzirom da je dizajniran za minimalno održavanje, sa trogodišnjom garancijom na vozilo i dodatnu opremu, kvalitet je presudan faktor kod ovog modela, zato je naša ocena veoma pozitivna i visoka.

 

Objektivno smo sagledali sve činjenice i stavke koje su nephodne za ozbiljno testiranje bilo kojeg modela. Nadamo se da će ovakvi testovi biti praksa i da će naš klub vremenom biti konkurentan sa testovima kako u zemlji tako i šire.

 

Sve fotografije možete pogledati na našem TcS Flickr profilu.

 

Na sajtu Toyota Srbija možete preuzeti katalog Potpuno novi Toyota Yaris.

 

 

 

 

TcS Redakcija

 

OKOVRATNIKkk.png

Podeli ovaj post


Link to post

Odlican tekst, svidja mi se odnos Toyote prema klubu, niko nije stroziji kriticar od nas samih, novi Yaris je pravi gradski autic, a multimedija mu je ultra zanimljiva, bas sam se igrao pre neki dan sa njom.. :)

Podeli ovaj post


Link to post

Zanimljivo komentarisanje sa sajta Autobloga:

 

 

Kad o Toyoti piše Toyota klub srbija (obožavaosi Tojote), sigurno je tekst objektivan

:)))))))))))))))))))

Autor Dejan L 12 Mar 2012, 13:37

 

 

@Dejan L

bolje i ovakav test nego Kurirov! :)))

Autor carobnjak 12 Mar 2012, 15:28

Podeli ovaj post


Link to post

:D :D :D :D

Podeli ovaj post


Link to post

Druzio sam se sa Yaretom hibrid par dana pa da malo prenesem utiske..

Auto pristojno prostran, lepo se sedi, lako se nalazi idealna pozicija za volanom jer je podesiv u oba pravca, sediste takodje. Sediste u najnizem polozaju je malo visoko, licno volim nisku poziciju sedenja.

U voznji auto malo tvrdji ali sa druge strane dobija se manje naginjanja u voznji, dosta je cvrst. U poredjenju sa Polom mnogo se bolje Toyota vozi kroz krivine.

Oprema klot sa automatskom klimom :) volan plasticni, rucna, menjac takodje. Sedista su sasvim pristojna, lepu podrsku pruzaju. Audii sistem osnovni mada jako lepo svira, daje lep zvuk u vozilu.

Ono sto mi nije jasno zasto nisu poradili na sitnicama. Npr: nema kacenje za kese u gepeku, nema 3x zmigavac kada se do pola pomeri rucica-konkurecija ima, ne gasi sva svetla prilikom gasenja vozila, ostaju upaljena i moraju se ugasiti pre izlaska iz vozila.

E sad, MENjAC, ecvt nikako ne mogu da svarim. Jednostavno mi ne prija uvetu da vozilo radi na istim obrtajima stalno. U mom slucaju obrtaji su uglavnom bili max :)

Druga stvar, HIBRID, tj pogon na struju se moze koristiti samo na nizim brzinama i to jedino ukolilo je obrtaljka do 1/2 eco dela skale. To je dovoljno da se krene i bas bas blago ubrza do 40-50 km/h. U principu bicikl moze brze da ubrza brze od Yarisa na struju.

Na kraju potrosnja sa jako pazljivom voznjom je oko 6 litara, kada bih normalno vozio verujem da bi potrosnja bila preko 7.

 

U principu ne vidim poentu ovog tipa vozila na nasem trzistu. Da bi se ostvarila neka usteda u gorivu mora jako sporo da se vozi, nema nikakvih povlastica-jos uvek- u Srbiji za voznju ovog vozila. Samo jos jedan uredjaj vise da bi se odrzavao.

4fe350855cf7c78024f5f2610f729eb6.jpg70722c5f00c6fd5c53e0c1185f28ed47.jpge6213ff25d81336046acede9ce4736d6.jpgb68b6664900a45e205c78bfb30c1e1c8.jpg0669d07d6de400f16224c29f14b7d0b2.jpg

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Cega bre potrosnja 6-7 litara!?! Benzina? Eno u firenci ih karabinjeri masovno voze, verovatno poenta voznje na struju u gradskim zonama gde je ogranicenje 10-30 km/h, a to je toliko malo....

I pitanje, da li mora da se puni na specijalnom punjacu ili moze na klasicnu uticnicu 220v?

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Izmenjeno od Mića

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko znam, Yaris nije Plug in hybrid (barem ne još) već klasičan hybrid koji puni bateriju kočenjem ili posredstvom motora s unutarnjim izgaranjem.

Podeli ovaj post


Link to post

Upravo tako, baterije puni prilikom kocenja i benzinskim motorom.

@Mica, da, benzina. Ima 1.5 benzinski motor u paru sa elektricnim.

 

Takodje ima opciju da se ukljucida ide samo na struju. Medjutim, kod jaceg pritiska na papucicu gasa opet se pali benzinski motor, iako je ukljucen EV mod.

 

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Kao obican korisnik ne shvatam poentu velika potrosnja benzina i krajnje ogranicene, tj.minimalizovane mogucnosti koriscenja struje. Jedina prednost je sto moze da koristi struju u gradskim guzvama tipa kreni stani, mada, kad se uzme u obzir cena vozila i ipak odrzavanje dva motora nije rentabilno i isplativo. Jedinu korist ima priroda koja se ne zagadjuje, ali opet, vecina novih vozila ima start-stop sistem pa pri stajanju ne zagadjuje okolinu. Po meni iz ove price promasaj

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Yaris, kao i Prius koga smo imali na prošlom skupu i CH-R na ovogodišnjem rade na skoro identičnom principu i isto pune baeterije, osim kočenjem mnogo više se pune pretvaranjem kinetičke energije u električnu.

Ali u isto vreme se treba voditi računa o jednom, da usled opterećenja i pokretanja benzinskog motora ne znači odmah da će se elektro isključiti ali isto tako ne znači da odmah to povlači punjenje baterije, malo je to kompleksija rabota i zavisi od mnogo faktora.

Elektro motor je uvek skoro u funkciji cim se pipne gas, manje ili više, ali isto tako je moguća gradska vožnja na struju a da u isto vreme puni bateriju ( bez benzinskog motora ) a moguća je i žustrija tj brza vožnja sa kombinacijom oba pogona a da opet puni bateriju i da je ekonomično, nameće se pitanje pa gde je caka :)

Odgovor je prost, samo dve stvari odlučuju, šta želite od vožnje i navikavanje na papučicu gasa odnosno mogućnost kontrole pritiska uz naravno praćenje sistema pogona ( imaju ga sada već svi hibridi na dispeju ) dok se ne naviknete.

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko sam negdje pročitao, održavanje hibrida nije ništa skuplje nego konvencionalni pogon, čak je moguće da je i jeftinije. Hibridni sklop, izuzev motora s unutarnjim izgaranjem, ne zahtjeva održavanje. Činim i se da je i interval izmjene ulja je duži jer je motor manje opterećen, sporije se troši i kočioni sustav itd.

Izmenjeno od Vedo

Podeli ovaj post


Link to post

Kukam za tako necim kad putujem od bezanijske kose do plavog mosta sat i 45 min, to je oko 10 km, benzinski motor ne bi ni ukljucio

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Za interval zamene ulja se ne slazem. Imas motor koji cas radi cas ne. Dake, temperatura motora stalno varira. U takvoj situaciji ulje brze gubi svojstva. A ne verujem da je zdravo po motor kada je potrebno naglo ubrzati dok je motor ugasen jer u tom momentu se pali motor i odmah zakucava u visoke obrtaje.

Alanser se brze trosi usled visestrukog pokretanja motora. A u nekom momentu i baterije moraju doci na zamenu, nista nije vecno.

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Izmenjeno od mpavlovicbb
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

http://www.consumerreports.org/hybrids-evs/hybrids-101-guide-to-hybrid-cars/

 

"In our tests, we’ve found that some hybrids, such as the Toyota Prius, receive top marks in reliability and require very little maintenance, but there is variability among other makes and models. We checked with Honda and Toyota about maintenance and reviewed the service schedules of two of the most popular hybrids and found that neither requires any special maintenance beyond what a regular car needs."

 

"Toyota reports that some Priuses have more than 200,000 miles on their original batteries."

Podeli ovaj post


Link to post

Ima ih na taksiju u Cirihu koliko hoćeš. Najviše Priusa ...  Baš dosta prelaze i motori i el. baterije. Kako treba smo ga provozali na Torniku Nenad Rav4, Pex 77 i ja . Išli smo da vrha Tornika. Generalno kod Priusa potrošnja po gradu je smešna, auto veoma lepo povlači. Drugi put mogu da napišem duži tekst ako nekoga zanima. Uglavnom sada mi je žao što nisam kupio Priusa. 

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Samo polako, bit' će uskoro...;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

 Uglavnom sada mi je žao što nisam kupio Priusa. 

kolika je bila razlika u ceni?

Podeli ovaj post


Link to post

Hibridi, Baterije, Prius,.. otvarajte nove teme. Ovde samo o Yarisu. ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Citao sam o hibridu Yaretu u jednom HR casopisu. Za voznju vecinom po gradu je ok. Potrosnja je oko 4l prosek. Na autoputu je potrosnja za litru veca od 1.33. Opet se vracam na to da se Yare u normalnim zemljama kupuje kao drugi auto pa je to itekako isplativo, a kao jedini je ok kupovina gde bi mozda i 1.4D bio verovatno isplativiji onima koji prave velike kilometraze.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@matori Dizel ide u istoriju

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Dok do toga dođe još će puno vode proteći Dunavom ;)

Podeli ovaj post


Link to post

1.0 vvti sa manuelnim menjacem. Za razliku od hibrida lepse se vozi, lepsi osecaj u voznji.fd59cda63268f2d3180b453bad130654.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

@matori
Neće još puno. Bogu hvala, idu lagano u zasluženi penziju. ;)

 

Prodaja dizelaša u Nemačkoj pala za 19 posto

 

 

160718-vw%20gtd%201.jpg

 

 

April nije bio dobar za prodavce automobila u Nemačkoj. Isporuke su pale za osam posto, a najveći krivac za to je sve manja potražnja za automobilima s dizelskim motorima. Tačnije, prodaja dizelaša je pala za čak 19 posto u poređenju s istim mesecom prošle godine.
Pre tri godine automobili s dizelskim agregatom su držali skoro 60 posto tržišta, ali danas su pali na 41 posto. Benzinci drže 55,9 posto tržišta.
Svi veći automobilski proizvođači su u aprilu ostvarili pad isporuka osim Fiata (+25 posto), Dacije (+21 posto), Toyote (+12 posto) i Seata (+10 posto). U četvrtom mesecu ukupno je u Nemačkoj prodato 290.697 automobila.

 

Izvor: Autoportal.hr

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×