Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Nebojša

Kazauki Nakadžima: Boriću se za Le Mans

Recommended Posts

INTERVJU - KAZUKI NAKADŽIMA, VOZAČ TOJOTE U WEC ŠAMPIONATU

 

KAZUKI NAKADŽIMA: BORIĆU SE ZA LE MAN

 

Bivši vozač Formule 1 i Tojotin štićenik oprobaće se u novoj disciplini učešćem na Svetskom endurans šampionatu

 

154322.jpg

 

 

Veliki povratak Japanaca.

Tojota TS030, prototip s hibridnim pogonom, novo je oružje japanske kuće za trke izdržljivosti. Njen program ove godine uvodi Kazukija Nakadžimu u endurans svet, u posadi sa Vurcom i Lapjerom. Bivši F1 trkač priča o svom mestu u Tojotinom projektu.

 

U 2011. nastupao si u Formuli Nipon i japanskom GT prvenstvu. Jesi li time samo državao formu?

- Moj program u Japanu bio je apsolutno ozbiljan. Znao sam da ima šanse da se Tojota vrati na Le Man, pa mi je bilo važno da u Super GT kategoriji, gde takođe srećete gužvu na stazi i razlike u brzini, što više naučim o endurans trkama. U toj jednoj Super GT sezoni stekao sam predznanja o trkama izdržljivosti i mnogo sam spremniji za novi izazov. Formula Nipon je komplikovan šampionat, pogotovu nekome ko dugo nije redovno vozio u Japanu.

 

Tojota te podržava već desetak godina, da li ti je ovaj endurans program bio „suđen”?

- Veoma sam ponosan što je Tojota razmišljala da me uvrsti u tim. I mnogi drugi vozači bili su deo Tojotine porodice, pa nisu tu. Ove godine učestvovaću u Svetskom endurans prvenstvu (WEC) i nastaviću da se trkam u Japanu. Imaću mnogo posla, možda tako nadoknađujem ono što sam propustio 2010!

 

Hibridni trkački prototip može mnogo doprineti promovisanju Tojote i Leksusa?

- Tojotino trkanje na Le Manu s hibridnim autom pokazaće da hibridni sistemi mogu doneti i performanse i efikasnost. Vozio sam priličan broj Tojotinih i Leksusovih hibrida i dopadaju mi se. Ko zna šta ćemo voziti za 50 godina, ali mislim da je ova tehnologija dobar korak u pravom pravcu.

 

Koliko je Tojota TS030 drugačija od svega u čemu si dosad trkao?

- Kokpit je uži od onoga na šta sam navikao, ali izgleda da auto obećava. Pokušavam da se približim limitu i vidim njegov potencijal. Hibridni sistem vas „gura” na izlasku iz krivina, to se razlikuje od standardnih automobila. Izuzev toga, osećaj je sličan osećaju u bilo kom drugom visokoperformantnom trkačkom autu.

 

Tvoji sunarodnici dva puta su osvajali 24 časa Le Mana, ali Tojota nikad. Koliko bi ti značilo da postaneš treći Japanac pobednik?

- Tojota se takmiči da bi pobedila. Svakako, moja je ambicija da osvojim Le Man i za to ću se boriti. To verovatno neće biti ove sezone, jer smo nov tim i treba da učimo kako bismo izazvali moćnog konkurenta kakav je Audi. Ceo Tojota motorsport raduje se što se ponovo trka, ali u ovom trenutku ne fokusiramo se na pobedu na Le Manu. Naš je zadatak da se spremimo za sezonu i budemo konkurentni i pouzdani. Pobede će biti plodovi dobro obavljenog posla.

 

 

[/center]

Podeli ovaj post


Link to post
Sign in to follow this  

×