Jump to content
Sign in to follow this  
Mr Nebojša

Toyota Racing tim prvi put na tronu

Recommended Posts

Toyota Racing tim prvi put na tronu

 

30 Avg, 2012

 

 

toyota%20racing%2011.jpg

 

TOYOTA Racing tim je osvojio drugo mesto i postigao najbrži krug na drugom FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti („World Endurance Championship – WEC“). Ovaj uspeh je usledio posle uzbudljive „bitke“ na trci „Šest sati Silverstona“ u Velikoj Britaniji.

Tim vozača, u sastavu Alex Wurz, Nicolas Lapierre i Kazuki Nakajima, je u potpunost iskoristio potencijal pouzdanog i brzog TS030 HYBRID automobila, kako bi izbio na tron ove uzbudljive trke.

Alex, najbrži na jutarnjem zagrevanju, je startovao sa treće pozicije, ali kada je podignuta zelena zastavica i kada je „TOYOTA HYBRID System – Racing“ tim dobio dodatan podsticaj, odmah je izbio na drugo mesto.

 

toyota%20racing%201.jpg

 

Nakon samo 21 minute trke on je bio još bolji i izbio na prvo mesto. Upravljač je predao Kazukiju, koji je sa TS030 HYBRID-om krenuo u borbu za pobedu.

Kazuki je znatno usporen, jer je oko drugog sata trke na pistu ušao bezbednosni automobil.

 

Bitka sa Audijem br.1 na „prvim linijama“ je nastavljena. Na polovini trke Audi je pretekao Kazukija, ali je on u sledećoj krivini odmah vratio prednost.

Nicolas je preuzeo upravljač i nastavio borbu, a postigao je i najbrži (139.) krug na trci pre nego što je „palicu“ predao Alexu.

 

Alex je napravio seriju brzih krugova i tako se poprilično odmakao od trećeplasiranog automobila, što mu je omogućilo da nakratko natoči gorivo, manje od 30 minuta pre kraja trke.

Bez mnogo muke prešao je cilj 55.675 sekundi pre pobednika i zaslužio mesto na tronu za tim, kao i WEC poene.

Sledeća trka na kojoj učestvuje TOYOTA Racing tim je 15. septembra na Interlagos stazi u Brazilu („Šest sati Sao Paola“), kada će voziti Alex i Nicolas.

 

Zagrevanje: 1. mesto (1min. i 47.398 sekundi), 4 kruga.

Trka: 2. mesto (+55.675 sekundi), 194 kruga, 8 „pit-stopova“.

Najbrži krug: 1 minuta i 44.059 sekundi.

 

 

Alex Wurz: „Drugo mesto je sjajan rezultat. Ovo je tek naša druga trka, osam meseci nakon što smo debitovali, a borimo se protiv konkurenata sa decenijama iskustva. Moramo da optimizujemo svaku sitnicu kako bismo pobedili, ali sjajno je što ćemo zbog ovog rezultata dodatno motivisati naš tim. Držali smo zaista dobar ritam i pokazali performanse naše hibridne tehnologije.“

Nicolas Lapierre: „Naravno da sam zadovoljan ovim rezultatom i veoma ponosan što sam stao sa svojim timom na tron WEC trke. Dva puta sam usporen, što nije bilo lako; nisam imao sreće. Držali smo zaista dobar tempo danas, a sa novim aerodinamičnim paketom automobil se je ponašao onako kako smo očekivali. Mislim da držimo korak sa svojim konkurentima. Najbrži krug pokazuje naš potencijal i nadamo se da ćemo do kraja sezone pobediti na nekoj trci. Mislim da možemo da uspemo i to je naš cilj.“

Kazuki Nakajima: „Zaista sam srećan zbog ovog rezultata, bez obzira što smo svi hteli da stanemo jedan stepenik više na tronu. Imali smo fer borbu sa našim konkurentima i zaista je bilo lepo takmičiti se sa Benoît Treluyerom. Mislim da su svi videli koliko „TOYOTA HYBRID System – Racing“ tim dobro radi. Bez obzira na gužvu na stazi, imao sam dobar tempo i automobil je lepo usaglašen. Važno je što smo trku prošli bez problema i prvi put stali na tron. Moramo još da napredujemo, ali spremni smo za sledeći korak.“

 

Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: „Srećan sam zbog ovog rezultata. Ne samo da smo pokazali brzinu našeg TS030 HYBRID-a i postigli najbrži krug na trci, već smo osvojili i mesto na tronu, a ovo je tek naša druga trka. Ovo je zasluga svih ljudi na stazi, ali i onih u pozadini – u TMG-u, Motor Sport odeljenju u Higashifujiu i hibridnom odeljenju TMC. Vozači su se dobro pokazali i navijačima pružili zaista uzbudljivu trku. Naravno, sanjali smo o prvom mestu, ali Audi je stigao pre nas, pa ovom prilikom želim da im čestitam. Radujemo se ponovnom takmičenju sa njima u Brazilu.“

 

 

 

 

 

 

 

Izvor:PR Toyota

Podeli ovaj post


Link to post

interlagos_main_tcm540-1176624.jpg

 

Istorijska pobeda Toyote u Brazilu!

 

 

TOYOTA Racing tim je vodio od početka do kraja trke na Interlagos stazi u Sao Paolu i ostvario prvu pobedu tima, iako je ovo tek treća trka na kojoj učestvuje.

Vozači Alex Wurz i Nicolas Lapierre su i ovaj put krenuli sa pol pozicije u TS030 hibridu i tako nastavili tradiciju dobrih rezultata na svakoj trci u kojoj su učestvovali.

 

 

 

interlagos_sub1_tcm540-1176626.jpg

 

 

Ovaj rezultat je prva pobeda TOYOTE na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti od relija u Kini 1999. godine. Takođe prošlo je 20 godina od pobede TS010 automobila u Monci 1992, što je bio poslednji Toyotin internacionalni uspeh na trkama izdržljivosti.

Današnja pobeda je vrhunac neverovatnog razvojnog puta „TOYOTA HYBRID System – Racing“ tima. Ovaj projekat razvoja hibridnog sistema za motosport je počeo 2006. godine, pod patronatom Hisatakea Murate, sada vođe projekta u „TOYOTA Racing“ timu.

Ovaj projekat je počeo da piše istoriju kada je u julu 2007. na takmičenju „24 časa Tokachija“ TOYOTA Supra postala prvo hibridno vozilo koje je ikada pobedilo na nekoj trci. Od tada je ova pionirska tehnologija znatno unapređena, smanjena joj je težina i povećana snaga. To je dovelo do konstruisanja jedinstvenog pogonskog agregata u TS030 HYBRID-u.

 

 

interlagos_sub3_tcm540-1176627.jpg

 

 

U Interlagosu, Nico je zauzeo vodeću poziciju već u prvoj krivini. On se je vešto probijao kroz gužvu i održao ritam, pre nego što je predao upravljač Alexu, nakon 90 minuta.

 

Nedugo zatim Alex je stao da natoči gorivo. Zbog incidenta na stazi nakratko je izašao bezbednosni automobil, a automobil br. 7 je povećao prednost za preko 40 sekundi.

 

Alex je zadržao zadivljujući tempo i povećao prednost na preko minut, pre nego što je vratio upravljač Nicolasu, dva i po sata nakon početka trke. Nicolas je nastavio da vodi čitav krug ispred ostalih, kako se je približavala poslednja četvrtina trke.

 

TS030 HYBRID je nedvojbeno bio najbrži automobil na stazi. U poslednjem satu trke, Nico je predao „palicu“ Alexu. Nekoliko minuta pre kraja napravio je vrlo kratku pauzu za točenje goriva i zasluženo prošao kroz cilj sa preko minut prednosti.

 

Sledeća „akcija“ TOYOTA Racing tima je 29. septembra na Međunarodnoj stazi u Bahreinu, na trci Šest časova Bahreina. Tada će se Alex i Nicolas ponovo takmičiti u TS030 automobilu br. 7.

 

TS030 HYBRID #7 (Alex Wurz i Nicolas Lapierre)

 

 

Zagrevanje: 1. mesto (1 minut i 23.402 sekunde), 10 krugova.

 

Trka: 1. mesto, 247 krugova, 7 „pit stopova“.

 

Najbrži krug: 1 minut i 23.419 sekunde.

 

 

 

Alex Wurz: „Ponosan sam što sam TOYOTIN vozač. TOYOTA je razvila ovu neverovatnu hibridnu tehnologiju i mislim da smo danas pokazali koliko je dobra. Naš ’TOYOTA HYBRID System – Racing’ tim je bio jednostavno neverovatan. Volim Interlagos, stazu koja za mene ima posebno značenje, pa je bio zaista sjajan osećaj pobediti ovde, naročito što je ovo tek naša treća trka. Hvala celom timu i Nicu za sjajan posao. Nije bilo lako i jurili smo kao ludi. Ključ uspeha su sigurno bile i gume, jer smo uspeli da ostvarimo prednost u drugom delu trke zahvaljujući našim Michelin gumama. Kinoshita san je rekao na Le Manu ’vi gledajte, mi guramo’. Nastavićemo da vozimo ovako i na sledećim trkama.“

 

Nicolas Lapierre: „Ovo je fantastična pobeda za ceo tim. Od početka smo znali da imamo najbrži automobil. Posle Le Mana morali smo da radimo na pouzdanosti. Posle drugog mesta na Silverstonu, morali smo da smanjimo potrošnju goriva. Uspeli smo. Ceo tim je odlično radio od početka projekta, a naročito ovaj vikend. Alex je napravio sjajan posao što je se kvalifikovao za pol poziciju, a tokom trke smo dobro odabrali kada da menjamo gume. Automobil se je ponašao veoma dobro tokom čitavog dana, a hibridni sistem je još jednom pokazao svoje neverovatne performanse. Jednostavno predivno!“.

 

Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: „Ovo je neverovatan dan za sve nas. Stajati na vrhu trona je bio naš san, a ostvariti ga na trećoj trci je zaista neverovatno. Ovo trka je bila posebna jer smo počeli posao u januara i sada u septembru postigli ovakav uspeh i prvo mesto za naš tim. Hvala svim što su učestvovali u ovom projektu; toliko teškog rada je iza nas, ali zbog pobede je sve vredelo. Takođe hvala Audiju na čistoj borbi; zaista smo uživali u trci sa njima i pokazali su se kao fer protivnici. Imamo veliko poštovanje prema njima i njihovim uspesima u prethodnoj deceniji. Pobediti takvog protivnika zaista nije bilo lako. Ovo nije samo fantastičan rezultat za TOYOTA Racing tim, već je i pokazatelj koliko je uzbudljivo ovo takmičenje. Znamo da će se Audi biti oštar protivnik u sledećim trkama i radujemo se našem prijateljskom rivalstvu sa njima.“

 

Hisatake Murata, vođa hibridnog projekta: „Projekat razvoja hibridnog sistema za motosport je počeo 2006, u vreme kada je to izgledao kao gotovo nemoguć zadatak. Ali zahvaljujući mojim kolegama u Motor Sport odeljenju, Hibridnom odeljenju TOYOTA Motor Corporation, TOYOTA Motorsport GmbH i ORECA-i, pretvorili smo ovaj san u stvarnost. Danas se je sistem pokazao besprekorno i veoma je jasno da 300 ks čiste snage znači veliku prednost. Hidraulične kočnice i regeneracija energije su radili savršeno i veoma sam ponosan na ono što smo postigli. Pobediti jakog i iskusnog protivnika kao što je Audi, pomoću ovako napredne tehnologije, je velika zasluga svih nas.“

 

Pascal Vasselon, tehnički direktor: „Ono što smo danas postigli je zaista izuzetno. Prolazak TOYOTE preko cilja je bio veoma emotivan trenutak. Ceo tim, ovde na stazi i u TOYOTA Motorsport GmbH u Bonu, kao i naši kolege u Japanu, su toliko toga uložili u ovaj projekat. Oni zaslužuju ovaj uspeh. Sama trka je tekla tačno po planu, za razliku od Silverstona gde smo morali bolje da kontrolišemo potrošnju goriva. Alex i Nicolas su vozili fantastično; oni su bili ekstremno brzi i impresivno su se probijali kroz gužvu. Veliko hvala i našoj ekipi u „pit-stopu“, koja je bila od velike pomoći. Uživaćemo u ovom uspehu i doći u Bahrein spremniji nego ikada ranije.“

 

O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti

 

TOYOTA se je prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 14 trka u Le Manu, sa ukupno 38 vozila. 2012. TOYOTA se je vratila na šampionat kao punopravni učesnik sa LMP1 hibridnim automobilom - TS030 HYBRID-om. Šasija je konstruisana i izrađena u „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“, gde je sedište tima. TMG je bivša matična kuća TOYOTINIH „World Rally“ i „Formula 1“ timova, a bila je zadužena i za dizajn i razvoj TOYOTINOG TS020 (GT-One) automobila koji je učestvovao na Le Manu 1998. i 99. godine. TMG sada učestvuje u motosportu, ali radi i kao pružalac vrhunskih inženjerskih usluga za druge kompanije, kao i TOYOTU.

 

 

 

 

 

 

Izvor: PR Toyota

Podeli ovaj post


Link to post
Sign in to follow this  

×