Jump to content
Yoyogi

Toyota City - ziveti tamo

Recommended Posts

Toyota City, Aichi Prefecture, Japan.

 

Nominalno, grad ima 450 hiljada stanovnika, nesto kao Novi Sad. Sa okolinom (20km radijus) je nekih 2 miliona ljudi.

 

tcskoromo01.jpg

 

tcskoromo02.jpg

 

tcskoromo03.jpg

 

 

Sam grad nije nesto lep, nije posebno, zbog stalnih zemljotresa i zakona o gradnji, nijedan grad u Japanu nije kao Firenza, Venezia ili Paris. Nema stare gradnje.

 

 

tcskoromo04.jpg

 

 

tcskoromo05.jpg

 

 

tcskoromo06.jpg

 

 

tcskoromo08.jpg

 

 

Ulice su klinicki ciste

 

 

tcskoromo12.jpg

 

 

tcskoromo16.jpg

 

 

Nadje se i po neka uska

 

 

tcskoromo20.jpg

 

 

Mada je obicno ovako, slabo koga ima po gradu. Nema svoju Knez Mihailovu

 

 

tcskoromo21.jpg

 

 

tcskoromo22.jpg

 

 

Toyota City je jedini veliki grad u Japanu koji nema drzavnu zeleznicu (JR = Japan Railways).

Ima dve privatne vozne linije koje su "slow death", staju svugde, nema ekspresa mada su u sekundu tacni i pouzdani.

 

 

Bivsi CEO Toyota Motor, Watanabe-san, je u intervjuu Financial Times rekao : "U Toyota City nema distractions, samo rad".

 

 

Vrlo dosadno mesto mada ima galeriju i stadion svetske klase. Ima i, u krugu od 20km nista manje nego 30 aqua parks, kao jedna od hala beogradskog sajmista, otvorenih svaki dan u godini, all weather, za ulaznice koje su 5EUR za odrasle, 1EUR za decu.

 

 

Ima i kulturni centar, stalno bukiran, moja je cerka tamo izvodila balet pred 2,000 ljudi.

Mislio sam da nema toliko ljudi u Toyota City, ako i na svetu, koji znaju da balet uopste postoji kao ljudska delatnost.

 

Zdravstveno osiguranje, po bolnicama koje su sve svetske klase za decu do 16 godina nula placanje za bilo sta. Na drugim mestima se placa 10%.

Podeli ovaj post


Link to post
Znaci, grad napravljen kao Toljati u Rusiji, za radnike Toyote, bez neke predjasnje istorije.. :)

 

Ne, ne, bolje je od toga. Oduvek je mesto bilo tu, bilo je centar proizvodnje svile. Nije dzabe Toyota pocela kao fabrika razboja za tkanje. Kada je prihod od toga opao, okrenuli su se Toyoti i vezali se za njenu sudbinu kao proizvodjaca automobila.

 

Mesto se zvalo Koromo do 1. januara 1959. i onda su promenili u Toyota City.

 

Tokugawa Iiyeyasu je ujedinio Japan 1612. i iz Okazakija (15km od Totota City, u Okazakiju je sediste Mitsubishi Corp) vladao celom drzavom. Cela regija se zove Mikawa.

 

Vise je kao Kragujevac koji je bio i znacajno mesto pa i prestonica, pa se vezao za Zastavu i njenu proizvodnju.

 

Iz Wikipedije: Toyota City

Podeli ovaj post


Link to post

Stvarno izgleda pusto... U Srbiji u radno vreme ne mozes da prodjes kroz centar od guzve...

Podeli ovaj post


Link to post

Stvarno izgleda pusto... U Srbiji u radno vreme ne mozes da prodjes kroz centar od guzve...

 

Da je pusto, u pravu si. Jedino kad su neki festivali ili neki dogadjaj, dodje po milion ljudi na ulice.

I meni je dugo trebalo da shvatim zasto je tako pusto. Sada mislim da donekle shvatam: svako je tamo gde treba da bude a ulica nije to mesto. U vreme kada se ide/vraca iz skole, ima prometa, decjeg ali je stvarno uglavnom kao na slikama. Ima i gradski prevoz samo, u "Motor City", vozis. 95% prevoza je kolima ili (ucenici) biciklom.

 

U Toyota City mozes da kupis sve sto bilo gde drugde moze da se kupi, svega ima, kao u Singapuru ili u Hong Kongu ili u Tokiju. Ima robne kuce svetske klase i shopping malls, 6 njih a svaki kao 3 fudbalska stadiona svaki. Maltene u njima mozes da zivis.

Podeli ovaj post


Link to post

Piksi, heroj Nagoje i idol dece. Dok on nije dosao, tim Nagoya Grampus 8 je bio u donjoj trecini tabele. 2011. je bio prvak.

 

tcskoromo30.jpg

 

tcskoromo31.jpg

 

"Grampus" je orka kit ("shachi" na japanskom) i mnogi zamkovi ga imaju na procelju.

 

 

 

 

tcskoromo51.jpg

 

 

Ima ih i Nagoya castle (zlatna statua na vrhu krova). Posto zamku zemljotres nista ne moze, jedino vatra, legenda je da ce grampus doci sa punim ustima vode (velik je kao kit) i ugasiti vatru.

 

 

 

tcskoromo50.jpg

 

 

Stadion (55,000 sedista) je remek delo arhitekture i funcionalnosti:

 

tcskoromo32.jpg

 

tcskoromo33.jpg

 

Opstenamenski je, ne samo za fudbal:

 

tcskoromo40.jpg

 

Nema stative. Mozda budu kao u rat zvezda, od neona?

 

tcskoromo34.jpg

 

Ima pokretni krov koji se navuce za 50 minuta.

 

 

 

tcskoromo38.jpg

 

 

Vreme se zna dobro unapred. Kad prodjem pored stadiona i vidim navucen krov, zna se:

 

tcskoromo36.jpg

 

Nase ime u dalekom svetu:

 

tcskoromo35.jpg

 

Sreo sam ga jednom, deca nam idu u istu skolu. Dao nam potpisanu loptu

 

tcskoromo37.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Nije Toyota City bas uvek mrtav. Kada je ziv, ziv je do besvesti.

 

Japanci nikada nisu zaboravili seljake i da ih seljaci hrane. Nema podela selo-grad. Gradsko stanovnistvo ima veliko postovanje prema najvaznijoj stvari u zivotu - pirincu i onima koji ga seju i uzgajaju i njime ga hrane.

 

 

Zetva je povod da se napravi urnebesna festa, cak i u Motor City kao sto je Toyota:

 

Pirinac poznjeven.

 

 

zetva01.jpg

 

 

Po svim gradovima postoje feshte da se to proslavi.

 

 

zetva02.jpg

 

 

 

 

 

Procesija ide, gradski ljudi se okupili da ucestvuju:

 

 

zetva04.jpg

 

Prshte konfete (kao simbol bericetnosti) , u slavu zetve, radenika - seljaka koji su je obavili i molitve da i sledeca bude dobra:

 

 

zetva05.jpg

 

 

Toliko slavlje da od vishka boli glava. Firme znaju da je to posle tesko ocistiti pa su se pripremile i zavile svoje cvecnjake u plastiku:

 

zetva06.jpg

 

 

 

 

 

zetva08.jpg

 

 

Ovo je posle setve. Festival , Oiden" u Toyota City.

 

Posle setve pirinca, skoro svako mesto ima svoj letnji festival. Kraj jula

 

 

I da ti niko ne kaze, primeti se ogroman broj ljudi, pre svega omladine, u tradicionalnim nosnjama. Bio sam na 5-6 njih, nisu sve slike iz iste godine.

 

 

oiden21.jpg

 

 

 

 

 

 

oiden20.jpg

 

 

 

 

 

Igra se ulicom, u krug, svi imaju po 5 (istih) nastupa na centralnoj bini gde je i ziri:

 

 

 

oiden2.jpg

 

 

Mada svako ima svoju koreografiju svi igraju uz istu pesmu. Zivahna pesma koja je beskrajna, moze da se ponavlja u nedogled, nesto kao La-la-Bamba.

 

oiden3.jpg

 

 

 

 

 

oiden13.jpg

 

Primetimo sa leve strane da jedan vuce kolica. Svaka trupa ima svoj "support cart" sa vodom, peskirima, osvezenjem...to je na 35-40C.

 

 

 

 

U pauzi igranja, deca imaju svoju tacku, posebno zapazeno i snimano:

 

oiden25.jpg

 

 

 

 

 

Ovo ne znam sta su..Tirolke?

 

 

oiden15.jpg

 

 

 

 

 

oiden18.jpg

 

Crvenperke....

 

oiden24.jpg

 

Ovo je kineska kreacija. Ove sexy haljine se zovu "qipao", kako samo naglasavaju zenske obline a nisu svecana (bar ove) nego obicna nosnja

 

 

oiden19.jpg

 

Japanci, moji domacini, "work hard, play hard".

Podeli ovaj post


Link to post

Od danas. Kuragaike park, zaokruzen je Toyota Stadion, tu je i grad.

 

tcsforest01.jpg

 

 

Ne samo Toyota nego ceo Japan ima problem koji retko ko drugi ima: presumljenost.

 

I ova klisura, Korankei, pripada Toyota City. Odavde spektakularne jesenje slike idu u svet, sigurno je svako od vas video. Skoro 90% sansa da su slike bas odavde:

 

 

tcsforest04.jpg

 

tcsforest03.jpg

 

Ne samo za ljude, nego i kola da gledaju. Parking u Kourankei, mahom Toyota vozila.

 

tcsforest02.jpg

 

Ima kod mene na sajtu sa puno slika.

Podeli ovaj post


Link to post

Pogled preko Toyota stadiona i Yahagi reke: u daljini se vidi snegom prekrivena planina. Ontake, najvisa od Sredisnjih Alpa (Chuo Alps). Tako ih bas zovu, Alpi.

 

ctsjesenontake01.jpg

 

Nije najbliza ali je najvidljivija. Na njoj su najduze skijaske staze u Japanu, jedna je 5.6km. Prema tim skijaskim stazama Kopaonik je mali malecki.

U sezoni 2010/11 sam na skijanju bio 17 dana a da nisam nijednom spavao. Sve je na day trip, na 60-90 minuta od Toyota City. Skijaliste se zatvara (lift prestaje) u 16:30, kuci sam pre 18h. 70km a sve autoput. Ima i blizih, na 50km ali je regionalni put, kao Ibarska "magistrala".

 

Jos jedna od dobrobiti biti centralno lociran (Toyota i Nagoja su geografski centar Japana).

 

ctsjesenontake02.jpg

 

Sa 3067m visine je impozantna, visa od Triglava:

 

ctsjesenontake03.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

<p>

Milose, selis se?

 

Toyota City je po kvalitetu zivota odlican. Kada tako velika firma placa porez gradu u kojem je, mora i da bude.

To je poznato, zato Toyoti nije tesko da uzme najbolje diplomce od bilo gde iz Japana i dovede ih u Toyota City.

 

Toliko besplatnih ili jeftinih mesta da porodica provede dan, u Tokiju nema. Ili treba 3-4 sata da se do njih dodje pa i onda guzva. Tokyo ima stanovnika kao cela Kanada.

Podeli ovaj post


Link to post

Milose, selis se? :)

 

Hm moram jos malo da razmislim :D

Podeli ovaj post


Link to post

I meni je dugo trebalo da shvatim zasto je tako pusto. Sada mislim da donekle shvatam: svako je tamo gde treba da bude a ulica nije to mesto

 

 

Aaaaa, sad znam sto je u 11am Obilicev venac pun po bastama radnim danima....

 

 

Jedino kad su neki festivali ili neki dogadjaj, dodje po milion ljudi na ulice.

 

 

Ako se vratimo na onu tvoju pricu da svako ima svoj parking....gde onda ovih milion parkira kada dodje u posetu???????

Podeli ovaj post


Link to post

Ako se vratimo na onu tvoju pricu da svako ima svoj parking....gde onda ovih milion parkira kada dodje u posetu? ??????

 

Pola njih vec tu zivi, dodju peske. Posetioci sa strane uglavnom dolaze vozom, ne kolima. Ima parkinga za pare, neradni dan, bili bi prazni. Jos otvore na livadi (unutar nasipa reke), privremeni parking za taj dan, na hiljade vozila moze da stane.

Tokom dana festivala, tesko je ne popiti bar neko pivo. Zakon o saobracaju je takav da si uvek kriv bez obzira na promil alkohola. Sa > 0.5 se gubi dozvola. I to salje na voz neke koji bi inace dosli kolima.

Podeli ovaj post


Link to post

Kakav je odnos starijih žitelja Japana prema ljudima koji dolaze iz Evrope i Severne Amerike?

 

Kakav je odnos među ljudima i da li se očekuje od "stranaca" da usvoje Japansku kulturu ili je normalno da nešto "svoje" nametneš?

 

U odnosu na one koji su rođeni u Japanu, koliko je teško ili lako nekome ko je stranac da pronađe posao i uklopi se?

 

Koliko je zapad uticao na razvoj Japana, konkretno USA? Da li su klinci "amerikanizovani" Holivudom i modernom pop kulturom?

Podeli ovaj post


Link to post

Eh, od ova 3 pitanja moze knjiga da se napise. Duboko kulturne i socijalne stvari. Mozda Mods mogu da razmotre da prebace i pitanja i ovaj odgovor na Japan - Mentalitet. Ovo vazi za celu zemlju, ne samo za Toyota City.

 

 

Kakav je odnos starijih žitelja Japana prema ljudima koji dolaze iz Evrope i Severne Amerike?

 

Kako dolaze? Kao turisti? Ima nekih 2 miliona stranaca u Japanu, racunajuci prvo 1.2 miliona Kineza i Koreanaca koji su u vreme militarizma 30. godina proslog veka dovedeni prakticno kao roblje. Oni su i sada tu, treca i cetvrta generacija. Za njih, osim ako ti ne kaze, ne znas da li su stranci ili Japanci. Nasa nastavnica klavira je Koreanka, ne zna korejski, kao ni njena majka.

 

Od daljih 800 hiljada, ovako je nekako:

Brazilaca i Latinoamerikanaca 400 hiljada (u Brazilu i Juznoj Americi ima 2 miliona Japanca, predsednik Perua je bio Fujimori)..

Nastavnika engleskog (iz 7 zemalja engleskog govornog podrucja) nekih 250 hiljada. Mahom omladina ispod 30 godina, zeljna avanture i seksa.

Sluzbenika i visokostrucnih koje su firme poslale (Citibank, Goldman Sachs, Boeing, Pratt & Whitney, ostali profesionalci, profesori) nekih 150 hiljada.

 

Generalno, na sve njih se gleda kao na "goste" koji ce da odu, i stvarno odu. Ne polaze se na njih neka velika nada niti se na njih oslanja.

 

Brazilci su uglavnom fabricki radnici, mnogi od njih potomci Japanaca u Brazilu, mnogi vec govore japanski. Dolaze na ugovor 3 ili 5 godina, stan obezbedjen i skola za decu (po skolama imaju posebne nastavnike koji uhodaju decu i za 6 meseci su sami u stanju da prate nastavu). Za to vreme ugovora ustede dovoljno da naprave dobru kucu u Brazilu i vrate se. Oni rade za nekih 3,000EUR mesecno, stede svaki dinar i retko gde moze da ih se uopste vidi.

 

 

Kakav je odnos među ljudima i da li se očekuje od "stranaca" da usvoje Japansku kulturu ili je normalno da nešto "svoje" nametneš?

 

Sta god hoces unutar svog kruga samo da njima ne nameces. Ne ocekuje se ni od koga da se uklopi. Rado idu u kineske i koreanske restorane.

 

U Americi, Australiji, Kanadi, svako moze da postane Amerikanac, Australijanac, Kanadjanin. U Japanu niko ne moze da postane Japanac. Niti se to ocekuje.

Svako zna svoju ulogu i igra je. Na primer, moja uloga je da igram stranca, oni se polome da mi pomognu i tako vec 10 godina. Jedino sto sam primetio da cene

je moje postovanje za njihovu kulturu i tradiciju, moja masivna putovanja po Japanu koja ni sami nisu uradili. U firmi me pitaju bar jednom mesecno za neko mesto da li sam bio. Na tom nivou, vole da cuju sta drugi misle.

 

U odnosu na one koji su rođeni u Japanu, koliko je teško ili lako nekome ko je stranac da pronađe posao i uklopi se?

 

Prvo, ne moze ni da dodje osim kao turista. Kao takav ne moze da ima ni adresu ni bankovni racun niti da pokusa da trazi posao.

Moje dete, ako odluci da ostane u Japanu, nece imati nikakvih problema, na protiv, sva vrata prosperiteta su joj otvorena (japanski prica bez naglaska).

 

Nas Piksi je zvezda, to je drugo, takvi svugde dobro prodju.

Sto se mene tice, Japanci su me zaposlili (prvo me interjvuisali u Sidneju, onda mi platili kartu da dodjem na 2 dana u Tokyo) i izdali mi vizu "Special Engineering Skills" na kojoj sam. Nije da nema Japanaca koji ovo moje znaju da rade nego ih firme drze i cuvaju pa se ne pomeraju i ne menjaju posao. Kada im neko treba, jedino sa strane. Malo je takvih, mislim da kao ja i profesora na fakultetima da nas nema mozda 1,000 u celoj zemlji.

 

Koliko je zapad uticao na razvoj Japana, konkretno USA? Da li su klinci "amerikanizovani" Holivudom i modernom pop kulturom?

 

Pre svega, Ameri su uveli demokratiju u Japan, napisali im prvi Ustav (i dalje na snazi) i od Japana napravili "naseg coveka na Istoku". To je najveci uticaj.

Dalje, vredna nacija je sama sebe izvela iz rusevine u ono sto je danas.

 

Kulturni uticaji, kao dekor i egzotika, jeste, ima uticaja ali to je nista. Japansko zivi u srcima i svemu.

 

Mozda ovako da se shvati: Azija kao Evropa 70-ih i da podelimo uloge:

Kina je Rusija, velika, sposobna ali ne atraktivna da se od nje nesto kopira.

Japan je Engleska, sa svim uticajima koje je imala (The Beatles, pronalazak mini suknje, opsta kuturna dominacija).

Koreja je kao Nemacka. Perfektna ali "nije ono".

 

Moje dete u Thai nije znalo za Miki Mausa ali je znalo sve japanske junake crtanih filmova. Moda, frizure u Thai, sve je kopija Japana (sada i Koreje). Ne Amerike i Zapada.

 

Jedan vazan politicki pokazatelj odnosa prema strancima je odnos prema imigraciji.

 

Amerika: nema nista protiv imigracije ali ima protiv imigranata. Cak su podigli i hiljadama kilometara dugacak zid prema Meksiku.

Nemacka: protiv imigracije i protiv imigranata.

Japan: protiv imigracije ali ne protiv imigranata. Zato nema politicara koji bi dobio mandat na otvaranju zemlje za imigraciju. Kontrolisani ugovori koje same firme rade, moze ali ne nesto razmera Australije ili Kanade. Pomalo, moze, da im ne remeti zivot, ne donese kriminal i ljenjost.

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala i Svaka cast na objasnjenju/odgovru ! ! !

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je svakodnevnica. Senzori saobracaja na autoputu.

Slika je iz kisnog dana, Tomei Highway, od Tokija do Nagoye (350km), Toyota City je od Nagoye nekih 16km.

 

Senzori duz autoputa osecaju protok i guzvu i stalno rade osvezenje LCD displeja ispred svake IC (InterChange) gde neko, ako mu nije po volji, moze da skrene sa auto puta i ide lokalnim.

 

tcssenzor01.jpg

 

Kada nema guzve, onda je na ovom displeju 15 minuta. Kada je slikano, bilo je 25 minuta, jaka kisa.

Da je pisalo 60 ili 90 minuta, lepo bih izasao i isao lokalnim putevima, to je 35 minuta.

 

To je vazno i zbog legendarne japanske tacnosti (moj sat je kada sam ga kupio i sada je, 3 minuta napred) da mogu da pozovu odrediste gde su krenuli i kazu da ce zbog saobracaja kasniti i koliko. Niko nije zaglavljen u guzvi za koju niko ne zna dokle ce da traje.

 

Ti senzori emituju iste informacije JAF (Japan Automobile Federation, nesto kao srpski AMSS) koji ih opet salju na sve GPS u automobilima i na Internet sajtove. Tako, ne mora ni da se vidi ovaj znak, touch screen pre nego sto se krene od kuce i moze da se vidi da li i gde je guzva i da se odabere alternativni put.

 

To je jedna od stvari koje se dobiju za putarinu od 100 EUR za distancu od prilike kao Beograd - Sofija.

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota Home - firma za izgradnju kuca, raspolozivo bilo kome ko hoce da kupi. Kucu vise niko ne pravi sam, decenijama, zbog gradjevinskih propisa za zemljotrese.

 

 

tcstoyotahome01.jpg

 

 

Radnici Toyote masovno kupuju od svoje firme, tu imaju neku olaksicu u kamati (koja je ionako bliska nuli):

 

 

tcstoyotahome02.jpg

 

Radovi u toku a kuce su svetske klase po kvalitetu, nisu montazne. Jedna je 250K EUR pa na vise, do 350K EUR:

 

 

tcstoyotahome03.jpg

 

Sasvim solidno naselje. Kuce su ovako zgusnute kada proizvodjac kuca obezbedjuje zemlju.

 

tcstoyotahome04.jpg

 

 

Najpoznatija japanska firma za izgradnju kuca, Sekisui, ima teske muke da bilo sta proda u okolini Toyote.

Podeli ovaj post


Link to post

Kada je reč o kućama i zemljotresima. Da li možda znaš podatak kakva je opterećenja neophodno da kuća ili takav tip objekta izdrži?

Podeli ovaj post


Link to post

Kada je reč o kućama i zemljotresima. Da li možda znaš podatak kakva je opterećenja neophodno da kuća ili takav tip objekta izdrži?

 

Za to treba biti gradjevinac da se strucno objasni.

 

Laicki, kuce i zgrade su dobrim delom metalne iznutra, po "building code" donetom posle zemljotresa u Kobeu (1995.) gde su sve zrtve (5,000 poginulih) bile zatecene na spavanju u svojim kucama. Da je bilo radno vreme, bili bi u ofisima (bolje gradjenim) i broj poginulih bi bio mozda 90% manji.

 

Sada i privatne kuce moraju tako da se prave.

 

Kuce se grade da traju 30 -50-100 godina, od toga zavisi cena. Trajale bi vecito samo za to vreme se garantuje da zemljotres ne moze da ih srusi.

 

Pokazao mi jednom kolega kako to testiraju. Stave uzorak betona (cilindar) kao u blok motora pa ga onda drmaju dok monolitna celina ne postane prashak. Posle koliko drmanja se to desi, to je znak za sta je kuca spremna.

 

Privatne kuce su obicno na malim parcelama i uz druge vec nastanjene kuce pa se ne vidi lako (videli ste predjasnjim postovima kako ih omotaju) kako to ide.

 

Za javne zgrade, to se obicno vidi, kao ovo:

 

tcsbuilding01.jpg

 

To ni kataklizma ne moze da srusi.

 

Stambene zgrade, Nigata Prefecture, kada se zemlja otvorila 1964, legle su ali se nisu srusile:

 

tcsnigata1964.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Ziveti u Toyota City i videti kola koja nisu Toyota nije neobicno. Ono sto jeste neobicno je videti ovakve autice:

 

tcsf500-01.jpg

 

 

tcsf500-02.jpg

 

Pa i ovog starijeg brata:

 

 

tcsfiat850-01.jpg

 

Nisu samo trofejni, ima i novih:

 

 

tcsf500-03.jpg

 

Vidi mu registraciju,

 

 

 

 

"Toyota 500". Nije namerno ni placeno, i moja registracija Yarisa je bila takva:

 

 

tcsf500-04.jpg

 

Generalno, ako radis u Toyoti, onda mozes da imas i druga kola samo da nisu japanska. FIAT se priznaje.

Podeli ovaj post


Link to post

Kada govorimo o životu u Japanu, ne mogu da se ne dotaknem pitanja ishrane. Kakva je pozicija fast food franšiza kao McDonalds, Burger King, Subway? Da li su oni uspeli da naprave sebi poziciju ili je suši (domaća hrana generalno) ipak ispred njih?

Podeli ovaj post


Link to post

Kada govorimo o životu u Japanu, ne mogu da se ne dotaknem pitanja ishrane. Kakva je pozicija fast food franšiza kao McDonalds, Burger King, Subway? Da li su oni uspeli da naprave sebi poziciju ili je suši (domaća hrana generalno) ipak ispred njih?

 

Cela Srbija ima 16 McDonaldsa.

 

Japan McDonalds je zatvorio 400 Mac radnji prosle godine i jos ih ima 3,200 koji nekako opstaju.

 

Slaba prodja, vise kao kroz promocije kao 1EUR ceo rucak (burger, cola, small fries).

Podeli ovaj post


Link to post

×