Jump to content
Yoyogi

Toyota City - ziveti tamo

Recommended Posts

Toyota Automobile Museum, usput mi je na voznji biciklom pa sam navratio i danas. Razlog je bio da sam prethodna 2 puta video 40-50 GT-86 Toyota postrojenih (otisla mi baterija u aparatu pa nisam tada slikao) da vidim sta je to.

Kazu mi, vlasnici se okupljaju u muzeju jednom mesecno, ne danas, pa tih kola nema. Nema veze, bilo je interesantnih stvari (ovaj deo muzeja je besplatan).

 

tcsswift01.jpg

 

 

To je bila Engleska fabrika shivacih masina koja se i u kolima okushala:

 

 

tcsswift02.jpg

 

 

I bila su popularna:

 

 

tcsswift03.jpg

 

tcsswift04.jpg

 

Toyota je za Muzej kupila originalna vozila i izlozila, kao i 100+ drugih modela drugih proizvodjaca:

 

tcsswift05.jpg

 

Tapacirung sedista je bas kao iz tog doba:

 

 

tcsswift06.jpg

 

 

tcsswift07.jpg

 

 

Volan sa menjacem i ne znam za sta su ove kuke, mozda kada nije bilo "servo" pa da ne polomi palcheve vozacu ako nagazi na rupu ili kamen:

 

 

tcsswift08.jpg

 

 

Ovde sam cerki objasnio sta znaci izraz "pedal to the metal" i odakle je nastao:

 

 

tcsswift09.jpg

 

Kafe Muzeja je sladak, sa bezalkoholom i malim jelima (supa, hot dog, sendvic, sladoled). Ima reli ogradu.

 

 

tcsmuseumcafe01.jpg

 

 

Na posluzavniku ima podmetac, nekoliko poznatih modela Toyota, ovaj put je GT-2000:

 

tcsmuseumcafe02.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Jos jedna od lepota zivota u Toyota City. Toyota, firma svetske klase, ne zaboravlja javnost i subvencionise mesta kao ovo.

 

Od danas, tu idem da vozim bicikl, Moricoro Park, opet kuca iz crtanog filma My Neighbor Totoro (1988).

 

Omladina, koja je odrasla uz taj crtani film (dugometrazni) ne prestaje da posecuje kucu u kojoj se radnja desava:

 

2013totoroapril01.jpg

 

Kuca je napravljena 2005. za Aichi Expo i turisticka je atrakcija (lokalni turizam):

 

2013totoroapril02.jpg

 

Moja cerka obozava taj film, bila je u kuci 2 puta pre nego sto ga je videla pa posle jos 2 puta. U filmu, dve devojcice traze vrata da odu na mansardu, ova li su, ona li su, cerka im (dok gleda DVD) porucuje - "ne ta, ona desno!".

 

 

Da se slikamo:

 

2013totoroapril03.jpg

 

Super je ispalo! Sugoooiii des yo!

 

2013totoroapril04.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota znaci "plodna, bericetna pirinceva njiva". Tako i kanji ime kaze.

 

Prilaz Toyota City, Tomei Highway (To = Tokyo, Mei = drugo ime za Nagoju). Posle Nagoje se autoput zove Meishin (Mei = Nagoja, Shin = drugo ime za Osaku):

 

tcstoyotawelcome01.jpg

 

Ovaj "friendly" znak nisam mogao bolje da slikam (jedino ako se nadjem u saobracajnoj guzvi). Svako mesto ima svoj znak ovog tipa: ili keramicke posude, veslaci na jezeru, zamak, simboli voca koje se uzgaja u tom gradu, papirni kisobrani koji se tu prave...

 

Toyota City je izabrala ovaj:

muska i zenska osoba (da se ne misli da je grad muskaraca kao oko livnica), polu zagrljeni (ljubav ali ne da zele da se njom javno isticu) i zele dobrodoslicu (zena je podigla ruku). Gradjanski odeveni, ne kimoni, modernost, automobil - pa to i jeste Toyota City.

 

 

tcstoyotawelcome02.jpg

 

Sto se mene i moje porodice tice, osecamo se dobrodoslima od dana kada smo se preselili iz Tokija i Bangkoka u Toyota City.

Ne da tamo nije bilo ali ovde je bas fino.

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota City je u trouglu strana 10km izmedju 3 autoputa. Kada idu iznad naselja (kao nadvoznjaci), autoputevi imaju ovaj polu-tunel da bi zastitili naselje od buke vozila i vozila i putnike od udara tajfuna (20-30 tajfunskih oluja godisnje prodje preko Japana, pri prolazu u jednom mestu traju 3-8 sati, vetar moze da prevrne kamion ili autobus) na izdignutom putu.

 

 

 

tcsautoput02.jpg

 

 

 

Nije samo oko Toyota City, tako je u celom Japanu. Zidovi te zvucne/vetro brane su providni, stakloplastika, tako da nije sumorno kada se vozi kroz njih 10 km. Pogled iz autobusa:

 

 

 

tcsautoput03.jpg

 

Bez vetrobrana, vetar od 140kmh moze lako (ili jos gore, da istumba u brzini) kamion ili autobus (ovo nije autoput):

 

tcsautoput04.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Ziveti u Toyota City nisu samo motori i vozila. Kvalitet zivota je iznad japanskog proseka (daleko bolji nego Tokyo).

 

Pa cak i mi, sa drugih delova planete nadjemo nacina da se ukljucimo u opste podrzavanje kulture i umetnosti i tome doprinesemo.

 

Dete, pola Australija (znamo da je ta polovina Srbija) i pola Thai, na trecem terenu izvodi baletsku tacku pred 2,000 Japanaca.

 

Slika je od baletskog studija, nije dozvoljeno unositi i koristiti bilo kakve snimajuce aparate.

 

tcsballet100.jpg

 

Oni naprave profesionalni video snimak, svako dete i ucesnik dobije ime i tacku koju izvodi na titlu, posalju posle 7 dana DVD.

 

Posle recitala (predstave) ucesnici dobijaju bukete cveca i pohvale. Moja cerka je krajnje desno, ne sakrivam lice jer se za balet koristi teska sminka, jedva bih je prepoznao:

 

tcsballet101.jpg

 

Dodju i najbolje drugarice da vide predstavu pa posle odaju priznanja:

 

tcsballet102.jpg

 

Vec sam postovao o NSK, proizvodjac auto delova, filtera za vazduh i svecica na primer, koji sponzorise umetnicko klizanje.

 

U Japanu, ne samo Toyota, podrzava lepe umetnosti.

 

Nikakvo cudo onda da i ne-japanska deca tamo dozive promociju koje se secaju ceo zivot pa mozda to i nastave.

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je nebitno a bitno, sta popiti kada si u drustvu Japanaca ili kada su ti gosti, sta im ponuditi.

 

Japanci smatraju da su oni izmislili ovo pice, "high ball".

 

Treba 3 sastojka: viski, led i soda.

 

tcs2013highball01.jpg

 

Pije sa bas tako, iz krigle ili velike case.

 

Po netu ima neznanja kako i zasto, jednostavan odgovor je : lopte leda izadju na povrsinu, zakon iz fizike za 6. razred osnovne skole.

"High ball" (slika iz Marriott hotela gde to rade "po propisu"):

 

tcs2013highball02.jpg

 

Nema veze, samo ta 3 sastojka, oni sami sebe srede u cashi.

 

Za kriglu od pola litre treba 1dl viskija, ekvivalent od 6 ledenih kocki (kao iz kucnog frizidera) i ostatak soda ili kisela voda.

 

U tu svrhu po supermarketima imaju ova velika pakovanja viskija, 2.7L.

 

tcs2013highball03.jpg

 

Cena je 45EUR za tu veliku bocu. Suntory Whisky nije dresh, na nivou je Ballantines.

 

tcs2013highball04.jpg

 

Pa ako neko dodje u Japan ili ima goste iz Japana, traziti ili ponuditi "high ball" bi Japance prijatno iznenadilo.

 

Tajna je u tome da viski tako serviran dolazi sa mnogo vode (sode) i ne ostavlja mamurluk.

 

I ako znate ovo a Japanci vide, prva reakcija bi bila "Divno, kako to znas?".

Podeli ovaj post


Link to post

Japan je prvo i vazno trziste za luksuznu robu. Kina stize. Mesta kao "factory outlets" su na sve strane po Japanu. Toki outlet, 20km od Toyota City, autoputem.

 

 

tcstoki01.jpg

 

 

Prijatna mesta, anyway:

 

tcstoki02.jpg

 

Roba jeste luksuzna a popust je jer je dosla sa glavnih prodajnih mesta, neprodata ili nema svih brojeva i velicina. Za porodice, majka kupuje deci GAP na 60% popusta

 

tcstoki04.jpg

 

Food hall, odlicna hrana:

 

tcstoki05.jpg

 

Ovaj kineki restoran, devojka izgleda vise izgubljena nego nadjena, sa petokrakom na celu:

 

tcstoki07.jpg

 

Zna li ona ista? Mozda ne zna sve na svetu ali zna svoj posao. Obucena da hendluje svaku situaciju koja moze da joj se desi na poslu, nikada ne bi rekla "nije moje, idi kod ovoga ili onoga".

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota, pripravnice. Poznaju se po tome sto nose "freshmen suit", ovaj crni komplet.

 

tcspripravnice01.jpg

 

1. aprila (pocetak finansijske godine u Japanu) armija od 850 hiljada pripravnika i pripravnica je pocela radni vek. Tako je svake godine.

 

Toyota sama je uzela oko 1,200 mladih.

Podeli ovaj post


Link to post

Vreme cvetanja azaleja. Na japanskom se zovu "tsutsuji". Cak se i mesec maj, romanticno, zove "tsutsuji no gatsu", "mesec azaleja".

 

Ko bi rekao da se iza njih na ovoj slici nalazi Toyota Motomachi fabrika gde se prave Mark II, Estima, Crown i LFA:

 

tcsazaleje01.jpg

 

Ovo im je jedan od parkinga:

 

tcsazaleje02.jpg

 

Ili ovo. logo na zgradi gore desno je Toyota Boshoku, "plastikari i tapetari", tu se projektuje unutrasnjost vozila (prave se posle u Thai):

 

tcsazaleje03.jpg

 

 

Sam centar Toyota City, azaleje. Zastave na stubovima su od Piksijevog tima, "Nagoya Grampasu 8":

 

 

 

tcsazaleje04.jpg

 

tcsazaleje05.jpg

 

 

 

Toliko su prijatne za oko da ti dodje da ih zagrlis, u centru Toyota City:

 

 

 

tcsazaleje06.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Na vrhuncu metastaze 2009. Detroit je gubio 4 milijarde dolara mesecno (GM dve, Ford i Chrysler po 1). A Detroit aerodrom je imao letove 2 na minut, kao da tu ima neke vredne akcije i stvaranja a ne unistavanja vrednosti.

 

Istovremeno Toyota City, nije imao gubitke a nema ni aerodrom (tadasnji mesecni gubitak Detroita od 4 milijarde dolara je dovoljan da se napravi aerodrom za 40 miliona putnika godisnje).

 

Kako se dolazi u Toyota City? Na desetine hiljada poslovnih putnika (ili toyotinih zaposlenih na obuku) iz sveta svake nedelje dolazi u grad.

 

Sagradjen 2005. za Aichi World Expo, nasuta zemlja. Pano na aerodromu:

 

 

 

tcschubu10.jpg

 

Slikan iz vazduha:

 

tcsnasuto01.jpg

 

 

Cisto za kontrast, London Heathrow, najgore mesto (posle ratnih zona) na kome neko moze da se zatekne:

 

 

tcsguzva01.jpg

 

 

Onaj ko je video kloake i sramotu civilizovanog sveta kao sto su London Heathrow ili JFK ili Los Angeles tesko bi poverovao da je ovo aerodromska zgrada i da uopste sluzi istoj svrsi kao Heathrow. Neki koji su videli slike nisu mogli da veruju da je to aerodrom.

 

Unutrasnjost Nagoya CentrAir. Ovo je kao francuska ulica:

 

tcschubu01.jpg

 

 

tcschubu08.jpg

 

Japansko selo:

 

tcschubu02.jpg

 

tcschubu05.jpg

 

tcschubu06.jpg

 

Ima bar 20 restorana:

 

tcschubu17.jpg

 

tcschubu19.jpg

 

tcschubu20.jpg

 

Italijanski motivi:

 

 

tcschubu04.jpg

 

 

 

 

tcschubu13.jpg

 

 

 

Odrzavaju se priredbe, deca iz skola izvode:

 

 

 

 

tcschubu21.jpg

 

 

 

Pre nego sto nastavim u sledecem postu (max = 15 slika po postu) kada smo vec tu, kuriozitet: Obim motora Boeing 777 sa nosacem je veci nego obim celog trupa B 737 (vidi se u pozadini):

 

 

 

tcsB777_737.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Aerodromi su, generalno, mesto patnje i frke. Ne ovaj u Nagoji.

 

Kada treba da putujem ili nekoga sacekam, uvek odem ranije da uzivam u onome sto ima. Jednom smo kao porodica otisli tamo na ceo dan.

 

Ima ovaj 400m dug "spit" setaliste u piste, slobodna setnja, da se gledaju avioni:

 

 

tcschubu09.jpg

 

 

Volonteri, preko licnog razglasa govore o letu, tipu aviona:

 

 

 

tcschubu11.jpg

 

 

Ima i polusatna ekskurzija, na ovim people moverima:

 

 

tcschubu12.jpg

 

 

Jedini na planeti aerodrom sa banjskom vodom, iz dubine od 1,600m. Tako tamo moze i dan da se provede. Iz onsena se gledaju sletanja i poletanja:

 

 

tcschubu07.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Zvanicno ime Toyota Motor Corporation je:

 

Toyota Motor Corporation (トヨタ自動株式会社, Toyota Jidōsha

 

Ovaj kanji u imenu, crvernim, znaci kola, vozilo.

 

tcskuruma.jpg

 

Kanji su graficke prezentacije (tokom vekova evoluirale) a za vozilo je ostalo isto 1,500 godina. Od crteza ovih kolica, snimljeno na ultramodernom Chubu CentrAir aerodromu u Nagoji (gde je sediste Toyota Motor Corp):

 

tcschubu017.jpg

 

tcschubu17.jpg

 

 

Edit: mozda sam negde ovo vec postovao, izvinjavam se.

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota ime, dolazi od Toyoda. Znaci plodno i bericetno pirincano polje.

 

Slikano iz rodne kuce Sakichi Toyoda juce (on je sam napravio najbolje na svetu razboje za tkanje) i gde mu je i sin, Keichiro (osnivac Toyota Motor) rodjen:

 

tcsrodna01.jpg

 

Rekao bi, Miroslav Ilic, pevac cuvene pesme, "Devojka iz grada", ......."Ja sam covek njiva i livada". Ovo su japanske njive, pirincana polja, od njih su se uzimala prezimena. Tako je i kanji za "da" iz Toyoda:

 

tcsrodna02.jpg

 

 

 

Ima puno slika, bice jos 2 posta o poseti rodnoj kuci Sakichi & Keichiro Toyoda velikanima.

Podeli ovaj post


Link to post

Sekichi Toyoda, osnivac firme Toyota Industry, kao i njegov sin Kiichiro, osnivac Toyota Motor, su rodjeni u Kosai City. To je uz jezero Hamanako, od Toyota City kao Beograd - Novi Sad.

 

Postoji memorijalni kompleks sa originalnim i restauriranim objektima.

 

tcssakichi101.jpg

 

Sama kuca, tipicna seoska za ono doba:

 

tcssakichi103.jpg

 

tcssakichi102.jpg

 

Moze da se udje (izuvanje obavezno):

 

tcssakichi104.jpg

 

Kuhinja sa zemljanim podom i dva plamena:

 

tcssakichi105.jpg

 

Unutrasnjost japanski jednostavna i funkcionalna, sa tatami podom i klizecim unutrasnjim i spoljnim zidovima:

 

tcssakichi106.jpg

 

U kompleksu ima jedno vazno mesto : gde je Sekichi Toyoda eksperimentisao i pravio prvi razboj za tkanje. To je ovaj ambar:

 

tcssakichi107.jpg

 

Krio se od oca, njemu se to nije svidjalo:

 

tcssakichi108.jpg

 

Ucio je za drvodelju, tu je stekao osnovne rutine sa obradom drveta. U ovoj odaji ambara je pravio prototip razboja za tkanje baziran na sopstvenim tehnickim crtezima:

 

tcssakichi109.jpg

 

U kompleksu ima mini muzej sa nekoliko najvaznijih primeraka razboja. Sa desna je prvi koji je napravio.

 

tcssakichi110.jpg

 

Bas ovaj:

 

tcssakichi111.jpg

 

U ucionici ima funkcionalan model, mojoj cerki pokazali kako se rukuje i probala je i licno videla kako tkanje u tkaninu radi:

 

tcssakichi112.jpg

 

Oko kuce je suma japanskih cempresa koje je Sakichijev otac, Iichiro, zasadio. To drvo je plemenito i otpornije od gvozdja. Od njega su napravljeni hramovi koji stoje vec 1,300 godina bez ikakve impregnacije. Ima miris (kao limunkast) koji drvne stetocine ne podnose a i samo je izuzetno tvrdo. Eto koliki porastu za 200 godina.

 

tcssakichi113.jpg

 

I njiva, ispred kuce, koja je postojala i pre 200 godina i po kojoj je Toyoda i uzeo prezime (objasnjeno u prethodnom postu). I danas je obradjuju:

 

tcssakichi114.jpg

 

Gospodine Toyoda, da Vam se poklonimo u znak zahvalnosti za sve sto ste Vi i Vas sin uradili za covecanstvo. Sa baletskim naklonim, naucenim u Japanu:

 

tcssakichi115.jpg

 

Sa Vasim pronalascima i tradicijom koju Toyota neguje i usavrsava, mnoga su detinjsta srecna kao i moje.

Preciznije, moj tatko bi rekao "Lepo je raditi sa vama, uzivati u voznji i vlasnistvu vasih proizvoda a radeci za vas zaraditi neku paru, ne zalimo se".

Podeli ovaj post


Link to post

Bilo je vec, radi kompletnosti, da stavim ponovo ovde.

 

Kuca osnivaca Toyota Motor, Kiichira Toyode, bila je u Nagoji pa je rasklopljena i premestena u Toyota City, mislim 1970.

 

tcskiichiro01.jpg

 

Angazovao je arhitektu da spoji zapadnu i japansku arhitekturu:

 

tcskiichiro02.jpg

 

Velika razlika od trskom pokrivene kuce u kojoj je rodjen:

 

tcskiichiro03.jpg

 

Bio sam 3 puta, uvek u vreme kada nije otvorena za posetioce.

 

tcskiichiro04.jpg

 

Ime "Kiiichiro" bi bilo nesto kao nase "Prvoslav", sin prvenac.

Podeli ovaj post


Link to post

Chubu (sredisnji Japan) kome je Nagoya prestonica (2 miliona stanovnika), pravi najsofistiranije proizvode na planeti. Osim odlicnih kola, pravi industrijske robote, chipove, medicinske skenere i aparate, 112 hiljada firmi. Totalni prihod je 1.3 triliona dolara, vise nego Kanada, Rusija ili Australija sa svojim Bogom danim prirodnim bogatstvima koja samo treba da se sirova izvade i nekome prodaju.

 

Nema nista U Chubu : nema nafte, gasa, ruda, uglja, nicega. Jedini proizvod koji Chubu ima je ljudski mozak i njegova dostignuca.

 

Tu je i Toyota.

 

Neko bi pomislio da ulicama idu ljudi u belim mantilima i sa bedzevima firmi. Taman posla. Seljaci su tu, farmeri, koji hrane sve ostale.

 

Cim se malo izadje iz grada (kao ja, biciklom) vide se tragovi blata gde traktori za pirincana polja ulaze i izlaze:

 

tcspirinac040501.jpg

 

Tipicne seoske kuce, ovako je po celom Japanu. U sred njiva:

 

tcspirinac040502.jpg

 

tcspirinac040503.jpg

 

Takve su, te velicine i gradnje, svuda:

 

tcspirinac040505.jpg

 

Seosko naselje:

 

tcspirinac040506.jpg

 

U Japanu, koji je demokratska zemlja sa svom vladavinom zakona i prava, seljaci su , ispasce, povlasceni.

 

Primer je da po prefekturama (46 njih) : 2 miliona seljaka bira 6 poslanika a 9 miliona industrijskih zaposlenih bira 3 poslanika za DIET (Parlament).

Nikakvo cudo da su seljaci u Japanu toliko snazni da je ministar poljoprivrede vazniji od ministara policije ili vojske.

 

Rece mi jednom moj virtuelni drug sa Filoloskog fakulteta u Beogradu (Japanologija) da su na studijskoj ekskurziji u Japanu bili primljeni u Ministarstvo poljoprivrede. Mislio je, kao u neko budi-bog-snama ministarstvo za "Istrazivanje ruda i gubljenje vremena". Mislio, nevazno, samo negde posalji tu delegaciju kao da nesto vidi od japanskih zvanicnika. Kako nije bio u pravu (sada zna i on).

 

Jos jedna seljacka kuca:

 

tcspirinac040507.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota Automobile Museum, sa bicikla:

 

tcsmuseum040502.jpg

 

tcsmuseum040503.jpg

 

Preko puta, azaleje su procvetale, Toyotine jos nisu (ova ograda je od Tokai Gas, skladiste plina):

 

tcsmuseum040501.jpg

 

Imaju ovu paradu 26, maja, 100 oldtimera

 

tcsmuseum040504.jpg

 

+ Formula 1:

 

tcsmuseum040505.jpg

 

Potrudicemo se da odemo.

 

Edit: evo i link za Paradu

Podeli ovaj post


Link to post

Japanci igraju "Moravac". Klub za egzoticni folklor. Nisu nesto vesti a kostimi i pokreti su im isti za slavonske, madjarske, slovacke i srpske igre.

 

Licno sam snimio u Okazaki (sediste kompanije Mitsubishi i rodno mesto Tokugawa Iyeyasu, najvece istorijske licnosti Japana), bas u ovo doba 2008. godine.

 

Okazaki je od Toyota City 15km, tu obavezno idem na uzivanje u cvetu tresanja, post #91 je sa bas ovog istog mesta.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7BwdD7QnkWE

 

Vidim da su ovo iskopirali na nekim ruskim sajtovima, istina dajuci kredit kao "yoyogi from srbijadotokija.com".

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota City, parking. Nekih 40 vozila, pola su family-van, skoro da nema sedana. Ima malih vozila sa zutim tablicama (ispod 670cc):

 

tcsparking101.jpg

 

Kako se lokalno trziste promenilo.

 

(Zice u staklu kroz koje je slikano su armatura, da se staklo ne raspadne u zemljotresu)

Podeli ovaj post


Link to post

Japan, "ETC" naplata putarine na auto putu (sa mog sajta, ovde sa vise detalja).

 

tcs2013etc01.jpg

 

Ovo je mali silazak sa autoputa, samo dve rampe. Leva je je "ETC" i cash.

 

Desna je samo "ETC". ETC = Electronic Toll Charge. Samo se prodje, bez zaustavljanja i na LCD se pojavi koliko je kostalo.

 

Ima to i po drugim zemljama, imao sam to i u Australiji. Ono sto je ovde bilo (ne znam da li je drugde jos uvek) novo je da u kolima ima aparat sa kreditnom karticom vezanom za Visa ili neku drugu licnu karticu. Ta kartica stoji u njemu, moze da se izvadi. Na nju se automatski dodaje iznos putarine.

Ono sto je zgodno je, ta kreditna kartica moze da se izvadi i da se stavi u druga kola, kao kada se sa nekime ide zajedno njegovim kolima pa se putarina placa pola -pola. Onda na drugoj polovini drugi stavi svoju karticu i tako plati.

 

Da se ugradi taj aparat (kao horizontalna polovina pakla cigareta) kosta 120EUR. Stos je u tome da je putarina sa ETC 30% jeftinija nego kada se placa novcem. Usteda na radnoj snazi je preneta na korisnike autoputa. Jos, sa ETC, nikada nema guzve i cekanja na rampi.

 

Meni se isplatila za prvih nedelju dana idenja na posao. Na vece daljine, kao Tokyo - Osaka (kao Beograd - Ljubljana), putarina je 150EUR u jednom pravcu.

Tu je usteda 35EUR samo za taj jedan put.

Podeli ovaj post


Link to post

U austriji su vignete sada, takva naplata putarine je ostala kod Italijana, Hrvata i Francuza koliko Ja znam i kod nas je ubaceno ali je samo na vecim naplatnim rampama isplativo jer na manjim nema posebnog prolaza za ETC nazalost :(

Izmenjeno od Milos CTS

Podeli ovaj post


Link to post

Japan i Nemacka su bili saveznici u 2. Svetskom ratu i nije me iznenadilo kada sam video ovaj auto ispred radnje mog mehanicara.

 

tcskubelwagen01.jpg

 

Neko je, mislim, negde nasao ovaj trofejni primerak (pravio ga Porcshe, kao i VW Bubu i Porsche sportske automobile).

 

Kada sam video po peti put, rekoh, ovo nije normalno, mozda na planeti nema toliko tih kola koja su jos u zivotu, otkuda ovde svaka 2-3 meseca?

 

Jutros predjem ulicu i pitam majstora. Kaze - ma jok, to je replika, pravi ih firma iz Kanade, Intermeccanica. Auto se zove "kubelwagen" i kosta 32,000EUR. Glanc nov.

 

 

tcskubelwagen02.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

×