Jump to content
Yoyogi

Japan - registracija, osiguranje kola

Recommended Posts

Verovatno Japan nije jedina zemlja koja favorizuje vlasnistvo malih, ekonomicnih i novih kola.

 

Pogled na parking (slucajno odabran), sa svakog moze da se izvede ista prica.

 

Mali auto, Daihatsu Tanto (649cc):

 

2012zuta00.jpg

 

Sta drugo ima na parkingu?

 

2012zuta01.jpg

 

Jos dva primera, nevezanih jedan za drugi:

 

2012zuta02.jpg

 

2012zuta03.jpg

 

Neka, ako ne i sva kola na nekim slikama, imaju zute tablice.

To je to. Zute tablice imaju kola ispod 700cc. Cak i Suzuki Jimny je 650cc.

 

Sada pocinje.

 

Za mala kola, "saobracajna dozvola", registracija, dazbina se placa City Council gde su kola registrovana.

 

Za < 700cc, registracija je 55EUR godisnje.

 

Za Toyota Alphard (porodicni van, 3,600cc) registracija je 550EUR.

 

Za LandCruiser (4,600cc) registracija je 800 EUR.

 

Onda tek dolazi osiguranje. Bez "no claim bonus", nominalno je, za Yaris 1,500EUR godisnje, dok je za Daihatsu Tanto 80 EUR godisnje.

 

Za LandCruiser je 1,800EUR godisnje (jedino se oni i Prado kradu, krimosi ih rasklapaju i salju u delovima kao delove kola unistenih u saobracajnoj nesreci, najvise u Rusiju i Bliski Istok).

 

Za mala kola porez na prodaju je nizi, registracija je jeftina, osiguranje isto jeftino i jos, na parkinzima gde pise na parking mestima "samo mala vozila" nema price ko je koliki nego samo da li auto ima zutu tablicu ili nema.

Dodaj nisku potrosnju i male distance u Japanu i eto razloga da Japanci kupuju i toliko prave mala kola.

 

Toyota Camry ne postoji u Japanu, to je za strana trzista.

 

Na kraju, kada vlasnik malih kola samo i ovlas izracuna: mala kola 3 godine stara, vrede 1,000 EUR, moraju na tehnicki pregled koji kosta isto toliko. Posle toga, isti tehnicki pregled na svake 2 godine.

 

I eto razloga da ih menjaju na 3 godine.

Podeli ovaj post


Link to post

Od svog bogatog sveta, najteze je poloziti voznju u Japanu.

 

Moji inzenjeri, sa vrhunskih Univerziteta, pametni kao pcelice, polagali su po 6-8-10-12 puta.

 

Generalno, racuna se, 3,000EUR i bar 3 padanja.

 

Kako sam ja polozio voznju u Japanu? Nikako. Transfer australijske vozacke dozvole.

 

Samo, to vazi za zemlje koje imaju ugovor sa Japanom. Pre svega, gde nema puno Japanaca.

 

Tako, Thai vozacka dozvola moje zene, ne moze da se preinaci u japansku, mora da polaze od pocetka.

 

Moze indonezijska ali ne moze americka.

 

O cemu se radi: Japanci mogu da odu na Havaje nedelju dana i da poloze voznju, to se ne racuna. Miki Maus dozvola.

Gde ima puno Japanaca (kao u Thai) ta dozvola ne vazi, mozda se do nje doslo potplacivanjem.

 

Zato, da vidis kako voze u Japanu. Defanzivno, postuju propise i ogranicenja, do koske, ljubazno i uvek po propisima.

 

Vozac autobusa ili kamiona da vozi 85kmh (dozvoljeno 80kmh) izgubio bi dozvolu i dobio bi otkaz sa posla. Cak bi se i putnici bunili i slali primedbe njegovoj firmi ako ga policija nije vec uhvatila.

 

Vas dopisnik iz Japana je bio uhvacen da vozi 78kmh na 60kmh putu. I sada je na "parole", do 29. juna 2013, godinu dana. Platio i kaznu od 200EUR i izgubio 3 od 6 poena.

Vozi kao po jajima a i prizvao se svesti: mora da se postuju znaci. Sada, vozi iza kamiona ili autobusa, oni znaju kako treba.

 

Dobro je i izdrzati kaznu. Posle nje, nema drugacije voznje, samo po propisima.

Podeli ovaj post


Link to post

Za taj standard i nisu velike kazne ali je glavni razlog postovanja propisa mali broj kaznenih poena, a sta se desi kad ispunis 6 poena ?

Podeli ovaj post


Link to post

Izgubis dozvolu. Zavisno koliko si prekrshio. Da sam vozio vise od 78kmh na 60kmh putu, recimo, 120kmh (kao sto sam uvek vozio na tom istom autoputu koji se placa, godinama, neuhvacen) totalni gubitak dozvole na 6 meseci.

 

Na 60kmh (ima i autoputeva sa tim ogranicenjem) da odes na 120kmh, 6 meseci i 1,500EUR kazne. Svih 6 poena ode.

I u skolu da ucis propise posle isteka gubitka dozvole.

 

Mnogo su zayebani, nepodmitljivi a pri svemu jako ljubazni.

 

Ko je kriv?

Pa ja sam sam kriv sto sam ih izazvao da se samnom bakcu. Da sam vozio po propisu, nista ne bi bilo.

Podeli ovaj post


Link to post

Amerikanci se bune i traze da se ukine razlika izmedju malih i velikih kola u Japanu pri registraciji.

 

2012zuta01.jpg

 

Da podsetimo, zuta tablica znaci da je zapremina motora ispod 700cc i registracija je 50EUR.

Za LandCruiser (4,600cc) registracija je 800 EUR.

 

Polovina svih kola u Japanu je ispod 700cc.

 

Americki proizvodjaci smatraju da je to nepravedno i da diskriminise njihova kola (koja kao da nisu vec dovoljno losa) jer ne mogu da se takmice u tom rangu. Tako, traze oni, ukinite tu razliku (Suzuki i Daihatsu imaju maltene kompletnu proizvodnju u tom rangu ispod 700cc) pa da mi utrcimo na teren.

 

Ali to nije najveca glupost koja je izrecena za japanska kola od strane Amerikanaca (ne racunajuci da je Henry Ford japanska kola zvao "those little shitboxes").

Pred izbore 2008. neki politicar je u Detroitu digao dreku da americki proizvodjaci automobila ne mogu da se takmice sa japanskim jer u Japanu je zdravstveno osiguranje opste, za sve (naravno, nije rekao a ni znao da je pri tome najbolje na planeti). Taj politicar je trazio da Japanci ukinu zdravstveno osiguranje narodu pa da budu na istoj startnoj osnovi sa Amerikom kada dodje do cene kola.

 

Majko Bozja! I to je stampa prenosila bez trunke kritike.

 

Tacno da Japanci smesta urade sto Ameri traze, to ne menja jedno opsterasireno shvatanje: najgora kola koja pare mogu da kupe i dalje ostaje bas americki Jeep Cherokee. To je kanta a ne Yugo.

Podeli ovaj post


Link to post

Da podsetimo, zuta tablica znaci da je zapremina motora ispod 700cc i registracija je 50EUR.

Za LandCruiser (4,600cc) registracija je 800 EUR.

 

U Srbiji ne bi prosao ispod 2000e

Podeli ovaj post


Link to post

Ponovo mi se ide u Japan da zivim....

Podeli ovaj post


Link to post

×