Jump to content
kamper

NOSIVOST HILUX-a

Recommended Posts

Pitanje:

Da li HILUX šasija može da podnese povećanje nosivosti do 1400 kg ugradnjom odgovarajućih amortizera, jačih gibnjeva i vazdušnih jastuka iznad zadnjeg trapa?.

Pz

Podeli ovaj post


Link to post

O kvalitetu HILUX-a i njegovoj ubedljivosti ne bih da gubim vreme.

Bio sam vlasnik jednog DC 120 ks iz 2007 god. i prešao oko 110.000 km.

Sada nameravam da nabavim X-TRA CAB zbog korišćenja kombinacije sa TISCHER prenosivom kamperskom kabinom model 240 ili 260.

Međutim, TOYOTA me je potpuno sludela sve većim smanjivanjem nosivosti pikapova.

Ne znam šta je razlog, posebno ako konkurencija ide bez problema preko 1000, 1100, čak i 1200 kg., a TOYOTA silazi ispod 800 kg.

Voleo bih konkretan odgovor, ako ga ima...

 

PZ

Podeli ovaj post


Link to post

Prvo, pitaj osiguranje. Ako se saglase, onda trazi kako.

 

Sto ja znam, niko te ne bi osigurao sa tako stravicno promenjenim autom. Pitanje je i da li bi mogao da ga registrujes.

Izmenjeno od Yoyogi

Podeli ovaj post


Link to post

Moze, samo mora da se doradi suspenzija, ja imam u servisu granicarskog Patrola, koji nosi neku specijalnu opremu, i na fabricku tezinu od 2.2 tone, on ukupno ima 4 tone, i to je uradjeno profi u inostranstvu...

 

Full EMU suspenzija, tu se menja sve, i auto opet zadovoljava standarde..

 

Nije Evropa Japan..

Podeli ovaj post


Link to post

Moze, samo mora da se doradi suspenzija, ja imam u servisu granicarskog Patrola, koji nosi neku specijalnu opremu, i na fabricku tezinu od 2.2 tone, on ukupno ima 4 tone, i to je uradjeno profi u inostranstvu...

 

Full EMU suspenzija, tu se menja sve, i auto opet zadovoljava standarde..

 

Nije Evropa Japan..

 

Evropa moze biti samo strozija od Japana.

 

To sto kazes je potpuno promenjen auto. Kako moze original da koci natovaren duplo od onoga za sta je proizveden? Ne moze bez potpune promene ne samo kocenja.

 

Kao nekad kada je Abarth pravio Fice sa 110 konja (od originalnih 26ks), to je bila i potpuno druga marka kola.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja znam coveka, znam sta mu treba, sustina je da u Srbiji on zeli da registruje takav kamper, a kod nas ih skoro i nema u tom obliku..

 

Najbolje mu je da ga registruje na teretno(jer ima firmu), vraca PDV, vraca porez od goriva, registracija 18000 dinara, a kad hoce, nakaci kamper.

 

Postoje veoma ozbiljne firme koje se, posebno u Australiji bave doradom suspenzija i svih tih stvari, najjaci je koncern EMU, ARB, Safari Snorkel, itd.

 

U Nemackoj npr. sve mora da se upise kod u brif, a kod nas nista, nema atesta, tako da sa prakticne strane, on koji zivi u Srbiji, treba zbog samog sebe da doradi kompletno vesanje, da bi i sa tih dodatnih 700 kg tereta se auto ponasao kao sa stock suspenzijom.

 

Evo kako to izgleda kad ta firma doradi Hilux KUN26:

 

Podeli ovaj post


Link to post

Tačno. U Srbiji nemaju predstavu o tome. Jednom Slovencu u tranzitu naši su na granici gledali i zagledali Navaru sa kamp kabinom skoro pola sata .

No, čini mi se najbliže realnosti je da uvezem xtra cab sa sređenom suspenzijom (Slovenija, Nemačna, Austrija, Francuska), najviše zbog mogućeg maltretiranja i merenja na putu koje može da traže ambiciozni mladi policajci.

Predložene firme za suspenziju su prave, hvala. Otkrio sam i neke evropske: GOLDSMIT npr. U Nemačkoj cela priča, felnama, gumama, amortizerima i jastucima, košta pko 4000 i oko 5 sati uračunatog rada.

Međutim, i dalje mi nije jasno papirolpško smanjivanje nosivosti HILUX-a, kažu i na 750 kg. Time se ova moja potreba dovodi u ozbiljnu sumnju, bar sa aspekta šalteruša.

Uostalom, zar nije dovoljnan problem koji su imali beogradski vatrogasci sa registracijom svojih HILUX-a?

Osiguranje još nisam ispitao. To zaista može da poskupi celu priču. Naravno, kamp kabina će se skidati i postavljati po potrebi i biće samo teret koji se prevozi, nikako kamper (zbog poreza na luksuz).

A MOŽDA JE TO USTVARI GLAVNI PROBLEM KOD NAS?

Podeli ovaj post


Link to post

Najbolje je registrovati ga kao teretno, i tako ga voziti. Osiguranje kao teretno i gotovo. Sto se vas tice, kamp nadgradnja je samo obican teret, a 99% policajaca nece znati da li je doradjeno ogibljenje ili ne. Tehnicki pregledi to ne gledaju, a vi cete zbog sebe odraditi kako treba tu suspenziju, cime ce ona podneti dodatan teret..

 

U krajnjem slucaju, imam ja kupca koji tera L200 npr. iz Temerina, covek ga vozi kao privatno vozilo, a posto je zemljoradnik, on ubaci nazad bure od 1000 litara i izigrava tanker na njivi za svoje kombajne, posle 200.000 km su otisli gibnjevi, on stavio nove, dodao od Tamica jos, ojacao i nosi 1200 kg opusteno..>Naravno, nije to prijavljivao, a i sto bi..

 

Kad se registracija meri po zapremini, a ne po ostalim parametrima, onda i treba zeznuti drzavu, kad nam nista ne daje...Bitno da mene kao preduzetnika uvek zeza i cima, a ne cima se da utera ove iz sive zone u red..Da je sve privatizovano, i da se radi kako treba, onda bih postovao zakon kao u Nemackoj(bio sam pre 2 dana tamo na nedelju dana, tamo nista nije za dzabe, ali barem vidis gde idu te pare).

Podeli ovaj post


Link to post

I šta reči?

Odlični saveti, realne mogućnosti postoje.

 

Odluka je prilično usaglašena. Dinamika zavisi od zadnjeg pasusa.

 

A li sigurno znam da će biti i fotki.

 

E, sada ide prvo "obijanje banke". Ostalo je sve mnogo lakše. Naravno, šalim se samo za ono prvo. Sve je ustvari mnogo lepo, jer se voli.

 

Pozdrav svima, a posebno za mlade naraštaje koji su već legende u znanju, auto zaljubljenosti i prijateljstvu.

 

Neka su svima vama srećni i veseli svi praznici, zaključno sa Božićem!

Podeli ovaj post


Link to post

×