Jump to content
Sign in to follow this  
TcS.Bot

Tojota "Korola": kruna za sva vremena

Recommended Posts

Tojota "Korola": kruna za sva vremena

 

 

D. Potkonjak | 19. 12. 2012. - 10:53h | Komentara: 27

 

Tojotin automobil "C" segmenta postao je najprodavaniji automobil svih vremena sa preko 39 miliona prodatih primeraka kroz 11 generacija i nazaslužnija za veliki napredak u prodaji japanske kompanije. Tojota je 1968. godine prvi put premašila milion proizvedenih primeraka, a te godine prozveden je i automobil koji se u perfektnom stanju nalazi u Beogradu

 

 

 

 

 

297821_0001_ff.jpg?ver=1355910050

 

Tojota "Korola" prve generacije

 

 

Jedna od prvih asocijacija na pomen imena Tojota je, bez dileme - "Korola". Model poznat u čitavom svetu, čije ime označava "malu krunu" (izvedeno iz latinskog "corona"), prodavan u svakom kutku planete, proizveden je za 46 godina postojanja u gotovo 40 miliona primeraka. A, proizvodi se i dalje!

 

 

 

297823_0007_ff.jpg?ver=1355910145

 

Spoljašnjost "kao čaša"

 

Ovo, međutim, nije priča o savremenim automobilima, već o jednom vitalnom starcu koji u svojoj 45. godini, zahvaljujući ponosnom vlasniku, i dalje izgleda kao da je tek pre nekoliko meseci sišao sa proizvodne trake.

 

297826_0010_ff.jpg?ver=1355910735

 

Radi se o "Koroli" prve generacije, sa oznakom "E10", proizvedenoj 1968. godine, kada je sa proizvodnih traka Tojote prvi put sišlo više od milion automobila. Ovaj model je, naravno, veoma značajan u tom prvom ogromnom uspehu kompanije, a sam pogled na automobil otkriva zašto su već od te prve generacije, milioni vozača poželeli da voze baš ovaj automobil.

 

297825_0009_ff.jpg?ver=1355910197

 

Iako je "tiraž" bio ogroman, sasvim je sigurno da nije preostalo baš mnogo primeraka u savršenom stanju, ali jedan se nalazi u Beogradu, u vlasništvu Ratka Mijaljevića, uglednog auto-servisera i dugogodišnjeg partnera ovlašćenih Tojotinih uvoznika.

 

297829_dsc0687_ff.jpg?ver=1355910514

Mali 1.1L motor sa 60 KS

 

Mijaljević je automobil od prvog vlasnika nabavio pre pet godina, kada je kao vrsni poznavalac automobila iz Zemlje izlazećeg sunca prepoznao biser koji će da krasi njegovu kolekciju. Uz automobil, stigla je i originalna servisna knjižica, uputstvo za upotrebu prevedeno na srpski jezik, ali i gomila rezervnih delova koje je marljivo skupljao prethodni vlasnik.

 

Šetnja sa starim prijateljem

Mali 1,1-litarski motor u "koroli" sa 60 KS ne može da pruži bog zna šta kada su u pitanju performanse, ali o njegovoj izdržljivosti dovoljno govori činjenica da ni sam vlasnik ne zna koliko je automobil prešao. Fabrički, kilometar-sat posle svakih 100.000 kilometara krene od nule, ali niko nije siguran koliko je "krugova" do sada okrenuo... To, međutim, Mijaljeviću uopšte nije važno, sve dok može da registruje svog lepotana i, kada je lepo vreme, krene s njim "u šetnju"...

- Neki ljudi uživaju u šetnji prirodom, drugi šetaju pse, a ja svog ljubimca na četiri točka - govori s osmehom Ratko Mijaljević, ponosan na svoj deo Tojotine istorije.

 

 

Mijaljević se vredno bacio na restauraciju koja je sprovedena "punom parom", pa je trajala samo 25 dana! Prema njegovim rečima, završena je u tako kratkom vremenskom periodu pre svega zato što je servisirana uglavnom limarija, pošto je mehanika, iako originalna i stara u tom trenutku 40 godina, bila u izuzetnom stanju.

 

 

 

297839_dsc0660_ff.jpg?ver=1355910459

 

Osveženi enterijer

 

Ono što je moralo da se promeni i osveži bio je "tapacirung". Enterijer je presvučen belom kožom koja je iskrojena na identičan način kao originalna, pa je "korola" i u kabini zasijala punim sjajem, pošto su tada do izražaja došli i instrument-tabla, tanak obruč upravljača, ručica menjača, pa i radio-kasetofon, koji budi nostalgične uspomene na stara dobra vremena kada, ako su automobili u pitanju, niko nije vodio računa o potrošnji ili ceni održavanja četvorotočkaša - jedini kriterijum pri kupovini bio je da li je lep i da li pruža užitak svom vlasniku!

 

 

 

 

 

Izvor: MojAuto

Podeli ovaj post


Link to post
Sign in to follow this  

×