Jump to content
Milos CTS

Toyota Camry podbacila na novom crash testu

Recommended Posts

izvor Autosport.hr

 

Toyota Camry podbacila na novom crash testu

 

Novi crash test osmišljen je od strane američkog Osiguravajućeg instituta za sigurnost cestovnog prometa (IIHS), ustanove koja je neovisna od vladine Nacionalne uprave za sigurnost u prometu (NHTSA) i koja se između ostalog bavi procjenama mogućih odštetnih zahtjeva vezanih uz nove automobile. Prema IIHS-ovim tvrdnjama, novi test vjernije oponaša uvjete koji vladaju u sudarima - tvrde kako se četvrtina svih sudara u kojima dolazi do teških ili fatalnih ozljeda događa upravo u uvjetima koje simulira novi, tzv. small overlap test.

 

Test se sastoji od sudara automobila s čvrstom preprekom (?) i to na način da automobil udara u prepreku u širini koja otprilike odgovara širini prednjih kotača. Time se, ističu u IIHS-u, zaobilazi postojeća sigurnosna komponenta modernih automobila, koji su opremljeni za izravne frontalne sudare i raspolažu posebno konstruiranim "okvirom" koji se u sudaru deformira i upija energiju udarca.

 

Ono što IIHS zapravo ispituje je ponašanje automobila u naletu na prepreku koja nije dovoljno široka da bi u funkciju stavila ranije opisani sigurnosni okvir, već udarac dolazi izravno na prednji kotač, A krovni nosač i prednja vrata.

 

Premda je iz objavljenih video zapisa vidljivo kako postoje razlike među pojedinim modelima, npr. Honda Accord je pokazala zavidnu čvrstoću, pomalo je neobičan način na koji je IIHS prezentirao cijelu priču. Naime, na IIHS-ovim web stranicama nećete pronaći iscrpne analize rezultata pojedinog automobila, već samo kratke ocjene.

 

Kao najlošiji sudionici novog ispitivanja sigurnosti prolašeni su Toyotini modeli Camry (najprodavaniji automobil u klasi u SAD-u) i Prius, a njihov je debakl iskorišten i u posebnom videu u kojem se objašnjava samo testiranje i komentiraju rezultati. Tako je za Toyotu posebno istaknuto da zbog pomicanja volana vozačeva glava ne ostvaruje kontakt sa zračnim jastukom, pa dolazi do udarca u dio instrumentne ploče. Međutim, iako se to nigdje ne spominje, video zapisi testiranja američkih uzdanica, Dodge Avengera i Ford Fusiona (Mondeo) otkrivaju istu stvar - glava vozača ne ostvaruje značajan kontakt (ili ga ne ostvaruje uopće) sa zračnim jastukom, a krovni nosači trpe deformacije slične onima na Toyoti. Štoviše, na Dodge Avengeru vozačeva glava ne samo da je promašila prednji zračni jastuk, već je završila ispod bočnog jastuka.

 

Neovisno o tome, oba američka proizvoda završila su na listi preporučenih modela u klasi srednje velikih obiteljskih automobila, na kojoj se nalaze i sljedeća vozila:

 

Chrysler 200 sedan

Dodge Avenger

Ford Fusion

Honda Accord sedan i coupe

Kia Optima

Nissan Altima sedan

Subaru Legacy

Subaru Outback

Suzuki Kizashi

Volkswagen Passat

 

Na udaru se našao i Volkswagen - bočni zračni jastuci na Jetti otvorili su se prekasno, a njemačka je marka najavila istragu.

 

Zanimljivo je da se novo testiranje nagrađuje i novom oznakom, Top Safety Pick +. Ista ova Toyota Camry je u ispitivanju sigurnosti na "starim" testovima zaradila neke od najboljih ocjena i još uvijek nosi titulu Top Safety Pick. Bez plusa. Zbunjivanje kupaca par excellance.

 

Detalja koji cijelu priču dovode u pitanje je pregršt, ali konačni će sud donijeti američka javnost. Je li se IIHS stavio u službu regulacije stanja na tržištu, kao što to povremeno u Europi (navodno) radi stanovita njemačka institucija? Procijenite sami.

http://youtu.be/LNG7Nm9XDko

http://youtu.be/odOhvmhM48M

http://youtu.be/gOOMR-fTBWg

Podeli ovaj post


Link to post

Novi crash test osmišljen je od strane američkog Osiguravajućeg instituta za sigurnost cestovnog prometa (IIHS), ustanove koja je neovisna od vladine Nacionalne uprave za sigurnost u prometu (NHTSA)

 

Zanimljivo je da se novo testiranje nagrađuje i novom oznakom, Top Safety Pick +. Ista ova Toyota Camry je u ispitivanju sigurnosti na "starim" testovima zaradila neke od najboljih ocjena i još uvijek nosi titulu Top Safety Pick. Bez plusa. Zbunjivanje kupaca par excellance.

 

Detalja koji cijelu priču dovode u pitanje je pregršt, ali konačni će sud donijeti američka javnost. Je li se IIHS stavio u službu regulacije stanja na tržištu, kao što to povremeno u Europi (navodno) radi stanovita njemačka institucija? Procijenite sami.

 

Kriminalci bre ta Miki Maus organizacija. Sad su oni smislili neki test koji Toyota nije za 25 godina proizvodnje Camry. Ma idi begaj.

 

Kada ce da testiraju na najnoviji test, na primer kako se kola ponasaju pri padu koncertnog klavira na krov sa 10-og sprata?

Podeli ovaj post


Link to post

xaxaxaxaxaxa nemoj da im dajes ideje ;)

Podeli ovaj post


Link to post

"Samo malo da si ispolira i ko nov!" :roller1:

 

Nego narode, salu na stranu, ovo sto se ovde vidi je zaista porazavajuce. Znam da nam je tesko da prihvatimo da je Toyota to sebi dozvolila (mozda se nesto drugo krije iza svega ovoga) ali nacin na koji se auto lomi je strasan! Zaista!

 

Ovako se npr lomio nas budjavi Yugo, u kom je zivote izgubilo mnogo ljudi. Obratite paznju gde ode volan u tom momentu!

Kroz ruke mi je proslo mnoooogo polupanih auta, na razne nacine, i moram da budem iskren da mi se ovo nista ne svidja... Sve sto kazem je iz iskustva... Konkretno imamo ovde i primer novog Accorda 2013 gde se vidi da se sem kaveza oko kabine sve lomi i guzva. Poenta je absorbovanje udara do kabine i da u njoj putnici ostaju netaknuti! Radio sam bas Accorda (samo predhodni model), koji je bio udaren na nacin kako prikazuju na testu, i dok se to ne vidi uzivo recima je tesko opisati. Da li neko moze da zamisli da "sablon" koji izvlaci i kombi program se krivi kada je izvlacen "kavez"!!! Kako je auto na kraju zavrsen ne pitajte :), alo jedno je sigurno a to je da su svi dobro i bez povreda sto i jeste poenta bezbednosnih sitema, napretka tehnologije i usavrsavanja automobila...

Podeli ovaj post


Link to post

Kako je auto na kraju zavrsen ne pitajte :), alo jedno je sigurno a to je da su svi dobro i bez povreda sto i jeste poenta bezbednosnih sitema, napretka tehnologije i usavrsavanja automobila...

 

Nije li na mestu reci da to znaju proizvodjaci a ne neki tipovi koji nikada nista nisu napravili ?

 

Nezavisna tela (drzavna, ovlascena da tuze, kazne, zahtevaju popravke) mogu da slusam ali neke koji dodju niotkud i naprave nemoguci test (proizvodjaci ne testiraju na vise od 60kmh) pa sad da se zapanjimo i ustezemo od kupovine inace odlicnih kola.

 

Kako je prosao Volvo, legenda bezbednosti?

Imao je SIPS (Side Impact Protection System) da kada te neko udari sa strane, on je otporniji nego druga vozila. Onda su masovno dosli (pocetkom 90-ih) 4WD koji udaraju u nivou ramena, van onoga sto SIPS znaci. To je ponistilo sve sto je Volvo nudio u smislu bezbednosti.

 

Malo po malo, Volvo je bankrotirao i vec 3 godine je u vlasnistvu Kineza koji iz njega hoce da izvuku ono sto je Volvo i bio : skoro premijerna marka a ne bullshit o bezbednosti.

 

Kola su za prevoz , manje ili vise luksuzan, ne za sudaranje.

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno, slazem se s tobom. Kupujemo auto koji nam se svidja, da je drugacije verovatno bi vozikali oklopna kola...

 

Ali imamo primer istog testa na razlicitim vozilima i rezultati su tu! A ovaj slucaj udara je jako cest, kada sa malo predje na levu stranu i kontakt sa vozilom iz suprotnog smera. Tu se brzine oba vozila sabiraju i nije mala stvar kao na primer sa nepomicnom preprekom, sila je mnogo veca.

Kazem ponovo, video sam i radio zaista mnogo razlicitih automobila na razlicite nacine udarene i ovaj slucaj nije pozitivna stvar! Ako pricamo o bezbednosti onda se drzimo bezbednosti. Meni licno je bezbednost jako bitna. Ne vezujem pojas zbog policije, jos uvek se sa crvenom u Srbiji mnoge stvari resavaju, vec iz razloga sto sam danas madju zivima zbog njega!

 

Siguran sam da je Toyota obavljala mnoge testove i zato kazem da nisam siguran sta se krije iza ovoga od strane Toyote. Mozda znaju nesto sto ne zele da objave i to je ok.

Podeli ovaj post


Link to post

Ali imamo primer istog testa na razlicitim vozilima i rezultati su tu! A ovaj slucaj udara je jako cest, kada sa malo predje na levu stranu i kontakt sa vozilom iz suprotnog smera. Tu se brzine oba vozila sabiraju i nije mala stvar kao na primer sa nepomicnom preprekom, sila je mnogo veca.

 

Kakvog i cijeg testa, od tipova koji nemaju pojma kako se kola prave. Kakvi testiovi prelaska na drugu stranu kolovoza? Gde su kamioni sa peskom da se i na to testira?

 

 

 

 

Siguran sam da je Toyota obavljala mnoge testove i zato kazem da nisam siguran sta se krije iza ovoga od strane Toyote. Mozda znaju nesto sto ne zele da objave i to je ok.

 

Nista se ne krije.

 

Toyota je pod lupom i to zna. I japanski mentalitet je da ako ne kazes za problem za koji znas pa se otkrije, ode u propast.

 

Mitsubishi je maltene bankrotirao 2005. kada se otkrilo dje znao za problem sa dizajnom tockova njihovog kamiona a nije objavio i popravio vozila. (na 2 kamiona je tocak otpao, cak i ubio dvoje prolaznika).

Ako nigde drugde, steta Mitsubishija je bila prvo u Japanu: svi City councils su izbacili Mitsubishi vozila iz svoje flote, desetine, stotine hiljada kamiona (za smece, za elektro instalacije (man lift), za sve.

 

Sada ih opet ima, nesto su popravili.

Podeli ovaj post


Link to post

Kakvog i cijeg testa, od tipova koji nemaju pojma kako se kola prave. Kakvi testiovi prelaska na drugu stranu kolovoza? Gde su kamioni sa peskom da se i na to testira?

 

Nista se ne krije.

 

Toyota je pod lupom i to zna. I japanski mentalitet je da ako ne kazes za problem za koji znas pa se otkrije, ode u propast.

 

Netrebas da budes nuklearni fizicar ili da radis u fabrici automobila da bi video ono sto ti je ispred nosa!

 

Udesa imamo svakodnevno, ali obicnom narodu, koji se ne bavi usko automobilima, mnoge stvari nisu dostupne i samim tim ih ne razumeju!

Zasto je uvedeno tresenje volana kada vozilo krene po isprekidanoj liniji da vozi?! Bas iz tog razloga! Kucanje poruke, namestanje muzike, uzimanje necega iz kasete ili namestanje sminke :) su sve situacije koje dovedu do toga da samo nekoliko desetina santimetara se skrene levo a da se to i ne primeti u voznji. I sta sledi?!

Yoyogi druze. Pricam ti iz iskustva...

 

I jos nesto. Nisam rekao da Toyota krije nesto LOSE sto znaju. Vec bas suprotno, da znaju da se auto tako ponasa u tom slucaju, ali da imaju neki argument zasto je to tako! Zelim da verujem da su i ovog puta u pravu i zato cekamo da vidimo sled dogadjaja.

 

I ja volim i postujem nasu Toyotu, zato te i razumem :)

Podeli ovaj post


Link to post

 

I ja volim i postujem nasu Toyotu, zato te i razumem :)

 

Postujem sve koji rade na automobilima, ne samo Toyotu.

 

Ne postujem reketase i uznemirace javnosti koji nikada nista nisu napravili.

Podeli ovaj post


Link to post

Japanci (automobili) su poznati da su "mekani" do j... ! Tacno

 

Obrati paznju na snimak odozgo samo na ova tri modela. Budjavi ford pocinje da se odbija od prepreke vec od tocka i zato ja kabina pretrpela manju silu (da li je to namerno ili slucajnost nije bitno).

A Toyota i Honda se bukvalno zaustavljaju na A stubu, s tim sto je Hondi kavez ostao "ne taknut". Fizika je jako prosta, samo je treba malo razumeti ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Poenta price je zasto se toliko zguzva Camry, a ne ti "dundjeri" koji su radili test

Podeli ovaj post


Link to post

Poenta price je kako to bilo ko sa ulice zna a Toyota koja pravi kola to ne zna.

Podeli ovaj post


Link to post

Poenta price je kako to bilo ko sa ulice zna a Toyota koja pravi kola to ne zna.

 

Ako su namesteni rezultati onda je to veliki skandal

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo sto se vidi na snimcima moze biti namesteno samo ako je auto osakacen pre testa!

 

Sto ne kazem da nije moguce ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Ako su namesteni rezultati onda je to veliki skandal

 

To sto citate su kriminalci i njihova propaganda, njihov biznis, njihovi fol testovi, to nema veze nema sa proizvodnjom kola ili sa bilo kakvim interesom za javnost, kamoli bezbednost.

Podeli ovaj post


Link to post

Voleo bi da si u pravu jer to onda dokazuje da nemaju kako da sjebu Toyotu pa pokusavaju prevarama i lazima!

 

Ipak ti tamo nekome pokazi snimak i pitaj za misljenje. Mnogo me zanima sta imaju da kazu...

Podeli ovaj post


Link to post

Voleo bi da si u pravu jer to onda dokazuje da nemaju kako da sjebu Toyotu pa pokusavaju prevarama i lazima!

 

Ipak ti tamo nekome pokazi snimak i pitaj za misljenje. Mnogo me zanima sta imaju da kazu...

 

Rekli bi - rubbish. Ti kriminalci nemaju pojma ni resurse kako da se to testira. Oni ne znaju sta su kola i kako se razvijaju, prave i testiraju. Sta je proizvodnja u milionima primeraka.

 

Sta su oni ikada napravili?

Podeli ovaj post


Link to post

Kvalitet japanskih Toyoti nije sporan, ali poceli su i oni da popustaju pod naletom globalizacije, ne postaje se broj 1 nikako drugacije do po broju prodatih kola, a kada nastupi masovna produkcija, raste i procenat greske..

 

Imas previse tvrd stav, delom sto radis za njih direktno, cak i medju nama ljubiteljima, ja preferiram samo tri marke, a to su Honda za benzinska vozila, Toyota za 4wd program i Subaru kao alternativa i to je to...Ali postoje i dobre i ne bas dobre Toyote, nikad me neces ubediti da americki, kineski, engleski, turski radnik radi istom predanoscu kao japanski radnik..

 

Kao sto je McDonald's jasan sistem sa procedurama, isto tako je u Novom Sadu McDonald's maltene elitni restoran, a u Amsterdamu dno dna...

Podeli ovaj post


Link to post

Kvalitet japanskih Toyoti nije sporan, ali poceli su i oni da popustaju pod naletom globalizacije, ne postaje se broj 1 nikako drugacije do po broju prodatih kola, a kada nastupi masovna produkcija, raste i procenat greske..

 

Imas previse tvrd stav, delom sto radis za njih direktno, cak i medju nama ljubiteljima, ja preferiram samo tri marke, a to su Honda za benzinska vozila, Toyota za 4wd program i Subaru kao alternativa i to je to...Ali postoje i dobre i ne bas dobre Toyote, nikad me neces ubediti da americki, kineski, engleski, turski radnik radi istom predanoscu kao japanski radnik..

 

Ne radim ja za Toyotu premda mi je to office u Toyota City. Oni su moj najvazniji korisnik a tu su i drugi proizvodjacu automobila.

Ono sto znam i sto im je svima isto je - vrednost, paznja na detalje, neumornost i postenje. Drugaciji ljudi nego bankari sa kojima sam radio 20 godina kroz IBM.

 

Kako je Toyota postala No.1, taj isti metod koriste i drugi, makar da bi opstali. Koristeci podugovorace za delove, pa ih stisnu da naprave sto jeftinije. Svi su drugi to iskopirali, zato se nijedan proizvodjac nije javno seirio kada je Toyota dosla na sud, sutra i njima to moze da se desi kada njihov snabdevac napravi gresku.

 

Deo zbog koga je nastao skandal je dosao od americkog proizvodjaca delova. To ti je globalizacija.

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se za zadnju recenicu, a to niko nije rekao...I bas cudno da se to pokrene, onda kada je velika americka trojka klekla, pa je cupala sama drzava sa kreditima...

 

Mislim, svaki debil to moze da uoci, ali nazalost, prosecan Amerikanac ispranog mozga vidi samo sta je na povrsini cele price...

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se za zadnju recenicu, a to niko nije rekao

 

To ni Toyota nije govorila, oni su kao pravi muskarci preuzeli odgovornost za krajnji proizvod i nisu pominjali nikoga drugoga.

 

Sve dok...Kinezi nisu zahtevali da Akio Toyoda pred kineskim vlastima objasni stanje kola koja je Toyota pravila i prodala u Kini (isto kao pred americkim Kongresom).

 

On je tada rekao da Kina nema veze sa time jer taj snabdevac ciji je deo u pitanju nije koriscen za delove koji se ugradjuju u Kini. Onda se saznalo ko je u pitanju ali je americka stampa to precutkivala a Toyota nije mahala time.

Jednostavno su rekli cinjenicu kineskim vlastima kada su ovi insistirali, pa nije valjda prozvodjac ilegalan ili neko pod sankcijama kao Severna Koreja.

Podeli ovaj post


Link to post

×