Jump to content
Yoyogi

Toyota i slabljenje Yena

Recommended Posts

Mozda neuobicajeno za srpsku javnost, slabljenje lokalne valute moze da bude dobro.

 

Japanski Yen je bio dostigao 75Y za 1$. To je bila katastrofa, to je ucinilo Koreance mnogo jeftinijim , ne samo kola nego i elektronika (Samsung) i sve.

 

Maltene su doterali do zida japanske proizvodjace bilo cega (Sharp, Panasonic, mnogi drugi). Pri tome nije bio nikakav napredak u njihovom ili opadanje u japanskom kvalitetu.

 

Ko je do toga doveo?

 

Ono sto se eufemistcno zovu "investitori". Pohrle na valutu koja nesto obecava. Na primer, obnovu posle zemljotresa i tsunamija u Japanu 2011. Bice potrosnje.

 

Sada je nova vlast u Japanu stavila cilj inflacije da bude 2% (za razliku od iste takve deflacije). Znaci, stampanje para i "investitori" su se povukli.

 

Svaki 1 Yen koji pada, znaci Toyoti 340 miliona dolara rasta prodaje.

Od 75Y za dolar 2009, sada je 91Y za dolar.

 

Pa da pomnozimo 16 x 340 miliona dolara...

Podeli ovaj post


Link to post

Zaposleni u Toyota Japan ce da licno osete sta znaci poziv Premijera firmama da povecaju plate i tako podstaknu potrosnju i ekonomiju. Za 10% povecani bonus ce iznositi 2.05 miliona yena (1,8 miliona dinara). Za te pare moze da se kupi nov Auris i da se ode na Havaje 5 dana porodicno.

Taj bonus dobijaju svi, i radnici na traci u fabrikama.

 

Redovne plate ce biti isto povecane (10 godina se nisu mrdnule sa mesta) za 5-10%.

 

I ostali proizvodjaci su uradili slicna povecanja. Od ne-automobilskih firmi, svi se utrkuju ko ce pre da poslusa poziv Premijera, cak se povecanje plate zaposlenima smatra patriotskim cinom.

 

Srpska verzija toga je bio "Zajam za privredni preporod Srbije"...samo sto je ovo drugi princip da se izadje iz stagnacije: niko ne uzima pare nego daje.

 

Firme i organizacije da daju narodu pare u dzep pa neka kupuje sta hoce i tako napravi posao i promet za sve.

 

 

Toyota, Japan’s biggest car firm, said Wednesday it would accept union demands for a richer bonus with the Camry-maker agreeing to inflate the annual payment by about 10% to an average 2.05 million yen. The bonus, which is in addition to workers’ regular salaries, would be made to both factory employees and while-collar staff, said Toyota, which is also the world’s largest vehicle producer.

Podeli ovaj post


Link to post

E to je pametna ekonomija

Podeli ovaj post


Link to post

Sada, kada je yen pao 30%, neko bi ocekivao da Yaris u Srbiji kosta 8,500 EUR a ne 12,000EUR.

 

Bilo bi lakse da je uvoz iz Japana. A nije, bezeci od jakog yena japanski proizvodjaci su proizvodnju poslali u ili blizu lokalnim trzistima, po lokalnim cenama.

 

Tvrde da je 80% sastojaka vozila lokalno, neke male korekcije mogu da se naprave za komponente iz Japana koji su sada jeftiniji (zbog kursnih fluktuacija). Kao, 400-500EUR po vozilu.

 

Po Americi (ne mogu da nadjem vest, neko je sigurno video, post dobrodosao) kao hoce da sa tim -500EUR udju na Internet search i da upadnu u cenu koju (kupci) hoce da plate.

 

Pravo pitanje je kako ce prodavci preneti tu ustedu (slabijeg yena) na kupce.

Podeli ovaj post


Link to post

×