Jump to content
Sign in to follow this  
TcS.Bot

World Endurance Championship - TOYOTA Racing na podijumu u Silverstonu

Recommended Posts

World Endurance Championship - TOYOTA Racing na podijumu u Silverstonu

 

 

tjm13142014.jpg

 

WEC (World Endurance Championship) Šampionat trka izdržljivosti je sezonu počeo u Velikoj Britaniji na čuvenoj stazi u Silverstonu. Trodnevni trkački vikend je ugostio različite kategorije: LMP1, LMP2, LMGTE i LMGTE Am. Prošle godine, titulu ukupnog pobednika je odneo Audi Sport tim sa automobilom Audi R18 e-tron Quattro Hybrid i brojem 1. Ove godine je daleko veća neizvesnost bila ko će pobediti, Audi ili Toyota.

 

Šampionat je pripremio zanimljive nagrade za pobednike LMP2 i LMGTE ategorija, dok se ove godine obeležavaju brojni jubileji. Ove godine se proslavlja 90. godišnjica 24 časa Le Mana, te je ACO pripremio zanimljive nagrade u tu čast, dok Aston Martin ove godine slavi vek postojanja i najavio je puštanje ograničene serije od 100 primeraka „Centenary Edition“ modela V8 Vantage, DB9, Rapide i Vanquish.

 

Na gridu su se našli 35 automobila, uključujući Audi, Toyotu, Lolu, Ferrari i Aston Martin. Kvalifikacije su pretrpele određene promene, gde se za slabije klase računaju 2 najbrža kruga oba vozača tima, dok u snažnijim klasama timovi će nominovati 2 vozača iz svakog tima koji će odvozati 2 leteća kruga na istim pneumaticima. Prosečno vreme dobijeno na osnovu ova 4 kruga će biti uzeto kao kvalifikaciono.

 

Silverstone je ove godine bio mesto debitovanja novog Porschea 911 RSR, koji poseduje 460 ks i baziran je na sedmoj generaciji 911 modela. Automobil na sebi nosi oznake „50 godina 911“ kao označavanje još jednog jubileja ove godine.

 

Suprotno vremenskim prilikama na kvalifikacijama, na startu trke je vreme bilo daleko bolje, uz nešto jače padavine u kasnijim delovima trke.

 

Toyota je startovala sa pol pozicija, ali su trkači Audija preuzeli čelo karavana već u prvih 15 minuta trke, te je bilo pitanje koji će broj automobila završiti kao pobednik, Audi sa rednom brojem 1 ili 2. Alan McNish je u poslednjem stintu prelomio da to bude onaj sa brojem 2. Treće i četvrto mesto sa krugom zaostatka su završile Toyote sa brojevima 8 i 7. Pobednik LMP2 klase bio Delta Oreca 03 sa brojem 25, Oak Racing Morgan drugi i Greaves Motorsport Zytek treci.

 

 

LMGTE Pro klasa je pripala Aston Martin Racing timu, čime je upotpunjena proslava veka postojanja brenda, AF Corsa Ferrari je zauzeo drugo mesto a treće drugi Aston Martin. LMGTE Am je osvojio još jedan Astn Martin, Larbre Competition Chevroet je bio drugi a Star Ferrari F458 Italia treći.

 

Dan pre ove je vožena trka u okviru Evropske Le Man serije (ELMS), gde je uspešan debi imao Signatech Alpine A450 završivši prevremeno prekinutu trku na četvrtom mestu. Trkom je obilovala snažna kiša te je nakon nepuna 2 i po sata trke, od kojih je Safety Car na stazi proveo gotovo jedan sat, na startu i kraju trke, i sama trka prekinuta. Alpine A450 je pokazao odličan rital tokom trkačkog dela, te gotovo dospeo na čelo karavana u pojedinim trenucima.

 

img3482d.jpg

 

img3498w.jpg

 

 

 

Izvor: Vrele Gume

Podeli ovaj post


Link to post
!

Podeli ovaj post


Link to post
Sign in to follow this  

×