Jump to content
sniffer

Letnji / Zimski rezim rada motora 4AFE

Recommended Posts

Pozdrav svima,

imam jedan manji problem koji bih da resim ako je moguce, pratio sam rad motora duze vreme izmedju leta i zime i primetio sam da u toku zime ili kad je spoljni vazduh hladan da motor radi "punim plucima" i nema cveckanja ventila. Kada je spoljasnji vazduh vruc / topao i pritiskom naglo na gas dolazi zvuk zveckanja ventila i slabije ubrzanje pri 2000 obrtaja. Ulje u motoru menjam redovno, na oko 7000-8000 km - Castrol Magnetic 10W40.

 

Svi senzori su prikaceni, provereno, jedino je lambda sonda otkacena. Lambda sonda mi je pravila problem, kada je prikacena motor radi neravnomerno.

 

Motor: 4AFE iz 1991.

Model: Carina II XLi

 

Hvala unapred, vozite sigurno!

Podeli ovaj post


Link to post

Savetovali su me da umesto 10W40 koristim u letnjim uslovima 15W40 pa videcemo vec danas da zamenimo ulje sa 15W40.

Podeli ovaj post


Link to post

aj bas javi, mada sumnjam da ce biti napretka

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam ko te to savetovao al ajde,ja u slicnom 7A - FE vozim i zimi i leti 10-40 eneos i nema nikakvih problema ni razlike,potrosi oko 200gr.na 5 k km.

Podeli ovaj post


Link to post

da videcemo, necemo baciti ni ono predhodno ulje :) u svakom slucaju nadam se boljitku. Ulje ako potrosi na 7000km i do 200 gr, inace ovo sam nasao po forumima dok sam istrazivao to o uljima i radu motora generalno:

 

"Mineralna ulja se vise preporucuju za motore koji su dosta presli, pa im odgovaraju ta gusca ulja jer tako, na neki nacin, mogu da povecaju kompresiju i smanje potrosnju ulja. Ni polusinteticka ulja 10w-40 nisu nesto preterano retka, pa se i ona slobodno mogu koristiti kod motora iz 90-tih. Sinteticka ulja (obicno u gradaciji 5w-40) se bas i ne preporucuju zbog toga sto su dosta retka a i skup aditiva koji poseduju vise odgovaraju motorima novije generacije. To su uglavnom ulja API SM, ili redje API SL (kao Elf Excellium NF 5w-40, na primer). Ta ulja imaju dosta manje ZDDP-a, koji odgovara starijim motorima. Danas skoro sva kvalitetnija mineralna i polusinteticka ulja ispunjavaju API SL, sto je sasvim odgovarajuce za motore iz 90-tih. Ipak, kod nekih motora starije konkstrukcije, poput Juga ili '''Keca'', ipak treba birati ulja API SJ, jer su ona ipak najpreporucljivija za te motore.Prilikom izbora ulja, prvenstveno treba obratiti paznju na fabricki propisane standarde koje ulje treba da ispunjava za konkretan motor. Tu prevashodno mislim na fabricke (interne) standarde odredjenog proizvodjaca a posle i na API standarde.

 

Kod motornih ulja su takodje vazni i jos neki parametri koje korisnici obicno i ne gledaju, a to su TAN i TBN brojevi, tacke paljenja i stisnjavanja, deterdzentna svojstva i slicno. To su sve parametri na koje treba obratiti paznju prilikom kupovine.

 

A na pitanje zasto se u Americi vise koriste mineralna od ostalih cu odgovoriti ovako. U zavisnosti od uslova voznje (vremenskih, gradksa ili voznja na otvorenom putu) svakako zavisi koja ce ulja biti vise koriscena. U krajevima sa visom prosecnom temperaturom je sasvim OK da se koriste gusca ulja, jer se bolje ''snalaze'' sa visokim temperaturama. Dakle 15w-40, 10w-40 pa, ako hocete, i 5w-40 ili cak i 0w-40 tu dolaze u obzir. Ipak, ja bi izbegavao ulja 0w-30 ili 5w-30, koja su ipak za nize spolje temperature predvidjena. u Skandinavskim zemljama, na primer, je ipak pomalo rizicno korstiti gusta ulja, pa su tamo uglavnom u upotrebi redja ulja ow-30 ili 5w-30."

Podeli ovaj post


Link to post

ovo mi lici na stalkera vec posle prve recenice ;) pitaj kod njega na blogu sta ti je ciniti, odgovara covek brzo, ali neravnomeran rad mi pre lici na struju ili smesu, uljem neces nista postici (barem ja tako mislim a nisam nesto strucan) u svakom slucaju, sipaj ulje po fabrici

Podeli ovaj post


Link to post

U knjizi za taj motor kaze 10-40, ni ja se ne razumem mnogo ali pazi da ga mineralnim ne unistis.stalker 100% njegovo misljenje vezano za ulja se moze uzeti kao merodavno.mislim da taj problem nema veze sa uljem.

Podeli ovaj post


Link to post

Eh prijatelji, evo sta kaze Stalker na njegovom blogu:

 

"Zbog toga kao i faktora isplativosti za većinu korisnika je najbolje (neremontovani motori stariji od 10 godina i sa više od 100k km):

koristiti 15W-40 ili 15W-50 mineralna ulja preko cele godine. Ili da se leti koristi 20W-40/50 a zimi 10W-40.

Od sintetičkih ulja najbolje je koristiti (mada je većina njih PS) 10W-60 ulja i to je otprilike i jedino šire upotrebljivo za ovu vrstu automobila."

 

i

 

"I na kraju: ostaje mogućnost korišćenja letnjeg i zimskog ulja.

Kao letnje mogu se koristiti 15W-50 ili 20W-50 ulja, a za „ultra letnji period“ (sredina maja – sredina septembra) i monogradna SAE 40 (iako je to više za kategoriju motora starijih od 15 ili 20 god. a još ne remontovanih). SAE 30 može i to uz mesec ili dva više nego prethodno. Doduše u špic leta (najtoplijih dva meseca, prethodno će biti bolje, mada će tridesetica to nadoknaditi u iole hladnijem periodu ali bez mraza). Definitivno mi se čini da je 20W-50 (praktično ekvivalent SAE 40 monogradnom uz bolje ponašanje na hladnom vremenu) najbolje, naročito što se može koristiti i do -10°C pa samim tim i celih 7 ili 8 meseci.

Kao zimsko ulje najbolje je koristiti 5W-40 (eventualno i 0W-40 ali eventualno) uz mogućnost da to bude i 5W-50 ili 10W-40 ali i 5W-30 ukoliko je to sam špic zime (decembar, januar i februar). Za sva ova ulja bitno je da imaju HTHS viskoznost veću od 3,5 (ili još bolje 3,7)."

 

i dalje, videcemo kad zamenimo ulje, uzeo sam inace Castrol Magnatec 15W40 A3/B4 Part Synthetic.

 

Pozdrav!

Podeli ovaj post


Link to post

Cisto sumnjam da je problem do ulja, imamo skoro iste motore tj istih godista.

Koliko sam video i Liftmen i Laci sipaju 10w40 u 2E motore kao i ja.

Moje sledece pitanje je da li imas plin ugradjen na kolima?

Podeli ovaj post


Link to post

Mene su isto "ucili" da leti 15tica, zimi 10ka, jer 10 lakse pali zimi, sto sam potvrdio kroz godine. Ali sam odustao potpuno od 15w40 i presao na 10. A sad reklame, sa skupa je ostalo 3x4l 10w40 po akcijskim cenam, ko hoce na PP nek se javi. Inace, zimi treba da se zavrne malo na ler gasu a leti popusti, zbog onog sto si vec rekao

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav svima, sipao sam 15w40 pazeci da je takodje polusintetika i da ima iste one oznake za standarde ulje, ulje je od istog prozivodjaca. Motor radi mozda malo bolje ali zvuk ventila se povremeno cuje. Plin nije bio ugradjivan i ne koristim ga. Ler sam smanjio za letnji rezim rada.... i dalje je situacija ista, kada je spoljni vazduh svez onda motor pokazuje snagu i nema zveckanja ventila, kada je vruc hazduh onda manja snaga i zveckanje ventila. Probao sam i dijagnostiku, kratko spojio ona dva konektora i okrenuo kontakt, check engine lampica mi je blinkala samo za oxygen senzor (koji je i bio otkacen), vratio sam konektor na mesto i resetovao racunar. Posle toga racunar kaze da je sve ok i da nema gresaka u radu.

Podeli ovaj post


Link to post

Jesi probao da stelujes paljenje?kasno-rano...mozda nema veze sa tim dajem samo predlog...meni se culo to zveckanje kada mi nije bilo dobro nastelovano paljenje i auto je gubio snagu pogotovo uzbrdo,pa mi zato palo na pamet,ne mora da znaci da je to i kod tebe...

Podeli ovaj post


Link to post

Palo mi je i to na pamet ali ne znam kako da stelujem paljenje na 4AFE i da li je to moguce tek tako zbog ECU. Inache primetio sam takodje da u trecoj pri 2000 obrtaja pomalo kao secka ali jedva primetno. Sada kako je toplo vreme, izduvni gasovi nisu beli niti crni :) - ne vidljivi su sto bi trebalo da znaci da je sagorevanje ok i da nema problema sa ventilima ili karikama.

Pozdrav!

Podeli ovaj post


Link to post

Nema stelovanja paljenja sve radi ecu, seckanje moze da bude i do struje tj ruke u kapi, ali neka se jave pametniji

 

Koliko ja znam, na ler gasu se odvrce kada je toplo vreme jer tada treba vise kiseonika koga ima manje u toplom vazduhu, a zimi se zavrce zbog obratnog procesa...a to sto se cuju ventili moze da bude i sicevi pri kraju, vodjice i one navlake kako se vec zovu...

Podeli ovaj post


Link to post

Kako god prijatelji, videcemo vec. Kada budem resio slucaj javljam se do tada laganica.... ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Stigoh da se javim, sve sam proverio koliko sam moga, i na kraju ustanovio da intake vazduha ima previse. To sam podesio i sada motor radi normalno, po mom nekom misljenju to znaci da je vazduh koji je usisavao u injection bio previse i kada je jos vruc spolji vazduh onda se smesa goriva i vazduha pali brze nego sto bi trebalo a i snaga se gubi zato sto opet smesa nije odgovarajuca. Ovim stelovanjem intake vazduha sam resio i problem od ranije, problem je bio cudan zvuk iz usisne cevi za vazduh, kao da usisava falsh vazduh. Inace, 15W40 ulje istog standarda kao i 10W40 mu u ovim uslovima ne smeta, nema nikakvih promena rada motora ili snage.

Podeli ovaj post


Link to post

A sta te navelo na zakljucak da ima suvise vazduha u usisnoj grani? 15W40 i 10W40 nema razlike leti, ali zato zimi ima....

Podeli ovaj post


Link to post

Čuo se taj čudan zvuk u intervalima kao da uvlači negde "falš" vazduh dok stojim u mestu, pa sam "majstora" koji mi povremeno zameni nešto na autu pitao sta može to da bude. On me je stvarno oduševio odgovorom da u donjem filteru ima ventilator koji služi da ubrzava protok vazduha do gornjeg i da taj ventilator se čuje. Nisam bio lenj pa sam skinem sve od ulazne cevi za vazduh (pored levog prednjeg fara) pa sve do "regulatora". Naravno od ventilatora ni traga, taj donji filter nema ništa u sebi, gornji naravno filter vazduha. Kada sam startovao motor bez filtera za vazduh i svega ostalog taj čudan zvuk je i dalje bio prisutan pa sam zaključio da je problem sa vazduhom u usisnoj grani. Pomoću šrafa za štelovanje koji je na samom regulatoru smanjio sam "ler" odnosno količinu vazduha u grani i čudan zvuk je prestao. Vozio sam auto tako danima i ustanovio da zveckanje ventila nema više i da je potrošnja goriva pala - manje troši.

 

Juče sam opet otkačio lambda sondu pošto je ponovo počela da pravi problem, 100% moram da je zamenim :) kada videćemo već. Pozdrav!

Podeli ovaj post


Link to post

Cek prvo za majstora....on definitnivno ne radi Toyote

 

Zar to sto si podesavao nije samo podizanje i spustanje ler gasa??? Jer imas obrtomer u kolima da vidis obrtaje? cim se podignu/spuste, ti lepo na taj sraf doziras ler gas tj smesu. Ler je na 950 rpm

Podeli ovaj post


Link to post

×